Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Big George »

AcsOnFire skrev: man okt 10, 2022 11:16 am Vålerenga 3 - 0 Kristiansund
Vålerenga 4 - 0 Aalesund
Viking 1 - 2 Vålerenga
Vålerenga 3 - 1 Lillestrøm
Vålerenga 4 - 0 Sandefjord Fotball
Kristiansund 3 - 2 Vålerenga
Vålerenga 4 - 0 Strømsgodset


Disse kampene gikk uten Henrik Rørvik Bjørdal og hovedsaklig med Tobias Christensen på hans plass.

Bilde
Mener tv-kommentatoren sa at kun Molde hadde plukket flere poeng enn Vålerenga fra 1.juli
Dette var før kampen søndag

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Sjøeng forlenger! Ut 2026!
Bra jobba, og gratulerer 👍

https://www.vif-fotball.no/nyheter/sjoe ... dskontrakt

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

En klok fyr sa engang:

Life is a rollercoaster

Sånn er det ihvertfall å være Vålerenga-supporter

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Enga 2 vant i Alta.

Med kveldens trepoenger er Vålerenga 2 fire poeng over nedrykkstreken med to kamper igjen å spille.

Ross

Legg inn av Ross »

Det var i går

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Sesongen har virkelig vært kontrastfylt, fra nedrykksplass i sommer til medaljekamp på høsten.
Nå ser det ut som medaljekampen glipper, og i hovedsak skylles dette en begredelig vårsesong. Vi har noen lag foran oss og disse ser ut til å ha et nivå inne som vi ikke har.
Hadde vært gøy å høre litt synsing om hva som skal til for å ta nye steg og hevde oss helt der oppe

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

En del unggutter på laget nå. Så hvis vi klarer å beholde de, så ser jeg lyst på neste sesong. Ønsketenking antagelig.

Skulle dog ønske meg en mer målfarlig spiss enn Børven, men kanskje får Fagermo fres på han etter hvert.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

busemannen skrev: tor okt 13, 2022 12:02 pm En del unggutter på laget nå. Så hvis vi klarer å beholde de, så ser jeg lyst på neste sesong. Ønsketenking antagelig.

Skulle dog ønske meg en mer målfarlig spiss enn Børven, men kanskje får Fagermo fres på han etter hvert.
Unggutter blir ofte bedre og bedre i alderen 17 år og endel år fremover.
Han derre fettern til Moa og Mos kan bli veldig spennende.
Håper Udahl blir i klubben.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Skal synse litt her, vi må slutte å tape disse sesongavgjørende kampene vært bidige år, det er det vi må slutte med, få inn litt vinnerkultur hadde vært noe….Nei seriøst, se hva vi holdt på med på våren, hadde vi ikke underprestert noe så inn i gaamprævva så hadde vi tatt dette sølvet, værre er det faktisk ikke…

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: tor okt 13, 2022 11:23 am Sesongen har virkelig vært kontrastfylt, fra nedrykksplass i sommer til medaljekamp på høsten.
Nå ser det ut som medaljekampen glipper, og i hovedsak skylles dette en begredelig vårsesong. Vi har noen lag foran oss og disse ser ut til å ha et nivå inne som vi ikke har.
Hadde vært gøy å høre litt synsing om hva som skal til for å ta nye steg og hevde oss helt der oppe
Jeg vil si det er kun møkkalaget som er bedre enn oss for tiden. Men som du sier er problemet vårsesongen som gjør at vi tvilsomt klarer å ta igjen de foran. Om vi bare fortsetter med samme nivå til neste år kan det bli moro. Men ny sesong betyr ofte andre forutsetninger og dertil resultater.

Deila

Legg inn av Deila »

Ross skrev: tir okt 11, 2022 11:10 pmDet var i går
:lol:

Deila

Legg inn av Deila »

busemannen skrev: tor okt 13, 2022 12:02 pm En del unggutter på laget nå. Så hvis vi klarer å beholde de, så ser jeg lyst på neste sesong. Ønsketenking antagelig.

Skulle dog ønske meg en mer målfarlig spiss enn Børven, men kanskje får Fagermo fres på han etter hvert.
Børven er en klassisk målscorer. God til å avslutte, samt at han dukker opp på rett plass til rett tid. Skulle gjerne sett at vi hadde en spiss som kunne gjort oss litt mer forutsigbare. Da i form av en spiss som er både mer driblesterk, fysisk sterkere og raskere. Jeg tror for eksempel ikke Børven kan overraske og gjøre så mye på egenhånd, men så lenge han blir foret med innlegg og de riktige pasningene så vil han nok score en del mål.

Det er bare det at hvis Børven blir pakket inn og vi ikke har dagen, så har vi ingen andre strenger å spille på.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi får kjempe for 3. og 4. plassen med Bodø/Glimt og Lillestrøm. NFF har bestemt seg for at Rosenborg skal få 2. plassen. I dag fikk de hjelp igjen når dommeren ikke «så» at Henriksen felte Strømsgodset spilleren og skulle hatt vært utvist.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Det er trolig et slitent Bodø/Glimt-lag som stiller på søndag. Kampen mot Arsenal tok nok mye krefter.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kamptråd?

Saltnes er ikke med til Oslo så dere får bryne dere på vår beste midtbane!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Nordlys skrev: søn okt 16, 2022 11:34 am Kamptråd?

Saltnes er ikke med til Oslo så dere får bryne dere på vår beste midtbane!
Kamptråd kan den som vil opprette. Bare å kjøre på

Spent på hvordan vi fremstår i denne kampen.
Jeg har på følelsen at vi blir et nr for små selv om vi har vært gode, spesielt på hjemmebane, en periode nå.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er gjort.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Fatter ikke at jeg skriver slike innlegg, bare tull såklart :cry:

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Da er sesongen over. Men det holdt lengre enn tidligere år. Fagermo og gjengen får gjøre to ting videre;

La de unge spillerne få muligheten i de siste kampene, og

Finne en ny forsvarsfirer til neste år.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Mørkt mørkt mørkt og aller mørkt :(

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Når vi først skulle rakne, så gjør vi i hvert fall det skikkelig :roll:

Berg og dalbane-sesong av dimensjoner, og nå som det har raknet helt så kjenner jeg lufta har gått tilsvarende ut for min del.
Blir godt med en vinterpause snart egentlig, de siste kampene blir et pliktløp.

dzk

Legg inn av dzk »

Håper Sjøeng reiser seg etter dette. Håpløs feilvurdering i dag, men har vært solid ellers i høst.

Rossbach imponerte ikke, så hva skal vi gjøre de neste to kampene ? Sesongen er jo over uansett, så er det nødvendig å gi Rossbach sjansen de to kampene? Han er bare på lån..

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Hvis ikke Rossbach skal være med videre er det bare å sette inn tredje keeperen Storm Strand-Kolbjørnsen. Sesongen er over og da kan vi prøve de yngre håpene. Er samme hva som skjer av resultater de siste kampene.

startelver

Legg inn av startelver »

Alt er som det pleier å være på slutten av sesongen, en hederlig 5-6. plass.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

7. plassen vår er innen rekkevidde 😆

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

De siste to kampene har vært nitriste. Tungt å se at vi er så til de grader langt unna topplagene.
Håper vi i det minste kan avslutte på en litt respektabel måte og få et par bra kamper før snøen faller.
Vi får ta med oss opphentingen vi har vært med på, og oppturen rundt den.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

dzk skrev: søn okt 16, 2022 8:21 pm Håper Sjøeng reiser seg etter dette. Håpløs feilvurdering i dag, men har vært solid ellers i høst.
veldig enig der, gjort en sinnsykt bra jobb i mål :)

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Big George skrev: søn okt 16, 2022 12:51 am Det er trolig et slitent Bodø/Glimt-lag som stiller på søndag. Kampen mot Arsenal tok nok mye krefter.
Glimt var dødsslitne.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

busemannen skrev: man okt 17, 2022 12:59 am
Big George skrev: søn okt 16, 2022 12:51 am Det er trolig et slitent Bodø/Glimt-lag som stiller på søndag. Kampen mot Arsenal tok nok mye krefter.
Glimt var dødsslitne.
Tenk om de var opplagte da hadde det blitt vanskelig.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Big George skrev: man okt 17, 2022 1:12 am
busemannen skrev: man okt 17, 2022 12:59 am
Big George skrev: søn okt 16, 2022 12:51 am Det er trolig et slitent Bodø/Glimt-lag som stiller på søndag. Kampen mot Arsenal tok nok mye krefter.
Glimt var dødsslitne.
Tenk om de var opplagte da hadde det blitt vanskelig.
Grusom tanke :(

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»