Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
dzk

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av dzk »

Herregud. Deilig med seier, men har fremdeles høy puls etter andre omgangen. Helt grusom omgang av oss. Skummelt å se LSK slå RBK borte mens vi lar Brann kjøre andre omgangen.

Her må det jobbes knallhardt, hvis ikke blir det en jævlig kjip opplevelse for oss.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Det Sarpsborg tapet vårt ble enda mer irriterende nå.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

for en deilig søndag :D
Greit nok at vi ikke var så gode, men det ble to seiere og en slukøret gjeng fra bergen som måtte dra tomhendt hjem.

Litt bekymret over hvor slitne gutta på midtbanen fremsto i går.
Oldrup og Christiensen var direkte svake med mye feilpassninger og generelt dårlige bevegelser. Hadde vi møtt et bedre lag hadde de scoret på de to-tre horrible feilpassningene bakover.

Svakeste på banen var likevel dommeren. Hvordan er det mulig å ikke se at den ballen var inne??

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Faen at vi rotet vekk kampen mot Sarpsborg ja, men får med oss 3 poeng i noe vi merket var tredje kampen på en uke for en tynn stall. Mister fullstendig strukturen på grunn av dårlige valg med ballen, her burde vi vært mer rutinerte og holdt på ballen og ikke prøve å score på enhver kontring. Greit fornøyd, burde vært 3-0 etter Jatta ble felt og da hadde vi ikke trengt å snakke om dette.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Side 3 nå fyyyy f,,,, Var en av 4000 på Vålerenga-Tromsø søndag. Kaldt som f... og spillet varmet ikke veldig mye.
Fagermo kjører de rutinerte først og lar unggutta sitte på benken.
Det kommer en sesong neste år og da burde unggutta være innspilte.
Sto ved en åpningene mellom feltene på Intilitytribunen.
Ei dame sa jeg måtte gå bakover for at rømningsveiene skulle stå åpne.
Skjønner hu vaktdama,, publikum rømmer jo stadion.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Den sesongen her er ikke annet enn et eneste stort antiklimaks. Prestisjesigneringene som skulle hjelpe oss med å ta det neste store steget har feilet, og salget av Dønnum kostet som fryktet mer enn det smakte. Vi har heldigvis et ungt og spennende lag og mange spillere kan ta store steg neste sesong, men når man begynner å kjenne likegyldigheten spre seg blant supporterne bør varsellampene begynne å blinke. Vi er fortsatt et lag som er vanskelige å slå, men vi er samtidig blitt et lag folk sjeldent reiser tomhendte fra. Det er rett og slett veldig seigt om dagen, vi mangler målscorere og vi slipper i tillegg inn veldig enkle mål.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Hva var egentlig greia med ham Albin Mørfelt? Snakker vi tidenes "katta i sekken"-kjøp her?

startelver

Legg inn av startelver »

Ser ut som det ender der det pleier å gjøre 4 -7. plass

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Lilleborg skrev: tir nov 23, 2021 12:35 pm Hva var egentlig greia med ham Albin Mørfelt? Snakker vi tidenes "katta i sekken"-kjøp her?
Han ble jo ofte omtalt som "Dønnum-erstatteren", arvet nummer 10 bakpå drakta osv, men jeg tror de fleste hadde blitt ganske overrasket hvis han skulle gå rett inn å levere i eliteserien og bli en direkte Dønnum-erstatter allerede denne sesongen. Blir vel sett på som et langtidsprosjekt. Allikevel så vel ikke de fleste for seg (inkludert meg selv) at han nærmest skulle bli en andrelagsspiller hele sesongen. Jeg tenker at man må ha litt is i magen og ikke ta en tidlig konklusjon her, men har han ikke etablert seg i førstelagstroppen i løpet av neste sesong så bør man jo begynne å lure på om man ikke har overvurdert denne spillerens potensiale ganske kraftig.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lilleborg skrev: tir nov 23, 2021 12:35 pm Hva var egentlig greia med ham Albin Mørfelt? Snakker vi tidenes "katta i sekken"-kjøp her?
Ikke i en klubb som hentet Pascal Simpson.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Everenga skrev: ons nov 24, 2021 1:19 pm
Lilleborg skrev: tir nov 23, 2021 12:35 pm Hva var egentlig greia med ham Albin Mørfelt? Snakker vi tidenes "katta i sekken"-kjøp her?
Ikke i en klubb som hentet Pascal Simpson.
Han var faktisk veldig god da han var 5 år yngre og 15 kilo lettere i Allsvenskan.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: ons nov 24, 2021 2:53 pm
Everenga skrev: ons nov 24, 2021 1:19 pm
Lilleborg skrev: tir nov 23, 2021 12:35 pm Hva var egentlig greia med ham Albin Mørfelt? Snakker vi tidenes "katta i sekken"-kjøp her?
Ikke i en klubb som hentet Pascal Simpson.
Han var faktisk veldig god da han var 5 år yngre og 15 kilo lettere i Allsvenskan.
Absolutt, husker ham godt fra den tiden også. Den gangen var jo ikke informasjonsflyten det den er i dag så jeg så jo for meg at vi hadde hentet en klassespiller og så dukket mannen opp og var omtrent like match fit som Charter Svein.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Tror ikke seieren borte mot Odd gir mange tilskuere neste søndag mot Mjøndalen i denne jævla kulda.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Skolen til min eldstemann har blitt tilbudt en haug med gratisbilletter så de regner nok ikke med stinn brakke nei :) Men fint initiativ.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Everenga skrev: søn nov 28, 2021 6:06 am Skolen til min eldstemann har blitt tilbudt en haug med gratisbilletter så de regner nok ikke med stinn brakke nei :) Men fint initiativ.
Det er veien til å rekruttere en ny generasjon. På Intility-tribunen er det mange godt voksne menn. Når de forsvinner vil det merkes. Det er ikke så mange 30-40 åringer og da blir de aller yngste en viktig gruppe å tiltrekke seg.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Big George skrev: søn nov 28, 2021 6:25 am
Everenga skrev: søn nov 28, 2021 6:06 am Skolen til min eldstemann har blitt tilbudt en haug med gratisbilletter så de regner nok ikke med stinn brakke nei :) Men fint initiativ.
Det er veien til å rekruttere en ny generasjon. På Intility-tribunen er det mange godt voksne menn. Når de forsvinner vil det merkes. Det er ikke så mange 30-40 åringer og da blir de aller yngste en viktig gruppe å tiltrekke seg.
30-40 åringer er ofte midt oppi et familieliv og derav liten tid til å dra på fotballkamper. Det tror jeg kan være den enkle forklaringen.

Samtidig om kamper blir vunnet og attraktiv fotball begynner å spilles, da kommer folk. Selv blir jeg bare matt når vi henter eldre dårlige spillere som vi har gjort det siste året. Hent unge spillere med utviklingspotensial eller bruk fra egne rekker. Kunne f.eks. lett funnet en bedre venstreback enn Zuta, som både er langt yngre og billigere.
Når det gjelder spillestil, så er det dritkjedelig å se på. Det sitter langt inne å dra på Valle for å se Nation Tollås ta med seg ballen 5 meter for så å sende ballen til høyreback for så å rygge 10 meter, for så å gjenta dette i neste sekvens og til det kjedsommelige.
Hadde vi ikke hatt Sahraoui ville det faktisk vært helt krise.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Er ikke veldig imponert av hvordan Fagermo svarer Bengt Eriksen i går. Jeg skjønner at han ikke kaster egne spillere under bussen på TV, men det blir fryktelig tynt å snakke om Bjørdal på back og Vålerengas plasseringer siste ti årene som argument for hvorfor man spiller så mye på tvers og bakover i angrep.

Bengt er inne på to sentrale poeng. FOJ drar ned tempoet på midten og det mangler bevegelse på de tre i front. Da må i så fall Fagermo svare at de prioriterer å styre kamper med lavere tempo fordi de per i dag ikke er gode nok til å angripe med høyere tempo, og at de da vil pådra seg for mange balltap. Men da vil Fagermo også innrømme at trenerteamet heller ikke har lykkes med det som har vært hovedfokus i vinter(angrepsspillet) og det sitter nok veldig langt inne. Dessverre.

Jeg tror Fagermo kan bygge et solid lag som vil tape få kamper over tid og gi tillit til unge spillere. Men kan han bygge et angrepsspill som er bedre enn enkeltspillerne og som kan levere fremoverrettet angrepsfotball over tid? Per nå ser det ikke sånn ut, men det er heller ikke mer enn et fåtall trenere som har fått til i ES siste 20 årene. Så da er kanskje Fagermo bra nok for oss så lenge vi ikke har større ressurser til å bygge et topplag enn det vi har.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det er mange ting ved spillestil og Fagermo.
Når vi mister ball så legger vi oss lavt i 4-5-1 gjesp, det er så umoderne som det er mulig, for ikke snakke om kjedelig. 🙄
Er Fagermo utdannet bussjåfør 🤔
Høyt press gjenvinning av ball på motstander sin banehalvdel de første sekunder etter balltap og offensiv tankegang er fremmedord.
Da hadde vi sett så mye bedre ut.

Og så har vi Fagermoes vurdering av spillere, store talenter blah blah blah.
Da må Odin vise noe snart 19, det holder ikke med 5 a side takter lenger. Jatta har lang vei å gå, samme gjelder et par andre.
Store talenter som Opsahl og Emilsen får ikke spilletid.
Trenerteamet er best i Norge sier de.. 😅 Javel sier jeg.
Det teamet hadde ikke klart å rykke opp Manchester City fra tåkeligaen i ingenmannsland.

Martin prøvde å få til gjenvinning av ball og høyt press, og underholdende fotball. Han fremstår i dag, som den klart beste treneren vi har hatt siste 10 årene.
Han hadde tanker om spillestil og måter å spille på for alle elitelagene.
En rød tråd i hele utviklingsavdelingen.
Martin var faktisk en foregangsmann, han fikk også igang scouting for klubben, og den siste som har vunnet noe...

Everenga

Legg inn av Everenga »

AcsOnFire skrev: søn nov 28, 2021 2:36 pm Det er mange ting ved spillestil og Fagermo.
Når vi mister ball så legger vi oss lavt i 4-5-1 gjesp, det er så umoderne som det er mulig, for ikke snakke om kjedelig. 🙄
Er Fagermo utdannet bussjåfør 🤔
Høyt press gjenvinning av ball på motstander sin banehalvdel de første sekunder etter balltap og offensiv tankegang er fremmedord.
Da hadde vi sett så mye bedre ut.

Og så har vi Fagermoes vurdering av spillere, store talenter blah blah blah.
Da må Odin vise noe snart 19, det holder ikke med 5 a side takter lenger. Jatta har lang vei å gå, samme gjelder et par andre.
Store talenter som Opsahl og Emilsen får ikke spilletid.
Trenerteamet er best i Norge sier de.. 😅 Javel sier jeg.
Det teamet hadde ikke klart å rykke opp Manchester City fra tåkeligaen i ingenmannsland.

Martin prøvde å få til gjenvinning av ball og høyt press, og underholdende fotball. Han fremstår i dag, som den klart beste treneren vi har hatt siste 10 årene.
Han hadde tanker om spillestil og måter å spille på for alle elitelagene.
En rød tråd i hele utviklingsavdelingen.
Martin var faktisk en foregangsmann, han fikk også igang scouting for klubben, og den siste som har vunnet noe...
Han fikk jo ikke til det han prøvde, det er et ganske stort minus.

10, 7, 2, 7 og 8 var vel tabellplasseringene under Andresen. Så kan man legge til at ingen Engatrener har fått kjøpe fra samme hylle siden. Vi satt fast med dyre kontrakter fra Andresens bomkjøp i lang tid. Lars Iver Strand tar kaka.

Andresen var nok en trener som hadde det i kjeften og ikke klarte å produsere resultater.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Everenga skrev: man nov 29, 2021 7:05 am
AcsOnFire skrev: søn nov 28, 2021 2:36 pm Det er mange ting ved spillestil og Fagermo.
Når vi mister ball så legger vi oss lavt i 4-5-1 gjesp, det er så umoderne som det er mulig, for ikke snakke om kjedelig. 🙄
Er Fagermo utdannet bussjåfør 🤔
Høyt press gjenvinning av ball på motstander sin banehalvdel de første sekunder etter balltap og offensiv tankegang er fremmedord.
Da hadde vi sett så mye bedre ut.

Og så har vi Fagermoes vurdering av spillere, store talenter blah blah blah.
Da må Odin vise noe snart 19, det holder ikke med 5 a side takter lenger. Jatta har lang vei å gå, samme gjelder et par andre.
Store talenter som Opsahl og Emilsen får ikke spilletid.
Trenerteamet er best i Norge sier de.. 😅 Javel sier jeg.
Det teamet hadde ikke klart å rykke opp Manchester City fra tåkeligaen i ingenmannsland.

Martin prøvde å få til gjenvinning av ball og høyt press, og underholdende fotball. Han fremstår i dag, som den klart beste treneren vi har hatt siste 10 årene.
Han hadde tanker om spillestil og måter å spille på for alle elitelagene.
En rød tråd i hele utviklingsavdelingen.
Martin var faktisk en foregangsmann, han fikk også igang scouting for klubben, og den siste som har vunnet noe...
Han fikk jo ikke til det han prøvde, det er et ganske stort minus.

10, 7, 2, 7 og 8 var vel tabellplasseringene under Andresen. Så kan man legge til at ingen Engatrener har fått kjøpe fra samme hylle siden. Vi satt fast med dyre kontrakter fra Andresens bomkjøp i lang tid. Lars Iver Strand tar kaka.

Andresen var nok en trener som hadde det i kjeften og ikke klarte å produsere resultater.
Det er det fotball faglige som er interessant.
Det kan du svare på. Det nevner du ikke.
Du må få med deg helheten.

Dessuten glemte du noen pokaler.
NM herrer
NM G16
Elite cupen på Hamar 3 år på rad.
NM Finale junior.
På den tiden hadde vi mange spillere som var gode og gikk gradene i landslagsstigen.
Spillere som kom opp gjennom VIF systemet som spiller for oss eller i Europa nuh:

Ghayas
Håvard
Klaesson
Aron
Christian B
Ivan
Osame
Henrik

+ mange andre.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Everenga skrev: man nov 29, 2021 7:05 am Andresen var nok en trener som hadde det i kjeften og ikke klarte å produsere resultater.
😅 Jeg må le av deg.
Fakta. Han har bedre resultater enn de som har kommet etter han.

Hva har Fagermo Deila eller Reka prestert?
Kjedelig fotball, ja. Hva mer?

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Taururu skrev: søn nov 28, 2021 9:22 am
Big George skrev: søn nov 28, 2021 6:25 am
Everenga skrev: søn nov 28, 2021 6:06 am Skolen til min eldstemann har blitt tilbudt en haug med gratisbilletter så de regner nok ikke med stinn brakke nei :) Men fint initiativ.
Det er veien til å rekruttere en ny generasjon. På Intility-tribunen er det mange godt voksne menn. Når de forsvinner vil det merkes. Det er ikke så mange 30-40 åringer og da blir de aller yngste en viktig gruppe å tiltrekke seg.
30-40 åringer er ofte midt oppi et familieliv og derav liten tid til å dra på fotballkamper. Det tror jeg kan være den enkle forklaringen.

Samtidig om kamper blir vunnet og attraktiv fotball begynner å spilles, da kommer folk. Selv blir jeg bare matt når vi henter eldre dårlige spillere som vi har gjort det siste året. Hent unge spillere med utviklingspotensial eller bruk fra egne rekker. Kunne f.eks. lett funnet en bedre venstreback enn Zuta, som både er langt yngre og billigere.
Når det gjelder spillestil, så er det dritkjedelig å se på. Det sitter langt inne å dra på Valle for å se Nation Tollås ta med seg ballen 5 meter for så å sende ballen til høyreback for så å rygge 10 meter, for så å gjenta dette i neste sekvens og til det kjedsommelige.
Hadde vi ikke hatt Sahraoui ville det faktisk vært helt krise.


hvilke ventrebacker tenkte du på?
Her er det bare å hoste opp navn.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

AcsOnFire skrev: søn nov 28, 2021 2:36 pm Det er mange ting ved spillestil og Fagermo.
Når vi mister ball så legger vi oss lavt i 4-5-1 gjesp, det er så umoderne som det er mulig, for ikke snakke om kjedelig. 🙄
Er Fagermo utdannet bussjåfør 🤔
Høyt press gjenvinning av ball på motstander sin banehalvdel de første sekunder etter balltap og offensiv tankegang er fremmedord.
Da hadde vi sett så mye bedre ut.

Og så har vi Fagermoes vurdering av spillere, store talenter blah blah blah.
Da må Odin vise noe snart 19, det holder ikke med 5 a side takter lenger. Jatta har lang vei å gå, samme gjelder et par andre.
Store talenter som Opsahl og Emilsen får ikke spilletid.
Trenerteamet er best i Norge sier de.. 😅 Javel sier jeg.
Det teamet hadde ikke klart å rykke opp Manchester City fra tåkeligaen i ingenmannsland.

Martin prøvde å få til gjenvinning av ball og høyt press, og underholdende fotball. Han fremstår i dag, som den klart beste treneren vi har hatt siste 10 årene.
Han hadde tanker om spillestil og måter å spille på for alle elitelagene.
En rød tråd i hele utviklingsavdelingen.
Martin var faktisk en foregangsmann, han fikk også igang scouting for klubben, og den siste som har vunnet noe...


Her var det mye rør og ikke minst historieløshet.
Martin Andresen av alle trenere..
Mannen med det største luftslottet noen gang i Vålerengas historie, et prosjekt som endte i økonomisk uføre.
Et prosjekt som nesten slo klubben konkurs.
Hva fikk vi ut av det? En god plassering?

Everenga

Legg inn av Everenga »

AcsOnFire skrev: man nov 29, 2021 10:45 am
Everenga skrev: man nov 29, 2021 7:05 am Andresen var nok en trener som hadde det i kjeften og ikke klarte å produsere resultater.
😅 Jeg må le av deg.
Fakta. Han har bedre resultater enn de som har kommet etter han.

Hva har Fagermo Deila eller Reka prestert?
Kjedelig fotball, ja. Hva mer?
At etterfølgerne heller ikke har fått det til betyr da ikke at Andresen var noe å spare på. Det er kanskje en grunn til at han ikke vasset i tilbud etter å ha kjøpt seg til tidenes dyreste 7 plasser?

Med fare for å gjenta meg selv han svidde av penger som en full sjømann på dyre langtidskontrakter på bomkjøp etter bomkjøp. Hæstad, Strand, Hirschfeldt 2.0, Shelton var ok men kostet i følge VG 20 mill lønn inkludert.
Ja han vant en cup, det gjorde Hødd også.
Han endte med et poengsnitt på 1,51 poeng over alle sesongene. Fagermo har i skrivende stund 1.67.

Reka i sitt andre opphold tok ryddejobben og holdt oss oppe på budsjetter som ble redusert for hver sesong, at vi ikke tok en Brann og forsvant ned er hans fortjeneste. Han og Trøim (igjen) var utveien etter luftslottet til Andresen.

Så bare le, det er sikkert sunt men du prater ikke mindre tull selv om du er lattermild.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

JackBlack skrev: man nov 29, 2021 12:08 pm
AcsOnFire skrev: søn nov 28, 2021 2:36 pm Det er mange ting ved spillestil og Fagermo.
Når vi mister ball så legger vi oss lavt i 4-5-1 gjesp, det er så umoderne som det er mulig, for ikke snakke om kjedelig. 🙄
Er Fagermo utdannet bussjåfør 🤔
Høyt press gjenvinning av ball på motstander sin banehalvdel de første sekunder etter balltap og offensiv tankegang er fremmedord.
Da hadde vi sett så mye bedre ut.

Og så har vi Fagermoes vurdering av spillere, store talenter blah blah blah.
Da må Odin vise noe snart 19, det holder ikke med 5 a side takter lenger. Jatta har lang vei å gå, samme gjelder et par andre.
Store talenter som Opsahl og Emilsen får ikke spilletid.
Trenerteamet er best i Norge sier de.. 😅 Javel sier jeg.
Det teamet hadde ikke klart å rykke opp Manchester City fra tåkeligaen i ingenmannsland.

Martin prøvde å få til gjenvinning av ball og høyt press, og underholdende fotball. Han fremstår i dag, som den klart beste treneren vi har hatt siste 10 årene.
Han hadde tanker om spillestil og måter å spille på for alle elitelagene.
En rød tråd i hele utviklingsavdelingen.
Martin var faktisk en foregangsmann, han fikk også igang scouting for klubben, og den siste som har vunnet noe...


Her var det mye rør og ikke minst historieløshet.
Martin Andresen av alle trenere..
Mannen med det største luftslottet noen gang i Vålerengas historie, et prosjekt som endte i økonomisk uføre.
Et prosjekt som nesten slo klubben konkurs.
Hva fikk vi ut av det? En god plassering?
Svar på det jeg spør om. Fotball.
Martin hadde ideer og resultater, bedre enn de andre.
Det kalles fakta.
Vålerenga spilte morsom fotball, noe det har vært dårlig med siden.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Everenga skrev: man nov 29, 2021 7:05 am
Med fare for å gjenta meg selv han svidde av penger som en full sjømann på dyre langtidskontrakter på bomkjøp etter bomkjøp. Hæstad, Strand, Hirschfeldt 2.0, Shelton var ok men kostet i følge VG 20 mill lønn inkludert.
Ja han vant en cup, det gjorde Hødd også.
Han endte med et poengsnitt på 1,51 poeng over alle sesongene. Fagermo har i skrivende stund 1.67.
Luftslott ja, men det er ikke det vi diskuterer.









[/quote]

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

[quote=JackBlack post_id=294188 time=1638184127 user_id=497


Her var det mye rør og ikke minst historieløshet.
Martin Andresen av alle trenere..
Mannen med det største luftslottet noen gang i Vålerengas historie, et prosjekt som endte i økonomisk uføre.
Et prosjekt som nesten slo klubben konkurs.
Hva fikk vi ut av det? En god plassering?
[/quote]

Er du veldig fornøyd med hvordan vi fremstår under Fagermo?
Kom med noe om det. Eller Reka som du liker så godt.


Det var Fredriksen som var lommeboka, når Martin ble ansatt.

Historieløst, nei. Er det et fattig forsøk på hersketeknikk 🤣🤔

Everenga

Legg inn av Everenga »

AcsOnFire skrev: man nov 29, 2021 2:53 pm
JackBlack skrev: man nov 29, 2021 12:08 pm
AcsOnFire skrev: søn nov 28, 2021 2:36 pm Det er mange ting ved spillestil og Fagermo.
Når vi mister ball så legger vi oss lavt i 4-5-1 gjesp, det er så umoderne som det er mulig, for ikke snakke om kjedelig. 🙄
Er Fagermo utdannet bussjåfør 🤔
Høyt press gjenvinning av ball på motstander sin banehalvdel de første sekunder etter balltap og offensiv tankegang er fremmedord.
Da hadde vi sett så mye bedre ut.

Og så har vi Fagermoes vurdering av spillere, store talenter blah blah blah.
Da må Odin vise noe snart 19, det holder ikke med 5 a side takter lenger. Jatta har lang vei å gå, samme gjelder et par andre.
Store talenter som Opsahl og Emilsen får ikke spilletid.
Trenerteamet er best i Norge sier de.. 😅 Javel sier jeg.
Det teamet hadde ikke klart å rykke opp Manchester City fra tåkeligaen i ingenmannsland.

Martin prøvde å få til gjenvinning av ball og høyt press, og underholdende fotball. Han fremstår i dag, som den klart beste treneren vi har hatt siste 10 årene.
Han hadde tanker om spillestil og måter å spille på for alle elitelagene.
En rød tråd i hele utviklingsavdelingen.
Martin var faktisk en foregangsmann, han fikk også igang scouting for klubben, og den siste som har vunnet noe...


Her var det mye rør og ikke minst historieløshet.
Martin Andresen av alle trenere..
Mannen med det største luftslottet noen gang i Vålerengas historie, et prosjekt som endte i økonomisk uføre.
Et prosjekt som nesten slo klubben konkurs.
Hva fikk vi ut av det? En god plassering?
Svar på det jeg spør om. Fotball.
Martin hadde ideer og resultater, bedre enn de andre.
Det kalles fakta.
Vålerenga spilte morsom fotball, noe det har vært dårlig med siden.
Nei han hadde ikke bedre resultater. Nei det var ikke morsom fotball, ideene hans funket ikke og det hele ble en vits. "Nordens Barca" faktisk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Martin Andresen kjøpte veldig mange spillere og det tynget økonomien.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»