Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
chatin

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av chatin »

Big George skrev: man des 27, 2021 10:49 pm Borchgrevink kan spille lengre fremme på banen og da kan Hedenstad ta backplassen.
Borchgrevink selv snakket i et intervju tidligere i år om at han tror han har et høyere potensial i en annen posisjon enn back. At han mangler fart og har sine styrker i det offensive. Ikke umulig at dette er tanker Fagermo deler med han og at de faktisk vurdere å prøve han lengre frem i banen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Eurosport har tre Vålerenga-spillere blant de 50 beste i Eliteserien.
11 spillere - Glimt
6 spillere - Molde
4 spillere - Viking, Rosenborg, Lillestrøm
3 spillere - Sandefjord, Vålerenga, S08 De tre er 18.Dønnum 22 Sahraoui 40 Bjørdal
2 spillere - FKH, Kristiansund, Tromsø, Godset
1 spiller - Mjøndalen, Brann, Odd
0 spillere - Stabæk

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: ons des 29, 2021 4:10 pm Eurosport har tre Vålerenga-spillere blant de 50 beste i Eliteserien.
11 spillere - Glimt
6 spillere - Molde
4 spillere - Viking, Rosenborg, Lillestrøm
3 spillere - Sandefjord, Vålerenga, S08 De tre er 18.Dønnum 22 Sahraoui 40 Bjørdal
2 spillere - FKH, Kristiansund, Tromsø, Godset
1 spiller - Mjøndalen, Brann, Odd
0 spillere - Stabæk
Så strengt tatt er det to Vålerenga spillere på lista. :D

Everenga

Legg inn av Everenga »

chatin skrev: ons des 29, 2021 4:25 am
Big George skrev: man des 27, 2021 10:49 pm Borchgrevink kan spille lengre fremme på banen og da kan Hedenstad ta backplassen.
Borchgrevink selv snakket i et intervju tidligere i år om at han tror han har et høyere potensial i en annen posisjon enn back. At han mangler fart og har sine styrker i det offensive. Ikke umulig at dette er tanker Fagermo deler med han og at de faktisk vurdere å prøve han lengre frem i banen.
I et annet intervju sier han at han misliker defensiv dødball for han er ikke god nok på dem. Han skal ha kreditt for ikke å være høy på seg selv i hvertfall.

Everenga

Legg inn av Everenga »

HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Vi hoppet av jakten på Totland fordi 7,5 mill var for mye i kjøpssum så da har jeg liten tro på at vi har tenkt å blåse det i årslønn.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Everenga skrev: ons des 29, 2021 10:03 pm
HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Vi hoppet av jakten på Totland fordi 7,5 mill var for mye i kjøpssum så da har jeg liten tro på at vi har tenkt å blåse det i årslønn.
Høres veldig rart ut ja.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Hvilke rykter?

dzk

Legg inn av dzk »

HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Høres helt absurd ut. Mye rare valg som har blitt gjort i denne klubben de siste åra, men 7.5 mill i årslønn høres alt for drøyt ut. Kanskje det er snakk om 7.5 totalt over en 3 års kontrakt ? Evnt 7.5 ila et år hvis samtlige bonuser treffer inn (f.eks vinne serien, kvalle til CL og score xx mål +++).

HarryH

Legg inn av HarryH »

Henningsen skrev: tor des 30, 2021 12:07 am
HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Hvilke rykter?
De ville ryktene dreier seg om Eirik Hestad.

Deila

Legg inn av Deila »

HarryH skrev: tor des 30, 2021 12:49 am
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 12:07 am
HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Hvilke rykter?
De ville ryktene dreier seg om Eirik Hestad.
Eirik Hestad har vel blitt lansert som en kandidat til oss ja, også i media. Men de ryktene om 7,5 mill. kr. i året har jeg null tro på.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg blir overrasket om Hestad ender opp i VIF, men man skal aldri si aldri.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: tor des 30, 2021 1:07 am Eirik Hestad har vel blitt lansert som en kandidat til oss ja, også i media. Men de ryktene om 7,5 mill. kr. i året har jeg null tro på.
Dette har jeg veldig lyst til å tro på, så da regner jeg med at det er sånn.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Jeg VET ikke, men det kan umulig stemme. Det ville brutt med alle former for logikk der klubben er nå.

Dersom det på et vis stemmer så snakker vi nok av typen 7,5 mill første året. 5 mill i SOF og 2,5 mill i året på 4 års kontrakt. Om klubben skal hente en tilsvarende spiller på kontrakt så må man regne minimum 5 mill i overgang. Men selv det sliter jeg litt med å tro på.

Det ville brutt med klubbens lønnspolicy, det ville vært brudd med rammene for klubbens økonomi, det ville vært brudd med klubbens strategi og Hestad er heller ikke en spiller som passer perfekt inn på laget eller vil fylle et enormt tomrom(den manglende brikken) for at laget skal ta det siste steget.

Men selvfølgelig: Er det en klubb som kan spenne bein på seg selv så er det jo Vålerenga. Så er det bare vi supportere som er dumme nok til å tro at klubben lærer mellom hver runde.

Men her er det nok bare en agent som gjør det han kan for å sette et helt annet premiss for lønnsforhandlingene med Molde, om de ikke får napp i Europa. Skal vi gjette at Hestad enten får napp i utlandet eller signerer ny kontrakt med Molde som er 50% over det han har i dag og 50(?)% under det han visstnok ble tilbudt i Vif? Så er spilleren fornøyd, agenten fornøyd, Molde kan klappe seg skulderen for at de forhandlet ned et kjempekrav og supporterne kan betrygge seg med at selv om det var dyrt så var jo spilleren villig til å spille for Molde for betraktelig mindre siden han er en klubbspiller og Molde er det klart beste alternativet i Norge.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HarryH skrev: tor des 30, 2021 12:49 am
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 12:07 am
HarryH skrev: ons des 29, 2021 6:35 pm Det går rykter om at Vålerenga har tilbudt 7,5 mill. kr. i året til en spiller som ikke er å finne på lista over de 50 beste i Eliteserien.

Noen som vet om dette stemmer?
Hvilke rykter?
De ville ryktene dreier seg om Eirik Hestad.
Jeg er klar over hvem det gjaldt, men jeg lurte mer på hvor de kommer fra disse ryktene (burde formulert meg tydligere)

HarryH

Legg inn av HarryH »

Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:28 am
HarryH skrev: tor des 30, 2021 12:49 am
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 12:07 am

Hvilke rykter?
De ville ryktene dreier seg om Eirik Hestad.
Jeg er klar over hvem det gjaldt, men jeg lurte mer på hvor de kommer fra disse ryktene (burde formulert meg tydligere)
Beklager at jeg misforsto. Jeg har bare sett disse ryktene i Molde-tråden her på dette forumet. For øvrig en tråd befolket av tvilsomme typer med lav moral, så all grunn til å være skeptisk.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HarryH skrev: tor des 30, 2021 11:37 am
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:28 am
HarryH skrev: tor des 30, 2021 12:49 am

De ville ryktene dreier seg om Eirik Hestad.
Jeg er klar over hvem det gjaldt, men jeg lurte mer på hvor de kommer fra disse ryktene (burde formulert meg tydligere)
Beklager at jeg misforsto. Jeg har bare sett disse ryktene i Molde-tråden her på dette forumet. For øvrig en tråd befolket av tvilsomme typer med lav moral, så all grunn til å være skeptisk.
Takk, regner med at det ikke stemmer. Tar det som en selvfølge at klubben ikke er såå sprø (tross tidligere krumspring). Er nok rykter satt ut for å presse opp verdien. Det er som du sier, tvilsom moral der borte.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:53 am
HarryH skrev: tor des 30, 2021 11:37 am
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:28 am

Jeg er klar over hvem det gjaldt, men jeg lurte mer på hvor de kommer fra disse ryktene (burde formulert meg tydligere)
Beklager at jeg misforsto. Jeg har bare sett disse ryktene i Molde-tråden her på dette forumet. For øvrig en tråd befolket av tvilsomme typer med lav moral, så all grunn til å være skeptisk.
Takk, regner med at det ikke stemmer. Tar det som en selvfølge at klubben ikke er såå sprø (tross tidligere krumspring). Er nok rykter satt ut for å presse opp verdien. Det er som du sier, tvilsom moral der borte.
Kanskje jeg er en umoralsk type, man ser kanskje ikke slikt sjøl.

Men VIF har kommet med sitt 3. lønnstilbud nå, mens MFK ikke har rikket sitt tilbud nevneverdig. To svenske klubber har også fått nei.

Og jeg forstår hvorfor VIF vil ha Hestad. Han er nok den spilleren i Norge som ligner mest på Dønnum.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 12:04 pm
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:53 am
HarryH skrev: tor des 30, 2021 11:37 am

Beklager at jeg misforsto. Jeg har bare sett disse ryktene i Molde-tråden her på dette forumet. For øvrig en tråd befolket av tvilsomme typer med lav moral, så all grunn til å være skeptisk.
Takk, regner med at det ikke stemmer. Tar det som en selvfølge at klubben ikke er såå sprø (tross tidligere krumspring). Er nok rykter satt ut for å presse opp verdien. Det er som du sier, tvilsom moral der borte.
Kanskje jeg er en umoralsk type, man ser kanskje ikke slikt sjøl.

Men VIF har kommet med sitt 3. lønnstilbud nå, mens MFK ikke har rikket sitt tilbud nevneverdig. To svenske klubber har også fått nei.

Og jeg forstår hvorfor VIF vil ha Hestad. Han er nok den spilleren i Norge som ligner mest på Dønnum.
Var ikke ment mot deg personlig, men det skjønte du helt sikkert

Hestad inn til vif ville vært en meget sterk signering, men innenfor rimelighetens grenser økonomisk (mener jeg i hvert fall, man bør ikke sprenge banken)
Håper og tror at klubben har lært av tidligere mageplask, men det er tross alt vif det er snakk om. Hestad er vel i det minste ikke skadet så vidt jeg vet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: tor des 30, 2021 12:25 pm
PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 12:04 pm
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:53 am

Takk, regner med at det ikke stemmer. Tar det som en selvfølge at klubben ikke er såå sprø (tross tidligere krumspring). Er nok rykter satt ut for å presse opp verdien. Det er som du sier, tvilsom moral der borte.
Kanskje jeg er en umoralsk type, man ser kanskje ikke slikt sjøl.

Men VIF har kommet med sitt 3. lønnstilbud nå, mens MFK ikke har rikket sitt tilbud nevneverdig. To svenske klubber har også fått nei.

Og jeg forstår hvorfor VIF vil ha Hestad. Han er nok den spilleren i Norge som ligner mest på Dønnum.
Var ikke ment mot deg personlig, men det skjønte du helt sikkert

Hestad inn til vif ville vært en meget sterk signering, men innenfor rimelighetens grenser økonomisk (mener jeg i hvert fall, man bør ikke sprenge banken)
Håper og tror at klubben har lært av tidligere mageplask, men det er tross alt vif det er snakk om. Hestad er vel i det minste ikke skadet så vidt jeg vet.
Jeg tok det ikke personlig :)

Hestad har vært ute en halv sesong, fikk vel et kvarter nest siste serierunde.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 12:04 pm
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 11:53 am
HarryH skrev: tor des 30, 2021 11:37 am

Beklager at jeg misforsto. Jeg har bare sett disse ryktene i Molde-tråden her på dette forumet. For øvrig en tråd befolket av tvilsomme typer med lav moral, så all grunn til å være skeptisk.
Takk, regner med at det ikke stemmer. Tar det som en selvfølge at klubben ikke er såå sprø (tross tidligere krumspring). Er nok rykter satt ut for å presse opp verdien. Det er som du sier, tvilsom moral der borte.
Kanskje jeg er en umoralsk type, man ser kanskje ikke slikt sjøl.

Men VIF har kommet med sitt 3. lønnstilbud nå, mens MFK ikke har rikket sitt tilbud nevneverdig. To svenske klubber har også fått nei.

Og jeg forstår hvorfor VIF vil ha Hestad. Han er nok den spilleren i Norge som ligner mest på Dønnum.
Problemet er jo ikke at vi trenger en ny Dønnum mer enn vi trenger en ny defensiv midtbane, sånn sett er Henriksen fra Rosenborg en mer fornuftig signering enn Hestad selv om Hestad er en langt bedre spiller.

Hvis vi skal ha en sesong til med Oldrup som anker kan vi hoike inn Salah og Mbappe uten at det vil gjøre store forskjellen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg er ikke så sikker på om ny defensiv midt er løsningen. Spesielt høstsesongen var preget av alt for lite bevegelse foran Olderup, og spesielt flere samtidige bevegelser var fraværende. Motstanderne har også markert ut olderup, så om et alternativt mønster eller ny spiller er løsningen håper jeg klubben har koll på. Hadde ikke sagt nei takk til en vesentlig oppgradering selvfølgelig... Ny høyre kant burde stå på lista, og også en ny stopper som er en stor oppgradering fra de vi har (vet islendingen er hentet, men usikker på om det er en umiddelbar oppgradering, eller om han trenger litt tid)
Henriksen er jeg veldig usikker på om er noen god ide.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Jeg vil ha Mathias Emilsen inn på Oldrups plass. Ung og uerfaren ,men sikker på at han blir bedre enn Oldrup.

Men så var det Fagermo sitt forhold til Odd....

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: tor des 30, 2021 3:33 pm Jeg vil ha Mathias Emilsen inn på Oldrups plass. Ung og uerfaren ,men sikker på at han blir bedre enn Oldrup.

Men så var det Fagermo sitt forhold til Odd....
Ja, Emilsen er spennende og har stort potensiale.
Håper han slipper mer og mer til fremover. På sikt kan han bli en stor oppgradering fra Olderup. Men han er vel ikke der riktig enda

Everenga

Legg inn av Everenga »

Henningsen skrev: tor des 30, 2021 3:08 pm Jeg er ikke så sikker på om ny defensiv midt er løsningen. Spesielt høstsesongen var preget av alt for lite bevegelse foran Olderup, og spesielt flere samtidige bevegelser var fraværende. Motstanderne har også markert ut olderup, så om et alternativt mønster eller ny spiller er løsningen håper jeg klubben har koll på. Hadde ikke sagt nei takk til en vesentlig oppgradering selvfølgelig... Ny høyre kant burde stå på lista, og også en ny stopper som er en stor oppgradering fra de vi har (vet islendingen er hentet, men usikker på om det er en umiddelbar oppgradering, eller om han trenger litt tid)
Henriksen er jeg veldig usikker på om er noen god ide.
Jeg tror heller ikke Henriksen er en god idé men jeg tror han fort er en spiller Fagermo kan ønske seg.

dzk

Legg inn av dzk »

Henningsen skrev: tor des 30, 2021 3:08 pm Jeg er ikke så sikker på om ny defensiv midt er løsningen. Spesielt høstsesongen var preget av alt for lite bevegelse foran Olderup, og spesielt flere samtidige bevegelser var fraværende. Motstanderne har også markert ut olderup, så om et alternativt mønster eller ny spiller er løsningen håper jeg klubben har koll på. Hadde ikke sagt nei takk til en vesentlig oppgradering selvfølgelig... Ny høyre kant burde stå på lista, og også en ny stopper som er en stor oppgradering fra de vi har (vet islendingen er hentet, men usikker på om det er en umiddelbar oppgradering, eller om han trenger litt tid)
Henriksen er jeg veldig usikker på om er noen god ide.
Godt sagt. Oldrup er ikke så ille som noen påstår. Står langt værre til på begge kantene imo.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

dzk skrev: tor des 30, 2021 4:41 pm
Henningsen skrev: tor des 30, 2021 3:08 pm Jeg er ikke så sikker på om ny defensiv midt er løsningen. Spesielt høstsesongen var preget av alt for lite bevegelse foran Olderup, og spesielt flere samtidige bevegelser var fraværende. Motstanderne har også markert ut olderup, så om et alternativt mønster eller ny spiller er løsningen håper jeg klubben har koll på. Hadde ikke sagt nei takk til en vesentlig oppgradering selvfølgelig... Ny høyre kant burde stå på lista, og også en ny stopper som er en stor oppgradering fra de vi har (vet islendingen er hentet, men usikker på om det er en umiddelbar oppgradering, eller om han trenger litt tid)
Henriksen er jeg veldig usikker på om er noen god ide.
Godt sagt. Oldrup er ikke så ille som noen påstår. Står langt værre til på begge kantene imo.
Takk

Osame er god på venstre og burde kanskje rendyrkes der, men på høyre har vi egentlig ingen faktiske kantspillere. Jeg synes det har vært mest tendenser når Christensen har spilt høyre. Om ikke annet, så har det i hvert fall vært litt artig og fikst småspill med Christensen, Borch og Bjørdal som har vært artig å se på, og det har ført en del innlegg (som man har fått alt for lite ut av)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Odin og Osame er ønsket i utlandet melder Dagsavisen skriver Deila i en annen tråd.

Deila

Legg inn av Deila »

Big George skrev: tor des 30, 2021 11:37 pm Odin og Osame er ønsket i utlandet melder Dagsavisen skriver Deila i en annen tråd.
https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... forsvinne/

lsklars

Legg inn av lsklars »

Big George skrev: tor des 30, 2021 11:37 pm Odin og Osame er ønsket i utlandet melder Dagsavisen skriver Deila i en annen tråd.
Ronny?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»