Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Henningsen

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Henningsen »

Deilig at det skjer noe i hvert fall.
Og at det ikke er en 'resirkulert' spiller som signeres.
Vi trenger litt positivt nå for å få opp entusiasmen igjen

Taururu

Legg inn av Taururu »

Deila skrev: fre jan 13, 2023 6:45 pm
Taururu skrev: fre jan 13, 2023 6:45 pm Liker at Kiil kommer inn. Spennende, og en jeg har mast om bør hentes inn, for lenge siden.
Trodde vi bare jaktet gamle og skadeplagede spiller på overgangsmarkedet jeg ;)
Med mindre han blir skadeplaget nå, er dette positivt😄 Jeg mener det er sånne spillere vi må sjanse på. Liten nedside, stor oppside. Strandberg til eksempel, motsatt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Henningsen skrev: fre jan 13, 2023 6:46 pm Deilig at det skjer noe i hvert fall.
Og at det ikke er en 'resirkulert' spiller som signeres.
Vi trenger litt positivt nå for å få opp entusiasmen igjen
Ja, hadde vært typisk med Rogne eller noe sånt.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Skulle gjerne sett Amundsen i kongeblått også, men bg priser nok han alt for høyt.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Det er deilig at Vålerenga endelig får litt fart og fysikk i bakre ledd. Dette kan potensielt være en knall signering

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kan forsåvidt hente inn Melchior fra Skeid også. Oslos svar på August Mikkelsen. Imponerte meg veldig forrige sesong i Obosligaen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Taururu skrev: fre jan 13, 2023 6:54 pm Kan forsåvidt hente inn Melchior fra Skeid også. Oslos svar på August Mikkelsen. Imponerte meg veldig forrige sesong i Obosligaen.
Hadde jo vært litt morsomt hvis det skjedde, to år etter at han forlot Vålerenga fordi de ikke hadde bruk for han lenger.

Champis

Legg inn av Champis »

Ross skrev: fre jan 13, 2023 2:28 pm
Big George skrev: fre jan 13, 2023 1:49 pm
Deila skrev: fre jan 13, 2023 1:46 pm

Det kan godt hende Christensen var misfornøyd med at han ikke var helt fast på laget, men at en spiller i hans alder ønsker å prøve seg i utlandet er helt naturlig. Han ønsket også å ta sjansen i IFK Gøteborg når de ville kjøpe han i høst.
Nå snakket vi om Holm,Emilsen,Riisnæs og Osame
Emilsen og Riisnæs er ikke gode nok enda, spesielt ikke førstnevnte. Holm og Osame er naturlig ønsker seg videre. Du må forstå at alle ikke kan spille samtidig

Spørsmålet er hva man mener med "god nok". En viktig del av god spillerutvikling er å gi spillere spilletid før de er gode nok. For det første er det ren logikk at folk ikke bare plutselig blir gode nok uten spilletid. For det andre er det som regel sånn at de tar skritt og tar nivået ganske raskt. Så ofte kan en spiller spille kun 5-10 kamper fra start, før vedkommende er akklimatisert og kan brukes på lik linje med de som i utgangspunktet så bedre ut. For det tredje blir en del av disse spillerne klart bedre enn de som spiller fra før, så det er meget god investering i å gi disse spilletid jevnlig. For det fjerde er det enorm verdi for norske klubber å bruke noen av disse så tidlig som mulig, da interessen fra utenlandske klubber gjerne eksploderer - som igjen vil øke verdien med mangeganger'n. Hadde f.eks. Vålerenga gitt Kjeldsen mulighet til å få noen minutter nå og da i stedet for å hente inn en middels back up-midtatopper, så ville den reelle kjøpsverdien han gått fra 3 millioner til 50 millioner på noen få måneder.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: fre jan 13, 2023 6:54 pm Kan forsåvidt hente inn Melchior fra Skeid også. Oslos svar på August Mikkelsen. Imponerte meg veldig forrige sesong i Obosligaen.
Hva med Romsaas? Trodde dette var en sikker Enga-signering.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Lilleborg skrev: fre jan 13, 2023 9:42 pm
Taururu skrev: fre jan 13, 2023 6:54 pm Kan forsåvidt hente inn Melchior fra Skeid også. Oslos svar på August Mikkelsen. Imponerte meg veldig forrige sesong i Obosligaen.
Hadde jo vært litt morsomt hvis det skjedde, to år etter at han forlot Vålerenga fordi de ikke hadde bruk for han lenger.
Melchior....Muligvis fra en profilert jødisk familie ?

Ross

Legg inn av Ross »

Champis skrev: fre jan 13, 2023 10:02 pm
Ross skrev: fre jan 13, 2023 2:28 pm
Big George skrev: fre jan 13, 2023 1:49 pm

Nå snakket vi om Holm,Emilsen,Riisnæs og Osame
Emilsen og Riisnæs er ikke gode nok enda, spesielt ikke førstnevnte. Holm og Osame er naturlig ønsker seg videre. Du må forstå at alle ikke kan spille samtidig

Spørsmålet er hva man mener med "god nok". En viktig del av god spillerutvikling er å gi spillere spilletid før de er gode nok. For det første er det ren logikk at folk ikke bare plutselig blir gode nok uten spilletid. For det andre er det som regel sånn at de tar skritt og tar nivået ganske raskt. Så ofte kan en spiller spille kun 5-10 kamper fra start, før vedkommende er akklimatisert og kan brukes på lik linje med de som i utgangspunktet så bedre ut. For det tredje blir en del av disse spillerne klart bedre enn de som spiller fra før, så det er meget god investering i å gi disse spilletid jevnlig. For det fjerde er det enorm verdi for norske klubber å bruke noen av disse så tidlig som mulig, da interessen fra utenlandske klubber gjerne eksploderer - som igjen vil øke verdien med mangeganger'n. Hadde f.eks. Vålerenga gitt Kjeldsen mulighet til å få noen minutter nå og da i stedet for å hente inn en middels back up-midtatopper, så ville den reelle kjøpsverdien han gått fra 3 millioner til 50 millioner på noen få måneder.
Benke Holm for å spille Emilsen strider mot all fornuft. Kunne kanskje fått prøve seg litt når han var skadet. En fordel å vise mer i 2div om du skal bli for misfornøyd over manglende sjanser.
Og mener du Kiil Olsen er middels back-up stopper, eller hvem sikter du til?

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: fre jan 13, 2023 4:48 am
dzk skrev: man jan 09, 2023 8:37 pm Wisur Hansen ble ansatt som speider for litt over et år siden. Men har ingen anelse om hva som skjer med arbeidet hans, håper ikke at vi bruker han til å scoute på Grorud liksom.
Virker jo ikke som om vi bruker speiderteamet ekstremt aktivt nei. Samtlige spillere vi henter og/eller blir linket til er spillere vi alle vet om og hadde vurdert på FM-saven vår. Strandberg, Juklerød, Børven, Hedenstad, Strand, Bully - så langt i år er det vel Rosted, Helstad Amundsen, Ofkir og Bell som har vært ryktet. Så forutsigbart som det er mulig å få det. Vi ansatte en speider som vel har hatt sitt kjerneområde på Balkan, men har en trener som er livredd spillere fra utenfor Norden. Tipper Wisur gjør en grei jobb han, mer tvilsom til om Fagermo gidder å høre så mye på han. Mener jeg talte opp at Fagermo hentet noe sånn som 3 spillere fra utenfor Norden i løpet av sine 11-12 år i Odd, i dag har han en stall hos oss med nesten utelukkende nordmenn ispedd to svensker og en islending. Vi leter jo nå først og fremst i markedet som samtlige klubber i Norge, Sverige og Danmark har best oversikt over. Det jeg håpet med Wisur inn var at vi kanskje kunne finne gull som andre skandinaviske klubber ikke nødvendigvis var med i racet om. Dra en Bojan Zajic-variant opp av hatten.
Jokke hadde vel muligens ikke giddet å være på reise i Afrika nå hvis han visste at Fagermo uansett aldri ville hentet noen utenfor Norden? Det ville jo vært bortkastet tid.

Jeg tror heller ikke vi hadde giddet å gi denne Wisur lønn for at han skulle ha sitt kjerneområde på Balkan vel vitende om at vi aldri ville hentet noen derfra. Det hadde jo vært penger rett ut av vinduet.

Champis

Legg inn av Champis »

Ross skrev: fre jan 13, 2023 11:17 pm
Champis skrev: fre jan 13, 2023 10:02 pm
Ross skrev: fre jan 13, 2023 2:28 pm

Emilsen og Riisnæs er ikke gode nok enda, spesielt ikke førstnevnte. Holm og Osame er naturlig ønsker seg videre. Du må forstå at alle ikke kan spille samtidig

Spørsmålet er hva man mener med "god nok". En viktig del av god spillerutvikling er å gi spillere spilletid før de er gode nok. For det første er det ren logikk at folk ikke bare plutselig blir gode nok uten spilletid. For det andre er det som regel sånn at de tar skritt og tar nivået ganske raskt. Så ofte kan en spiller spille kun 5-10 kamper fra start, før vedkommende er akklimatisert og kan brukes på lik linje med de som i utgangspunktet så bedre ut. For det tredje blir en del av disse spillerne klart bedre enn de som spiller fra før, så det er meget god investering i å gi disse spilletid jevnlig. For det fjerde er det enorm verdi for norske klubber å bruke noen av disse så tidlig som mulig, da interessen fra utenlandske klubber gjerne eksploderer - som igjen vil øke verdien med mangeganger'n. Hadde f.eks. Vålerenga gitt Kjeldsen mulighet til å få noen minutter nå og da i stedet for å hente inn en middels back up-midtatopper, så ville den reelle kjøpsverdien han gått fra 3 millioner til 50 millioner på noen få måneder.
Benke Holm for å spille Emilsen strider mot all fornuft. Kunne kanskje fått prøve seg litt når han var skadet. En fordel å vise mer i 2div om du skal bli for misfornøyd over manglende sjanser.
Og mener du Kiil Olsen er middels back-up stopper, eller hvem sikter du til?

1. Jeg tenkte rett etter jeg skrev det at noen sikkert trodde jeg mente Kiil-Olsen, noe jeg ikke gjorde. Det var mer generelt.

2. Jeg synes Emilsen har vært meget bra stort sett alle de 20-25 gangene jeg har sett han de siste to årene, enten det har vært i 2. div eller på landslag.

3. Helt enig, jeg ville ikke bortprioritert Holm. Jeg ville heller bortprioritert spilletid på Oldrup, Strand etc.

4. Som du sikker så at jeg skrev, så snakker jeg altså om at disse spillerne bør få noe spilletid, jeg snakker ikke om fast. Så betyr ikke at f.eks. Emilsen skulle spilt fast nødvendigvis foran Oldrup (selv om jeg tror han fort kunne gjort det i løpet av kort tid). Når det gjelder Holm, så har ikke han akkurat vært tilgjengelig hele tiden, så å ta noe spilletid fra han ville også vært uproblematisk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

KFUM Oslo har akseptert et bud fra Vålerenga på midtstopper Aaron Kiil Olsen (21).
Hva skjer med islandske Bjarnason ?
Veteran Strandberg og unggutt Kjelsen vil vel også kjempe om midtstopperplass.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Taururu skrev: fre jan 13, 2023 6:54 pm Kan forsåvidt hente inn Melchior fra Skeid også. Oslos svar på August Mikkelsen. Imponerte meg veldig forrige sesong i Obosligaen.
Gitt at Transfermarkt er riktig har han to mål og fem assist på 29 opptredener i OBOS. Som indreløper (som han vel spiller?) virker det litt snaut for å ta steget opp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

dzk skrev: fre jan 13, 2023 6:10 pm
chatin skrev: fre jan 13, 2023 4:48 am
dzk skrev: man jan 09, 2023 8:37 pm Wisur Hansen ble ansatt som speider for litt over et år siden. Men har ingen anelse om hva som skjer med arbeidet hans, håper ikke at vi bruker han til å scoute på Grorud liksom.
Vi ansatte en speider som vel har hatt sitt kjerneområde på Balkan, men har en trener som er livredd spillere fra utenfor Norden. Tipper Wisur gjør en grei jobb han, mer tvilsom til om Fagermo gidder å høre så mye på han. Mener jeg talte opp at Fagermo hentet noe sånn som 3 spillere fra utenfor Norden i løpet av sine 11-12 år i Odd, i dag har han en stall hos oss med nesten utelukkende nordmenn ispedd to svensker og en islending. Vi leter jo nå først og fremst i markedet som samtlige klubber i Norge, Sverige og Danmark har best oversikt over. Det jeg håpet med Wisur inn var at vi kanskje kunne finne gull som andre skandinaviske klubber ikke nødvendigvis var med i racet om. Dra en Bojan Zajic-variant opp av hatten.
Det er synd. Virker som de gjør veldig mye bra med spillerutvikling i balkan. Tror det er mange potensielle stjerner som vi kunne plukket opp derfra.
Mange land og markeder som frister disse mer enn Norge, blant annet Sverige som har mange
folk fra Balkan og drøssevis av kontakter Når vi heller ikke kan overby disse med penger er
sjansene heller små for norske klubber der nede.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

FranciscoM skrev: fre jan 13, 2023 10:09 pm Hva med Romsaas? Trodde dette var en sikker Enga-signering.
Hvorfor det? Romsaas sitt neste steg er naturligvis til et steg hvor han får spille fast / regelmessig. Med tanke på Engas dekning på kant er det ikke noe poeng å dra til dere.

Deila

Legg inn av Deila »

Kiil Olsen er på plass i Spania og har skrevet under kontrakt: https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Deila

Legg inn av Deila »

Mellom 2 og 3 millioner for Kiil Olsen visstnok:


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bekreftet av klubben nå.
Velkommen!
https://www.vif-fotball.no/nyheter/aaro ... -valerenga

Spennende signering 👍

Theo 66

Legg inn av Theo 66 »

Velkommen Aaron Kil-Olsen. Godt å se at Enga fanger opp lokale talenter. Tror han blir bra sammen med Strandberg og som utfordrer til Bjarnason

Deila

Legg inn av Deila »

Theo 66 skrev: lør jan 14, 2023 1:30 pm Velkommen Aaron Kil-Olsen. Godt å se at Enga fanger opp lokale talenter. Tror han blir bra sammen med Strandberg og som utfordrer til Bjarnason
Og velkommen til Fridiskusjon til deg. Ser du heier på riktig lag i Norge ;)

chatin

Legg inn av chatin »

Deila skrev: lør jan 14, 2023 12:25 am
chatin skrev: fre jan 13, 2023 4:48 am
dzk skrev: man jan 09, 2023 8:37 pm Wisur Hansen ble ansatt som speider for litt over et år siden. Men har ingen anelse om hva som skjer med arbeidet hans, håper ikke at vi bruker han til å scoute på Grorud liksom.
Virker jo ikke som om vi bruker speiderteamet ekstremt aktivt nei. Samtlige spillere vi henter og/eller blir linket til er spillere vi alle vet om og hadde vurdert på FM-saven vår. Strandberg, Juklerød, Børven, Hedenstad, Strand, Bully - så langt i år er det vel Rosted, Helstad Amundsen, Ofkir og Bell som har vært ryktet. Så forutsigbart som det er mulig å få det. Vi ansatte en speider som vel har hatt sitt kjerneområde på Balkan, men har en trener som er livredd spillere fra utenfor Norden. Tipper Wisur gjør en grei jobb han, mer tvilsom til om Fagermo gidder å høre så mye på han. Mener jeg talte opp at Fagermo hentet noe sånn som 3 spillere fra utenfor Norden i løpet av sine 11-12 år i Odd, i dag har han en stall hos oss med nesten utelukkende nordmenn ispedd to svensker og en islending. Vi leter jo nå først og fremst i markedet som samtlige klubber i Norge, Sverige og Danmark har best oversikt over. Det jeg håpet med Wisur inn var at vi kanskje kunne finne gull som andre skandinaviske klubber ikke nødvendigvis var med i racet om. Dra en Bojan Zajic-variant opp av hatten.
Jokke hadde vel muligens ikke giddet å være på reise i Afrika nå hvis han visste at Fagermo uansett aldri ville hentet noen utenfor Norden? Det ville jo vært bortkastet tid.

Jeg tror heller ikke vi hadde giddet å gi denne Wisur lønn for at han skulle ha sitt kjerneområde på Balkan vel vitende om at vi aldri ville hentet noen derfra. Det hadde jo vært penger rett ut av vinduet.
En speider skulle vi nok ansette uansett, men når vi gikk for akkurat Wisur som har ekstremt god kontroll på et marked andre norske klubber ikke har like god overiskt over, håpet jeg vi skulle utnytte det bedre. Poenget mitt var vel først å fremst at det er åpenbart at Fagermo har en track record med å nesten utelukkende bruke spillere fra norden, og så prinsippfast som vi har lært å kjenne at han er frykter jeg det setter begrensninger for både Jokke og Wisur.

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: lør jan 14, 2023 2:25 pm
Deila skrev: lør jan 14, 2023 12:25 am
chatin skrev: fre jan 13, 2023 4:48 am

Virker jo ikke som om vi bruker speiderteamet ekstremt aktivt nei. Samtlige spillere vi henter og/eller blir linket til er spillere vi alle vet om og hadde vurdert på FM-saven vår. Strandberg, Juklerød, Børven, Hedenstad, Strand, Bully - så langt i år er det vel Rosted, Helstad Amundsen, Ofkir og Bell som har vært ryktet. Så forutsigbart som det er mulig å få det. Vi ansatte en speider som vel har hatt sitt kjerneområde på Balkan, men har en trener som er livredd spillere fra utenfor Norden. Tipper Wisur gjør en grei jobb han, mer tvilsom til om Fagermo gidder å høre så mye på han. Mener jeg talte opp at Fagermo hentet noe sånn som 3 spillere fra utenfor Norden i løpet av sine 11-12 år i Odd, i dag har han en stall hos oss med nesten utelukkende nordmenn ispedd to svensker og en islending. Vi leter jo nå først og fremst i markedet som samtlige klubber i Norge, Sverige og Danmark har best oversikt over. Det jeg håpet med Wisur inn var at vi kanskje kunne finne gull som andre skandinaviske klubber ikke nødvendigvis var med i racet om. Dra en Bojan Zajic-variant opp av hatten.
Jokke hadde vel muligens ikke giddet å være på reise i Afrika nå hvis han visste at Fagermo uansett aldri ville hentet noen utenfor Norden? Det ville jo vært bortkastet tid.

Jeg tror heller ikke vi hadde giddet å gi denne Wisur lønn for at han skulle ha sitt kjerneområde på Balkan vel vitende om at vi aldri ville hentet noen derfra. Det hadde jo vært penger rett ut av vinduet.
En speider skulle vi nok ansette uansett, men når vi gikk for akkurat Wisur som har ekstremt god kontroll på et marked andre norske klubber ikke har like god overiskt over, håpet jeg vi skulle utnytte det bedre. Poenget mitt var vel først å fremst at det er åpenbart at Fagermo har en track record med å nesten utelukkende bruke spillere fra norden, og så prinsippfast som vi har lært å kjenne at han er frykter jeg det setter begrensninger for både Jokke og Wisur.
Du har rett i det med track record for spillere fra norden, men det har også blitt sagt at Fagermo har gått med på et kompromiss om å gå litt bort ifra nettopp det. Om det skjer gjenstår å se, men ikke vits å ta sorgene på forskudd enda ;)

chatin

Legg inn av chatin »

Deila skrev: lør jan 14, 2023 2:29 pm Du har rett i det med track record for spillere fra norden, men det har også blitt sagt at Fagermo har gått med på et kompromiss om å gå litt bort ifra nettopp det. Om det skjer gjenstår å se, men ikke vits å ta sorgene på forskudd enda ;)
Vi får se ja, skal innrømme at jeg nok leter mer etter feil hos Fagermo enn jeg ser etter positive ting. Jeg er nok preget av at troen på Fagermo forsvant på vårparten i fjor, så har holdt litt avstand fra tråden for å ikke bli ¨han negative¨ her, haha.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tror Kiil Olsen er en veldig god signering.

Om han får spilletid fra start med Strandberg så kan han fort være en av stopperne som blir mest aktuelle for troppen til U21 EM. Og da kan de 2-3 millionene han kostet fort gå 10x innen august.

Om han derimot ikke blir et førstevalg sammen med Strandberg er det en veldig stor "missed opportunity"

dzk

Legg inn av dzk »

mogandisu skrev: lør jan 14, 2023 4:26 pm Tror Kiil Olsen er en veldig god signering.

Om han får spilletid fra start med Strandberg så kan han fort være en av stopperne som blir mest aktuelle for troppen til U21 EM. Og da kan de 2-3 millionene han kostet fort gå 10x innen august.

Om han derimot ikke blir et førstevalg sammen med Strandberg er det en veldig stor "missed opportunity"
Hvis du tenker på spilletid så vil sannsynligvis tredjevalget få mye spilletid uansett. Blir han fjerdevalg derimot...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: lør jan 14, 2023 2:34 pm
Deila skrev: lør jan 14, 2023 2:29 pm Du har rett i det med track record for spillere fra norden, men det har også blitt sagt at Fagermo har gått med på et kompromiss om å gå litt bort ifra nettopp det. Om det skjer gjenstår å se, men ikke vits å ta sorgene på forskudd enda ;)
Vi får se ja, skal innrømme at jeg nok leter mer etter feil hos Fagermo enn jeg ser etter positive ting. Jeg er nok preget av at troen på Fagermo forsvant på vårparten i fjor, så har holdt litt avstand fra tråden for å ikke bli ¨han negative¨ her, haha.
Dette tror jeg egentlig gjelder mer eller mindre alle engasupportere her inne.
Med unntak muligens av et par som knasker 'lykkepiller'
Så bare fortsett og skriv, du har da masse bra å bidra med!

Theo 66

Legg inn av Theo 66 »

Jeg har alltid trua. Mange unggutter i VIF med stort potensiale og kanskje er 2023 året det løsner.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Theo 66 skrev: lør jan 14, 2023 8:27 pm Jeg har alltid trua. Mange unggutter i VIF med stort potensiale og kanskje er 2023 året det løsner.
I år så tar vi alt :lol:

(Sagt med en smule selvironi)

Bra med positive innlegg, vi trenger all den optimismen vi kan få👍

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»