Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Champis

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Champis »

KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 7:14 am Årets mål er fjerdeplass i serien og fjerde runde i cupen. Litt ambisiøst kanskje?
Når det gjelder underskuddet så ble det gjort for å styrke stallen. Spillergruppen selv ba om litt flere eldre og erfarne spillere. Verdt å merke seg for de som mener at det bare er å pøse på med unge.

Skjønner ikke argumentet. Selvsagt vil spillerne ha en så erfaren og god stall som mulig, de tenker kortsiktig og egen vinning. Klubben må tenke mye mer helhet enn som så.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 7:54 am
mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 7:47 am Det sies etter årsmøtet at man gikk nesten 43 mill i underskudd på grunn av å få mer etablerte spillere inn og vises til Strandberg, Juklerød, og Børven fra sommervinduet.

Mitt spørsmål ville da vært hvordan disse 3 spillerne kan stå for et så gigantisk tap?
Og hvis disse ikke kostet 43+ mill, hvor mye hadde klubben tapt ved normal drift?

43 millioner i underskudd er MYE
Nå kostet nok ikke disse 43 mill, det ble også sagt at man hadde bud på flere spillere, men valgte ikke å selge.
Ja jeg leste også det, men det betyr fortsatt at ordinær drift uten spillersalg gir et underskudd på 43 millioner. Det er sinnsykt høyt i mine øyne.
Det er jo tilsvarende årsbudsjettet til klubber i bunnen av Eliteserien/toppen av OBOS, i minus.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 9:14 am
KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 7:54 am
mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 7:47 am Det sies etter årsmøtet at man gikk nesten 43 mill i underskudd på grunn av å få mer etablerte spillere inn og vises til Strandberg, Juklerød, og Børven fra sommervinduet.

Mitt spørsmål ville da vært hvordan disse 3 spillerne kan stå for et så gigantisk tap?
Og hvis disse ikke kostet 43+ mill, hvor mye hadde klubben tapt ved normal drift?

43 millioner i underskudd er MYE
Nå kostet nok ikke disse 43 mill, det ble også sagt at man hadde bud på flere spillere, men valgte ikke å selge.
Ja jeg leste også det, men det betyr fortsatt at ordinær drift uten spillersalg gir et underskudd på 43 millioner. Det er sinnsykt høyt i mine øyne.
Det er jo tilsvarende årsbudsjettet til klubber i bunnen av Eliteserien/toppen av OBOS, i minus.
Underskuddet vil vel sannsynligvis bestå av underskudd på ordinær drift, man har budsjettert med spillersalg som ikke skjedde og man har investert i nye spillere.

Jeg er forøvrig helt enig i at det er sinnsykt høyt. Og resultatet er at man kom en plass høyere på tabellen, og stallen inn mot kommende sesong ser i tillit svekket ut.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 9:14 am
KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 7:54 am
mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 7:47 am Det sies etter årsmøtet at man gikk nesten 43 mill i underskudd på grunn av å få mer etablerte spillere inn og vises til Strandberg, Juklerød, og Børven fra sommervinduet.

Mitt spørsmål ville da vært hvordan disse 3 spillerne kan stå for et så gigantisk tap?
Og hvis disse ikke kostet 43+ mill, hvor mye hadde klubben tapt ved normal drift?

43 millioner i underskudd er MYE
Nå kostet nok ikke disse 43 mill, det ble også sagt at man hadde bud på flere spillere, men valgte ikke å selge.
Ja jeg leste også det, men det betyr fortsatt at ordinær drift uten spillersalg gir et underskudd på 43 millioner. Det er sinnsykt høyt i mine øyne.
Det er jo tilsvarende årsbudsjettet til klubber i bunnen av Eliteserien/toppen av OBOS, i minus.
Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvis mangel på spillersalg fører til underskudd så betyr det at man i praksis har underskudd på drift.

Så er jeg enig i at ekstra investeringer som Strandberg, Juklerød og Børven vil føre til at dette underskuddet blir større, og derfor lurte jeg i min første post på hvor stor andel av disse 43 mill som signeringen av disse 3 spillerne står for, og hvor stort underskuddet på drift isolert sett er.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 9:26 am Hvis mangel på spillersalg fører til underskudd så betyr det at man i praksis har underskudd på drift.

Så er jeg enig i at ekstra investeringer som Strandberg, Juklerød og Børven vil føre til at dette underskuddet blir større, og derfor lurte jeg i min første post på hvor stor andel av disse 43 mill som signeringen av disse 3 spillerne står for, og hvor stort underskuddet på drift isolert sett er.
En klubb som har som formål å drive spillerutvikling må selvfølgelig kunne budsjettere med inntekter på spillerutvikling, ikke bare utgifter. For 20 år siden var det litt bingo, nå selges det jevnlig unge spillere fra eliteserien, så sannsynligheten for at man når budsjettet på salg er ganske stor.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Dette burde vært løst på en så mye bedre måte.

Vi ser toppen av isfjellet til gutteklubben Grei, en liten gjeng med store mangler.
Alt de snakker om er penger. Ingen Visjon eller mål, og de er fattige på ideer.
Penger i olje Trøim... Alle klarer det, men kun noen få gjennomfører dette pga den generelle tilstand vår klode befinner seg i.
Business, spisse albuer og ansettelse av brølaper som trenere.
Disse folkene burde det protesteres mot.
De står for det motsatte av hva vi, Vålerenga står for.

Fordummende 👀
Ling Ling Ling

Deila

Legg inn av Deila »

Vålerenga enig med Heggheim

Oslo-klubben har sett varierende ut i sesongoppkjøringen denne vinteren. Flere har påpekt at VIF er avhengige av å forsterke sentrallinjen i laget, noe også sportssjef Joacim Jonsson selv har uttalt at de jobber med.

Klubben har lagt inn bud på en rekke sentrale midtbanespillere, men foreløpig har de ikke lykkes med å få til en avtale med noen.

I helgen blusset det også opp et rykte i sosiale medier om at 20 år gamle Juan Sánchez fra Ecuador har fått et tilbud fra Vålerenga. Ifølge Nettavisens opplysninger medfører dette ikke riktighet. Søramerikaneren har riktignok blitt spilt inn til VIF som en mulig signering fra agenter i markedet, men foreløpig har det ikke konkretisert seg til noe tilbud.
Sánchez er ventet å være en del av VM-troppen til U20-landslaget til Ecuador i sommer.

Vålerenga jobber nå aktivt med flere alternativer til den sentrale midtbaneposisjonen.

En spiller Vålerenga får tak i er midtstopper Henrik Heggheim. U21-landslagsspilleren kommer på lån fra Brøndby frem til sommeren, noe Nettavisen kunne erfare før helgen. Han ankommer Oslo tirsdag for å gjennomføre den medisinske testen og sluttføre de siste detaljene, får Nettavisen opplyst.

Kilde: https://www.nettavisen.no/sport/norsk-f ... Mah78iExH0

Deila

Legg inn av Deila »


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Deila skrev: tir mar 14, 2023 11:09 am Vålerenga enig med Heggheim

Han ankommer Oslo tirsdag for å gjennomføre den medisinske testen og sluttføre de siste detaljene, får Nettavisen opplyst.
Det spør jo om han klarer den medisinske testen, etter hva de sier her spilte han ikke i høst grunnet skade.

chatin

Legg inn av chatin »

- Henrik er en moderne stopper med stor fart, og han er offensivt veldig sterk. Nå har vi fire landslagsstoppere bak der, så konkurransen om plassene sier seg selv at er veldig høy, sier Fagermo.

Vi har en ekstremt skadeplaget 32-åring, en 21-åring som aldri har spilt Eliteserie, en 21-åring på kortidslån som ikke har spilt kamper på over halvt år, og en 17-åring som aldri har spilt A-lagsfotball.

Ganske sykt å få det til å fremstå som en ideell situasjon.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Nå synes jeg du er kravstor @chatin, dere har jo tross alt fire landslagsstoppere bak der og konkurransen om plassene bak der er jo knallhard det sier seg jo selv. Må jo være beste stopperdekningen i serien når man har fire landslaggstoppere som kjemper om to plasser.

Deila

Legg inn av Deila »

thewaterfall skrev: tir mar 14, 2023 4:08 pm Nå synes jeg du er kravstor @chatin, dere har jo tross alt fire landslagsstoppere bak der og konkurransen om plassene bak der er jo knallhard det sier seg jo selv. Må jo være beste stopperdekningen i serien når man har fire landslaggstoppere som kjemper om to plasser.
Uansett hva denne klubben gjør så blir det galt ;)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: tir mar 14, 2023 4:26 pm
thewaterfall skrev: tir mar 14, 2023 4:08 pm Nå synes jeg du er kravstor @chatin, dere har jo tross alt fire landslagsstoppere bak der og konkurransen om plassene bak der er jo knallhard det sier seg jo selv. Må jo være beste stopperdekningen i serien når man har fire landslaggstoppere som kjemper om to plasser.
Uansett hva denne klubben gjør så blir det galt ;)
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Deila skrev: tir mar 14, 2023 4:26 pm
thewaterfall skrev: tir mar 14, 2023 4:08 pm Nå synes jeg du er kravstor @chatin, dere har jo tross alt fire landslagsstoppere bak der og konkurransen om plassene bak der er jo knallhard det sier seg jo selv. Må jo være beste stopperdekningen i serien når man har fire landslaggstoppere som kjemper om to plasser.
Uansett hva denne klubben gjør så blir det galt ;)
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
Amen

dani07

Legg inn av dani07 »

Ble årsmøtet til VIF streamet? Finnes det et opptak?
Fant ikke noe på nettsiden til klubben.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Deila skrev: tir mar 14, 2023 4:26 pm
thewaterfall skrev: tir mar 14, 2023 4:08 pm Nå synes jeg du er kravstor @chatin, dere har jo tross alt fire landslagsstoppere bak der og konkurransen om plassene bak der er jo knallhard det sier seg jo selv. Må jo være beste stopperdekningen i serien når man har fire landslaggstoppere som kjemper om to plasser.
Uansett hva denne klubben gjør så blir det galt ;)
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dani07 skrev: tir mar 14, 2023 4:46 pm Ble årsmøtet til VIF streamet? Finnes det et opptak?
Fant ikke noe på nettsiden til klubben.
bruker styremøter streames?`

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:50 pm
Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Deila skrev: tir mar 14, 2023 4:26 pm Uansett hva denne klubben gjør så blir det galt ;)
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.
Tenker at når man ikke leverer sportslig, ikke ser utvikling, ikke underholder, har en trener blottet for ydmykhet, proppfull av bortforklaringer og uten evne eller vilje til å gjøre tiltak, et styre som leder oss mot et underskudd på 43(!) millioner og begrunner det med at det var for å styrke oss sportslig, uten å igjen vise evne til å gjøre tiltak når den investeringen ikke betaler seg, samtidig må man sitte å se på at Molde og Bodø/Glimt seiler ifra både økonomisk og sportslig, da må det være lov å være litt negativ og kritisk til hva som skjer i og rundt klubben.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tir mar 14, 2023 5:02 pm
JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:50 pm
Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.
Tenker at når man ikke leverer sportslig, ikke ser utvikling, ikke underholder, har en trener blottet for ydmykhet, proppfull av bortforklaringer og uten evne eller vilje til å gjøre tiltak, et styre som leder oss mot et underskudd på 43(!) millioner og begrunner det med at det var for å styrke oss sportslig, uten å igjen vise evne til å gjøre tiltak når den investeringen ikke betaler seg, samtidig må man sitte å se på at Molde og Bodø/Glimt seiler ifra både økonomisk og sportslig, da må det være lov å være litt negativ og kritisk til hva som skjer i og rundt klubben.
Uten tvil. Mitt innlegg var forøvrig ikke ment mot deg, men fraksjonene internt i klubben.
Vi forumdebattanter har privilegier sånn sett

dani07

Legg inn av dani07 »

JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:51 pm
dani07 skrev: tir mar 14, 2023 4:46 pm Ble årsmøtet til VIF streamet? Finnes det et opptak?
Fant ikke noe på nettsiden til klubben.
bruker styremøter streames?`
Det var vel et ordinært årsmøte? Eller?

Når jeg googler årsmøte VIF så er det en nyhet om det, men linken er død. På nettsiden til VIF er det ikke noe å hente.

Vet ikke om det er vanlig at årsmøtene er tilgjengelig digitalt. Vet bare at Glimt sine er det, og har vært tilgjengelig på nett/stream siden 2019 eller 2020.

chatin

Legg inn av chatin »

dani07 skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm Det var vel et ordinært årsmøte? Eller?

Når jeg googler årsmøte VIF så er det en nyhet om det, men linken er død. På nettsiden til VIF er det ikke noe å hente.

Vet ikke om det er vanlig at årsmøtene er tilgjengelig digitalt. Vet bare at Glimt sine er det, og har vært tilgjengelig på nett/stream siden 2019 eller 2020.
Ble ikke streamet nei. For Glimt sin del har vel det vært en egen sak da de har medlemmer spredt ut over hele landet som ønsket å kunne bruke stemmeretten og derfor begynte de å ha en digital løsning også? Men har vært saker om årsmøtet både i VG, Aftenposten, TV2, Nettavisen og Dagsavisen i går og i dag.

dani07

Legg inn av dani07 »

Var ikke meningen at det skulle bli sammenlignet på hvem som er best eller verst på årsmøter.

Hadde bare en plan om å titte igjennom de møtene som var tilgjengelig for å få et innblikk i hva medlemmene i de forskjellige klubbene mener om TPO eierskap. Er jo ikke sikkert at det nevnes i alle årsmøtene, men vil tro at det ble diskutert i VIF sitt etter det jeg leste før møtet.

Usikker på hva som er årsaken til at Glimt har hatt digitale møter. Årsmøte 2021 ble digitalt med GoPlenum pga covid, mens 2022 ble ikke det. Kun de som møtte fysisk i 2022 hadde stemmerett, selv om møtet ble streamet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 9:21 am Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.
Det er uansett et helt sinnsykt tall. Og det er foreløpig vanskelig å se hva dere har fått ut av alle disse millionene.

Minner litt om Andresens VIF. Penger, store ord og lite resultat.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

KingKongHalvor skrev:
Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus.

Det er en elendig forklaring. Kjøp og salg er en del av fotballen.
En skadet og veldig dyr spiller (Strandberg) føyer seg inn i en fæl tradisjon i Vålerenga

Men sånn er det når klubben bemannes av middelmådigheter i ledelsen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: tir mar 14, 2023 5:02 pm
JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:50 pm
Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.
Tenker at når man ikke leverer sportslig, ikke ser utvikling, ikke underholder, har en trener blottet for ydmykhet, proppfull av bortforklaringer og uten evne eller vilje til å gjøre tiltak, et styre som leder oss mot et underskudd på 43(!) millioner og begrunner det med at det var for å styrke oss sportslig, uten å igjen vise evne til å gjøre tiltak når den investeringen ikke betaler seg, samtidig må man sitte å se på at Molde og Bodø/Glimt seiler ifra både økonomisk og sportslig, da må det være lov å være litt negativ og kritisk til hva som skjer i og rundt klubben.
jeg er helt enig med deg.
Opplever heller ikke det som sytete .

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tir mar 14, 2023 5:32 pm
KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 9:21 am Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.
Det er uansett et helt sinnsykt tall. Og det er foreløpig vanskelig å se hva dere har fått ut av alle disse millionene.
Det var et inn i helvetes nachspiel ;)

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: tir mar 14, 2023 5:32 pm
KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 9:21 am Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.
Det er uansett et helt sinnsykt tall. Og det er foreløpig vanskelig å se hva dere har fått ut av alle disse millionene.

Minner litt om Andresens VIF. Penger, store ord og lite resultat.
Vi bruker mye penger på akademiet vårt, men det blir lite sluttprodukt derfra også. Blir en slags mellomting mellom alt, så da ramler man mellom stolene og blir en evig middelhavsfarer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

"Vi bruker mye penger på akademiet vårt, men det blir lite sluttprodukt derfra også." skrev Deila
Vi har hentet opp seks gutter født 2006. Ta med 2003 og 2004 gutta det blir et bra antall.
Så er det litt opp til Fagermo å gi disse gutta spilletid.

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: tir mar 14, 2023 5:02 pm
JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:50 pm
Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.
Tenker at når man ikke leverer sportslig, ikke ser utvikling, ikke underholder, har en trener blottet for ydmykhet, proppfull av bortforklaringer og uten evne eller vilje til å gjøre tiltak, et styre som leder oss mot et underskudd på 43(!) millioner og begrunner det med at det var for å styrke oss sportslig, uten å igjen vise evne til å gjøre tiltak når den investeringen ikke betaler seg, samtidig må man sitte å se på at Molde og Bodø/Glimt seiler ifra både økonomisk og sportslig, da må det være lov å være litt negativ og kritisk til hva som skjer i og rundt klubben.
Nå var ikke min kommentar rettet spesielt mot deg. Jeg vet riktignok at hvis vi hadde hentet en permanent nødløsning i stedet for lån så hadde folk klaget da også. Nå har Jokke vært tydelig på at markedet er vanskelig og at vi ikke får tak i de spillerne vi ønsker. Og da er Heggheim en grei løsning frem til sommeren hvor kanskje et av valgene høyere opp blir tilgjengelig. Hadde vi ikke fått tak i en stopper til så hadde det i hvert fall vært krise. Ingen grunn til å svartmale alt bare :)

Hadde vi solgt unna spillere og unngått underskudd så hadde folk klaget, men så gjør vi ikke det og går i underskudd. Da er det feil også og folk klager. Som sagt, ikke rettet mot deg spesielt. Bare at uansett hva klubben gjør så er det feil. Det er akkurat samme på Klansforumet også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»