Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
chatin

Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av chatin »

Klubbtråd for Oslos stolthet!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Herlig:)

chatin

Legg inn av chatin »

Blytung kveld. Og frykter virkelig at de neste ukene med to kamper mot Gent, med en 1. runde kamp i NM mot Lyn også blir tunge. Kan potensielt bli stygt mot Gent om vi ikke hever oss betraktelig fra i kveld. Mot Lyn stiller vi vel b-lag mot et topp motivert Lyn. Dette føles som kvelden som årets sesong er ferdigspilt og vi kan begynne å se frem mot neste sesong.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 8:44 pm Blytung kveld. Og frykter virkelig at de neste ukene med to kamper mot Gent, med en 1. runde kamp i NM mot Lyn også blir tunge. Kan potensielt bli stygt mot Gent om vi ikke hever oss betraktelig fra i kveld. Mot Lyn stiller vi vel b-lag mot et topp motivert Lyn. Dette føles som kvelden som årets sesong er ferdigspilt og vi kan begynne å se frem mot neste sesong.
Angående lag i cupen. Er det lov å stille med spillere som ikke har vært med på A-lags treninger i år? A-stallen har vel blitt betraktet som 1 kohort pga smittevern?

chatin

Legg inn av chatin »

Korgutt skrev: søn jul 18, 2021 9:13 pm
Angående lag i cupen. Er det lov å stille med spillere som ikke har vært med på A-lags treninger i år? A-stallen har vel blitt betraktet som 1 kohort pga smittevern?
Er usikker på hva som er gjeldene regler. Vålerenga har jo både hatt spillere fra jr. laget som har hospitert med a-laget og spillere fra a-troppen som har spilt for 2. laget. Så kohortene blir jo blandet stadig vekk, så må vell ha blitt løsnet litt opp vil jeg tro?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 9:40 pm
Korgutt skrev: søn jul 18, 2021 9:13 pm
Angående lag i cupen. Er det lov å stille med spillere som ikke har vært med på A-lags treninger i år? A-stallen har vel blitt betraktet som 1 kohort pga smittevern?
Er usikker på hva som er gjeldene regler. Vålerenga har jo både hatt spillere fra jr. laget som har hospitert med a-laget og spillere fra a-troppen som har spilt for 2. laget. Så kohortene blir jo blandet stadig vekk, så må vell ha blitt løsnet litt opp vil jeg tro?
Molde har lånt ut spillere som har ligget i vannskorpa til andre klubber. Har vært relativt mange i den kategorien da det ikke har vært noe kamptilbud til de spillerne.

CapoConsigliere

Legg inn av CapoConsigliere »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 8:44 pm Blytung kveld. Og frykter virkelig at de neste ukene med to kamper mot Gent, med en 1. runde kamp i NM mot Lyn også blir tunge. Kan potensielt bli stygt mot Gent om vi ikke hever oss betraktelig fra i kveld. Mot Lyn stiller vi vel b-lag mot et topp motivert Lyn. Dette føles som kvelden som årets sesong er ferdigspilt og vi kan begynne å se frem mot neste sesong.
Fra kunstgress til gress, da er vi ikke noe tess. 🤔
Fagermo forklarer symptomer ikke årsaker, mer om det ved en senere anledning 😀
Går vi videre mot Gent er det overraskende og veldig positivt, en god bortekamp og det er up for grabs. Stinn brakke, flomlys, stemning av en annen verden...

Lyn er nivå 4, det er mosjonsfotball og piece of cake.
Der vinner vi komfortabelt, det er meldt varmegrader og lett bris, Lyn fra klar himmel er usannsynlig. ⚽

I mellomtiden

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Dere får langt lettere motstander i 3.kvalifiseringsrunde enn Gent dersom dere slår ut belgierne. Dette er motstanderne som venter i dagens trekning.
RFS (LVA) / Puskás Akadémia (HUN)
FC Luzern (SUI)
Larne (NIR) / AGF Aarhus (DEN)
Hibernian (SCO) / Santa Coloma (AND)

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ok, spørsmålet må stilles:

Er Layouni årets flopp i Eliteserien?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Lilleborg skrev: man jul 19, 2021 10:02 am Ok, spørsmålet må stilles:

Er Layouni årets flopp i Eliteserien?
Utvilsomt en het kandidat sammen med Kjartansson.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: man jul 19, 2021 10:02 am Ok, spørsmålet må stilles:

Er Layouni årets flopp i Eliteserien?
Forventningene før sesongen tatt i betrakning, ja, så langt er han det.

Men finner vel noen kandidater i andre klubber også, Helland (LSK), Sigurdarson (Molde) og Vecchia (RBK) har vel knapt vært på banen så langt. Han ukrainske spissen til Stabæk har vi vel heller ikke fått sett så mye til.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Sigurdarson er vel langtidsskadet med ryggproblemer. Helland hadde ihvertfall ikke jeg de største forventningene til.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Lilleborg skrev: man jul 19, 2021 10:02 am Ok, spørsmålet må stilles:

Er Layouni årets flopp i Eliteserien?
Ja. De andre floppene har i det minste vært skadet, Layouni har kun vært grusom. Eneste positive han gjør for oss er at han vinner et par cornere på sine løp til hjørneflagget. Funker kun hvis vi har 40 meter bakrom, som vil si at han ikke passer vår spillestil i det hele tatt.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: man jul 19, 2021 12:32 pm Sigurdarson er vel langtidsskadet med ryggproblemer. Helland hadde ihvertfall ikke jeg de største forventningene til.
Sigurdarson kom vel alle for en solid overgangssum og med en skadehistorikk som muligens burde være litt avskrekkende. Vecchia og Helland har også vært veldig skadeplaget over tid og er det fortsatt. Layouni kom uten noen overgangssum og har i det minste spilt, sånn sett mulig å diskutere dem som kandidater som flopper.

Men absolutt enig i at Layouni har vært årets flopp så langt. Så gjenstår det å se om det er en kode som kan knekkes, for han blir jo ikke spilt god heller. Han har sine store styrker men også sine åpenbare begrensninger. Det må Fagermo ha vist når han hentet han, i så måte rart at han ikke har klart å sette han opp i bedre situasjoner.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Ser enkelte er bekymret for cup-kampen, men det tror jeg ikke dere skal tenke på. Lyn spilte nettopp 3-3 mot et temmelig svakt Follo-lag uten å imponere, og laget har særdeles lite kamptrening. Tipper et andrelag supplert med et par-tre førstelagsspillere er nok.

chatin

Legg inn av chatin »

MrPets skrev: man jul 19, 2021 6:40 pm Ser enkelte er bekymret for cup-kampen, men det tror jeg ikke dere skal tenke på. Lyn spilte nettopp 3-3 mot et temmelig svakt Follo-lag uten å imponere, og laget har særdeles lite kamptrening. Tipper et andrelag supplert med et par-tre førstelagsspillere er nok.
Helt ærlig så tror jeg også vi skal klare det, har sett en del av unggutta på VIF2 og de holder såpass høyt nivå at de skal kunne slå et Lyn-lag som ikke har spilt tellende kamp på halvannet år. Men tillater meg å være litt pessimist, for Lyn-gutta er dette et høydepunkt i karrieren. Første kamp etter pandemien, mye folk på Bislett, Oslo-derby mot Vålerenga der de har alt å vinne og vi har alt å tape. Et Lyn i medvind for tiden med ny satsing tilbake mot toppen og ny eierskapsmodell. Føles bare litt typisk at vi skal klare å snuble her.

chatin

Legg inn av chatin »

Rekruttene imponerer med nok et sterkt resultat. 2-1 seier i kveld mot Asker på Føyka. 4 kamper på rad nå uten tap, og det mot Alta, Asker og Kvik Halden med opprykksambisjoner, i tillegg til nedsablingen av Senja.

Sjøeng
Toure - Skaret - Holmé - Opsahl
Riisnæs - Emilsen - Engesvik
Eng - Stensrud - Jatta

Lekhal og Fredriksen inn for Riisnæs og Jatta etter pause.
Kjelsen inn for Skaret etter 64. min.
Kuci inn for Lekhal etter 89 min.

Mål av Toure og Jatta.

MrPets

Legg inn av MrPets »

:evil:
chatin skrev: man jul 19, 2021 6:49 pm
MrPets skrev: man jul 19, 2021 6:40 pm Ser enkelte er bekymret for cup-kampen, men det tror jeg ikke dere skal tenke på. Lyn spilte nettopp 3-3 mot et temmelig svakt Follo-lag uten å imponere, og laget har særdeles lite kamptrening. Tipper et andrelag supplert med et par-tre førstelagsspillere er nok.
Helt ærlig så tror jeg også vi skal klare det, har sett en del av unggutta på VIF2 og de holder såpass høyt nivå at de skal kunne slå et Lyn-lag som ikke har spilt tellende kamp på halvannet år. Men tillater meg å være litt pessimist, for Lyn-gutta er dette et høydepunkt i karrieren. Første kamp etter pandemien, mye folk på Bislett, Oslo-derby mot Vålerenga der de har alt å vinne og vi har alt å tape. Et Lyn i medvind for tiden med ny satsing tilbake mot toppen og ny eierskapsmodell. Føles bare litt typisk at vi skal klare å snuble her.
Jeg husker sist vi møttes i cupen på Ullevål, dere vant vel 4-1 eller noe slikt. Tror det ender i det området, og som sist blir jeg nødt til å juble hemningsløst for et trøstemål.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

chatin skrev: man jul 19, 2021 9:20 pm Rekruttene imponerer med nok et sterkt resultat. 2-1 seier i kveld mot Asker på Føyka. 4 kamper på rad nå uten tap, og det mot Alta, Asker og Kvik Halden med opprykksambisjoner, i tillegg til nedsablingen av Senja.

Sjøeng
Toure - Skaret - Holmé - Opsahl
Riisnæs - Emilsen - Engesvik
Eng - Stensrud - Jatta

Lekhal og Fredriksen inn for Riisnæs og Jatta etter pause.
Kjelsen inn for Skaret etter 64. min.
Kuci inn for Lekhal etter 89 min.

Mål av Toure og Jatta.
Tror det hjelper godt på at de fleste på laget er fast inventar på førstelagstrening, mye spillere med potensiale her, hvor jeg har spesielt mye tro på Emilsen og Riisnæs. Ser Odin Holm ikke var med denne gangen, håper det betyr at formen tilsier at han er nærmere startplass for oss.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kristoffer Klaesson har blitt heftig linket med en overgang til Leeds. Også en annen klubb i Premier League skal være på jakt etter VIF-keeperen, men begge står overfor et stort problem. Klaesson får etter alle solemerker ikke arbeidstillatelse.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... n=loggedin

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Lilleborg skrev: tir jul 20, 2021 12:14 pm Kristoffer Klaesson har blitt heftig linket med en overgang til Leeds. Også en annen klubb i Premier League skal være på jakt etter VIF-keeperen, men begge står overfor et stort problem. Klaesson får etter alle solemerker ikke arbeidstillatelse.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... n=loggedin
Ja takk til dette. Svekker oss ikke denne sesongen og gir oss gode penger inn i kassa. Har tapt en del poeng på Klaesson, som er greit med tanke på at vi skal utvikle han, men ville alltid endt opp som salgsobjekt. Vi har også en annen ung keeper i Haug som imponerte i fjor og fortjener en sjanse.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

HeskeyTime skrev: tir jul 20, 2021 1:04 pm Vi har også en annen ung keeper i Haug som imponerte i fjor og fortjener en sjanse.
Jeg ser flere på sosiale medier som mener dette, men slik jeg ser det er det utelukkende basert på innhoppet mot Mjøndalen i fjor og kampen deretter. Han har vært fryktelig svak for Vålerenga 2 og alene skylden for flere baklengsmål der. Klarer liksom ikke helt å se at Haug er så talentfull.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Lilleborg skrev: tir jul 20, 2021 1:07 pm
HeskeyTime skrev: tir jul 20, 2021 1:04 pm Vi har også en annen ung keeper i Haug som imponerte i fjor og fortjener en sjanse.
Jeg ser flere på sosiale medier som mener dette, men slik jeg ser det er det utelukkende basert på innhoppet mot Mjøndalen i fjor og kampen deretter. Han har vært fryktelig svak for Vålerenga 2 og alene skylden for flere baklengsmål der. Klarer liksom ikke helt å se at Haug er så talentfull.
Har helt ærlig ikke sett så mye mer fra 2.divisjon så tar deg på ordet her, så kanskje han ikke er for fremtiden, men med muligheten ut sesongen ser jeg ikke at han taper mer poeng enn hva vi hadde gjort med Klaesson. Hvis det ikke funker er det tilbake til andrekeeper og finne oss noe nytt til 2022.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: tir jul 20, 2021 1:07 pm
HeskeyTime skrev: tir jul 20, 2021 1:04 pm Vi har også en annen ung keeper i Haug som imponerte i fjor og fortjener en sjanse.
Jeg ser flere på sosiale medier som mener dette, men slik jeg ser det er det utelukkende basert på innhoppet mot Mjøndalen i fjor og kampen deretter. Han har vært fryktelig svak for Vålerenga 2 og alene skylden for flere baklengsmål der. Klarer liksom ikke helt å se at Haug er så talentfull.
Tror også at mange baserer synet på Haug utelukkende på de to kampene han spilte i fjor. Vet ikke om jeg vil gå så langt som å si at han har vært fryktelig svak for VIF 2, men i beste fall variert en del. Hatt en del svake kamper ja.

Selv er jeg veldig usikker på om vi burde satse på Haug eller ikke, jeg tror han kan bli en bra keeper, men så vi ble koblet til blant annet Sten Grytebust. Og da frister det veldig med en rutinert og god keeper som kan gi en annen trygghet enn hva vi har hatt de siste to åra med Klaesson. Hvis vi satser på Haug nå er vi litt tilbake til der vi var med Klaesson for halvannet år siden. At han må få tid og vi må akseptere at han gjør feil i starten.

Det som nok i hvert fall er sikkert er at om vi ikke satser på Haug så forsvinner han enten i sommer eller etter sesongen. Han kommer ikke til å bli i Vålerenga som backup. Og for hans egen utvikling er det fullt forståelig.

bj1

Legg inn av bj1 »

chatin skrev: tir jul 20, 2021 1:27 pm
Lilleborg skrev: tir jul 20, 2021 1:07 pm
HeskeyTime skrev: tir jul 20, 2021 1:04 pm Vi har også en annen ung keeper i Haug som imponerte i fjor og fortjener en sjanse.
Jeg ser flere på sosiale medier som mener dette, men slik jeg ser det er det utelukkende basert på innhoppet mot Mjøndalen i fjor og kampen deretter. Han har vært fryktelig svak for Vålerenga 2 og alene skylden for flere baklengsmål der. Klarer liksom ikke helt å se at Haug er så talentfull.
Tror også at mange baserer synet på Haug utelukkende på de to kampene han spilte i fjor. Vet ikke om jeg vil gå så langt som å si at han har vært fryktelig svak for VIF 2, men i beste fall variert en del. Hatt en del svake kamper ja.

Selv er jeg veldig usikker på om vi burde satse på Haug eller ikke, jeg tror han kan bli en bra keeper, men så vi ble koblet til blant annet Sten Grytebust. Og da frister det veldig med en rutinert og god keeper som kan gi en annen trygghet enn hva vi har hatt de siste to åra med Klaesson. Hvis vi satser på Haug nå er vi litt tilbake til der vi var med Klaesson for halvannet år siden. At han må få tid og vi må akseptere at han gjør feil i starten.

Det som nok i hvert fall er sikkert er at om vi ikke satser på Haug så forsvinner han enten i sommer eller etter sesongen. Han kommer ikke til å bli i Vålerenga som backup. Og for hans egen utvikling er det fullt forståelig.
Er Sjøeng trygg nok til å sitte på benken i Eliteserien ut sesongen kan vi jo låne ut Haug til HamKam og se om han tar et litt høyere nivå enn 2div.
Evt hentes tilbake neste år.
Om det da blir Klaesson eller Grytebust ut sesongen får jo bare PL-interessen vise. Kris forsvinner uansett i løpet av et års tid vil jeg tro.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Lilleborg skrev: tir jul 20, 2021 12:14 pm Kristoffer Klaesson har blitt heftig linket med en overgang til Leeds. Også en annen klubb i Premier League skal være på jakt etter VIF-keeperen, men begge står overfor et stort problem. Klaesson får etter alle solemerker ikke arbeidstillatelse.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... n=loggedin
Mener å ha lest et sted at Leeds tror det kommer til å ordne seg fordi at han har vært i landslagstropp og har u-landskamper. Dette vil ihverfall bli en hemsko for engelsk fotball fremover.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Her er Jonas og, heldigvis hadde ingen tatt navnet mitt :P

BRA FORUM, me like!

bj1

Legg inn av bj1 »

Jonasar skrev: tir jul 20, 2021 7:17 pm Her er Jonas og, heldigvis hadde ingen tatt navnet mitt :P

BRA FORUM, me like!
Velkommen :)
Må innrømme at dine tidvis kreative dommertolkninger ville vært savnet :)

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Jonasar skrev: tir jul 20, 2021 7:17 pm Her er Jonas og, heldigvis hadde ingen tatt navnet mitt :P

BRA FORUM, me like!
kan hende det kommer noen her og, går jeg for langt er det bare og si sitt!

er vel heller det at jeg må vende meg til at noen situasjoner ikke er verdt og blåse på(uansett hvor uenig jeg skal være)

men koselig og høre at jeg blir lagt merke til, ha en strålende kveld videre :)

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Jeg klarte faen meg og sitere meg selv...

oj...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»