Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av JackBlack »

Da er Frode Nordnes ansatt.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/norn ... -valerenga

Og før folk får trusene i krøll og begynner ned team Skien greiene så er det en enkel forklaring på ansettelsen. https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... nerteamet/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor sep 29, 2022 3:32 pm Da er Frode Nordnes ansatt.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/norn ... -valerenga

Og før folk får trusene i krøll og begynner ned team Skien greiene så er det en enkel forklaring på ansettelsen. https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... nerteamet/
Det er vel en av de beste assistentene vi kunne fått egentlig.
Og det er fint at han ikke erstatter noen, men kommer i tillegg til, slik at spillerutvikleren kan rendyrkes som nettopp det.
Det er jo ikke uvanlig at en trener vil ha en assistent han vet hva står for og som kjenner systemet.
Vi har nok gjort en langt bedre ansettelse av assistent her, enn hva f.eks rbk gjorde ved ansettelse av deres assistent. Flire :lol:

Deila

Legg inn av Deila »

Passord123 skrev: tor sep 29, 2022 12:18 pm
Deila skrev: ons sep 28, 2022 10:20 pm
JackBlack skrev: tir sep 27, 2022 10:58 am interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.
God artikkel, men det er også en feil der. Kioskene på Intility drives av bredden, og pengene går til Vålerenga Fotball(bredde) som er uavhengig av Elite og ASèt.
Artikkelen viser til hva som står i samarbeidsavtalen, og er vel sånn sett ikke feil. I følge avtalen har ASet rett på alle inntekter. Men det betyr ikke at de nødvendigvis krever denne retten i dag.
Det er fortsatt ganske misvisende når de skriver det som at inntektene fra kiosken går til ASet i artikkelen. Det går til bredden.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor sep 29, 2022 12:04 pm Bilde vs Bilde

NM G19 Telenor Cup

Juniorlaget møter Godset i kvartfinale i G19-NM i dag.
NM har alltid vært prioritert, håper de stiller fullt lag på en torsdag.

Vålerenga vs Strømsgodset
29.09.2022 16.30

[Mer om NM G19 Telenor Cup her https://www.fotball.no/turneringer/nm-g19-telenor-cup/
Vålerenga vs Strømsgodset 1 : 4
Og snipp snapp snute så var Vål'enga ute.
Noen som så kampen?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Vålerenga-spissen om livet på benken:

– Jeg er i mitt livs beste form
Henrik Udahl (25) spiller annenfiolin bak nok en konkurrent i VIF. Trener Dag-Eilev Fagermo åpner for at måltyven kan flytte på seg neste år, hvis spilletiden uteblir.
Seks kamper fra start er fasiten for Henrik Udahl så langt i 2022. Han var stort sett andrevalget bak Vidar Örn Kjartansson, og da islendingen dro havnet han bak nyervervelsen Torgeir Børven i køen.

– Jeg mener selv at jeg er i mitt livs beste form. Det er veldig fornøyd med. Så er jeg jo ikke komfortabel med å sitte på benken.
Det regner jeg med ingen andre spillere er heller, sier Udahl.


Mer på Dagsavisen.no


Bilde

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.

Taururu

Legg inn av Taururu »

sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Typisk Nornes-seier, dette.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Sola skinner over enga om dagen!
Bare å nyte det ☀️

Everenga

Legg inn av Everenga »

Taururu skrev: lør okt 01, 2022 8:10 pm
sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.
Det gir fort 4 plassen også ettersom det fort blir en av topp tre som tar det noldustrofeet vi pleide å kalle cupen.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Da må vi nok slå både RBK og Glimt. Det blir veldig vanskelig.
Jeg drømmer om en tredje plass og håper at vi kan klare en fjerde plass.

De to neste kampene mot nettopp RBK(b) og Glimt(h) blir ekstremt viktige og sannsynligvis avgjørende for resten av sesongen. Tror vi minst må ta 3 poeng der for å ha sjans på topp 4.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Everenga skrev: lør okt 01, 2022 8:45 pm
Taururu skrev: lør okt 01, 2022 8:10 pm
sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.
Det gir fort 4 plassen også ettersom det fort blir en av topp tre som tar det noldustrofeet vi pleide å kalle cupen.
Størst sjans for det ja, men Brann og noen til kan vel ødelegge det.

Hadde vært fint med Europa og samtidig dytte stasjonsbyn ned på 5.plass

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Taururu skrev: lør okt 01, 2022 9:07 pm
Everenga skrev: lør okt 01, 2022 8:45 pm
Taururu skrev: lør okt 01, 2022 8:10 pm

Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.
Det gir fort 4 plassen også ettersom det fort blir en av topp tre som tar det noldustrofeet vi pleide å kalle cupen.
Størst sjans for det ja, men Brann og noen til kan vel ødelegge det.
Når cupen går over to sesonger og starter igjen tidlig i mars så er det en fordel for de etablerte lagene. Det betyr større sjanse for at lag som MFK, RBK og Glimt vinner.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Men hva var grunnen til at Osame ikke spilte i dag?

Fant en link her inne, men var + :(

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jonasar skrev: lør okt 01, 2022 9:52 pm Men hva var grunnen til at Osame ikke spilte i dag?

Fant en link her inne, men var + :(
Skadet etter den stygge taklingen han fikk tidlig i kampen mot kbk.
Den plaget han i kampen etter, og er grunnen til at han måtte bytte tidlig.
Den har holdt han ute siden.
Ikke i gang igjen helt enda.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Henningsen skrev: lør okt 01, 2022 10:08 pm
Jonasar skrev: lør okt 01, 2022 9:52 pm Men hva var grunnen til at Osame ikke spilte i dag?

Fant en link her inne, men var + :(
Skadet etter den stygge taklingen han fikk tidlig i kampen mot kbk.
Den plaget han i kampen etter, og er grunnen til at han måtte bytte tidlig.
Den har holdt han ute siden.
Ikke i gang igjen helt enda.

Var virkelig redd for at det kom et spontant salg nå, takk for at du roer en gammel sjel :)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Det har kommet meg for øre at Big George henger i denne tråden. Er det noen her som kjenner han nok til å vite hur jeg kan få fatt i han utenfor FD?

Big George, om du leser det her, sjekk spam/søppel folderen din.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

To viktige kamper for Vålerenga2 denne uka.
Tromsdalen i dag og Bærum på torsdag. Uten seier i en av disse to er nedrykk faretruende nær.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

I be back sa en viss Arnold engang.

Big George is back.
Enga vinner og vinner så da er det bare fryd og gammen.
JJ har kjøpt inn Børven og Strandberg....snillt av JJ
selv om vi ikke trenger dem.

Gutta på G 16 slo England 2-1 nylig og 3-0 tidligere i høst.
Litt plass på benken i Enga er vel fortjent
Så selger vi Emilsen til Italia eller nederlandsk toppklubb selv uten spilletid i Enga.

Må være greit å være gratis-passasjer Fagermo og bare nyte suksessen !

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rart det der, da det buttet i mot var det Fagermos skyld. Når det går bra er han gratispassasjer…

Er i det hele tatt noen trener som har gjort noe som helst riktig de siste 15 årene i Vålenga?

Velkommen tilbake George, var det innloggingsproblemer?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det er mange vinklinger , som fks etter at Kjartansson ble borte , så har vi begynt å score mål.

Og den gode Kjartansson fortsetter med sitt lave målpoeng snitt ,for et lag rundt midten av tabellen i Hellas.
https://sportsresultater-beta.nrk.no/fotball/1/lag/3255

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Big George skrev: tir okt 04, 2022 1:16 am I be back sa en viss Arnold engang.

Big George is back.
Enga vinner og vinner så da er det bare fryd og gammen.
JJ har kjøpt inn Børven og Strandberg....snillt av JJ
selv om vi ikke trenger dem.

Gutta på G 16 slo England 2-1 nylig og 3-0 tidligere i høst.
Litt plass på benken i Enga er vel fortjent
Så selger vi Emilsen til Italia eller nederlandsk toppklubb selv uten spilletid i Enga.

Må være greit å være gratis-passasjer Fagermo og bare nyte suksessen !
Bra George, good to have you back!!

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

KingKongHalvor skrev: tir okt 04, 2022 9:06 am Rart det der, da det buttet i mot var det Fagermos skyld. Når det går bra er han gratispassasjer…

Er i det hele tatt noen trener som har gjort noe som helst riktig de siste 15 årene i Vålenga?

Velkommen tilbake George, var det innloggingsproblemer?
Han tviholdt på en sliten og ineffektiv Dønnum og spilte Kjartansson i all evighet før Udahl.
Når de to ble borte fikk andre mus danse på bordet.

Martin var bra.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Andresen var en katastrofe som nesten sendte oss til skifteretten med alt det overprisete rælet han trakk inn på absurd lønn.

Og jada, det er mye talentfullt i de yngre rekker i Enga, likevel ligger altså 2 laget an til nedrykk fra postnord. Man kan faktisk ikke bare hive innpå 4-5 juniorer og tro at det skal gå om de spiller aldri så mye alderbestemt landslagsfotball.

Fagermo er en dyktig trener, han har sine utfordringer på logistikk der JJ har blitt hoiket inn for å gjøre den biten. I tillegg er han i overkant sta og har lagt seg til den uvanen som har bredd om seg blant moderne trenere at man holder på plan A samma hva som skjer. Når plan A ikke funker hadde det vært fint med litt pragmatisme men da gønner man på med mer plan A og satser på at det gjør susen. Dønnum og Kjartansson er som Acs sier gode eksempler på en plan A som burde vært endret lenge før den ble.

å si at vi ikke trenger Strandberg blir veldig unyansert, Vi trenger en frisk Strandberg som kan spille 80% av kampene. En Strandberg som spiller 30% av kampene trenger vi ikke.

Så er alt absolutt ikke perfekt. Å ha en sportsdirektør underlagt treneren er en underlig ordning som vi vel omtrent er alene om.

Deila

Legg inn av Deila »

Dette evige gnålet fra et par stk om å bruke unggutter er så sykt slitsomt..

Deila

Legg inn av Deila »

Everenga skrev: tir okt 04, 2022 10:52 am Andresen var en katastrofe som nesten sendte oss til skifteretten med alt det overprisete rælet han trakk inn på absurd lønn.

Og jada, det er mye talentfullt i de yngre rekker i Enga, likevel ligger altså 2 laget an til nedrykk fra postnord. Man kan faktisk ikke bare hive innpå 4-5 juniorer og tro at det skal gå om de spiller aldri så mye alderbestemt landslagsfotball.

Fagermo er en dyktig trener, han har sine utfordringer på logistikk der JJ har blitt hoiket inn for å gjøre den biten. I tillegg er han i overkant sta og har lagt seg til den uvanen som har bredd om seg blant moderne trenere at man holder på plan A samma hva som skjer. Når plan A ikke funker hadde det vært fint med litt pragmatisme men da gønner man på med mer plan A og satser på at det gjør susen. Dønnum og Kjartansson er som Acs sier gode eksempler på en plan A som burde vært endret lenge før den ble.

å si at vi ikke trenger Strandberg blir veldig unyansert, Vi trenger en frisk Strandberg som kan spille 80% av kampene. En Strandberg som spiller 30% av kampene trenger vi ikke.

Så er alt absolutt ikke perfekt. Å ha en sportsdirektør underlagt treneren er en underlig ordning som vi vel omtrent er alene om.
Du skriver mye fornuftig i innlegget. Men for de det gjelder som gnåler konstant om bruk av unggutter så går det nok inn det ene øret og ut det andre. Slik at diskusjonen går på repeat om temaet.

Vel vel. Noen av oss nyter at laget gjør det bra. Andre fortsetter å syte om talenter som ikke får spille ;)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Til det stadig tilbakevendende spørsmålet om 2.laget svake innsats

Freddy Dos Santos sa dengang han var i klubben "spillerne hater å spille på 2.laget"

Greit å vite.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Deila skrev: tir okt 04, 2022 11:19 am Dette evige gnålet fra et par stk om å bruke unggutter er så sykt slitsomt..
Du må nok jobbe mer med kondisen din.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Fagermos bruk av Rolex-gutta er grei nok.

Det jeg bruker mot Fagermo og en del her i tråden

Mangel på tro og tillit til de gutta som var igjen, de samme gutta som har vunnet nesten alle kampene etterpå..

Det var ikke veldig mange i denne tråden som trodde på disse gutta.

Jeg trodde de var gode nok, det gjorde ikke mange i denne tråden

Jeg savner litt selvransaking blant endel av de mest aktive i denne tråden.

Dere tok veeeeldig feil og bør være voksne nok til å innrømme det.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: tir okt 04, 2022 1:33 pm Fagermos bruk av Rolex-gutta er grei nok.

Det jeg bruker mot Fagermo og en del her i tråden

Mangel på tro og tillit til de gutta som var igjen, de samme gutta som har vunnet nesten alle kampene etterpå..

Det var ikke veldig mange i denne tråden som trodde på disse gutta.

Jeg trodde de var gode nok, det gjorde ikke mange i denne tråden

Jeg savner litt selvransaking blant endel av de mest aktive i denne tråden.

Dere tok veeeeldig feil og bør være voksne nok til å innrømme det.

Hvilke spillere er det du sikter til at ikke har blitt vurdert som gode nok i tråden her? De unge?

Kan ikke se at noen har hatt problemer med at Dicko Eng har fått gradvis mer tid.

Kan ikke se at noen har hatt problemer med at Sjøeng har fått fortsatt tillit i mål. Akkurat den skal Fagermo ha all ros for faktisk, det er å legge hodet greit på blokka å gi unggutten sjansen på et tidspunkt i sesongen da ting stort sett gikk i dass.

En del av oss, undertegnede inkludert, har ikke sett hvorfor Jatta fikk så mye spilletid. Jeg er fortsatt ved det standpunktet .

Odin Holm har alle ønsket med i førsteelleveren, om noe er han vel den som ikke helt har levd opp til hypen.

Sahraoui derimot var det en del av oss, nok en gang undertegnede inkludert, som ønsket langt mer konkrete resultater fra og det har vi til de grader fått. Men i den leiren var du også.

Christensen ønsket de aller fleste av oss på midten i stedet for Oldrup.

Av de ikke fullt så unge har Bjørdal hele veien vært regnet som en av våre viktigste, Tollås som svært viktig da det viste seg at Bjarnason ikke var god nok, Zuta sees vel fortsatt på som en nødløsning, han er ikke håpløs men vi trenger noen som er noe bedre.

Layouni er, sammen med Sahraoui, den som har fått pepper og virkelig vist oss som kritiserte ham hva som bor i ham. Var du Layounis store forsvarer? Det kan jeg virkelig ikke huske.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»