Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Mia

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Mia »

Tjaaah skrev: tir apr 19, 2022 9:08 pm
Mia skrev: man apr 18, 2022 10:04 pm Jerv er elendig, og ikke noe annet enn seier er bra nok
Famous last words, som vi sier her i Bergen.
Hihi, hadde dere spilt den kampen igjen så hadde dere vunnet 9 av 10 ganger.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mia skrev: tir apr 19, 2022 9:14 pm Hihi, hadde dere spilt den kampen igjen så hadde dere vunnet 9 av 10 ganger.
99 av 100, tror jeg. Men det var den ene kampen som var tellende, så da var det selvsagt den vi dret oss ut i.

Livet som fotballsupporter er herlig...

Mia

Legg inn av Mia »

Tjaaah skrev: tir apr 19, 2022 9:16 pm
Mia skrev: tir apr 19, 2022 9:14 pm Hihi, hadde dere spilt den kampen igjen så hadde dere vunnet 9 av 10 ganger.
99 av 100, tror jeg. Men det var den ene kampen som var tellende, så da var det selvsagt den vi dret oss ut i.

Livet som fotballsupporter er herlig...
Herlig er det, men holder man med klubber som Brann og Vålerenga så er det ikke særlig bra for helsa.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mia skrev: tir apr 19, 2022 9:21 pm Herlig er det, men holder man med klubber som Brann og Vålerenga så er det ikke særlig bra for helsa.
Nei, det går litt opp og ned, kan man si.

Men ellers er jeg helt enig med deg. Jerv er et elendig lag, og det er rimelig uforståelig om de ikke ender opp med å bli høvlet av de fleste lag. Men så skjer jo det uforståelige nærmest regelmessig i norsk fotball.

Champis

Legg inn av Champis »

dalagubbe skrev: tir apr 19, 2022 7:31 pm Greit at vi regnet med tap mot glimt, men det er måten vi taper på som bekymrer, slett innsats er vel ikke greit…

Du tenker at det var innsatsen det stod på?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: ons apr 20, 2022 1:18 am
dalagubbe skrev: tir apr 19, 2022 7:31 pm Greit at vi regnet med tap mot glimt, men det er måten vi taper på som bekymrer, slett innsats er vel ikke greit…

Du tenker at det var innsatsen det stod på?
Det var vel akkurat det han ikke skrev. Det var greit med tap fordi de er et bedre lag, men det er ikke greit med tafatthet på toppen av det.

Når det gjelder hvordan tapet framstod har jeg ingen ide', jeg satt på et fly.

Champis

Legg inn av Champis »

Everenga skrev: ons apr 20, 2022 11:37 am
Champis skrev: ons apr 20, 2022 1:18 am
dalagubbe skrev: tir apr 19, 2022 7:31 pm Greit at vi regnet med tap mot glimt, men det er måten vi taper på som bekymrer, slett innsats er vel ikke greit…

Du tenker at det var innsatsen det stod på?
Det var vel akkurat det han ikke skrev. Det var greit med tap fordi de er et bedre lag, men det er ikke greit med tafatthet på toppen av det.

Når det gjelder hvordan tapet framstod har jeg ingen ide', jeg satt på et fly.

Ok, han mente kanskje ikke at det var innsatsen alene som var årsaken til tapet, men tydeligvis at den bidro strekt. Og det tviler jeg på, som jeg alltid gjør når det gjelder idrettsutøvere. At det kan se sånn ut av og til, fortsår jeg. Men det har nok lite med det å gjøre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Endelig en god nyhet. Føler vi trenger noen slike nå!
Borch er operert, og man har forhåpentligvis funnet, og gjort noe med problemet.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/det- ... e-hapet-pa

chatin

Legg inn av chatin »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

En ting er at laget presterer svakt, noe annet er at klubb-tråden ofte er på side 2.
Litt mer aktivitet klarer vi !!!!!

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Vålerenga 2 ruller rundt med Alta.
3 :0 etter 15 min.

Nå stiller vi med et meget godt lag, men allikevel ⚽⚽⚽

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Kan forstå at andre lag lar seg frustrere av at andrelagene til eliteserielagene spiller i samme divisjon. Relativt stor forskjell i kvalitet på laget vif stiller i dag, sammenlignet med forrige kamp mot Levanger

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

AcsOnFire skrev: man apr 25, 2022 3:18 pm Vålerenga 2 ruller rundt med Alta.
3 :0 etter 15 min.

Nå stiller vi med et meget godt lag, men allikevel ⚽⚽⚽
Kampfakta
Vålerenga 2 - Alta IF 7-2 (4-1)
PostNord-ligaen, runde 3
Intility Arena, mandag 25. april kl. 15.00
143 tilskuere

Vålerenga 2s målscorere: Seedy Jatta (10. min, 14. min, 75. min), Udahl (12. min, 78. min), Christensen (26. min), Bech Riisnæs (53. min)

Altas målscorere: Hansen (22. min), Reginiussen (65. min)

chatin

Legg inn av chatin »

Big George skrev: tir apr 26, 2022 1:01 am
AcsOnFire skrev: man apr 25, 2022 3:18 pm Vålerenga 2 ruller rundt med Alta.
3 :0 etter 15 min.

Nå stiller vi med et meget godt lag, men allikevel ⚽⚽⚽
Kampfakta
Vålerenga 2 - Alta IF 7-2 (4-1)
PostNord-ligaen, runde 3
Intility Arena, mandag 25. april kl. 15.00
143 tilskuere

Vålerenga 2s målscorere: Seedy Jatta (10. min, 14. min, 75. min), Udahl (12. min, 78. min), Christensen (26. min), Bech Riisnæs (53. min)

Altas målscorere: Hansen (22. min), Reginiussen (65. min)
Mye fint angrepsspill. Udahl og Jatta får bygget selvtillit og får seg noen kasser. Emilsen har jeg fortsatt til gode å se spille en dårlig kamp, han må begynne å nærme seg å gi Oldrup skikkelig konkurranse. Håper Bech Riisnæs også får flere minutter på a-laget fremover, han blir bare bedre og bedre.

Champis

Legg inn av Champis »

chatin skrev: tir apr 26, 2022 1:53 am
Big George skrev: tir apr 26, 2022 1:01 am
AcsOnFire skrev: man apr 25, 2022 3:18 pm Vålerenga 2 ruller rundt med Alta.
3 :0 etter 15 min.

Nå stiller vi med et meget godt lag, men allikevel ⚽⚽⚽
Kampfakta
Vålerenga 2 - Alta IF 7-2 (4-1)
PostNord-ligaen, runde 3
Intility Arena, mandag 25. april kl. 15.00
143 tilskuere

Vålerenga 2s målscorere: Seedy Jatta (10. min, 14. min, 75. min), Udahl (12. min, 78. min), Christensen (26. min), Bech Riisnæs (53. min)

Altas målscorere: Hansen (22. min), Reginiussen (65. min)
Mye fint angrepsspill. Udahl og Jatta får bygget selvtillit og får seg noen kasser. Emilsen har jeg fortsatt til gode å se spille en dårlig kamp, han må begynne å nærme seg å gi Oldrup skikkelig konkurranse. Håper Bech Riisnæs også får flere minutter på a-laget fremover, han blir bare bedre og bedre.


Nettopp Emilsen og Riisnæs er de to jeg har trukket fram gang på gang. To meget spennende spillere, og to stk som ideelet sett hadde fått flere minutter på et høyere nivå enn 2. div i år.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

chatin skrev: tir apr 26, 2022 1:53 am
Mye fint angrepsspill. Udahl og Jatta får bygget selvtillit og får seg noen kasser. Emilsen har jeg fortsatt til gode å se spille en dårlig kamp, han må begynne å nærme seg å gi Oldrup skikkelig konkurranse. Håper Bech Riisnæs også får flere minutter på a-laget fremover, han blir bare bedre og bedre.
Eneste jeg er litt bekymret for er at Fagermo har gjort Riisnæs litt til Felix Horn Myhre 2.0. Spiller høyreback, venstreback og indreløper alt ettersom hva som er "ledig".
Jeg synes han er klart best som indreløper, burde få utvikle seg mer i den rollen, spesielt når man har Max Bjurstrøm (2006) som lovende høyreback fra U landslag i bakhånd.

chatin

Legg inn av chatin »

mogandisu skrev: tir apr 26, 2022 3:15 pm
chatin skrev: tir apr 26, 2022 1:53 am
Mye fint angrepsspill. Udahl og Jatta får bygget selvtillit og får seg noen kasser. Emilsen har jeg fortsatt til gode å se spille en dårlig kamp, han må begynne å nærme seg å gi Oldrup skikkelig konkurranse. Håper Bech Riisnæs også får flere minutter på a-laget fremover, han blir bare bedre og bedre.
Eneste jeg er litt bekymret for er at Fagermo har gjort Riisnæs litt til Felix Horn Myhre 2.0. Spiller høyreback, venstreback og indreløper alt ettersom hva som er "ledig".
Jeg synes han er klart best som indreløper, burde få utvikle seg mer i den rollen, spesielt når man har Max Bjurstrøm (2006) som lovende høyreback fra U landslag i bakhånd.
Forsåvidt enig, men kan skjønne at Riisnæs fort blir back på 2. laget når man skal ha plass til Udahl, Jatta, Dicko Eng, Ismaheel og kanskje også Christensen. Mange offensive spillere som man vil gi spilletid. Og Riisnæs kom absolutt bra fra det de treningskampene han fikk som back i vinter, en posisjon vi har null dekning på. Så at han per dags dato er et backalternativ syntes jeg forsåvidt er fornuftig, da det kan være realistisk at han må vikariere der i løpet av sesongen i Eliteserien. Mulig det ikke er det beste for hans utvikling hvis han skal bli indreløper på sikt, men for laget per dags dato er det nok fornuftig.

Så har han jo fortsatt god tid på å bli en meget god indreløper i årene som kommer, hvis vi skaffer oss mer dekning på backene etterhvert og han kan få spilletid som indreløper.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

Champis skrev: tir apr 26, 2022 3:07 pm
chatin skrev: tir apr 26, 2022 1:53 am
Big George skrev: tir apr 26, 2022 1:01 am

Kampfakta
Vålerenga 2 - Alta IF 7-2 (4-1)
PostNord-ligaen, runde 3
Intility Arena, mandag 25. april kl. 15.00
143 tilskuere

Vålerenga 2s målscorere: Seedy Jatta (10. min, 14. min, 75. min), Udahl (12. min, 78. min), Christensen (26. min), Bech Riisnæs (53. min)

Altas målscorere: Hansen (22. min), Reginiussen (65. min)
Mye fint angrepsspill. Udahl og Jatta får bygget selvtillit og får seg noen kasser. Emilsen har jeg fortsatt til gode å se spille en dårlig kamp, han må begynne å nærme seg å gi Oldrup skikkelig konkurranse. Håper Bech Riisnæs også får flere minutter på a-laget fremover, han blir bare bedre og bedre.


Nettopp Emilsen og Riisnæs er de to jeg har trukket fram gang på gang. To meget spennende spillere, og to stk som ideelet sett hadde fått flere minutter på et høyere nivå enn 2. div i år.
Emilsen og Riisnæs....veldig enig med siste taler. Men Fagermo viser ikke særlig villighet til å satse på unge talenter med unntak av Jatta.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

Visste du (og Fagermo) at Enga hadde en halvblind spiller ifjor ?
Skiftet gik dog igennem i 2016, og han spillede 15 kampe i den franske liga. I januar 2017 skiftede han dog tilbage til Danmark og FCK, da han fik at vide, at træneren i Nantes ikke længere kunne bruge ham. Nicolaj Thomsen har siden været forbi norske Vålerenga, inden han kom til Sønderjyske i januar 2022.

Han fornemmer silhuetter og kan se farver, men har svært ved at stille skarpt med højre øje. Det stiller større krav til, at Nicolaj Thomsen skal være god til at orientere sig, siger han.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Treningskamp Vålerenga - KFUM

Vålerenga møter KFUM Oslo på Intility Arena torsdag 28. april kl. 11.00, og er gratis for alle.
Kampen vises også på VGTV og Direktesport.

Portene åpnes en halvtime før avspark og kantina på stadion er åpen slik at dere kan ta lunsjen samtidig!

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: ons apr 27, 2022 10:13 pm Treningskamp Vålerenga - KFUM

Vålerenga møter KFUM Oslo på Intility Arena torsdag 28. april kl. 11.00, og er gratis for alle.
Kampen vises også på VGTV og Direktesport.

Portene åpnes en halvtime før avspark og kantina på stadion er åpen slik at dere kan ta lunsjen samtidig!
Vålerenga ruller over KÅFFA 😉

1:0 Aron 6 min

Masse lyd på stadion, mange barnehager har tatt med kidsa. 🤣

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Vålerenga stiller såher

Haug
Hedenstad - Bjarnason - Skaret - Zuta
Udahl - Oldrup - Strand
Dønnum - Kjartansson - Ismaheel

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Vålerenga - KFUM

35 min 1:1 selvmål 🤨

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 11:38 am Vålerenga - KFUM

35 min 1:1 selvmål 🤨
38 min
2:1 Udahl
fix scoring kjapt oppfattet

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 11:55 am
AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 11:38 am Vålerenga - KFUM

35 min 1:1 selvmål 🤨
2 omgang

Haug
Riisnæs - Skaret - Hammer - Hedenstad
Udahl - Emilsen - Strand
Dønnum - Jatta - Dicko

38 min
2:1 Udahl
fix scoring kjapt oppfattet
45 min
2:2

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 12:01 pm
AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 11:55 am
AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 11:38 am Vålerenga - KFUM

35 min 1:1 selvmål 🤨
2 omgang

Haug
Riisnæs - Skaret - Hammer - Hedenstad
Udahl - Emilsen - Strand
Dønnum - Jatta - Dicko

38 min
2:1 Udahl
fix scoring kjapt oppfattet
45 min
2:2
3:2 Dicko etter fint spill på vår høyreside.
Udahl Riisnæs Aron Dicko

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 12:14 pm
AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 12:01 pm
AcsOnFire skrev: tor apr 28, 2022 11:55 am

2 omgang

Haug
Riisnæs - Skaret - Hammer - Hedenstad
Udahl - Emilsen - Strand
Dønnum - Jatta - Dicko

38 min
2:1 Udahl
fix scoring kjapt oppfattet
45 min
2:2
3:2 Dicko etter fint spill på vår høyreside.

Udahl Riisnæs Aron Dicko
68 min
4:2 Hammer Kjeldsen etter corner.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

Kåffa er jo øvre halvdel av nivå 2 (Obos) og om de stiller fullt lag er det bra matching for våre unge som har lite spilletid hos Fagermo.. Tør Fagermo gi unggutta spilletid fremover ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

Kampfakta
Vålerenga - KFUM Oslo 4-2 (1-1)
Treningskamp, Intility Arena torsdag 28. april kl. 11.00
Tilskuere: Bjørndal skole og menn i pappaperm <3

Vålerengas lag: Haug - Hedenstad, Bjarnason (Hammer Kjelsen 36'), Skaret, Zuta (Riisnæs 36') - Udahl, Oldrup (Emilsen 36'), Strand - Dønnum, Kjartansson (Jatta 36'), Ismaheel (Dicko Eng 40').

Vålerengas målscorere: Dønnum (8. min), Udahl (36. min), Dicko Eng (56. min) Aleksander Hammer Kjelsen 68')

Deila

Legg inn av Deila »

Ivan nærmer seg visstnok PAOK:


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»