Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av ehall »

Jeg forutsetter at de har en ny keeper på vei inn, ellers er det ikke bare Fagermo som styrer mot OBOS.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Kjetil Haug forlater et Vålerenga-lag i elendig form.

– Absolutt ikke optimalt, sier den kommende Toulouse-keeperen.
Kjetil Haug har etter alt å dømme sluppet inn sitt siste mål som Vålerenga-keeper. Det var det Odds Tobias Lauritsen som sørget for søndag kveld.

Vålerenga er på keeperjakt, for på mandag reiser Kjetil Haug til Frankrike for å gjennomføre medisinsk sjekk hos Toulouse.

Det bekrefter både sportssjef Joacim Jonsson og Haug selv overfor Dagsavisen etter nederlaget mot Odd søndag kveld.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det var MAX uflaks , en kamp vi vinner 9.5 av 10 ganger.

Vi får rette opp i fadesen og vinne de to neste hjemme.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

BTW Hva er det med serveren til Klanen, prøvde å logge på men den er jo så himla treg...
Det er hovedgrunn til at jeg bruker dette forumet.
Men her er det få folk, kanskje vi alle skulle maile VGD å mase om at de får opp VGD forumet slik det var tidligere?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jobs99 skrev: søn jun 26, 2022 11:14 pm Dønnum må da være Eliteseriens mest usympatiske spiller? Lårer keeperen til Odd etter at han først har satt knottene i han
Mannen som hysja på et 3.divisjonslag VIF med nød og neppe slo ut av cupen og fyrte av denne? nei...


Deila

Legg inn av Deila »

Dønnum har floppet bra i dette låneoppholdet, i tillegg til usmakelig oppførsel. Terning 0.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

chatin skrev: søn jun 26, 2022 11:37 pm Jeg personlig har nok ikke vært blant de som har vært aller mest kritisk til Trøim, det er tross alt ikke sikkert at Vålerenga som toppklubb fortsatt hadde eksistert uten han. Han har bidratt enormt økonomisk og jeg tror oppriktig at han har et stort hjerte for klubben. Men han har samtidig tilegnet seg enorm makt i klubben, og selv om Enga har hatt som mål å gjøre seg økonomisk uavhengig av han, har han egentlig bare fått mer makt. Trøim kommer fra en businessverden de vanlige dødelige av oss ikke egentlig kan relatere til. Og hvor stor sportslig kompetanse han egentlig innehar er vel høyst usikkert.

Så kombinasjonen av at vi har gjort oss så avhengig av han, at en enkeltperson har så mye makt i klubben og at en foretningsmann også tar sportslige avgjørelser i klubben gjør jo at man stiller spørsmålstegn ved det. Det har vært noen episoder der Trøim fullstendig overkjører alle andre i sportslige avgjørelser, henter kanskje hjem en svært skadeplaget spiller på kjempekontrakt over mange år. (les: Moa). Og uten at klubben kan vite om han faktisk fortsatt vil være der om tre år for å betale lønna til spilleren, eller om han bare har gitt de en kjempeutgift som vi vil slite med over år.
Litt håpløst opplegg, ja. Han har vel truet med å forlate skipet en del ganger også, om jeg ikke tar feil.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Det har vært noen ufinheter fra Dønnum i det siste, men det er ikke mer enn et år siden han var en del av landslaget og en profil i eliteserien. Kan godt hende en fresh start under Deila i Standard får fart på sakene igjen, så både han og alle rundt kan fokusere på prestasjonene på banen.

Deila

Legg inn av Deila »

Tinkler skrev: man jun 27, 2022 12:47 pm Det har vært noen ufinheter fra Dønnum i det siste, men det er ikke mer enn et år siden han var en del av landslaget og en profil i eliteserien. Kan godt hende en fresh start under Deila i Standard får fart på sakene igjen, så både han og alle rundt kan fokusere på prestasjonene på banen.
Tror han hadde hatt godt av en ferie i denne perioden i stedet for å spille i Eliteserien. Sitter nok mest mentalt. Noe Fagermo også har vært inne på. Han er sliten mentalt etter 2 år uten ferie.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Deila skrev: man jun 27, 2022 12:53 pm
Tinkler skrev: man jun 27, 2022 12:47 pm Det har vært noen ufinheter fra Dønnum i det siste, men det er ikke mer enn et år siden han var en del av landslaget og en profil i eliteserien. Kan godt hende en fresh start under Deila i Standard får fart på sakene igjen, så både han og alle rundt kan fokusere på prestasjonene på banen.
Tror han hadde hatt godt av en ferie i denne perioden i stedet for å spille i Eliteserien. Sitter nok mest mentalt. Noe Fagermo også har vært inne på. Han er sliten mentalt etter 2 år uten ferie.
Han valgte feil yrke. Skulle hatt et jobb der man ikke trengte å forberede seg samt kan drikke kaffe om morgenen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

lsklars skrev: man jun 27, 2022 1:28 pm
Deila skrev: man jun 27, 2022 12:53 pm
Tinkler skrev: man jun 27, 2022 12:47 pm Det har vært noen ufinheter fra Dønnum i det siste, men det er ikke mer enn et år siden han var en del av landslaget og en profil i eliteserien. Kan godt hende en fresh start under Deila i Standard får fart på sakene igjen, så både han og alle rundt kan fokusere på prestasjonene på banen.
Tror han hadde hatt godt av en ferie i denne perioden i stedet for å spille i Eliteserien. Sitter nok mest mentalt. Noe Fagermo også har vært inne på. Han er sliten mentalt etter 2 år uten ferie.
Han valgte feil yrke. Skulle hatt et jobb der man ikke trengte å forberede seg samt kan drikke kaffe om morgenen.
Men Lars, å drikke kaffe om morgen er en menneskerett. står ikke det i grunnloven også ?

Deila

Legg inn av Deila »

lsklars skrev: man jun 27, 2022 1:28 pm
Deila skrev: man jun 27, 2022 12:53 pm
Tinkler skrev: man jun 27, 2022 12:47 pm Det har vært noen ufinheter fra Dønnum i det siste, men det er ikke mer enn et år siden han var en del av landslaget og en profil i eliteserien. Kan godt hende en fresh start under Deila i Standard får fart på sakene igjen, så både han og alle rundt kan fokusere på prestasjonene på banen.
Tror han hadde hatt godt av en ferie i denne perioden i stedet for å spille i Eliteserien. Sitter nok mest mentalt. Noe Fagermo også har vært inne på. Han er sliten mentalt etter 2 år uten ferie.
Han valgte feil yrke. Skulle hatt et jobb der man ikke trengte å forberede seg samt kan drikke kaffe om morgenen.
:lol:

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lezah skrev: man jun 27, 2022 11:20 am
Jobs99 skrev: søn jun 26, 2022 11:14 pm Dønnum må da være Eliteseriens mest usympatiske spiller? Lårer keeperen til Odd etter at han først har satt knottene i han
Mannen som hysja på et 3.divisjonslag VIF med nød og neppe slo ut av cupen og fyrte av denne? nei...

Den fikk ikke jeg med meg, forklarer litt om the rage . Ikke bra.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

AcsOnFire skrev: man jun 27, 2022 6:55 am Vålerenga er på keeperjakt, for på mandag reiser Kjetil Haug til Frankrike for å gjennomføre medisinsk sjekk hos Toulouse.

Det bekrefter både sportssjef Joacim Jonsson og Haug selv overfor Dagsavisen etter nederlaget mot Odd søndag kveld.
Liten vits i ny sportssjef, når han er samarbeider med Fagermo for å sende Vålerenga ned til OBOS.

chatin

Legg inn av chatin »

ehall skrev: man jun 27, 2022 3:33 pm
AcsOnFire skrev: man jun 27, 2022 6:55 am Vålerenga er på keeperjakt, for på mandag reiser Kjetil Haug til Frankrike for å gjennomføre medisinsk sjekk hos Toulouse.
Liten vits i ny sportssjef, når han er samarbeider med Fagermo for å sende Vålerenga ned til OBOS.
Å selge Haug er ikke i seg selv noe å kritisere. En helt ok eliteseriekeeper, og hvis vi har fått et godt bud er det veldig forståelig at vi selger og tar pengene. Problemet er hvis han drar umiddelbart, at vi har fem kamper før overgangsvinduet åpner. Har forstått det slik at klubben har søkt NFF om dispensasjon til å hente keeper utenom overgangsvinduet, usikker på om det er god nok grunn når det er vi selv som velger å selge en keeper og ikke uforutsette hendelser som skader osv.

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: man jun 27, 2022 4:20 pm
ehall skrev: man jun 27, 2022 3:33 pm
AcsOnFire skrev: man jun 27, 2022 6:55 am Vålerenga er på keeperjakt, for på mandag reiser Kjetil Haug til Frankrike for å gjennomføre medisinsk sjekk hos Toulouse.
Liten vits i ny sportssjef, når han er samarbeider med Fagermo for å sende Vålerenga ned til OBOS.
Å selge Haug er ikke i seg selv noe å kritisere. En helt ok eliteseriekeeper, og hvis vi har fått et godt bud er det veldig forståelig at vi selger og tar pengene. Problemet er hvis han drar umiddelbart, at vi har fem kamper før overgangsvinduet åpner. Har forstått det slik at klubben har søkt NFF om dispensasjon til å hente keeper utenom overgangsvinduet, usikker på om det er god nok grunn når det er vi selv som velger å selge en keeper og ikke uforutsette hendelser som skader osv.
Jeg kan ikke se at det er gyldig grunn når vi selv har valgt å selge. Blir nok Sjøeng i mål frem til overgangsvinduet åpner.

chatin

Legg inn av chatin »

Vi er på utkikk etter midtstopper. Ulrik Yttergård Jenssen har terminert kontrakten med nederlandske Willem II etter nedrykket fra Eredivisie. Her burde vi sjekke ut muligheten.

Deila

Legg inn av Deila »

"Etter det TA erfarer har Odd og Vålerenga diskutert en mulig byttehandel mellom Udahl og keeper Leopold Wahlstedt, i tillegg til noen millioner i retning Skien."

https://www.ta.no/odd-bekrefter-at-d...s/5-50-1403750

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Huff, dette lyder ikke bra.

Mia

Legg inn av Mia »

Fantastisk. La oss spille med en keeper som ikke har spilt toppfotball, som er ung, når laget er så elendig som det er og vi kjemper om å ikke rykke ned. Jeg er f.. meg ikke overrasket egentlig hvordan dem hol der på i Enga.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Jeg tror (fortsatt) at troppen er god nok til å ende på øvre halvdel selv om Kjartansson, Haug, Nesberg, Skaret, Dønnum og han Fredrikstad-fyren forsvinner i sommer.
Men da må treneren bytte litt på laget.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

chatin skrev: man jun 27, 2022 4:20 pm
ehall skrev: man jun 27, 2022 3:33 pm
AcsOnFire skrev: man jun 27, 2022 6:55 am Vålerenga er på keeperjakt, for på mandag reiser Kjetil Haug til Frankrike for å gjennomføre medisinsk sjekk hos Toulouse.
Liten vits i ny sportssjef, når han er samarbeider med Fagermo for å sende Vålerenga ned til OBOS.
Å selge Haug er ikke i seg selv noe å kritisere. En helt ok eliteseriekeeper, og hvis vi har fått et godt bud er det veldig forståelig at vi selger og tar pengene. Problemet er hvis han drar umiddelbart, at vi har fem kamper før overgangsvinduet åpner. Har forstått det slik at klubben har søkt NFF om dispensasjon til å hente keeper utenom overgangsvinduet, usikker på om det er god nok grunn når det er vi selv som velger å selge en keeper og ikke uforutsette hendelser som skader osv.
Alle kan selges, er ikke det som er problemet. Problemet er at vi ikke har alternativ til keeper i dag.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Big George skrev: man jun 27, 2022 8:12 pm Men da må treneren bytte litt på laget.
Eller seg selv...

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Nedrykksfare og salg av førstekeeper....

tar en pils, eller 2, eller 3....

Her sitter fruen og blir forbanna hvis Wahlstedt forlater Odd

går framover...

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Kampbilletter på Vålerenga fotball.
kr 99 for Obos-medlemmer
kr 100 for Coop-medlemmer

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett for mange VIF-kamper i år...men består laget at for mange "heppe"-spillere ? Virker som om det mangler muskler/fremdrift? De gangene jeg har sett VIF virker det som om de hadde gjort det veldig bra i five-a-side eller om man hadde spilt firkant med en mann i midten.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Litt morgen news from Dagsavisen , best på Oslo fotballen.

Etter 0-1 mot Odd, to strake hjemmetap og sju kamper uten seier i Eliteserien har flere Vålerenga-spillere spilt sine siste seriekamper for klubben.
Aron Dønnum drar tilbake til Standard Liège og Taofeek Ismaheel skal kjempe om minutter i Ligue 1 for Lorient.

Samtidig offentliggjorde keeper Kjetil Haug i går at han reiser til Frankrike i dag for å gjennomføre medisinsk sjekk hos Toulouse.
Midtstopper Ivan Näsberg reiser til PAOK og Hellas når hans kontrakt går ut i juli, i tillegg til at Vidar Örn Kjartansson kan være på vei ut av VIF det kommende vinduet.

Vålerenga ligger på 14. plass, og har ikke vunnet på sju kamper. Hvor mye har resultater og form å si når man skal ha inn forsterkninger i spillerstallen?
Vi spurte sportssjef Joacim Jonsson etter nederlaget mot Odd.

– Selvfølgelig har det mye å si at vi ligger der vi ligger. Det er en stor forskjell når vi ligger i bunn, som vi gjør nå, enn om vi hadde kjempet om medalje og Europacupplass, sier Jonsson til Dagsavisen i mediesonen.

Sportssjefen opplyser likevel at det jobbes med flere spillere inn.
– Det er klart at det ikke hjelper at vi ikke vinner kamper for tiden, og det gjør jobben litt vanskeligere.
Men vi jobber med flere alternativer, og håper på å presentere noen rimelig snart, forklarer Jonsson.

Hovedtrener Dag-Eilev Fagermo ser noe annerledes på situasjonen.
– Hvor vanskelig er det å få inn nye spillere når laget ligger på 14. plass?
– Det er ikke vanskelig. Vålerenga er attraktive, svarer VIF-treneren tydelig.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

JohnTiger skrev: tir jun 28, 2022 8:55 am Jeg må innrømme at jeg ikke har sett for mange VIF-kamper i år...men består laget at for mange "heppe"-spillere ? Virker som om det mangler muskler/fremdrift? De gangene jeg har sett VIF virker det som om de hadde gjort det veldig bra i five-a-side eller om man hadde spilt firkant med en mann i midten.
Bilde

Det tror jeg du har helt rett i, vi ville vært gode i futsal.
Vi er omstendelige dvs vi har ikke høyt nok balltempo.
  • Balltempo er nødvendig for å skape rom ut utnytte avstander.
  • Med høyt balltempo er det lettere å sette opp 2:1 og
    skape og utnytte overtall på kant noe som er essensen i 4-3-3.
  • Derfor er det nødvendig å bruke hele banenes bredde.
Se hvordan Glimt løser dette.

Det er nesten det motsatte av hvordan vi spiller.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

Vål'enga Stadion vakker og stolt

Passord123

Legg inn av Passord123 »

JohnTiger skrev: tir jun 28, 2022 8:55 am Jeg må innrømme at jeg ikke har sett for mange VIF-kamper i år...men består laget at for mange "heppe"-spillere ? Virker som om det mangler muskler/fremdrift? De gangene jeg har sett VIF virker det som om de hadde gjort det veldig bra i five-a-side eller om man hadde spilt firkant med en mann i midten.
Utfordringen nå om dagen er at det er lett å peke på en ting for å forklare nedturen, når det egentlig er en kombinasjon av flere ting. For å løfte Vålerenga helt til topps kan det være behov for mer muskler/fremdrift. Men det er ikke grunnen til at Vålerenga ligger på kvalik. Av det jeg ser så er største problemet offensivt rytme/tempo i pasningsspillet. Spesielt på siste tredjedel. Der må tempo skrus opp et hakk for å få gjennombruddet og da kommer feilpasningene og dårlig timede løp. Og det burde så absolutt være en fordel å få til det med en del "heppe"-spillere på laget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»