Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Sid

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Sid »

AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 7:14 pm
Sid skrev: tir nov 30, 2021 3:10 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 2:15 pm

Jeg så de siste landskampene G18 live.
Odin overrasket meg negativt, han gjør noe veldig bra innimellom, og så har han stygge balltap og dårlige valg. Fremstår som litt umoden i spillestilen, selv om han snart fyller 19.
Valg og utførelse var langt dårligere enn jeg forventet.
Dette tror jeg er grunnen til at han ikke er fast på midtbanen til G18.
Beste Vålerenga spiller siste landskamp en var Mathias Emilsen på defensiv midtbane, han har klokskap og spillefortsåelse parret med en fantastisk pasningsfot.
Tror Vålerenga bør passe seg, la han få spilletid, så han ikke forsvinner.

Fagermo mener Odin er det største talentet han har trent, og det får ikke bare meg til å heve øyenbrynene. 🤔
Han har også høye tanker om andre unge spillere, som mange andre ikke har fullt så høye tanker om.
Tror dessverre ikke Fagermo er god nok til å spotte potensiale.
At det er hans svakhet, han er selvfølgelig i samme båt som veldig mange som aldri har spilt fotball på høyt nok nivå. De har aldri merket det på kroppen, vet ikke hva det vil si.
Jeg har sett Emilsen i flere kamper for 2.laget i år og han er ganske lik Oldrup i spillestil. Det spilles mye på det sikre. Sidelengs og støtte. Jeg tror ikke Emilsen har en eneste assist i år ( 12 kamper ) Han har også hatt en del stygge balltap. Odin har 5 mål på 5 kamper for 2.laget og flere assist. Jeg ser ikke et eneste argument for hvorfor Emilsen skal sette Odin på benken for A-laget.
Fagermo har fremhevet Emilsen ved flere anledninger så jeg forstår ikke hva du hinter til i det du skriver. Han har også 5 innhopp i Eliteserien i år.
De spiller i forskjellige roller, så det er vanskelig å måle i mål /målpoeng.
De har forskjellige arbeidsoppgaver i systemet til Fagermo.
Emilsen er fotballklok og moden, Odin har en vei å gå.
Personlig hadde jeg forventet at Odin hadde tatt større steg i år.
Han har fått godt med spilletid og da tar de store talentene steg.
Fagermo er ikke tøff ok i trynet til å slippe til begge samtidig.
Han tror laget dauer om ikke OJ spiller.
De fleste fans hadde likt godt om det skjedde.

Spilletid er utvikling for de pur unge. Slipp de løs.
Hadde Emilsen vært på det nivået du mener i forhold til Odin og resten av laget hadde han sikkert fått flere muligheter. Basert på kampene for VIF 2 så er Emilsen og Oldrup veldig like i spillestil.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Everenga skrev: tir nov 30, 2021 2:40 pm Fagermo har en merkelig forkjærlighet for å holde fram med taktikk som ikke fungerer, han bruker bakromsspillere mot lag der vi ikke får bakrom noe jeg mistenker er grunnen til at vi har tapt poeng mot mange lag som er betydelig svakere på papiret. Vi har ikke et spill som fungerer mot etablert forsvar og det er et kjempeproblem når man tar mål av seg til å komme over midten på tabellen. Glimt får, med rette, mye skryt for kontringsspillet sitt men de har også en midtbane som kan spille igjennom ledd hvis motstanderen parkerer bussen.
Tror Odds fansen ser mange likheter og kjenner seg igjen i vår situasjon med Fagermo.
Det er 2 ting jeg gjerne skulle sett var anderledes.

Og det er at vi presser høyt, iallefall prøver å gjenvinne ball høyt i banen og vaske frem sjanser på den måten. Glimt presser høyt, så hvorfor ikke herme. De spiller samme systemet, nå har de riktignok bedre spillere, og de har alltid en plan.

Og når vi vinner ball, må vi ha en plan.
Der virker vi nesten planløse. Balltempo går ned og balltrilling og bevegelse går i sirup.

Den andre er hans overtro på enkelte spillere, klippekort.
Spiller uansett selv om det er på feil plass.
La de unge få spilletid, det er det de trenger for å utvikle seg. Alle vet det.
Så bruk de. ⚽


Men bevares det er endel positivt også, skal ikke glemme det.👍😀

Sid

Legg inn av Sid »

AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 7:27 pm
Everenga skrev: tir nov 30, 2021 2:40 pm Fagermo har en merkelig forkjærlighet for å holde fram med taktikk som ikke fungerer, han bruker bakromsspillere mot lag der vi ikke får bakrom noe jeg mistenker er grunnen til at vi har tapt poeng mot mange lag som er betydelig svakere på papiret. Vi har ikke et spill som fungerer mot etablert forsvar og det er et kjempeproblem når man tar mål av seg til å komme over midten på tabellen. Glimt får, med rette, mye skryt for kontringsspillet sitt men de har også en midtbane som kan spille igjennom ledd hvis motstanderen parkerer bussen.
Tror Odds fansen ser mange likheter og kjenner seg igjen i vår situasjon med Fagermo.
Det er 2 ting jeg gjerne skulle sett var anderledes.

Og det er at vi presser høyt, iallefall prøver å gjenvinne ball høyt i banen og vaske frem sjanser på den måten. Glimt presser høyt, så hvorfor ikke herme. De spiller samme systemet, nå har de riktignok bedre spillere, og de har alltid en plan.

Og når vi vinner ball, må vi ha en plan.
Der virker vi nesten planløse. Balltempo går ned og balltrilling og bevegelse går i sirup.

Den andre er hans overtro på enkelte spillere, klippekort.
Spiller uansett selv om det er på feil plass.
La de unge få spilletid, det er det de trenger for å utvikle seg. Alle vet det.
Så bruk de. ⚽


Men bevares det er endel positivt også, skal ikke glemme det.👍😀
VIF har jo prøvd å presse høyt. Har ikke hurtige nok forsvarsspillere og det har endt i kontringsmål i mot. Det tror i vert fall jeg er årsaken til at Fagermo nå ligger så lavt med laget.

Odd ligger like over like over kvalikplass og innerst inne så savner de kanskje Fagermo litt ?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

På en kamp i høst ble jeg stående sammen med en som spiller i Vålerenga og en som tidligere spilte hos oss, men som nå spiller på et litt lavere nivå.

Han har landskamper for yngres og spiller fast på midten der han nå er.
De diskuterte Vålerenga og han mente var at så lite valgmuligheter med ball i 433 systemet. Det var forventet at de skulle spille på en bestemt måte.
Derfor var det kjedelig og litt fastlåst. Noe han mislikte.
Lite rom for kreative ideer med ball.

Tanker gutter?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Sid skrev: tir nov 30, 2021 7:42 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 7:27 pm
Everenga skrev: tir nov 30, 2021 2:40 pm Fagermo har en merkelig forkjærlighet for å holde fram med taktikk som ikke fungerer, han bruker bakromsspillere mot lag der vi ikke får bakrom noe jeg mistenker er grunnen til at vi har tapt poeng mot mange lag som er betydelig svakere på papiret. Vi har ikke et spill som fungerer mot etablert forsvar og det er et kjempeproblem når man tar mål av seg til å komme over midten på tabellen. Glimt får, med rette, mye skryt for kontringsspillet sitt men de har også en midtbane som kan spille igjennom ledd hvis motstanderen parkerer bussen.
Tror Odds fansen ser mange likheter og kjenner seg igjen i vår situasjon med Fagermo.
Det er 2 ting jeg gjerne skulle sett var anderledes.

Og det er at vi presser høyt, iallefall prøver å gjenvinne ball høyt i banen og vaske frem sjanser på den måten. Glimt presser høyt, så hvorfor ikke herme. De spiller samme systemet, nå har de riktignok bedre spillere, og de har alltid en plan.

Og når vi vinner ball, må vi ha en plan.
Der virker vi nesten planløse. Balltempo går ned og balltrilling og bevegelse går i sirup.

Den andre er hans overtro på enkelte spillere, klippekort.
Spiller uansett selv om det er på feil plass.
La de unge få spilletid, det er det de trenger for å utvikle seg. Alle vet det.
Så bruk de. ⚽


Men bevares det er endel positivt også, skal ikke glemme det.👍😀
VIF har jo prøvd å presse høyt. Har ikke hurtige nok forsvarsspillere og det har endt i kontringsmål i mot. Det tror i vert fall jeg er årsaken til at Fagermo nå ligger så lavt med laget.

Odd ligger like over like over kvalikplass og innerst inne så savner de kanskje Fagermo litt ?
Nå skal det sies at en stor grunn til at de ligger der er elendig spillerlogistikk over lang tid og den var det Fagermo som sto for før han dro. Men du har helt rett i at spesielt midtforsvaret og sentral midt er altfor treige til å presse høyt. Nation, Näsberg og Oldrup er trauste, solide og langsomme. På sidene står det vel litt bedre til.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Sid skrev: tir nov 30, 2021 7:42 pm
VIF har jo prøvd å presse høyt. Har ikke hurtige nok forsvarsspillere og det har endt i kontringsmål i mot. Det tror i vert fall jeg er årsaken til at Fagermo nå ligger så lavt med laget.
Vi har aldri presset høyt under Fagermo.
Ikke engang noe som ligner.
Det er Fagermo som ikke ønsker å spille slik, fordi det krever at laget flytter på bena og er gode kollektivt.

Har ingenting med trege spillere å gjøre, men med Fagermo som ikke kan det godt nok og derfor er lite komfortabel med en slik type tilnærming.
Det er der kjerringa ligger begravet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Vålerenga: Geir Karlsen - Jan Willy Bjørke, Stig Mathisen, Arne Haslie, Erik Foss - Viggo Johansen, Dag Olavson, Yngve Andersen, Lars Petter Røise - Odd Iversen (Sigurd Brynildsen fra 62.), Petter Morstad.

Det var tider det Året var 1977.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 7:45 pm På en kamp i høst ble jeg stående sammen med en som spiller i Vålerenga og en som tidligere spilte hos oss, men som nå spiller på et litt lavere nivå.

Han har landskamper for yngres og spiller fast på midten der han nå er.
De diskuterte Vålerenga og han mente var at så lite valgmuligheter med ball i 433 systemet. Det var forventet at de skulle spille på en bestemt måte.
Derfor var det kjedelig og litt fastlåst. Noe han mislikte.
Lite rom for kreative ideer med ball.

Tanker gutter?

Pussig
Jeg sto med to spillere som er der i dag samt tre som tidligere var i klubben og de snakket om hvor mye bedre klubben har blitt de siste årene til å slippe frem kreative unge spillere som Sahraoui, Thiago Holm, Jatta og Dicko Eng.
Tidligere regimer som feks Andresen slapp aldri til unge spillere

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: ons des 01, 2021 12:55 am Vålerenga: Geir Karlsen - Jan Willy Bjørke, Stig Mathisen, Arne Haslie, Erik Foss - Viggo Johansen, Dag Olavson, Yngve Andersen, Lars Petter Røise - Odd Iversen (Sigurd Brynildsen fra 62.), Petter Morstad.

Det var tider det Året var 1977.
Min første sesong live var comebacksesongen 1994 med Krogstad, Kjølner, Olsen, Lunde, Gjertsen, Kihle, Andersen, Haug, Kruse, Aga jr. og Nysæther. I lys av rotasjonssystemer så er det artig å se at det er kun 12 spillere som spilte 10 kamper eller mer, det skal sies at man den gang kun hadde 22 seriekamper i sesongen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

JackBlack skrev: ons des 01, 2021 1:34 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 7:45 pm På en kamp i høst ble jeg stående sammen med en som spiller i Vålerenga og en som tidligere spilte hos oss, men som nå spiller på et litt lavere nivå.

Han har landskamper for yngres og spiller fast på midten der han nå er.
De diskuterte Vålerenga og han mente var at så lite valgmuligheter med ball i 433 systemet. Det var forventet at de skulle spille på en bestemt måte.
Derfor var det kjedelig og litt fastlåst. Noe han mislikte.
Lite rom for kreative ideer med ball.

Tanker gutter?

Pussig
Jeg sto med to spillere som er der i dag samt tre som tidligere var i klubben og de snakket om hvor mye bedre klubben har blitt de siste årene til å slippe frem kreative unge spillere som Sahraoui, Thiago Holm, Jatta og Dicko Eng.
Tidligere regimer som feks Andresen slapp aldri til unge spillere
Pussig at du gjør et poeng av det. Osame kom til klubben mens Martin var der.
For å gjøre det klinkende klart for deg 😁😁
Jeg snakker om systemet de spiller og disse gutta snakket om det.

Hold deg til tema og svar på det.
Du er vel samme JackBlack som på VGD 🤔 er du ikke?
At du av alle sto sammen med noen Enga spillere, haha.
Jeg tror ikke på det du sier JackBlack...
Julenissen er mer troverdig enn deg.😀

Jatta og Dicko er ikke kreative.
Det er er en misforståelse av hva kreativitet er.
At de dribler hver gang de har ball, gjør ikke en spiller kreativ.
Ofte dribler de der de skulle spilt ball, fordi de har ikke oversikt.
Og så ender det i balltap og overgang imot.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

AcsOnFire skrev: tor des 02, 2021 10:21 am
JackBlack skrev: ons des 01, 2021 1:34 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 7:45 pm På en kamp i høst ble jeg stående sammen med en som spiller i Vålerenga og en som tidligere spilte hos oss, men som nå spiller på et litt lavere nivå.

Han har landskamper for yngres og spiller fast på midten der han nå er.
De diskuterte Vålerenga og han mente var at så lite valgmuligheter med ball i 433 systemet. Det var forventet at de skulle spille på en bestemt måte.
Derfor var det kjedelig og litt fastlåst. Noe han mislikte.
Lite rom for kreative ideer med ball.

Tanker gutter?

Pussig
Jeg sto med to spillere som er der i dag samt tre som tidligere var i klubben og de snakket om hvor mye bedre klubben har blitt de siste årene til å slippe frem kreative unge spillere som Sahraoui, Thiago Holm, Jatta og Dicko Eng.
Tidligere regimer som feks Andresen slapp aldri til unge spillere
Pussig at du gjør et poeng av det. Osame kom til klubben mens Martin var der.
For å gjøre det klinkende klart for deg 😁😁
Jeg snakker om systemet de spiller og disse gutta snakket om det.

Hold deg til tema og svar på det.
Du er vel samme JackBlack som på VGD 🤔 er du ikke?
At du av alle sto sammen med noen Enga spillere, haha.
Jeg tror ikke på det du sier JackBlack...
Julenissen er mer troverdig enn deg.😀

Jatta og Dicko er ikke kreative.
Det er er en misforståelse av hva kreativitet er.
At de dribler hver gang de har ball, gjør ikke en spiller kreativ.
Ofte dribler de der de skulle spilt ball, fordi de har ikke oversikt.
Og så ender det i balltap og overgang imot.
Pussig påstand..
Martin Andresen slutta som kjent i 2012.
På den tiden var vel Osame Sahraoui( født 11 juni 2001) 11 år gammel og spilte på Hauketo.
i hvertfall i følge NFF (https://www.fotball.no/fotballdata/pers ... Id=2860944)
Å gi han æren for overgangen og suksessen 9 år senere er vel noe av det mer banale du har skrevet her.

Så om man ser bort fra det økonomiske uføret som prosjekt Andresen satte klubben i, det voldsomme tapet av renomee på grunn av "Stengel-gate", og fire dårlige sesonger av 5 så kan man jo si at det kapitelet var suksessfult, men da er man i mine noe naiv.
Fasit er altså 127 seriekamper og 192 poeng som Vålerenga-manager. Et snitt på 1,5 poeng per kamp med et budsjett på hele 600 millioner på 5 år!! Det er realiteten.

Men det får vi altså ikke lov til å kommentere siden det kun er spillestilen som diskuteres.
Og siden man har lett for å bli hisorieløs googlet jeg litt hva fansen syntes om spillestilen i Martins prosjekt.
Denne artikkelen var intressant lesing. https://www.vg.no/sport/fotball/i/k2JP6 ... n-andresen

Men om du virkelig vil oppdatere deg litt på ståa i klubben på den tiden er dette artikkelen du skal lese.
https://www.josimar.no/artikler/mobelha ... hylle/534/

Jeg tar meg friheten til å sitere litt fra den, men anbefaler alle med hjertet i Vålerenga å lese.

I følge VG har Vålerenga i Martin Andresens periode hatt budsjetter på over 600 millioner kroner. De millionene har kjøpt ett cupgull, ett seriesølv, to 7. plasser og en 10. plass. To ganger har laget blitt slått ut i 2. runde av cupen, én gang i 3. runde. «Unikheten» i europeisk målestokk er stoppet to ganger av greske PAOK i 3. kvalifiseringsrunde til europaligaen. Over 40 spillere er hentet inn, 40 er gått ut av brakkene på Valle. Én etter én har Oslo-fotballens talenter forsvunnet fra Vålerenga.

...

– Problemet er at VIF er i ferd med å tømme klubben for det som skulle være dens framtid. Harmeet Singh, Stefan Strandberg, Håvard Nielsen og Mos burde nå vært bærebjelker og forbilder i en klubb som kjempet om seriemesterskap. I stedet er de mer eller mindre jagd ut av klubben, og Fellah går vel snart samme vei. Ta også med spillere som Kristian Brix og Amin Nouri, og man har mistet hele generasjonen fra 1989 og 1990, som var ekstremt lovende, sier Tjærnås.

...

– Årene under Martin Andresen har vel vært en eneste lang frustrasjon, med noen unntak, som høsten 2010. Oppsummert kan vi si: Fem år, 700 millioner, ett cupgull, ett seriesølv i tillegg til å være verdensmestere i å hente 7. plasser. Lederstilen til Martin har kanskje skremt vekk den nye generasjonen talenter. Å gjøre talentene til elitespillere, der har klubben sviktet totalt, sier Kjellsen.

...

Samarbeidet mellom Martini Andresen og meg var ikke veldig godt, nøyer Etzaz Hussain seg med å si.
En av landets mest lovende midtbanespiller gikk gratis fra Vålerenga til Fredrikstad i fjor sommer, uten noen form for videresalgsavtale. Nå spiller han for de regjerende seriemestrene Molde.

...

I Sandefjord sitter en av dem Tjærnås nevner som et av talentene Oslo-klubben ikke greide å utvikle. Kristian Brix var skuffet over å få lite spilletid i Vålerenga. Han hadde ingen problemer med Martin Andresen, men ser at ting burde vært annerledes.

– På et tidspunkt da jeg var der, rådde klubben over 15 landslagsspillere, fordelt på flere alderstrinn. Det er vel bare Fellah som er igjen av de etablerte. I stedet har de kjøpt, og da spesielt spillere som er på vei nedover. De burde heller ha litt mer tålmodighet. De bør følge ungdomslinja helt ut. Gå ut og si «nå plukker vi ut noen som vi skal satse på og utvikle» og holdt fast ved det. Det hadde Vålerenga tjent på, bare se på Godset, sier Brix.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 2:15 pm
Jeg så de siste landskampene G18 live.
Odin overrasket meg negativt, han gjør noe veldig bra innimellom, og så har han stygge balltap og dårlige valg. Fremstår som litt umoden i spillestilen, selv om han snart fyller 19.
Valg og utførelse var langt dårligere enn jeg forventet.
Dette tror jeg er grunnen til at han ikke er fast på midtbanen til G18.
Interessant. I all den tid Odin ikke var i troppen til noen av de kampene.

Grunnen til at han ikke har spilt ‘fast’ tidligere er skader, hvile, rullering og forberedelse til kvalik. Godt du følger med.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Dewaz skrev: tor des 02, 2021 3:17 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 2:15 pm
Jeg så de siste landskampene G18 live.
Odin overrasket meg negativt, han gjør noe veldig bra innimellom, og så har han stygge balltap og dårlige valg. Fremstår som litt umoden i spillestilen, selv om han snart fyller 19.
Valg og utførelse var langt dårligere enn jeg forventet.
Dette tror jeg er grunnen til at han ikke er fast på midtbanen til G18.
Interessant. I all den tid Odin ikke var i troppen til noen av de kampene.
🤣🤣

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Dewaz skrev: tor des 02, 2021 3:17 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 2:15 pm
Jeg så de siste landskampene G18 live.
Odin overrasket meg negativt, han gjør noe veldig bra innimellom, og så har han stygge balltap og dårlige valg. Fremstår som litt umoden i spillestilen, selv om han snart fyller 19.
Valg og utførelse var langt dårligere enn jeg forventet.
Dette tror jeg er grunnen til at han ikke er fast på midtbanen til G18.
Interessant. I all den tid Odin ikke var i troppen til noen av de kampene.

Grunnen til at han ikke har spilt ‘fast’ tidligere er skader, hvile, rullering og forberedelse til kvalik. Godt du følger med.
Synes han var helt usynlig jeg.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Dewaz skrev: tor des 02, 2021 3:17 pm
AcsOnFire skrev: tir nov 30, 2021 2:15 pm
Jeg så de siste landskampene G18 live.
Odin overrasket meg negativt, han gjør noe veldig bra innimellom, og så har han stygge balltap og dårlige valg. Fremstår som litt umoden i spillestilen, selv om han snart fyller 19.
Valg og utførelse var langt dårligere enn jeg forventet.
Dette tror jeg er grunnen til at han ikke er fast på midtbanen til G18.
Interessant. I all den tid Odin ikke var i troppen til noen av de kampene.

Grunnen til at han ikke har spilt ‘fast’ tidligere er skader, hvile, rullering og forberedelse til kvalik. Godt du følger med.
Er det dette man kaller å bli eid??
Spørr for en venn.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble fort stille her inne, gitt. 😅

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: man nov 29, 2021 8:48 pm Glem penga ja. Andresens bomkjøp sendte oss nesten raka vegen til skifteretten. Folk var ute med bøsse for å redde branntomta han etterlot seg.
Og hva spillestil angår ser jeg ikke hva som er attraktivt og underholdende med å bli avkledd for håpløs forsvarsorganisering sesong etter sesong som vi ble under Andresen.
Du får gjerne holde på Martin entusiasmen men du er faktisk den første Enga supporteren jeg har sett som har et godt ord å si om den perioden.
Den keiserrollen Andresen fikk i VIF var helt merkelig. Å ikke gi ham den makten i Brann, er en av få ting de klarte å gjøre riktig (Bare synd at man nesten ga RBH like mye innflytelse).

Ellers gjorde Andresen morsomt nok mye av det samme som han selv ville ha Mjelde vekk for. Han styrte et lag med enorme ressurser, med varierende hell, men fikk ikke til de samme resultatene som Mjelde heller.

Enig med deg i at han hadde det mest i kjeften.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: tor des 02, 2021 6:11 pm
Everenga skrev: man nov 29, 2021 8:48 pm Glem penga ja. Andresens bomkjøp sendte oss nesten raka vegen til skifteretten. Folk var ute med bøsse for å redde branntomta han etterlot seg.
Og hva spillestil angår ser jeg ikke hva som er attraktivt og underholdende med å bli avkledd for håpløs forsvarsorganisering sesong etter sesong som vi ble under Andresen.
Du får gjerne holde på Martin entusiasmen men du er faktisk den første Enga supporteren jeg har sett som har et godt ord å si om den perioden.
Den keiserrollen Andresen fikk i VIF var helt merkelig. Å ikke gi ham den makten i Brann, er en av få ting de klarte å gjøre riktig (Bare synd at man nesten ga RBH like mye innflytelse).

Ellers gjorde Andresen morsomt nok mye av det samme som han selv ville ha Mjelde vekk for. Han styrte et lag med enorme ressurser, med varierende hell, men fikk ikke til de samme resultatene som Mjelde heller.

Enig med deg i at han hadde det mest i kjeften.
Det var fullstendig vanvittig. Hvem kommer egentlig på å hive hundrevis av millioner inn i et prosjekt med en helt umerittert trener i en klubb uten vinnertradisjoner?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: tor des 02, 2021 6:16 pm Det var fullstendig vanvittig. Hvem kommer egentlig på å hive hundrevis av millioner inn i et prosjekt med en helt umerittert trener i en klubb uten vinnertradisjoner?
Det verste er jo at den type hinsides idioti ikke er unik i Norge. Men vanvidd på det nivået er stort sett forbeholdt fire klubber, som skiller seg ut i sinnsvake planer og avgjørelser. Det er VIF, Brann, FFK og Start.

Kanskje vi skulle brutt ut med egen liga for disse? Underholdningsverdien hadde vært ekstrem.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: tor des 02, 2021 6:20 pm
Everenga skrev: tor des 02, 2021 6:16 pm Det var fullstendig vanvittig. Hvem kommer egentlig på å hive hundrevis av millioner inn i et prosjekt med en helt umerittert trener i en klubb uten vinnertradisjoner?
Det verste er jo at den type hinsides idioti ikke er unik i Norge. Men vanvidd på det nivået er stort sett forbeholdt fire klubber, som skiller seg ut i sinnsvake planer og avgjørelser. Det er VIF, Brann, FFK og Start.

Kanskje vi skulle brutt ut med egen liga for disse? Underholdningsverdien hadde vært ekstrem.
"Fuck-up ligaen er sponset av Think og Moods of Norway"

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: tor des 02, 2021 6:23 pm "Fuck-up ligaen er sponset av Think og Moods of Norway"
Du kan få bonuspoeng for største budsjettsprekk, antall politianmeldelser mot spillere og tidligere ansatte på etterlønn.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Martin Andresen ble håndplukket etter en samtale mellom milliardæren Jon Fredriksen og legenden Trond Hoftvedt som ble vraket i Vålerenga etter økonomisk "rot" for å bruke et veeeeldig diplomatisk uttrykk. Trond Hoftvedt og Odd Iversen spilte sammen på Bjerke travbane og det gikk veldig galt. Synd, da Hoftvedt var en klassespiller for å si det mildt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: tor des 02, 2021 6:25 pm
Everenga skrev: tor des 02, 2021 6:23 pm "Fuck-up ligaen er sponset av Think og Moods of Norway"
Du kan få bonuspoeng for største budsjettsprekk, antall politianmeldelser mot spillere og tidligere ansatte på etterlønn.
Vi er faktisk vinnere av denne noe prestisjeløse subligaen de siste sesongene. Her bør det lages trofeer.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Kjetil Haug ute resten av sesongen.
Andre alvorlige skade etter en Odd kamp denne sesongen. Gjør meg ikkenoe om det laget rykker ned.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Er kanskje nevnt tidligere, men Kjartansson er også ute resten av sesongen.

Har vi sett han for siste gang i kongeblått?

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

JackBlack skrev: lør des 04, 2021 11:14 am Er kanskje nevnt tidligere, men Kjartansson er også ute resten av sesongen.

Har vi sett han for siste gang i kongeblått?
Skal vel ikke se bort i fra at han havner i en tyrkisk/øst-europeisk klubb med høyere lønnsbudsjett for å skvise ut siste rest. Skulle egentlig ønske å se han få en tilnærmet skadefri sesong i Vålerenga, men det ser ikke sånn ut hvis man ser på den skadeutviklingen. Uansett så er Udahl en mann med stort potensiale som kan bli en 15+ målmann neste sesong hvis han får tilliten han fortjener :D

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Seeberik skrev: lør des 04, 2021 12:57 pm
JackBlack skrev: lør des 04, 2021 11:14 am Er kanskje nevnt tidligere, men Kjartansson er også ute resten av sesongen.

Har vi sett han for siste gang i kongeblått?
Skal vel ikke se bort i fra at han havner i en tyrkisk/øst-europeisk klubb med høyere lønnsbudsjett for å skvise ut siste rest. Skulle egentlig ønske å se han få en tilnærmet skadefri sesong i Vålerenga, men det ser ikke sånn ut hvis man ser på den skadeutviklingen. Uansett så er Udahl en mann med stort potensiale som kan bli en 15+ målmann neste sesong hvis han får tilliten han fortjener :D
Kan godt hende. Litt klassisk Vålerenga at en spiss som knapt har vært skadet i sitt liv plutselig blir en kjeks når han kommer hit.
Det hadde forøvrig gledet meg stort å se Udahl score 15+ i kongeblått. Men jeg tror vi må prøve å få medspillerne til å begynne å spille på hans styrker om det skal skje.

dzk

Legg inn av dzk »

For en grusom omgang av oss. Skjønner ikke hvorfor vi gang på gang velger å stille uten spiss på banen ? Jatta har fungert like bra på spissplass i dag som han har gjort i de andre kampene.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Vi er foran Lsk på tabellen :-). Får vel legge til, så langt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Balder skrev: Får vel legge til, så langt.
Smart ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»