Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av busemannen »

JackBlack skrev: ons sep 08, 2021 11:04 am
Ale skrev: tir sep 07, 2021 5:16 pm
Jonasar skrev: tir sep 07, 2021 5:15 pm Vålerenga fortjener bedre enn og være på side 2 ;)

So BUMP!!!
Merkelig at Sahraoui ikke får spilletid på U21.
Småskadet sies det
Får håpe han blir skadefri til hælja.
Drit lei uavgjortkamper.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7892

Legg inn av Big George »

busemannen skrev: ons sep 08, 2021 11:10 am
JackBlack skrev: ons sep 08, 2021 11:04 am
Ale skrev: tir sep 07, 2021 5:16 pm

Merkelig at Sahraoui ikke får spilletid på U21.
Småskadet sies det
Får håpe han blir skadefri til hælja.
Drit lei uavgjortkamper.
Hyggelig at Buse The Man er innom
Odin Holm har også vært fraværende i landslags-uka.

De som håpet på Zahid retur blir skuffet, han er på vei til Tyrkia

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: ons sep 08, 2021 2:26 pm
busemannen skrev: ons sep 08, 2021 11:10 am
JackBlack skrev: ons sep 08, 2021 11:04 am

Småskadet sies det
Får håpe han blir skadefri til hælja.
Drit lei uavgjortkamper.
Hyggelig at Buse The Man er innom
Odin Holm har også vært fraværende i landslags-uka.

De som håpet på Zahid retur blir skuffet, han er på vei til Tyrkia
Jupp Zahid på vei til tyrkisk 2 div. Penga rår. Ham om det, Ankara skulle du måtte betalt meg Ronaldolønn for at jeg skulle bodd i.

chatin

Legg inn av chatin »

Everenga skrev: ons sep 08, 2021 3:25 pm
Jupp Zahid på vei til tyrkisk 2 div. Penga rår. Ham om det, Ankara skulle du måtte betalt meg Ronaldolønn for at jeg skulle bodd i.
Synd å se at han går til en kaosklubb som Ankaragücü på nivå 2 i Tyrkia.. Hvis han ikke skulle hjem til Enga hadde det i alle fall vært gøy å se han på et ok nivå i en ok klubb.

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: ons sep 08, 2021 11:04 am
Småskadet sies det
Hvor sies det? Så at han ikke var i kamptropp mot Estland på U21, men har ikke sett noen sted hvorfor. Får virkelig håpe at han er klar igjen til helga.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Vi er sammen med Glimt de to lagene som har tapt færrest kamper i år. Hvis vi tenker på dette som en skuffende sesong så langt, så er det bra å se at vi har et solid fundament å bygge videre på.

Nå kommer flere av de tøffeste kampene den neste tiden som i stor grad vil definere sesongen. Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7892

Legg inn av Big George »

Spennende å se om Odin og Osame er klare til kamp i helga. Begge trengs.
Sandefjord er veldig uforutsigbare særlig på hjemmebane.

dzk

Legg inn av dzk »

Big George skrev: lør sep 11, 2021 2:36 pm Spennende å se om Odin og Osame er klare til kamp i helga. Begge trengs.
Osame er svært viktig, Odin har ikke kommet helt i gang så han klarer vi oss uten.

dzk

Legg inn av dzk »

Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Vi er sammen med Glimt de to lagene som har tapt færrest kamper i år. Hvis vi tenker på dette som en skuffende sesong så langt, så er det bra å se at vi har et solid fundament å bygge videre på.

Nå kommer flere av de tøffeste kampene den neste tiden som i stor grad vil definere sesongen. Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
For mange uavgjort var et problem i fjor også, spesielt utover høsten. Men da reddet vi oss inn med å nesten ikke tape kamper. I år har det vært helt ekstremt mange uavgjort, nesten halvpartene av kampene.. da hjelper det ikke å unngå tap.

Men det er litt rart at vi har fått så mange uavgjorter i disse to sesongene under Fagermo. Det var ikke typisk han som Odd-trener, de fleste sesongene endte med 6-7 uavgjort som er helt normalt.

Kanskje litt mer frykt for å tape som Vålerengatrener ? Når Odd taper så er det som regel motstandern som får fokus, men når Vålerenga taper så er det ofte Vålerenga som får fokus i mediene. På samme måte som f.eks RBK og Brann opplever det..

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: lør sep 11, 2021 4:01 pm
Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Vi er sammen med Glimt de to lagene som har tapt færrest kamper i år. Hvis vi tenker på dette som en skuffende sesong så langt, så er det bra å se at vi har et solid fundament å bygge videre på.

Nå kommer flere av de tøffeste kampene den neste tiden som i stor grad vil definere sesongen. Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
For mange uavgjort var et problem i fjor også, spesielt utover høsten. Men da reddet vi oss inn med å nesten ikke tape kamper. I år har det vært helt ekstremt mange uavgjort, nesten halvpartene av kampene.. da hjelper det ikke å unngå tap.

Men det er litt rart at vi har fått så mange uavgjorter i disse to sesongene under Fagermo. Det var ikke typisk han som Odd-trener, de fleste sesongene endte med 6-7 uavgjort som er helt normalt.

Kanskje litt mer frykt for å tape som Vålerengatrener ? Når Odd taper så er det som regel motstandern som får fokus, men når Vålerenga taper så er det ofte Vålerenga som får fokus i mediene. På samme måte som f.eks RBK og Brann opplever det..
Det starter med at man blir vanskelig å slå. Så er man plutselig i gullkampen når man klarer å vippe noen av kampene i sin favør. Med tanke på hvor kald Kjartansson og Layouni har vært så gir det mer mening at man ikke har klart å avgjøre flere.

Synes det er stor forskjell på de to sesongene. Første handlet om å rydde opp og gjøre laget mest mulig solid. Flere "unggutter" tok store steg. I år sitter jeg med inntrykk av at et betydelig større andel av lagene ligger lavt med lav risiko. Fagermo ønsker å styre kampene, uten at de har vært gode nok. Enten kommer man under og må redde uavgjort. Ellers så stanger man. Om de hadde tatt større risiko tror jeg motstanderen hadde tjent mer enn oss sånn angrepet har sett ut i år.

dzk

Legg inn av dzk »

Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 4:26 pm
dzk skrev: lør sep 11, 2021 4:01 pm
Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Vi er sammen med Glimt de to lagene som har tapt færrest kamper i år. Hvis vi tenker på dette som en skuffende sesong så langt, så er det bra å se at vi har et solid fundament å bygge videre på.

Nå kommer flere av de tøffeste kampene den neste tiden som i stor grad vil definere sesongen. Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
For mange uavgjort var et problem i fjor også, spesielt utover høsten. Men da reddet vi oss inn med å nesten ikke tape kamper. I år har det vært helt ekstremt mange uavgjort, nesten halvpartene av kampene.. da hjelper det ikke å unngå tap.

Men det er litt rart at vi har fått så mange uavgjorter i disse to sesongene under Fagermo. Det var ikke typisk han som Odd-trener, de fleste sesongene endte med 6-7 uavgjort som er helt normalt.

Kanskje litt mer frykt for å tape som Vålerengatrener ? Når Odd taper så er det som regel motstandern som får fokus, men når Vålerenga taper så er det ofte Vålerenga som får fokus i mediene. På samme måte som f.eks RBK og Brann opplever det..
Det starter med at man blir vanskelig å slå. Så er man plutselig i gullkampen når man klarer å vippe noen av kampene i sin favør. Med tanke på hvor kald Kjartansson og Layouni har vært så gir det mer mening at man ikke har klart å avgjøre flere.

Synes det er stor forskjell på de to sesongene. Første handlet om å rydde opp og gjøre laget mest mulig solid. Flere "unggutter" tok store steg. I år sitter jeg med inntrykk av at et betydelig større andel av lagene ligger lavt med lav risiko. Fagermo ønsker å styre kampene, uten at de har vært gode nok. Enten kommer man under og må redde uavgjort. Ellers så stanger man. Om de hadde tatt større risiko tror jeg motstanderen hadde tjent mer enn oss sånn angrepet har sett ut i år.
Layouni har vært ubrukelig, men når det gjelder Kjartansson så har vi blitt reddet av Udahl. Han gjorde en god nok jobb som spiss i hans fravær. Problemet vårt offensivt er at vi har manglet målscorere utenom nevnte Udahl og Dønnum.
Men jeg synes et større problem i år er forsvaret. Midtstopperne våre har hatt en svak sesong og det er veldig frustrende å se kamper hvor vi kontroller det meste for å så slippe inn billige mål fordi de ikke gjør jobben sin. Hadde vi hatt fjorårets utgave av Tollås og Nasberg så tipper jeg vi hadde ligget på medalje nå.

chatin

Legg inn av chatin »

Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
Skal man se positivt på noe så ja, men det er litt sånn glasset halvfullt eller halvtomt, i mine øyne er vi dårlige til å avgjøre kamper i vår favør.

Everenga

Legg inn av Everenga »

chatin skrev: lør sep 11, 2021 6:21 pm
Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
Skal man se positivt på noe så ja, men det er litt sånn glasset halvfullt eller halvtomt, i mine øyne er vi dårlige til å avgjøre kamper i vår favør.
Blir sånn når vi henter og så insisterer på å bruke Layouni som har fart som sin store styrke. Motstanderne våre ligger alle lavt og han blir bare fjasende rundt. Vi trenger folk som kan forsere linjer men de er sjeldne og derfor dyre. Hva vi skulle med Layouni er mer enn jeg begriper.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: lør sep 11, 2021 4:41 pm
Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 4:26 pm
dzk skrev: lør sep 11, 2021 4:01 pm

For mange uavgjort var et problem i fjor også, spesielt utover høsten. Men da reddet vi oss inn med å nesten ikke tape kamper. I år har det vært helt ekstremt mange uavgjort, nesten halvpartene av kampene.. da hjelper det ikke å unngå tap.

Men det er litt rart at vi har fått så mange uavgjorter i disse to sesongene under Fagermo. Det var ikke typisk han som Odd-trener, de fleste sesongene endte med 6-7 uavgjort som er helt normalt.

Kanskje litt mer frykt for å tape som Vålerengatrener ? Når Odd taper så er det som regel motstandern som får fokus, men når Vålerenga taper så er det ofte Vålerenga som får fokus i mediene. På samme måte som f.eks RBK og Brann opplever det..
Det starter med at man blir vanskelig å slå. Så er man plutselig i gullkampen når man klarer å vippe noen av kampene i sin favør. Med tanke på hvor kald Kjartansson og Layouni har vært så gir det mer mening at man ikke har klart å avgjøre flere.

Synes det er stor forskjell på de to sesongene. Første handlet om å rydde opp og gjøre laget mest mulig solid. Flere "unggutter" tok store steg. I år sitter jeg med inntrykk av at et betydelig større andel av lagene ligger lavt med lav risiko. Fagermo ønsker å styre kampene, uten at de har vært gode nok. Enten kommer man under og må redde uavgjort. Ellers så stanger man. Om de hadde tatt større risiko tror jeg motstanderen hadde tjent mer enn oss sånn angrepet har sett ut i år.
Layouni har vært ubrukelig, men når det gjelder Kjartansson så har vi blitt reddet av Udahl. Han gjorde en god nok jobb som spiss i hans fravær. Problemet vårt offensivt er at vi har manglet målscorere utenom nevnte Udahl og Dønnum.
Men jeg synes et større problem i år er forsvaret. Midtstopperne våre har hatt en svak sesong og det er veldig frustrende å se kamper hvor vi kontroller det meste for å så slippe inn billige mål fordi de ikke gjør jobben sin. Hadde vi hatt fjorårets utgave av Tollås og Nasberg så tipper jeg vi hadde ligget på medalje nå.
Jeg tror ikke det er Tollås og Nasberg som spiller dårligere, men at vi spiller på en måte som gjør de mer utsatt. Vi har lagt om i år for å styre kamper. Det krever at vi flytter laget høyere og spiller med større risiko. Spillere som ser gode ut i et solid kompakt kollektiv blir lettere avslørt når de må forsvare seg på større flater.

Fagermo var tydelig på at dersom vi skal etablere oss i toppen over tid så må vi legge om måten å spille på. Det å ha fokus på et solid kollektiv vil bare ta oss til et visst nivå. Jeg er absolutt enig, men samtidig så ser vi at det er utrolig få lag som faktisk får det til. Det er lettere å hevde seg og prestere jevnt med et solid kollektiv som er vanskelig å møte. Eksvis Kristiansund siste årene eller Brann under LAN.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

chatin skrev: lør sep 11, 2021 6:21 pm
Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
Skal man se positivt på noe så ja, men det er litt sånn glasset halvfullt eller halvtomt, i mine øyne er vi dårlige til å avgjøre kamper i vår favør.
Jeg liker å se på glasset som halvfullt. Det er nok nedturer som fotballsupporter om man ikke skal pålegge enda flere byrder på seg selv.

chatin

Legg inn av chatin »

Passord123 skrev: søn sep 12, 2021 9:28 am
Jeg tror ikke det er Tollås og Nasberg som spiller dårligere, men at vi spiller på en måte som gjør de mer utsatt. Vi har lagt om i år for å styre kamper. Det krever at vi flytter laget høyere og spiller med større risiko. Spillere som ser gode ut i et solid kompakt kollektiv blir lettere avslørt når de må forsvare seg på større flater.
Det kan godt være, men at Näsberg og Tollås uansett har levert mye svakere i år er uten tvil. I fjor var de blant de beste stopperparene i ligaen, bunnsolid, spilte med vilje og krigersk innstilling. I år har de vært svake både sammen og inviduelt.
Passord123 skrev: søn sep 12, 2021 9:29 am
chatin skrev: lør sep 11, 2021 6:21 pm
Passord123 skrev: lør sep 11, 2021 2:05 pm Men greit å ta med seg at vi fortsatt er vanskelige å slå.
Skal man se positivt på noe så ja, men det er litt sånn glasset halvfullt eller halvtomt, i mine øyne er vi dårlige til å avgjøre kamper i vår favør.
Jeg liker å se på glasset som halvfullt. Det er nok nedturer som fotballsupporter om man ikke skal pålegge enda flere byrder på seg selv.
Er nok det riktige å gjøre. Bare det at livet som Vålerenga-supporter er mer nedturer enn oppturer som har gjort at jeg alltid vil være mer negativ enn optimist.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Men nå er glasset helt tomt. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Sandefjord imponerer med god samhandling og tydelig frispillingsmønster. Vi ser ut som et småguttelag som akkurat har startet å spille 11erfotball og fått tildelt posisjoner man skal stå i. Æsj.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Det duellspillet Vålerenga driver med i egen 16-meter i dag er noe av det jævligste jeg har sett.

dzk

Legg inn av dzk »

Noen som vet om noe annet man kan gjøre på søndagskveldene ?

chatin

Legg inn av chatin »

Bekmørkt. Gutta kan reise hjem i skam, for en helt sjanseløs elendig forestilling. Kan vel trygt si at det vi viste mot Stabæk sier mye mer om hvor ufattelig svake Stabæk var. Veldig spent på hva Fagermo sier etter dette. Tollås er en nydelig fyr, men han har en voldsomt nedadgående kurve og holder ikke mål lenger. Näsberg har ikke levert i nærheten av hva han gjorde i fjor. Zuta hadde jeg tenkt å være tålmodig med, men han er et bomkjøp. Sesongen er over for i år. Da kan vi liksågodt sleppe til de som skal spille i årene fremover. Brage Skaret kan godt få muligheten, Fredrik Holmé har en krigersk holdning og fortjener sjansen. Odin, Jatta, Mörfelt kan godt få spille mer.

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: søn sep 12, 2021 8:01 pm Odin, Jatta, Mörfelt kan godt få spille mer.
Jatta får spilletid uansett. Må være sammen med dattera til Fagermo eller noe. Så tipper jeg Udahl er eksen hennes, eneste logiske forklaring til at han sitter på benken ut kampen mens Jatta er vårt første bytte.

chatin

Legg inn av chatin »

dzk skrev: søn sep 12, 2021 8:04 pm
chatin skrev: søn sep 12, 2021 8:01 pm Odin, Jatta, Mörfelt kan godt få spille mer.
Jatta får spilletid uansett. Må være sammen med dattera til Fagermo eller noe. Så tipper jeg Udahl er eksen hennes, eneste logiske forklaring til at han sitter på benken ut kampen mens Jatta er vårt første bytte.
Jatta har jo ekstremferdigheter i form av fart og fysikk som gjør at hvis han itillegg blir målfarlig så kan det bli meget bra. Men enn så lenge er han veldig lite farlig inne i boksen. Om vi bruker Kjartansson eller Udahl på topp har lite å si så lenge vi uansett ikke bruker spissen. Da skjønner man jo at man heller kjører innpå Jatta med andre kvaliteter. Men ser gjerne mer av Udahl også jeg.

Mia

Legg inn av Mia »

Trist, ingenting fungerte. Elendig kamp, kudos til Klanen, synes dem var brukbare idag, og sto også igjen med sang etter kamp!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Ja ja det var noen som var bekymret for at det skulle bli uavgjort.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kan vi snart slutte å spille med Layouni I et bakrom som ikke finnes og håpe at Kjartansson skal finne formen helt ut av det blå? Nation har også fullstendig mista det. Aner ikke hva som har skjedd der de siste månedene.

Begynner å lure på om Fagermo er best når klubben ikke har noe særlig penger og rutted med. Alle innkjøpene etter Bjørdal har vært I beste fall så där.
Sist redigert av Everenga den søn sep 12, 2021 8:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7892

Legg inn av Big George »

Nå var de på banen hele gjengen Kjartansson, Osame, Layouni, Bjørdal....
Formen svikter Enga.og Fagermo sine valg virker litt konservative og feige. det kler ikke han.
Jeg vil ha flere unggutter inn som i de første kampene. De forsvant visst ut på benk og tribune.
Emilsen bør rett inn i stedet for Oldrup nå med en gang !

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

1 seier de siste 7 kampene. Skrev jo på vgd tidligere i sommer at dette ikke så bra ut i det hele tatt. Da fikk jeg i svar om at man var på bølgelengde som forrige sesong. Var ikke vanskelig å se at dette ville vedvare, og at poengene ville bli sjeldnere.

Man må jo spørre seg om Fagermo er rett man når man blir dårligere enn forrige sesong. Blir det ikke fremgang neste sesong, så må man bytte.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Herlig å følge VIF og Fagermo i år, et av veldig få lyspunkter, i en ellers bekmørk sesong.

chatin

Legg inn av chatin »

Everenga skrev: søn sep 12, 2021 8:21 pm Begynner å lure på om Fagermo er best når klubben ikke har noe særlig penger og rutted med. Alle innkjøpene etter Bjørdal har vært I beste fall så där.
Overgangsmarkedet har jo aldri vært Fagermo sin sterkeste side. Fagermos gode årganger med Odd besto jo i stor grad av spillere som de selv hadde utviklet. Det at han er livredd for ikke-skandinaviske spillere gjør også at markedet er mye mindre. I Odd tror jeg han på 12 år hadde no sånt som som 4 spillere som ikke var fra et av de 5 nordiske landene. Der tror jeg vi hadde tjent på å ha en skikkelig god sportssjef, men vi har en fysisk trener som sportssjef som vel viste sammen med Deila at heller ikke han er voldsom sterk på overgangsmarkedet.

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: søn sep 12, 2021 8:09 pm
dzk skrev: søn sep 12, 2021 8:04 pm
chatin skrev: søn sep 12, 2021 8:01 pm Odin, Jatta, Mörfelt kan godt få spille mer.
Jatta får spilletid uansett. Må være sammen med dattera til Fagermo eller noe. Så tipper jeg Udahl er eksen hennes, eneste logiske forklaring til at han sitter på benken ut kampen mens Jatta er vårt første bytte.
Jatta har jo ekstremferdigheter i form av fart og fysikk som gjør at hvis han itillegg blir målfarlig så kan det bli meget bra. Men enn så lenge er han veldig lite farlig inne i boksen. Om vi bruker Kjartansson eller Udahl på topp har lite å si så lenge vi uansett ikke bruker spissen. Da skjønner man jo at man heller kjører innpå Jatta med andre kvaliteter. Men ser gjerne mer av Udahl også jeg.
Jatta svekker oss nesten hver bidige gang han kommer inn (eller starter). Når vi først ligger under så gjør vi vondt værre med å sette på han. Jeg har tro på at det kan bli noe ut av Jatta, men p.d.d så virker utlån som en bedre løsning.

Nå mener jeg ikke at Udahl skulle blitt byttet inn til pause men kunne fint kommet inn rundt 60-70. Jeg vil påstå at Udahl har en helt annen intensitet i pressspillet sitt enn hva Kjartansson har.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»