Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
dzk

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av dzk »

Passord123 skrev: søn jun 11, 2023 7:29 pm
Sparke Fagermo og ansatte en ny trener under Jokke er et skritt i riktig retning. Uansett hvor mye annet som er galt.

Så må de som leder denne klubben unngå å gjøre den fatale feilen de gjorde med Deila og Fagermo: Ansatte såkalte frelsere som skal rydde opp i all udugeligheten. Deila brukte to år på å bytte ut alle spillerne til sine egne. Så tre år på å vise at han ikke fikk til noe resultat med dem. Nå gjør Fagermo det samme.

Istedenfor å ansatte en trener som forteller styret hvor ræva alt er og at man må starte helt på nytt, så håper jeg de kan finne en som faktisk har trua på de gutta som er der og som legger hode på blokka for at han skal klare å levere resultater med dem. Ikke en som krever et nytt lag og flere år på et nytt "prosjekt".
Jeg lurer på om det beste kanskje er å kjøre en midlertidig løsning ut sesongen og ikke bruke så veldig mye penger i sommer. Vi blir ikke topp 4 i år og det skal gå virkelig galt mtp nedrykk når man se hvilke lag som roter der nede..

Da kan en ny trener få en hel vinter + penger til å hente spillere for foran 2024.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7903

Legg inn av Big George »

Passord123 skrev: søn jun 11, 2023 7:01 pm Vi har mange gode spillere og store talenter. Det er positivt.
Burde ikke reservebenken forlenges til 12-15 meter for å få plass til alle talentene ?
Viktig at de sitter godt og ikke får skader mens de sitter der.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Enga har jo fått det de betalte for, en middelmådig trener som aldri har eller kommer til å vinne noe. Dønn stabil type.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: søn jun 11, 2023 7:33 pm
Passord123 skrev: søn jun 11, 2023 7:29 pm
Sparke Fagermo og ansatte en ny trener under Jokke er et skritt i riktig retning. Uansett hvor mye annet som er galt.

Så må de som leder denne klubben unngå å gjøre den fatale feilen de gjorde med Deila og Fagermo: Ansatte såkalte frelsere som skal rydde opp i all udugeligheten. Deila brukte to år på å bytte ut alle spillerne til sine egne. Så tre år på å vise at han ikke fikk til noe resultat med dem. Nå gjør Fagermo det samme.

Istedenfor å ansatte en trener som forteller styret hvor ræva alt er og at man må starte helt på nytt, så håper jeg de kan finne en som faktisk har trua på de gutta som er der og som legger hode på blokka for at han skal klare å levere resultater med dem. Ikke en som krever et nytt lag og flere år på et nytt "prosjekt".
Jeg lurer på om det beste kanskje er å kjøre en midlertidig løsning ut sesongen og ikke bruke så veldig mye penger i sommer. Vi blir ikke topp 4 i år og det skal gå virkelig galt mtp nedrykk når man se hvilke lag som roter der nede..

Da kan en ny trener få en hel vinter + penger til å hente spillere for foran 2024.
Det avhenger av hvem de finner. Finner de riktig mann nå så er det bare bra at han kan komme inn og gi en boost utover høsten. Hvis ikke så er det som du skriver bare å vente.

dzk

Legg inn av dzk »

Passord123 skrev: søn jun 11, 2023 8:29 pm
Det avhenger av hvem de finner. Finner de riktig mann nå så er det bare bra at han kan komme inn og gi en boost utover høsten. Hvis ikke så er det som du skriver bare å vente.
Den dagen klubben sparker Fagermo (evnt han trekker seg) er nok dagen de begynner å se etter mulige alternativer.

Skal vi få inn en solid trener på veldig kort varsel så må vi ha flaks eller bruke en del penger.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Sesongen er over, og vi har ikke tatt sommerferie enda :cry:. Bortsett fra cupen da. Det blir en lang høst.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette er jo ingen overraskelse, ingen tror at VIF noengang vil nå nye høyder, er bare minner igjen. Bytt ut alle i ledelsen og ansett noen på grasrotnivå som skjønner hva som kreves.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Hei, mitt navn er ingen!

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: søn jun 11, 2023 8:37 pm
Passord123 skrev: søn jun 11, 2023 8:29 pm
Det avhenger av hvem de finner. Finner de riktig mann nå så er det bare bra at han kan komme inn og gi en boost utover høsten. Hvis ikke så er det som du skriver bare å vente.
Den dagen klubben sparker Fagermo (evnt han trekker seg) er nok dagen de begynner å se etter mulige alternativer.

Skal vi få inn en solid trener på veldig kort varsel så må vi ha flaks eller bruke en del penger.
Jeg tror, og forventer, at Jokke har god kontroll på hva som rører seg av potensielle trenere. Så vet man selvfølgelig ikke hva som er mulig før Fagermo er sparket og de begynner å forhøre seg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Tror dessverre Fagermo sitter trygt. Men om vi skal få en ny trener må det være å utvikle det vi har, og ikke et prosjekt der de første par årene går på å bytte ut stallen.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Tenk om Jonsson hadde vært ekspert på tv nå for tiden. Han hadde slaktet alt og alle i hele møkkaklubben.

Må være tungt for han å være under FLOPPgermo

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7903

Legg inn av Big George »

Venter spent på noen kloke ord fra

Chatin, Deila, JackBlack og Henningsen

Taururu

Legg inn av Taururu »

Fagermo er en ting, men problemet er strukturelt.

På tide å be Trøim enten KUN støtte klubben med penger eller be han finne en annen hobby som ikke handler om Vålerenga. Klubben trengs å røskes opp fra bunnen av gjennom å bli en reell medlemsstyrt klubb som har basis i humankapital.

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15810657/

Styremøte i morgen. Tenk om han ryker? Virker veldig resignert i intervjuet også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: søn jun 11, 2023 9:45 pm Venter spent på noen kloke ord fra

Chatin, Deila, JackBlack og Henningsen
Takk for tilliten!
Jeg tror problemerne sitter vesentlig dypere enn bare trenerteamet, men samtidig vil det være det enkleste stedet å starte.
Jeg er lei, og føler klubben trenger nye impulser.

Ikke veldig kloke ord muligens, men sånn ser det ut fra mitt ståsted.

chatin

Legg inn av chatin »

Big George skrev: søn jun 11, 2023 9:45 pm Venter spent på noen kloke ord fra

Chatin, Deila, JackBlack og Henningsen
Vet ikke nøyaktig hva du forventer fra denne kanten. Men har sagt lenge at min tro på Fagermo forsvant for godt over ett år siden. Har vært kritisk såpass mange ganger og til såpass mye at jeg ikke har så mye mer å tilføre, dermed holder jeg meg også mer i bakgrunnen i denne tråden for å ikke være han som kun spyr ut negativitet en gang og bestandig. Vi er på samme sted som vi var for et år siden, det er ingen utvikling.

Frode57
Innlegg: 1311

Legg inn av Frode57 »

Vålerenga rykker ned i år. Det å være så kynisk i å selge unna middelmådighet som Holm viser en dårlig holdning til nivået i eliteserien.

Vålerenga må få en ny trener .

Vålerenga fortjener å rykke ned. De vet hva som skal til for å komme i toppen men velger å være farmerlag for andre lag.

Deila

Legg inn av Deila »

Virker som Odin blir solgt, så da går vi vel i pluss igjen i år :P

https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... 95-1153817

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Taururu skrev: søn jun 11, 2023 9:49 pm Fagermo er en ting, men problemet er strukturelt.

På tide å be Trøim enten KUN støtte klubben med penger eller be han finne en annen hobby som ikke handler om Vålerenga. Klubben trengs å røskes opp fra bunnen av gjennom å bli en reell medlemsstyrt klubb som har basis i humankapital.
True words spoken. Dere har forsøkt alle slags mulige varianter med alt fra blodfersk trener med møbelkongen, Reka som pragmatiker, Deila, Fagermo, satser ungt, tung satsing, penger, ikke pen, utenlandske spillere, ikke utenlandske, egne spillere, med Trøim, uten Trøim, på egen stadion/hjem og som leietakere.

Eneste klubben ikke har prøvd er vel omtrent å flytte den ut av byen for å være litt spydig. Men dette med struktur og samhandling og fraksjoner dukker opp hver fordømte gang det kladder for dere virker det som. Klarer man ikke fumigere bort dette på 15+ år er jeg usikker på om dere noengang klarer det.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Eliteserien menn søndag:

Vålerenga – Strømsgodset 0–1 (0–0)

Intility Arena: 7578 tilskuere.

Mål: 0–1 Herman Stengel (str. 68).

Dommer: Svein Tore Sinnes, Flekkefjord.

Gult kort: Odin Thiago Holm, Henrik Bjørdal, Stefan Strandberg, Vålerenga, Jonas Therkelsen, Emmanuel Danso, Tobias Gulliksen, Strømsgodset

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Deila skrev: man jun 12, 2023 9:38 am Virker som Odin blir solgt, så da går vi vel i pluss igjen i år :P

https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... 95-1153817
Like greit. Vi vinner ikke kamper, Odin spiller ikke bra, og har ingen posisjon som passer han i laget (bedre i en toer på midten). Det gjøres selvsagt ingen endringer for å få spillere til å passe inn heller, og da er det like greit. Oldrup i sneglefart som anker ut sesongen, har også blitt avkledd i hver kamp vi settes under litt press. Jævla enkelt å stanse et lag som kun satser på tripling på sidene.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Odin Thiago Holm på vei til Celtic.
Bud foreligger og klubbene forhandler.
FCK har vel også ymtet frempå at de kommer med et nytt bud også.

Får håpe Vålerenga får 40 totalt med en god videresalgsklausul. Kunstgress og det kneet er ingen god kombinasjon.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

dalagubbe skrev: søn jun 11, 2023 7:14 pm Tøv, pipeblåseren gjorde en utmerket jobb, null feil
skulle ikke du logge av?

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: søn jun 11, 2023 9:45 pm Venter spent på noen kloke ord fra

Chatin, Deila, JackBlack og Henningsen
Noen av oss er på kamp Georg.
Da sitter man ikke på nettet.

Men kom på medlemsmøtet i kveld så kan du høre hva jeg syns om ståa i klubben.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Taururu skrev: søn jun 11, 2023 9:49 pm Fagermo er en ting, men problemet er strukturelt.

På tide å be Trøim enten KUN støtte klubben med penger eller be han finne en annen hobby som ikke handler om Vålerenga. Klubben trengs å røskes opp fra bunnen av gjennom å bli en reell medlemsstyrt klubb som har basis i humankapital.
Her er vi inne på noe.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Dersom det er folk som skal gå fra klubben bør det ikke bare være Fagermo.
I dag virker klubben gjennomsyret av ukultur.
Lojalitet til planen som blir lagt er totalt fraværende både på banen og på styrerommet.

Kan ta et kjapt eksempel:
-du har styreleder i breddeklubben som i april lufter teorier om at treneren i klubben har mistet garderoben i en podcast og ingen reageer. En ting er han kanskje har rett, men skaper dette bedre arbeidsforhold for sportsligutvalg, trenerteamet og spillerene?
Skal ikke styret være lojale mot de avgjørelsene som er blitt tatt og ha som et brennnede ønske om å drive klubben fremover.
Du ville aldri se slikt skje i klubber som Glimt. Der trekker alle i samme rettning.
I Vålerenga trekker folk i den retningen som gavner dem best.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Denne oppsummerer vel ganske greit hva de fleste av oss tenker om situasjonen i klubben
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15811331/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7903

Legg inn av Big George »

Odin Holm er visst ganske ettertraktet i Celtic.
Min oppfatning er at det neppe er en ideell match.
Han passer bedre i en mer teknisk liga.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: man jun 12, 2023 2:02 pm Odin Holm er visst ganske ettertraktet i Celtic.
Min oppfatning er at det neppe er en ideell match.
Han passer bedre i en mer teknisk liga.
Nederland eller Belgia hadde nok passet mye bedre.

Genial

Legg inn av Genial »

Big George skrev: man jun 12, 2023 2:02 pm Odin Holm er visst ganske ettertraktet i Celtic.
Min oppfatning er at det neppe er en ideell match.
Han passer bedre i en mer teknisk liga.
Det at tekniske spillere ikke passer inn i skotsk fotball stemmer ikke, spesielt i Celtic. Bare i år har de hatt Jota og Hatate som har vært blant ligaens beste spillere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»