Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: ons jan 12, 2022 10:32 am
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 10:44 pm
Taururu skrev: tir jan 11, 2022 10:28 pm

Bredden og rutine i stallen, ja om ikke Bjørdal er på vei bort da.
Skrekkscenario om han går. MVP i mine øyne
Bjørdal ut vil være fullstendig krise. Han er den eneste spilleren vi har som holder seriemesternivå. Odin kan komme dit i løpet av sesongen hvis han får være skadefri men da er han vel allerede borte.

Skal vi kalle Bjørdal seriemester nivå må han få opp poengsnittet. Mektig spiller og min soleklare favoritt på laget sammen med Osame, men må begynne å sette flere av sjansene sine.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Hva tror vi om han Costaricaneren som er linket til oss?

https://everardoherrera.com/index.php/f ... -a-noruega

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: ons jan 12, 2022 1:52 pm
Everenga skrev: ons jan 12, 2022 10:32 am
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 10:44 pm

Skrekkscenario om han går. MVP i mine øyne
Bjørdal ut vil være fullstendig krise. Han er den eneste spilleren vi har som holder seriemesternivå. Odin kan komme dit i løpet av sesongen hvis han får være skadefri men da er han vel allerede borte.

Skal vi kalle Bjørdal seriemester nivå må han få opp poengsnittet. Mektig spiller og min soleklare favoritt på laget sammen med Osame, men må begynne å sette flere av sjansene sine.
Osame har jo samme problemet. Det blir så lite tellende resultater ut av innsatsen. God spiller men der må også poengsnittet opp. Nå hjelper det jo ingen av dem i assistøyemed at Kjartansson er så iskald som han var forrige sesong.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: ons jan 12, 2022 2:09 pm
JackBlack skrev: ons jan 12, 2022 1:52 pm
Everenga skrev: ons jan 12, 2022 10:32 am

Bjørdal ut vil være fullstendig krise. Han er den eneste spilleren vi har som holder seriemesternivå. Odin kan komme dit i løpet av sesongen hvis han får være skadefri men da er han vel allerede borte.

Skal vi kalle Bjørdal seriemester nivå må han få opp poengsnittet. Mektig spiller og min soleklare favoritt på laget sammen med Osame, men må begynne å sette flere av sjansene sine.
Osame har jo samme problemet. Det blir så lite tellende resultater ut av innsatsen. God spiller men der må også poengsnittet opp. Nå hjelper det jo ingen av dem i assistøyemed at Kjartansson er så iskald som han var forrige sesong.
sant sant..
utellingen der var bemerkelses verdig dårlig.
Syns i det hele tatt den offensive samhandlingen var off i hele fjor. Sahraoui holdt litt lenge på ballen, Layouni ble aldri spilt opp, Bjørdal måtte tilbringe store deler av sesongen i feil posisjon, Oldrup løp aldri, Näsberg sto med hoftefeste 50% av sesongen (jada Covid), Holm mista sørstedela nav sesongen med en alvorlog skade.

I det store og det hele så var det mye stang ut i 2021.
Møter Kjartansson avogtil på løkka og han sier selv at han er skikkelig motivert og revansjesugen forann denne sesongen, men det er kanskje standard svaret når fotballspillerne møter masete fans :/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Lurer på om Strand, Hedenstad og islendingen skal erstatte Osame, Borchgrevink og Nesberg som det spekuleres i skal til utenlandske klubber. Det gir mening selv om det er mye usikkerhet her.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: tor jan 13, 2022 3:02 am Lurer på om Strand, Hedenstad og islendingen skal erstatte Osame, Borchgrevink og Nesberg som det spekuleres i skal til utenlandske klubber. Det gir mening selv om det er mye usikkerhet her.
Det gir mening men hvor I all verden skal de to sistnevnte? Det er i så fall ikke bare oss som kjøper mye rart.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ja, hvordan er situasjonen med Näsberg egentlig? Har gan kontrakt med oss fortsatt?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

KingKongHalvor skrev: tor jan 13, 2022 8:52 am Ja, hvordan er situasjonen med Näsberg egentlig? Har gan kontrakt med oss fortsatt?
Kontrakten går ut til sommeren.
Vi får se hva som skjer etter det. Det er vel ikke all verdens interresse rundt han nå, så jeg tror ikke han har mange valg som er opp i nivå eller lønn.
Synd han ikke gjorde som dønnum og signerte ny kontrakt, han hadde jo vært en potensiell klubblegende.
Men i fjor var ikke nivået fra sesongen før tilstede heller.
Synd

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tor jan 13, 2022 8:58 am
KingKongHalvor skrev: tor jan 13, 2022 8:52 am Ja, hvordan er situasjonen med Näsberg egentlig? Har gan kontrakt med oss fortsatt?
Kontrakten går ut til sommeren.
Vi får se hva som skjer etter det. Det er vel ikke all verdens interresse rundt han nå, så jeg tror ikke han har mange valg som er opp i nivå eller lønn.
Synd han ikke gjorde som dønnum og signerte ny kontrakt, han hadde jo vært en potensiell klubblegende.
Men i fjor var ikke nivået fra sesongen før tilstede heller.
Synd
Jeg tipper det blir en i bestefall midt på treet klubb i Sverige eller Danmark.
Han har selv sagt at lag i Norge er uaktuelle. Og hans agent Driscoll imponerer ingen, hverken med kontaktnett eller portefølje.
Har ikke akkurat funnet noen drømmeklubb for Nakkim heller som nok ender i svenske Sirius.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Terminlista for 2022 ser ganske bra ut.


Åpner med et par lette bortekamper Molde og Bodø.

16 mai hjemme mot Kamma.

LSK borte den 25 mai (dagen før himmelspretten så der blir det kok)

Jerv borte 31 Juli, kan bli en morsom bortetur til sørlandet.

Kun en mandagskamp --> bodø borte
Kun en lørdagskamp --> molde borte.
Men her blir det sikkert forandringer.


Og så avlutter vi med å hente 7plass medaljen hjemme på Vålerenga Stadion 13. November.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 12:50 pm Terminlista for 2022 ser ganske bra ut.


Åpner med et par lette bortekamper Molde og Bodø.

16 mai hjemme mot Kamma.

LSK borte den 25 mai (dagen før himmelspretten så der blir det kok)

Jerv borte 31 Juli, kan bli en morsom bortetur til sørlandet.

Kun en mandagskamp --> bodø borte
Kun en lørdagskamp --> molde borte.
Men her blir det sikkert forandringer.


Og så avlutter vi med å hente 7plass medaljen hjemme på Vålerenga Stadion 13. November.
Fin tid for sesongsslutt og faktisk fint med Molde borte på lørdag for de som har tenkt seg dit.

Jerv borte i juli er genialt, Start borte om sommeren har alltid vært en høydare og i følge et radioprogram (ja jeg er 100 år gammel) så er Grimstad byen med flest soltimer i landet.

Den seine kveldskampen 16 mai blir kjip for de av oss med skoleunger som må opp før fuglene fiser dagen etterpå men vi er gamle og grå og kan slutte og sutre :lol:

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 12:50 pm

Og så avlutter vi med å hente 7plass medaljen hjemme på Vålerenga Stadion 13. November.
Vår beste håp for et trofe er vel egentlig at man innfører en slags variant av idealtid der alle lagene tipper tabellen før sesongen og det så gis ut et trofe til de som kommer på plassen de ble tippet når tipsene avsløres ved sesongslutt. Der bør vi ha en sjans.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: fre jan 14, 2022 12:54 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 12:50 pm Terminlista for 2022 ser ganske bra ut.


Åpner med et par lette bortekamper Molde og Bodø.

16 mai hjemme mot Kamma.

LSK borte den 25 mai (dagen før himmelspretten så der blir det kok)

Jerv borte 31 Juli, kan bli en morsom bortetur til sørlandet.

Kun en mandagskamp --> bodø borte
Kun en lørdagskamp --> molde borte.
Men her blir det sikkert forandringer.


Og så avlutter vi med å hente 7plass medaljen hjemme på Vålerenga Stadion 13. November.
Fin tid for sesongsslutt og faktisk fint med Molde borte på lørdag for de som har tenkt seg dit.

Jerv borte i juli er genialt, Start borte om sommeren har alltid vært en høydare og i følge et radioprogram (ja jeg er 100 år gammel) så er Grimstad byen med flest soltimer i landet.

Den seine kveldskampen 16 mai blir kjip for de av oss med skoleunger som må opp før fuglene fiser dagen etterpå men vi er gamle og grå og kan slutte og sutre :lol:

Hehe..
Er det ikke sånn at 17. Mai er best om man er bittelitt sliten?


Jerv kampen skal jeg på, selv om banen og stadion er blandt de dårligste i de tre øverste divisjonene.
Grimstad om sommeren er knall.
Kanskje et par duggfriske bayere på Apotekergaarden før kamp ?

Molde borte på lørdag funker, men det blir ikke mange fans i Bodø.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: fre jan 14, 2022 12:57 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 12:50 pm

Og så avlutter vi med å hente 7plass medaljen hjemme på Vålerenga Stadion 13. November.
Vår beste håp for et trofe er vel egentlig at man innfører en slags variant av idealtid der alle lagene tipper tabellen før sesongen og det så gis ut et trofe til de som kommer på plassen de ble tippet når tipsene avsløres ved sesongslutt. Der bør vi ha en sjans.
:lol: :lol:
genialt!
Svenskene har jo innført store og lille bronsje medalje, kanskje NFF blir inspirert.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 1:03 pm
Everenga skrev: fre jan 14, 2022 12:57 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 12:50 pm

Og så avlutter vi med å hente 7plass medaljen hjemme på Vålerenga Stadion 13. November.
Vår beste håp for et trofe er vel egentlig at man innfører en slags variant av idealtid der alle lagene tipper tabellen før sesongen og det så gis ut et trofe til de som kommer på plassen de ble tippet når tipsene avsløres ved sesongslutt. Der bør vi ha en sjans.
:lol: :lol:
genialt!
Svenskene har jo innført store og lille bronsje medalje, kanskje NFF blir inspirert.
Den er så fin den svenske modellen :lol: . Jeg var på et Hammarbyforum en gang der det ble debattert hvordan de endte opp med det systemet og ingen aner hvorfor det er sånn.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: fre jan 14, 2022 1:14 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 1:03 pm
Everenga skrev: fre jan 14, 2022 12:57 pm

Vår beste håp for et trofe er vel egentlig at man innfører en slags variant av idealtid der alle lagene tipper tabellen før sesongen og det så gis ut et trofe til de som kommer på plassen de ble tippet når tipsene avsløres ved sesongslutt. Der bør vi ha en sjans.
:lol: :lol:
genialt!
Svenskene har jo innført store og lille bronsje medalje, kanskje NFF blir inspirert.
Den er så fin den svenske modellen :lol: . Jeg var på et Hammarbyforum en gang der det ble debattert hvordan de endte opp med det systemet og ingen aner hvorfor det er sånn.
Sånn jeg skjønte det syns de fleste det er ganske flaut.

chatin

Legg inn av chatin »

Bare dager etter at Dila Gori utløser utkjøpsklausulen til Ousmane Camara, selger de han videre til Dinamo Tbilisi. Hvor mye penger har vi gått glipp av i denne dealen?

Everenga

Legg inn av Everenga »

chatin skrev: fre jan 14, 2022 3:16 pm Bare dager etter at Dila Gori utløser utkjøpsklausulen til Ousmane Camara, selger de han videre til Dinamo Tbilisi. Hvor mye penger har vi gått glipp av i denne dealen?
Vi har vel strengt tatt ikke gått glipp av noe all den tid han hadde en klausul. At det er en avtale mellom de to klubbene er imidlertid rimelig åpenbart.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er det noen flere spillere i riktig alder på vei inn? Vilhjalmsson? Ruben Kristiansen?

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: fre jan 14, 2022 3:16 pm Bare dager etter at Dila Gori utløser utkjøpsklausulen til Ousmane Camara, selger de han videre til Dinamo Tbilisi. Hvor mye penger har vi gått glipp av i denne dealen?
Vålerenga cashet vistnok ut 5 mill på Camara i følge internasjonale medier.
Det er ikke dårlig for en som knapt har spilt for oss.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Taururu skrev: fre jan 14, 2022 4:27 pm Er det noen flere spillere i riktig alder på vei inn? Vilhjalmsson? Ruben Kristiansen?
Yousuf Kone melder at han kunne tenke seg en ny sjanse.
Har vist fått orden på det trøblete kneet.
Skal vistnok ha operert det bort og erstattet det med en pakke mariekjeks. Mye mer holdbart en før.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 4:47 pm
chatin skrev: fre jan 14, 2022 3:16 pm Bare dager etter at Dila Gori utløser utkjøpsklausulen til Ousmane Camara, selger de han videre til Dinamo Tbilisi. Hvor mye penger har vi gått glipp av i denne dealen?
Vålerenga cashet vistnok ut 5 mill på Camara i følge internasjonale medier.
Det er ikke dårlig for en som knapt har spilt for oss.
Om vi har klart å få 5 mill for han så må jo det være en usedvanlig god deal!
Da må jeg faktisk si meg imponert

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 5:30 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 4:47 pm
chatin skrev: fre jan 14, 2022 3:16 pm Bare dager etter at Dila Gori utløser utkjøpsklausulen til Ousmane Camara, selger de han videre til Dinamo Tbilisi. Hvor mye penger har vi gått glipp av i denne dealen?
Vålerenga cashet vistnok ut 5 mill på Camara i følge internasjonale medier.
Det er ikke dårlig for en som knapt har spilt for oss.
Om vi har klart å få 5 mill for han så må jo det være en usedvanlig god deal!
Da må jeg faktisk si meg imponert
Vi skal ikke klage hvis vi har fått 5 mill for han, men lurer voldsomt på hva Dila Gori har solgt han videre for.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jan 14, 2022 5:42 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 5:30 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 4:47 pm

Vålerenga cashet vistnok ut 5 mill på Camara i følge internasjonale medier.
Det er ikke dårlig for en som knapt har spilt for oss.
Om vi har klart å få 5 mill for han så må jo det være en usedvanlig god deal!
Da må jeg faktisk si meg imponert
Vi skal ikke klage hvis vi har fått 5 mill for han, men lurer voldsomt på hva Dila Gori har solgt han videre for.
Hadde vært interessant å vite. Eller potensielt veldig frustrerende.
Men det er jo utfordringen med lån med opsjon da. Men jeg tviler på om vi hadde fått tilsvarende om han hadde blitt. Overbeviste definitivt ikke når han var her.
Så jeg tror jeg velger å bare være godt fornøyd

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 5:49 pm
chatin skrev: fre jan 14, 2022 5:42 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 5:30 pm

Om vi har klart å få 5 mill for han så må jo det være en usedvanlig god deal!
Da må jeg faktisk si meg imponert
Vi skal ikke klage hvis vi har fått 5 mill for han, men lurer voldsomt på hva Dila Gori har solgt han videre for.
Men det er jo utfordringen med lån med opsjon da. Men jeg tviler på om vi hadde fått tilsvarende om han hadde blitt. Overbeviste definitivt ikke når han var her.
Fikk han sjansen da ?

Han var god i Sverige og jeg hadde troen på han, men skade + ny trener som tydeligvis ikke hadde han i planene sine sørget for at det gikk som det gikk.

Tror han hadde spilt seg inn i laget under Deila.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

dzk skrev: fre jan 14, 2022 7:13 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 5:49 pm
chatin skrev: fre jan 14, 2022 5:42 pm

Vi skal ikke klage hvis vi har fått 5 mill for han, men lurer voldsomt på hva Dila Gori har solgt han videre for.
Men det er jo utfordringen med lån med opsjon da. Men jeg tviler på om vi hadde fått tilsvarende om han hadde blitt. Overbeviste definitivt ikke når han var her.
Fikk han sjansen da ?

Han var god i Sverige og jeg hadde troen på han, men skade + ny trener som tydeligvis ikke hadde han i planene sine sørget for at det gikk som det gikk.

Tror han hadde spilt seg inn i laget under Deila.
Nå ble jeg faktisk litt usikker, men etter hva jeg kan huske så var det litt "hodeløs kylling" over prestasjonen. Mye vilje og løping, men lite forståelse og evne.
Men her kan det være teflonen som spiller meg et puss.
Inbiller meg at han så ut som en skikkelig bomsignering.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Nakkim og Olden, begge med fortid i Enga selges trolig fra Mjøndalen til Russland.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:44 pm]

Odin Holm er helt oppe i det øverste sjiktet av talenter i Eliteserien. At han er priset høyere enn mange andre er naturlig mener jeg.
Synes ikke Odin er så god.
Fagermo synes dog tydeligvis at han er noe helt spesielt.
19 år da bør ting skje, vi får se.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Big George skrev: lør jan 15, 2022 6:18 am Nakkim og Olden, begge med fortid i Enga selges trolig fra Mjøndalen til Russland.
Fredag opplyser VG og TV 2 at Mjøndalen har akseptert et bud på 1,5 millioner kroner fra russiske FC Nizhny Novgorod på midtstopperen Markus Nakkim.

Etter det Drammens Tidende erfarer stemmer dette, men DT har også opplysninger om at det ikke er sikkert at Nakkim selv ønsker å signere for den russiske toppserieklubben. Og at han er i tenkeboksen, og vil bruke tid på å bestemme seg for hva han gjør videre.

Jan-Remi Dalen, assistenttrener og ansvarlig for spillerlogistikk i Mjøndalen Fotball, ønsker ikke å kommentere saken, men han bekreftet tidligere i uka at han MIF hadde akseptert et bud fra en svensk eliteserieklubb på Nakkim.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

AcsOnFire skrev: lør jan 15, 2022 3:31 pm
Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:44 pm]

Odin Holm er helt oppe i det øverste sjiktet av talenter i Eliteserien. At han er priset høyere enn mange andre er naturlig mener jeg.
Synes ikke Odin er så god.
Fagermo synes dog tydeligvis at han er noe helt spesielt.
19 år da bør ting skje, vi får se.
Odin er et stort talent, en av de største vi har hatt i klubben. Han har blitt kåret av the guardian til å være blant de 60 største talentene i verden i sitt kull og i følge ryktene har vi allerede fått store bud på han som vi har takket nei til.

Han fikk mye av fjoråret ødelagt pga skade og jeg tror han kommer til å få gjennombruddet sitt i år. I fjor høst så vi ved noen anledninger hvilke kvaliteter han har, men han trenger å bli varm i trøya.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»