Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Tjaaah »

Flott fyr, denne Hjulsager.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Jeg trodde VIF kom til å bli monstere fremover i år med Layouni. Gud bedre så dårlig han er.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nå er det ingen samhandlingsmønster i det offensive heller

MadBum

Legg inn av MadBum »

Den største FLOPPEN i Eliteserien så langt er Layouni

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Klar straffe, hånden ut fra kroppen. Avstanden er også stor. Hva han kommentatoren gnåler om skjønner ikke jeg.

Så kan man mene hva man vil om regelen, men det er da engang slik nå.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Jaja. Trenden er at vi blir dårligere og dårligere utover sesongen

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Ja hva skal man si...?

Wow, fant tilfeldigvis ut at hvis man holder Control inne og trykker enter så sender man innlegget :P

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Skuffende, men ikke overraskende det resultatet her.

Mest skuffende er det at det har sett ut som at VIF bare har ventet på tap her. Lite passion og spilleglede, mye nerver og fjas.

startelver

Legg inn av startelver »

Belgisk fotball ligger milevis foran norsk klubbfotball. Hadde man trodd noe annet?

qbah

Legg inn av qbah »

startelver skrev: tor jul 22, 2021 10:50 pm Belgisk fotball ligger milevis foran norsk klubbfotball. Hadde man trodd noe annet?
Fagermo tar VIF ut i Europa er satt på vent?

chatin

Legg inn av chatin »

Har vært negativ med tanke på den kampen her lenge, men hadde likevel et lite håp om at vi i hvert fall skulle få med oss et resultat som gjorde at returkampen skulle ha litt nerve. Nå er det dessverre dødt før vi i det hele tatt fikk Europa-cup tilbake til Oslo. Synd, men ikke overraskende.

Taururu

Legg inn av Taururu »

startelver skrev: tor jul 22, 2021 10:50 pm Belgisk fotball ligger milevis foran norsk klubbfotball. Hadde man trodd noe annet?
Og norsk klubbfotball er milevis foran sveitsisk klubbfotball. Hvem skulle trodd det?

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Vanligvis er jeg svak for typer som Layouni, men i akkurat hans tilfelle klarer jeg ikke føle noen ting annet enn en viss skadefryd. Spydde seg vekk fra Glimt, kastet dritt mot sin tidligere arbeidsgiver i forkant av sesongen etter å ha blitt kastet ut av Egypt og stiller opp i den famøse Rolex-reportasjen. Oppå dette prester han null og nada på banen, noe han har gjort hele karrieren, med unntak av den ene halvsesongen i Glimt.

Deila

Legg inn av Deila »

Bud akseptert på Klaesson fra Leeds etter det Nettavisen erfarer: https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... 3424158341

Taururu

Legg inn av Taururu »

Grøfterulleren skrev: fre jul 23, 2021 2:38 pm Bud akseptert på Klaesson fra Leeds etter det Nettavisen erfarer: https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... 3424158341
Det er gode nyheter. Selger de og for så mye penger kan de le hele veien til banken. Men Grytebust neineinei, ikke hent han. Trenger ikke en ny lav keeper uten rekkevidde.

star70

Legg inn av star70 »

Aron Dønnum takker for seg

Taururu

Legg inn av Taururu »

star70 skrev: fre jul 23, 2021 5:35 pm Aron Dønnum takker for seg
Kan ihvertfall si at han kan forlate klubben med hodet hevet. Lykke til videre!

chatin

Legg inn av chatin »

Lett å ønske Aron alt vel videre. Vært i klubben siden han var pjokk, gått gradene, tatt stegene. Var et friskt pust når han kom inn i a-laget. Var ett av få lysglimt høsten 2019 da vi aldri klarte å vinne en kamp. Kunne reist i fjor, men valgte å signere en ny treårskontrakt for at Enga skulle få bra med penger for han. Nå forlater han oss som kanskje Eliteseriens beste spiller. Håper vi ser han tilbake i kongeblått en dag!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

MadBum skrev: tor jul 22, 2021 9:52 pm Den største FLOPPEN i Eliteserien så langt er Layouni
En av få ting jeg kan trøste meg med i ES i år. Rolexkameratene er allerede oppløst, den eneste som klarte noe er vekke, og de to andre ser ut som klassiske VIF-signeringer (nei, vi i Brann har aldri sånne signerigner), som koster mye og presterer lite.

Deila

Legg inn av Deila »

25 mill + div bonuser for Klaesson i følge han her på Twitter:


Taururu

Legg inn av Taururu »

Grøfterulleren skrev: lør jul 24, 2021 4:46 pm 25 mill + div bonuser for Klaesson i følge han her på Twitter:

Deilig, men vil se bekreftelse med tanke på atbeidstillatelse før jeg feirer

Deila

Legg inn av Deila »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 5:04 pm
Deilig, men vil se bekreftelse med tanke på atbeidstillatelse før jeg feirer
Joa, enig der. Men tror ikke han ville reist over til England i morgen om de ikke trodde det ville gå i orden. Så fremt infoen til han Wegard stemmer da.

Deila

Legg inn av Deila »

Forøvrig en litt artig signeringsvideo av Dønnum i Standard Liege:


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Å fy faen!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Blir artig med Lyn i morgen. Trenger dette lokaloppgjøret. Hadde ikke vært meg i mot å hatt 3-4 Oslolag i Es. Sleng på Skeid og Kåffa

Taururu

Legg inn av Taururu »

Mye penger på kontoen om dagen. Synes vi skal satse på Haug i mål ut denne sesongen, så kan vi få noen svar på hvor god han er. Bruk litt peng på å hente inn Pernambuco, også må det gjøres en grundig vurdering om O.Oppsahl er klar for oppgaven nå eller om en forsterkning på venstreback må inn.
Tollås Nation må fases ut nå også, trenger en ny stopper der i 2022. Om ingen er klare fra egen stall (har troa på Skaret), bør vi se på Jesper Taaje på Kåffa. En meget god stopper, men som allerede er 23 år. Allikevel tror jeg han på kort sikt vil blitt en av ES beste stoppere allerede.

Samtidig er det greit å ikke brenne av alt av penger nå. Holdet hodet kaldt for så å eventuelt bruke det på forsterkninger i januar og februar kan også være smart

bj1

Legg inn av bj1 »

Taururu skrev: søn jul 25, 2021 10:20 am Mye penger på kontoen om dagen. Synes vi skal satse på Haug i mål ut denne sesongen, så kan vi få noen svar på hvor god han er. Bruk litt peng på å hente inn Pernambuco, også må det gjøres en grundig vurdering om O.Oppsahl er klar for oppgaven nå eller om en forsterkning på venstreback må inn.
Tollås Nation må fases ut nå også, trenger en ny stopper der i 2022. Om ingen er klare fra egen stall (har troa på Skaret), bør vi se på Jesper Taaje på Kåffa. En meget god stopper, men som allerede er 23 år. Allikevel tror jeg han på kort sikt vil blitt en av ES beste stoppere allerede.

Samtidig er det greit å ikke brenne av alt av penger nå. Holdet hodet kaldt for så å eventuelt bruke det på forsterkninger i januar og februar kan også være smart
Haug ut sesongen høres ut som et bra forslag. Vi vinner ikke i år (heller) uansett. Funker det, la han fortsette, funker det ikke kan muligens Bråtveit eller noe slikt være mulig over nyttår. Hold på penga :)

Hvis både Tollås og Ivan må erstattes i løpet av et halvår trenger vi nok noe etablert ved siden av Skaret/Holmè. Her ville jeg nok svidd noe penger på "oppunder landslagsklasse".
Ville gitt Oskar sjansen på venstre, ser bare hvordan Christian utviklet seg når han endelig fikk tillit og mulighet.
Uansett trenger vi flere backer. En som kan funke på begge sider som en backup for unggutta hadde vært strålende. Denne svensk/makedoneren som har vært nevnt kanskje.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Det har vært en del skuffelser i sesongen så langt. Både nyervervelsene og det etablerte angrepsspillet / evnen til å styre kamper. Det er også skuffende å miste lagets beste spiller når man er med i medaljekampen og fortsatt er en outsider til gullet.

Når alt det er sagt så synes jeg vi totalt sett har sett en fantastisk start på dette prosjektet. Retningen er tydelig og de aller fleste valgene er veldig gode, selv om man ikke alltid lykkes like godt med gjennomføringen. Ja, vi har en tynn stall, men med en bærekraftig økonomi. Vi bygger en best mulig 11er, med unge spillere som skal opp og frem som utfordrer disse. Det gjør det vanskeligere å konkurrere mot lag som Molde på kort sikt, men når man første har en god sesong og lykkes, så vil det da også være midler til å styrke laget underveis og til den påfølgende sesongen for å utfordre i Europa. Det er mange lag som lykkes ved å satse over evne, og ikke klarer å følge det opp. Skal vi bli et stabilt topplag så må det være ressurser å bruke for å bygge videre på suksessen.

Layouni ser ut til å være et dårlig kjøp, men vanskelig å kritisere det i forkant. Definerer plass i 11eren som må styrkes, finner riktig profil, og går for det som skulle være et solid valg, uten å sprenge banken. Christensen kjøpet er en av få valg som har skurret for meg. Ja, det er en spiller med stort potensiale som Fagermo tror han kan utvikle, men han er best som 10er, og det bruker vi ikke. Når vi i tillegg har Osame som et bedre alternativ som indreløper så blir Christensen presset inn i laget og feilplassert på banen. Det hjelper litt på om tanken var å få inn Osameerstatter før han forsvinner, men da må Fagermo lykkes med å omskolere Christensen til indreløper. Det ser ikke så bra ut foreløpig. En del av det å ta riktig valg handler om å kunne takke nei til attraktive spillere om de ikke passer inn. Håper Fagermo og Christensen kan motbevise dette neste sesong.

Det er dumt å miste Dønnum nå, men viktig med noe store spillersalg. Håper vi begynner å nærme oss en økonomi som gjør at spillersalg blir pluss i banken ikke bare dekke opp underskudd. Så vil det kunne bli større summer når vi har på plass et lag som blir etablert i toppen og markerer oss i Europa. Klasson er et stort talent, men bidrar ikke til å heve laget i dag, og da er det bare å cashe inn og satse på neste. Spesielt med keepere hvor det virker å være ekstra vanskelig å forutse hvem som tar de siste stegene.

Det største uromomentet fremover mener jeg er utviklingen av det etablerte angrepsspillet. Fagermo gjorde en imponerende jobb i fjor med å få på plass et solid kollektiv som var vanskelige å slå, men det er noe annet å bygge et lag som skal styre spillet og spille mye mot etablert forsvar. Jeg blir også litt urolig når jeg hører kommentarene til Fagermo etter kamp. Det snakkes om uttelling, men jeg mener problemet starter allerede når laget nærmer seg siste tredjedel. Det har vært en del kamper hvor vi har ball mye og tar risiko for å spille oss til siste tredjedel, uten at vi egentlig skaper så mange store sjanser. Motstanderen skaper like mye på kontringene de får presset frem. Det viktigste og vanskeligste i det etablerte angrepsspillet skjer på motstanderens tredjedel. Det hjelper ikke så mye at på sluttproduktet at vi har blitt bedre på de to første tredjedelene. Når vi da også ser at vi har blitt et mindre solid kollektiv enn i fjor så blir det et steg frem og et tilbake.

Det blir spennende å se om Fagermo har evnene til å utvikle et lag som både kan være et solid kollektiv, men som også kan utvikle et etablert angrepsspill som gir resultater. Til Fagermos forsvar tror jeg også det er et problem at han fikk enkelte spillere til å overprestere i fjor, som nå sliter mer når vi skal styre spillet. Nasberg og Borchevink er to eksempler på det. Så lurer jeg også på om Oldrup egentlig er god nok på midten eller om laget som helhet hadde blitt bedre av å flytte han ned som stopper og finne en erstatter der. Men det er vel han helt sikkert ikke interessert i.

Litt frustrasjon om dagen med spill og mangel på bredde i tropp, men ser man på det store bilde så håper jeg flest mulig ser hvor riktig og viktig de valgene som nå er tatt er. Så får vi se de neste årene om kvaliteten i gjennomføringen også er så bra at prosjektet lyktes. I så fall tror jeg det er begynnelsen på noen svært gode år.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Passord123 skrev: søn jul 25, 2021 11:38 am Det har vært en del skuffelser i sesongen så langt. Både nyervervelsene og det etablerte angrepsspillet / evnen til å styre kamper. Det er også skuffende å miste lagets beste spiller når man er med i medaljekampen og fortsatt er en outsider til gullet.

Når alt det er sagt så synes jeg vi totalt sett har sett en fantastisk start på dette prosjektet. Retningen er tydelig og de aller fleste valgene er veldig gode, selv om man ikke alltid lykkes like godt med gjennomføringen. Ja, vi har en tynn stall, men med en bærekraftig økonomi. Vi bygger en best mulig 11er, med unge spillere som skal opp og frem som utfordrer disse. Det gjør det vanskeligere å konkurrere mot lag som Molde på kort sikt, men når man første har en god sesong og lykkes, så vil det da også være midler til å styrke laget underveis og til den påfølgende sesongen for å utfordre i Europa. Det er mange lag som lykkes ved å satse over evne, og ikke klarer å følge det opp. Skal vi bli et stabilt topplag så må det være ressurser å bruke for å bygge videre på suksessen.

Layouni ser ut til å være et dårlig kjøp, men vanskelig å kritisere det i forkant. Definerer plass i 11eren som må styrkes, finner riktig profil, og går for det som skulle være et solid valg, uten å sprenge banken. Christensen kjøpet er en av få valg som har skurret for meg. Ja, det er en spiller med stort potensiale som Fagermo tror han kan utvikle, men han er best som 10er, og det bruker vi ikke. Når vi i tillegg har Osame som et bedre alternativ som indreløper så blir Christensen presset inn i laget og feilplassert på banen. Det hjelper litt på om tanken var å få inn Osameerstatter før han forsvinner, men da må Fagermo lykkes med å omskolere Christensen til indreløper. Det ser ikke så bra ut foreløpig. En del av det å ta riktig valg handler om å kunne takke nei til attraktive spillere om de ikke passer inn. Håper Fagermo og Christensen kan motbevise dette neste sesong.

Det er dumt å miste Dønnum nå, men viktig med noe store spillersalg. Håper vi begynner å nærme oss en økonomi som gjør at spillersalg blir pluss i banken ikke bare dekke opp underskudd. Så vil det kunne bli større summer når vi har på plass et lag som blir etablert i toppen og markerer oss i Europa. Klasson er et stort talent, men bidrar ikke til å heve laget i dag, og da er det bare å cashe inn og satse på neste. Spesielt med keepere hvor det virker å være ekstra vanskelig å forutse hvem som tar de siste stegene.

Det største uromomentet fremover mener jeg er utviklingen av det etablerte angrepsspillet. Fagermo gjorde en imponerende jobb i fjor med å få på plass et solid kollektiv som var vanskelige å slå, men det er noe annet å bygge et lag som skal styre spillet og spille mye mot etablert forsvar. Jeg blir også litt urolig når jeg hører kommentarene til Fagermo etter kamp. Det snakkes om uttelling, men jeg mener problemet starter allerede når laget nærmer seg siste tredjedel. Det har vært en del kamper hvor vi har ball mye og tar risiko for å spille oss til siste tredjedel, uten at vi egentlig skaper så mange store sjanser. Motstanderen skaper like mye på kontringene de får presset frem. Det viktigste og vanskeligste i det etablerte angrepsspillet skjer på motstanderens tredjedel. Det hjelper ikke så mye at på sluttproduktet at vi har blitt bedre på de to første tredjedelene. Når vi da også ser at vi har blitt et mindre solid kollektiv enn i fjor så blir det et steg frem og et tilbake.

Det blir spennende å se om Fagermo har evnene til å utvikle et lag som både kan være et solid kollektiv, men som også kan utvikle et etablert angrepsspill som gir resultater. Til Fagermos forsvar tror jeg også det er et problem at han fikk enkelte spillere til å overprestere i fjor, som nå sliter mer når vi skal styre spillet. Nasberg og Borchevink er to eksempler på det. Så lurer jeg også på om Oldrup egentlig er god nok på midten eller om laget som helhet hadde blitt bedre av å flytte han ned som stopper og finne en erstatter der. Men det er vel han helt sikkert ikke interessert i.

Litt frustrasjon om dagen med spill og mangel på bredde i tropp, men ser man på det store bilde så håper jeg flest mulig ser hvor riktig og viktig de valgene som nå er tatt er. Så får vi se de neste årene om kvaliteten i gjennomføringen også er så bra at prosjektet lyktes. I så fall tror jeg det er begynnelsen på noen svært gode år.
Fantastisk bra innlegg og jeg er 100% enig i alt du skriver. Spesielt det kollektivet angrepsspillet er en bekymring, vi mangler absolutt et samhandlingsmønster som gjør at vi skaper problemer for motstanderen. Om vi klare å få et bedre samhandlingsmønsteret offensivt vil garantert spillerne se bedre ut også, og vi trenger ikke å bli "lurt" til å bruke masse penger på dyre eldre spillere. Ja, jeg var skeptisk til hentingen av Amor, men han kan vi få mer ut av. Christensen har aldri imponert meg og som du sier så passer han ikke inn i noen roller. Jeg var også skeptisk til Ørnen, men han skal få liv til å vise seg når han er skadefri.

Deila

Legg inn av Deila »

Rusler bort til Bislett om ikke så alt for lenge. Blir kult med VIF-LYN i dag!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»