Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Everenga

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Everenga »

Er enig med Mia her. Problemet er ikke at vi kaster om på ting for ofte, egentlig har vi ikke kastet om på ting i nærheten av ofte nok. Nå er det selvfølgelig en økonomisk årsak til dette, vi er ikke Inter eller Chelsea og kan ikke ha en haug med trenere på lønningslista etter at de er ferdige men vi har hatt altfor stor tålmodighet ved tidligere anledninger og jeg ser ikke at det er noe som endrer seg nå. Soccernomics er en interessant utgivelse som torpederer en del etablerte sannheter, blant annet dette at det lønner seg å bygge langsiktige prosjekter for å høste suksess flere år nede i veien.

Statistikk tilsier ikke at klubber som gir treneren lang tid på å ta et trofe' over tid gjør det bedre enn klubber som er langt mer utålmodige. Og deres tall baserer seg på PL, Seria A og LaLiga. Når man legger til den norske problematikken med at spillere forsvinner til større ligaer så fort de har blått ferdighetsmerke (for de som husker den) så er det enda mindre grunn til å tro at man skal få bygge opp sitt eget lille imperium der man får høste fruktene 3-4 år nede i leia.

Dette synet møtes alltid med: men, men Alex Ferguson. Ja han var det store unntaket og han var trener i en klubb som hadde finansene til nettopp det å bygge opp en stall uten trusselen om at man hvert år mister 2-3 av de beste.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Vålerenga vs Bodø/Glimt
Onsdag 29.juni kl.2015
Kampen skal vises på lineær tv.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Korgutt skrev: fre jun 24, 2022 1:18 pm Vålerenga vs Bodø/Glimt
Onsdag 29.juni kl.2015
Kampen skal vises på lineær tv.
Da ønsker jeg dere bare lykke til videre i cupen.
Vi stiger av her.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Henningsen skrev: fre jun 24, 2022 1:24 pm
Korgutt skrev: fre jun 24, 2022 1:18 pm Vålerenga vs Bodø/Glimt
Onsdag 29.juni kl.2015
Kampen skal vises på lineær tv.
Da ønsker jeg dere bare lykke til videre i cupen.
Vi stiger av her.
Jeg bare formidler. Er da vel ingen gul tannbørste supporter?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Korgutt skrev: fre jun 24, 2022 1:27 pm
Henningsen skrev: fre jun 24, 2022 1:24 pm
Korgutt skrev: fre jun 24, 2022 1:18 pm Vålerenga vs Bodø/Glimt
Onsdag 29.juni kl.2015
Kampen skal vises på lineær tv.
Da ønsker jeg dere bare lykke til videre i cupen.
Vi stiger av her.
Jeg bare formidler. Er da vel ingen gul tannbørste supporter?
Nei, unnskyld. Det vet jeg jo egentlig at du ikke er. Glemte meg bort et øyeblikk. :oops:
Beklager!

startelver

Legg inn av startelver »

Spent på oddsen på Glimt, kan være bankers.

Deila

Legg inn av Deila »

startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:02 pm Spent på oddsen på Glimt, kan være bankers.
Hvis du spiller på Glimt kan vi jo faktisk ha en sjanse likevel.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: fre jun 24, 2022 3:03 pm
startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:02 pm Spent på oddsen på Glimt, kan være bankers.
Hvis du spiller på Glimt kan vi jo faktisk ha en sjanse likevel.
Tenkte akkurat det samme.
Eventuelt så blir dette typisk nok unntaket som bekrefter regelen, som det heter seg.

Champis

Legg inn av Champis »

Everenga skrev: fre jun 24, 2022 1:16 pm Er enig med Mia her. Problemet er ikke at vi kaster om på ting for ofte, egentlig har vi ikke kastet om på ting i nærheten av ofte nok. Nå er det selvfølgelig en økonomisk årsak til dette, vi er ikke Inter eller Chelsea og kan ikke ha en haug med trenere på lønningslista etter at de er ferdige men vi har hatt altfor stor tålmodighet ved tidligere anledninger og jeg ser ikke at det er noe som endrer seg nå. Soccernomics er en interessant utgivelse som torpederer en del etablerte sannheter, blant annet dette at det lønner seg å bygge langsiktige prosjekter for å høste suksess flere år nede i veien.

Statistikk tilsier ikke at klubber som gir treneren lang tid på å ta et trofe' over tid gjør det bedre enn klubber som er langt mer utålmodige. Og deres tall baserer seg på PL, Seria A og LaLiga. Når man legger til den norske problematikken med at spillere forsvinner til større ligaer så fort de har blått ferdighetsmerke (for de som husker den) så er det enda mindre grunn til å tro at man skal få bygge opp sitt eget lille imperium der man får høste fruktene 3-4 år nede i leia.

Dette synet møtes alltid med: men, men Alex Ferguson. Ja han var det store unntaket og han var trener i en klubb som hadde finansene til nettopp det å bygge opp en stall uten trusselen om at man hvert år mister 2-3 av de beste.

Så skal det også sies at en stor grunn til at statistikken blir som den blir, er nettopp fordi veldig mange klubber (de aller fleste) endrer ganske mye veldig ofte, og sparker gjerne treneren ganske kjapt hvis det går dårlig en periode. Hadde alle klubber vært 50% mer tålmodige, så hadde statistikken sett annerledes ut. Det sagt, så er alle situasjoner unike, og i mange tilfeller er det lurt å gjøre grep tidlig. Når det gjelder Vålerenga, så har jeg hele tiden hatt tro på strategien man har lagt i bånn for klubben de siste årene, men jeg har hele tiden vært enormt skeptisk til Fagermo.

Champis

Legg inn av Champis »

startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:02 pm Spent på oddsen på Glimt, kan være bankers.

Jeg tror kampen på onsdag blir langt mer jevn enn veldig mange tror.

Deila

Legg inn av Deila »

Synes ikke det virker som det er noe resultatkrav i denne klubben. Trenere får bare holde på i årevis med lange prosjekter som ikke fører til noe som helst.Vi rykker aldri ned, men det er jo bare de samme plasseringene midt på tabellen i ingenmannsland hvert år. Synes Fagermo har brukt opp kvota si nå og burde få sparken.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: fre jun 24, 2022 3:21 pm
startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:02 pm Spent på oddsen på Glimt, kan være bankers.

Jeg tror kampen på onsdag blir langt mer jevn enn veldig mange tror.
Det har jeg faktisk også en mistanke om. Skulle vi vinne den er det heller ikke noe å juble for for da er det full fyr om hvordan vi endelig er på gang osv.

Når elver har Glimt som bankers er vi jo også garantert avansement.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Trøims rolle virker mer og mer upassende . Klubben kan ikke styres av en mann som skal ha veto-rett i alle viktige avgjørelser.
Hadde han eid klubben og satset hundrevis av millioner hvert år hadde forutsetningene vært annerledes.
Da hadde han vært eier av klubben, men det er han ikke idag og jeg håper klubben er medlemseid og medlemsstyrt i framtida.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Hehe, dette ga jo mening. 😅

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: fre jun 24, 2022 8:46 pm Trøims rolle virker mer og mer upassende . Klubben kan ikke styres av en mann som skal ha veto-rett i alle viktige avgjørelser.
Hadde han eid klubben og satset hundrevis av millioner hvert år hadde forutsetningene vært annerledes.
Da hadde han vært eier av klubben, men det er han ikke idag og jeg håper klubben er medlemseid og medlemsstyrt i framtida.
Trøim har vel brukt ganske mye penger på klubben.
Har man egentlig noen oversikt over hvor mye. Spørs om vi ikke hadde fulgt lyn uten han.
Han har vel uttalt at han ønsker å bidra ekstra når klubben står økonomisk på egne ben, heller enn å bidra med å tette det bunnløse hullet med penger.
Samtidig har de satsingene han har bidratt til føltes litt halvhjertet. Man har liksom måttet dra i håndbrekket etter relativt kort tid.

startelver

Legg inn av startelver »

Henningsen skrev: fre jun 24, 2022 3:18 pm
Deila skrev: fre jun 24, 2022 3:03 pm
startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:02 pm Spent på oddsen på Glimt, kan være bankers.
Hvis du spiller på Glimt kan vi jo faktisk ha en sjanse likevel.
Tenkte akkurat det samme.
Eventuelt så blir dette typisk nok unntaket som bekrefter regelen, som det heter seg.
Hvis oddsen er brukbar er det nok best å gardere med DNB, ekstaromg er et mulig scenario.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

startelver skrev: fre jun 24, 2022 9:51 pm
Henningsen skrev: fre jun 24, 2022 3:18 pm
Deila skrev: fre jun 24, 2022 3:03 pm

Hvis du spiller på Glimt kan vi jo faktisk ha en sjanse likevel.
Tenkte akkurat det samme.
Eventuelt så blir dette typisk nok unntaket som bekrefter regelen, som det heter seg.
Hvis oddsen er brukbar er det nok best å gardere med DNB, ekstaromg er et mulig scenario.
Om jeg skulle satset noe så hadde det blitt klink borteseier.
Men jeg har så dårlig trackrecord at jeg har sluttet å prøve :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Du kan bli rik ved å følge tipset, bare å satse :lol:

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Glimt-kampen er helt åpen.
Det er en kamp og Glimt er ikke så gode som de var i fjor eller forfjor.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Fokus på Sakarias Opsahl i Eliteserien Fotball Direkte.

Gode spørsmål - interessert i å høre Fagermoes vurdering.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Regner med at det blir krisemøte.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Og at krisemøtet fører til at Fagermo pakker sammen! Eller er ikke klubben fornøyd før han sender oss ned til OBOS?

chatin

Legg inn av chatin »

Hvis vi er så heldige at vi klarer å nå kvalikkplassen, hvor spilles kampen i så fall? Regner med vi ikke får hjemmebanefordel og at den blir spilt på Intility, slik den har de siste åra.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kun flaks at Jerv og Kristiansund er så grisedårlige. En lidelse å følge hver eneste kamp. Fatter ikke at det er mulig å være så ræva som denne VIF-utgaven.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det er vondt å se på Enga.
God kveld.

chatin

Legg inn av chatin »

Malacay skrev: søn jun 26, 2022 10:11 pm På tide at styret går ut med «full tillit» nå. Eller har de gjort det allerede?
Ble gjort etter derby-tapet. En måned siden.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

chatin skrev: søn jun 26, 2022 10:12 pm
Malacay skrev: søn jun 26, 2022 10:11 pm På tide at styret går ut med «full tillit» nå. Eller har de gjort det allerede?
Ble gjort etter derby-tapet. En måned siden.
Gjorde ikke Trøim det samme nylig?

Som også i så fall er en merkelig ting av en eier, som nok ikke burde blande seg inn med sånne kommentarer nå.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Det er mår man fremdeles tror at dette laget slår glimt på onsdag, dette er det som er galt med denne klubben, supporterene, lederne, adm og eier har den dumme drømme innstillingen og ikke evner å se realitetene, gir opp

chatin

Legg inn av chatin »

Tjaaah skrev: søn jun 26, 2022 10:32 pm Gjorde ikke Trøim det samme nylig?

Som også i så fall er en merkelig ting av en eier, som nok ikke burde blande seg inn med sånne kommentarer nå.
Mye med Trøim sin rolle i Vålerenga er merkelig. Men all den tid at han er den som har siste ord i viktige avgjørelser i klubben, så er det vel egentlig minst like relevant at han uttaler seg om det som at styreleder gjør det.

Så kan man vel diskutere om det burde være sånn, og der er det vel en enighet rundt klubben om at svaret er nei.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

chatin skrev: søn jun 26, 2022 11:03 pm Mye med Trøim sin rolle i Vålerenga er merkelig. Men all den tid at han er den som har siste ord i viktige avgjørelser i klubben, så er det vel egentlig minst like relevant at han uttaler seg om det som at styreleder gjør det.

Så kan man vel diskutere om det burde være sånn, og der er det vel en enighet rundt klubben om at svaret er nei.
Har fått med meg at han er litt mer innblandet enn ønskelig før, ja. Men dette var egentlig første gangen jeg selv tenkte at det åpenbart er problematisk. Og jeg følger jo ikke så godt med på alt som skjer i kulissene, selv om jeg jo følger bedre med på VIF en de fleste andre konkurrenter (som vi kanskje er igjen til neste år, om dere skjerper dere).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»