Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av JackBlack »

Champis skrev: man aug 01, 2022 2:33 pm
JackBlack skrev: man aug 01, 2022 1:21 pm
Champis skrev: søn jul 31, 2022 11:30 pm


Jeg ville brukt Emilsen framfor Petter Strand. Emilsen kan selges for 20-30 mill hvis han hadde blitt brukt.
Men Emilsen er vel ingen indreløper?

Jeg ville brukt han som dyp og Holm som indreløper.
Men Odin kommer vel ikke til sin rett som indreløper?
Han mangler fortsatt en del på både fysikk og gjennombruddskraft kontra feks Bjørdal/Strand.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Champis skrev: man aug 01, 2022 2:35 pm
Everenga skrev: man aug 01, 2022 1:26 pm Jeg var ikke begeistret for kjøpet av Petter Strand og noen Deschamps blir han aldri men han er forbanna viktig. Han er en ordentlig vannbærer (brukes det ordet egentlig på norsk?) som er fryktelig viktig i å holde trykket oppe. Det trykket som har skaffet oss tre strake seire til tross for manglende forsvar. Han, Odin og Bjørdal er en solid midtbaneenhet som det ikke er noen grunn til å endre på. Det eneste som kan stoppe et salg av Odin er en langtidsskade slik at uansett spiller han ikke for oss neste sesong. Da kan Emilsen ta plassen hvis han tar nivået. Det er ikke gitt at så vil skje selv om han herjer i Postnord.

Selv om de ikke er like spillertyper, så står ikke Emilsen noe særlig tilbake for Arnstad, som er jevngammel.
Tror også Emilsen kommer til å få tillit sentralt på midten neste sesong.
Han er på sitt beste brilliant og på sitt svakeste en type spiller som fort hadde fått publikum mot seg. Greit å bygge gutten opp forsiktig.

For meg blir det litt sånn "don`t Change a winning team" akkurat nå. Måtte Streaken også vare i August som normalt sett er Vålerengas vanskeligste måned.

Champis

Legg inn av Champis »

JackBlack skrev: man aug 01, 2022 3:52 pm
Champis skrev: man aug 01, 2022 2:33 pm
JackBlack skrev: man aug 01, 2022 1:21 pm

Men Emilsen er vel ingen indreløper?

Jeg ville brukt han som dyp og Holm som indreløper.
Men Odin kommer vel ikke til sin rett som indreløper?
Han mangler fortsatt en del på både fysikk og gjennombruddskraft kontra feks Bjørdal/Strand.

Nå kommer det jo litt an på ha du skal ha av indreløperen. Men i manges øyne er han den prefekte indreløper, og en mye klarere spillere der enn i den dype.

dzk

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: man aug 01, 2022 3:59 pm
Champis skrev: man aug 01, 2022 2:35 pm
Everenga skrev: man aug 01, 2022 1:26 pm Jeg var ikke begeistret for kjøpet av Petter Strand og noen Deschamps blir han aldri men han er forbanna viktig. Han er en ordentlig vannbærer (brukes det ordet egentlig på norsk?) som er fryktelig viktig i å holde trykket oppe. Det trykket som har skaffet oss tre strake seire til tross for manglende forsvar. Han, Odin og Bjørdal er en solid midtbaneenhet som det ikke er noen grunn til å endre på. Det eneste som kan stoppe et salg av Odin er en langtidsskade slik at uansett spiller han ikke for oss neste sesong. Da kan Emilsen ta plassen hvis han tar nivået. Det er ikke gitt at så vil skje selv om han herjer i Postnord.

Selv om de ikke er like spillertyper, så står ikke Emilsen noe særlig tilbake for Arnstad, som er jevngammel.
Tror også Emilsen kommer til å få tillit sentralt på midten neste sesong.
Han er på sitt beste brilliant og på sitt svakeste en type spiller som fort hadde fått publikum mot seg. Greit å bygge gutten opp forsiktig.

For meg blir det litt sånn "don`t Change a winning team" akkurat nå. Måtte Streaken også vare i August som normalt sett er Vålerengas vanskeligste måned.
Kan gjerne stille med en ny spiss og stopper mot Aafk ;). Noen som er hentet fra øverste hylle såklart.

Champis

Legg inn av Champis »

JackBlack skrev: man aug 01, 2022 3:59 pm
Champis skrev: man aug 01, 2022 2:35 pm
Everenga skrev: man aug 01, 2022 1:26 pm Jeg var ikke begeistret for kjøpet av Petter Strand og noen Deschamps blir han aldri men han er forbanna viktig. Han er en ordentlig vannbærer (brukes det ordet egentlig på norsk?) som er fryktelig viktig i å holde trykket oppe. Det trykket som har skaffet oss tre strake seire til tross for manglende forsvar. Han, Odin og Bjørdal er en solid midtbaneenhet som det ikke er noen grunn til å endre på. Det eneste som kan stoppe et salg av Odin er en langtidsskade slik at uansett spiller han ikke for oss neste sesong. Da kan Emilsen ta plassen hvis han tar nivået. Det er ikke gitt at så vil skje selv om han herjer i Postnord.

Selv om de ikke er like spillertyper, så står ikke Emilsen noe særlig tilbake for Arnstad, som er jevngammel.
Tror også Emilsen kommer til å få tillit sentralt på midten neste sesong.
Han er på sitt beste brilliant og på sitt svakeste en type spiller som fort hadde fått publikum mot seg. Greit å bygge gutten opp forsiktig.

For meg blir det litt sånn "don`t Change a winning team" akkurat nå. Måtte Streaken også vare i August som normalt sett er Vålerengas vanskeligste måned.

Problemet til Emilsen er at man har både Oldrup, Bjørdal, Holm, Strand, Christensen og Saraouhi som man kan bruke i midtbaneleddet. Og når det gis noen minutter til en unggutt, så går de til Riisnæs. Sistnevnte er en annen spiller jeg har veldig sansen for og som jeg er sikker på at kommer til å bli veldig bra.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Har på følelsen av at Emilsen vil få sin sjanse, men at det er litt tidlig for han enda. Om Holm selges i vinter eller senest til sommeren så vil han nok fases inn fra da og utover sommeren - høsten

Sid

Legg inn av Sid »

Ønsker meg at Emilsen med flere virkelig tar tak i kampen mellom VIF2 og Brattvåg som spilles nå og sender en solid søknad til mer spill for A-laget.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Et på papiret brukbart lag klarte å tape for Brattvåg.
Nå nærmer det seg nedrykk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Jeg tror ikke Emilsen får noen sjanser i Vålerenga
Null spilletid er en dyster indikasjon
I Odd gikk det utover Lindseth
I Vålerenga gikk det utover Oskar Opsahl
Begge forsvant året etter.
I feiringen etter Jerv seieren virket ikke Emilsen helt med

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: man aug 01, 2022 7:47 pm Jeg tror ikke Emilsen får noen sjanser i Vålerenga
Null spilletid er en dyster indikasjon
I Odd gikk det utover Lindseth
I Vålerenga gikk det utover Oskar Opsahl
Begge forsvant året etter.
I feiringen etter Jerv seieren virket ikke Emilsen helt med
Sakarias..
Ikke Oskar.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

JackBlack skrev: man aug 01, 2022 8:01 pm
Big George skrev: man aug 01, 2022 7:47 pm Jeg tror ikke Emilsen får noen sjanser i Vålerenga
Null spilletid er en dyster indikasjon
I Odd gikk det utover Lindseth
I Vålerenga gikk det utover Oskar Opsahl
Begge forsvant året etter.
I feiringen etter Jerv seieren virket ikke Emilsen helt med
Sakarias..
Ikke Oskar.
Venstreback Oskar fikk vel ingen minutter i Eliteserien ifjor
Han står på wiki med 1 kamp på tre år i Vålerenga.
Broren Sakarias fikk noen kamper for Tromsø.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: man aug 01, 2022 8:13 pm
JackBlack skrev: man aug 01, 2022 8:01 pm
Big George skrev: man aug 01, 2022 7:47 pm Jeg tror ikke Emilsen får noen sjanser i Vålerenga
Null spilletid er en dyster indikasjon
I Odd gikk det utover Lindseth
I Vålerenga gikk det utover Oskar Opsahl
Begge forsvant året etter.
I feiringen etter Jerv seieren virket ikke Emilsen helt med
Sakarias..
Ikke Oskar.
Venstreback Oskar fikk vel ingen minutter i Eliteserien ifjor
Han står på wiki med 1 kamp på tre år i Vålerenga.
Broren Sakarias fikk noen kamper forTromsø.

Oskar har vel fått nøyaktig null kamper fra start for Trømsø.
Totalt to innhopp (begge var vel når spiller ble skadet om ikke jeg husker helt feil) Tilsammen 41 minutter. Kun to kamper har han blitt funnet god nok for benken på laget som i dag ligger på kvalikk plassen!!
Man skulle tro at dersom man snakket om at en spiller har fått sjansen i sin nye klubb burde det faktisk være et kriterie at vedkommende faktisk har fått sjansen i sin nye klubb. Faktisk kan det argumenteres at han har fått dårligere fotballhverdag siden Tromsø 2 hvor han spiller er i en divisjon lavere enn Vålerenga 2.

Sakarias derimot har vist seg å være et kjempekjøp for Tromsø. Startet alle kampene og står med 2 mål og 5 assist så langt. Meget godt levert.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Var det ikke slik at vi hadde en scout som hadde Balkan området som spesialitet?

Ser at Bodø Glimt henter den slovenske U21-landslagsspilleren Nino Zugelj, som er på plass i Bodø for å gjennomføre de siste detaljene før en overgang til Glimt er i boks.

Søndag kveld landet han på Bodø flyplass sammen med sin agent Denis Selimovic. Han ble hentet av Glimt-trener Aasmund Bjørkan.

– Jeg er glad for å være her, sa Zugelj til Avisa Nordlands utsendte på vei ut av flyplassen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

AcsOnFire skrev: man aug 01, 2022 10:18 pm Var det ikke slik at vi hadde en scout som hadde Balkan området som spesialitet?

Ser at Bodø Glimt henter den slovenske U21-landslagsspilleren Nino Zugelj, som er på plass i Bodø for å gjennomføre de siste detaljene før en overgang til Glimt er i boks.

Søndag kveld landet han på Bodø flyplass sammen med sin agent Denis Selimovic. Han ble hentet av Glimt-trener Aasmund Bjørkan.

– Jeg er glad for å være her, sa Zugelj til Avisa Nordlands utsendte på vei ut av flyplassen.
Skuffende lite resultater derfra så langt ja..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

AcsOnFire » man aug 01, 2022 10:18 pm

"Var det ikke slik at vi hadde en scout som hadde Balkan området som spesialitet?"

Regn med at det er tett med agenter og speidere der nede fra de store nasjonene.
Balkan er veldig gode på ball-idretter og talentene følges tett.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Big George skrev: man aug 01, 2022 11:12 pm
AcsOnFire skrev: man aug 01, 2022 10:18 pm Var det ikke slik at vi hadde en scout som hadde Balkan området som spesialitet?

Regn med at det er tett med agenter og speidere der nede fra de store nasjonene.
Balkan er veldig gode på ball-idretter og talentene følges tett.
Uansett ikke helt umulig å hente spillere derfra. Scouten til Vålerenga har tidligere scoutet en del i Slovenia, som er et marked Viking og nå Glimt har vært i. Malmö har gjort god business i Serbia. Hentet Veljko Birmancevic fra en Serbisk klubb for 10 millioner, som nå har fått landskamper for Serbia og er verdsatt til flere ganger den summen.

Men hva denne scouten er satt opp til å scoute vet jeg ikke. Kan godt være han holder på med Norge/Skandinavia som tross alt er hovedområdet for norske klubber.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi kan ikke sammenligne oss med Bodø/Glimt. De har skutt gullfuglen og har mange millioner mer å bruke enn oss, akkurat grunnen til at jeg ikke jubler når norske klubber gjør suksess i Europa. Blir altfor stor forskjell på lagene med hensyn til økonomi.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

". Malmö har gjort god business i Serbia. Hentet Veljko Birmancevic fra en Serbisk klubb for 10 millioner, som nå har fått landskamper for Serbia og er verdsatt til flere ganger den summen." skrev Aderyn

Sverige og Serbia har langt tettere bånd enn Norge og Serbia.
Trolig er Slovenia er marked som er mer realistisk for norske klubber.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Strandberg ut 2024. Håper han ikke blir så altfor dyr.

Hvis han holder seg skadefri så er det en god signering. Et fryktelig stort "hvis". Da kan han spilles inn med Bjarnason, Skaret eller et nytt talent. Skal vi være et medaljelag så må vi ha en spiller i hvert ledd som er for god for eliteserien, og det er, bank i bordet, Strandberg.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Passord123 skrev: tir aug 02, 2022 12:48 pm Strandberg ut 2024. Håper han ikke blir så altfor dyr.

Hvis han holder seg skadefri så er det en god signering. Et fryktelig stort "hvis". Da kan han spilles inn med Bjarnason, Skaret eller et nytt talent. Skal vi være et medaljelag så må vi ha en spiller i hvert ledd som er for god for eliteserien, og det er, bank i bordet, Strandberg.
Nei, håper virkelig ikke det snakk om langt mer enn 10mill+ for denne signeringen på 2,5års kontrakt.

Deila

Legg inn av Deila »

Skeptisk til helsen som alle andre, men om han holder seg skadefri og kan spille hver uke så er det en klasse-signering.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Kanongod spiller men er jævlig typisk Vålerenga dette her. Plutselig kan det være en god signering, men har lite trua med skadehistorikken hans, pluss vi kunne brukt pengene på mye annet.

Skal sies at det er halvannen måned siden jeg mente Layouni var blant våre største flopper i moderne tid prisen tatt i betraktning, så jeg vet ikke alltid best.

Deila

Legg inn av Deila »

HeskeyTime skrev: tir aug 02, 2022 1:28 pm Kanongod spiller men er jævlig typisk Vålerenga dette her. Plutselig kan det være en god signering, men har lite trua med skadehistorikken hans, pluss vi kunne brukt pengene på mye annet.

Skal sies at det er halvannen måned siden jeg mente Layouni var blant våre største flopper i moderne tid prisen tatt i betraktning, så jeg vet ikke alltid best.
Litt lang kontrakt da, og det er en betydelig risiko inne i bildet her mtp på skadehistorikk. Så kan slå begge veier.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Deila skrev: tir aug 02, 2022 1:25 pm Skeptisk til helsen som alle andre, men om han holder seg skadefri og kan spille hver uke så er det en klasse-signering.
Forsåvidt enig i det, men spørsmålet her er hvor mye denne risikoen koster.

Den backfirern Hedenstad-Tollås-Strandberg-Zuta er ikke akkurat hurtig, men får håpe rutinen løser det.

Deila

Legg inn av Deila »

Taururu skrev: tir aug 02, 2022 1:32 pm
Deila skrev: tir aug 02, 2022 1:25 pm Skeptisk til helsen som alle andre, men om han holder seg skadefri og kan spille hver uke så er det en klasse-signering.
Forsåvidt enig i det, men spørsmålet her er hvor mye denne risikoen koster.

Den backfirern Hedenstad-Tollås-Strandberg-Zuta er ikke akkurat hurtig, men får håpe rutinen løser det.
Jeg ser det nevnes på klansforumet at han ikke blir så dyr. Her er det rett og slett snakk om at han ombestemte seg og takket nei til lavere lønn og mindre penger i VIF. Kontra det han hadde fått i Standard Liege. Jeg vet ikke hva som er riktig, men det sto jo i artikkelen at han hadde tatt medisinsk sjekk nede i Belgia og var klar for dem, før han ombestemte seg. Kan jo være flere årsaker til det. Standard Liege har en av verdens beste akademier, og vil nok heller ikke slite med å få tak i en stopper av Strandberg sitt kaliber. Det skal visstnok være litt kaos i den klubben nå. Jeg tviler i hvert fall på at vi har vunnet en budkrig mot Standard Liege og har tilbudt bedre lønn.

Mulig han bare ønsket å flytte hjem?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Taururu skrev: tir aug 02, 2022 1:32 pm
Deila skrev: tir aug 02, 2022 1:25 pm Skeptisk til helsen som alle andre, men om han holder seg skadefri og kan spille hver uke så er det en klasse-signering.
Forsåvidt enig i det, men spørsmålet her er hvor mye denne risikoen koster.

Den backfirern Hedenstad-Tollås-Strandberg-Zuta er ikke akkurat hurtig, men får håpe rutinen løser det.
Mye. Det koster mye. De Wahl i Nettavisen har hintet om sum som gjør at han omtrent blir like godt betalt i VIF som å forsette i utlandet. Snakkes om 10 mill alene i SOF.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Bydd 7m for Ndour i Haugesund også. Trøim åpnet sekken?

Everenga

Legg inn av Everenga »

AxelRudi skrev: tir aug 02, 2022 2:00 pm Bydd 7m før Ndour i Haugesund også. Trøim åpnet sekken?
Vi har jo blitt hele Europas keeperakademi så det har jo kommet noen kroner inn.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Tviler på at FKH lar Badou gå for under 10 mill i sommer. Det blir en lang høst for å unngå nedrykk og da trengs han med videre.

Deila

Legg inn av Deila »

AxelRudi skrev: tir aug 02, 2022 2:00 pm Bydd 7m før Ndour i Haugesund også. Trøim åpnet sekken?
Trøim har vært ute og sagt at han sto klar til å åpne sekken, ja. Kom vel ut rundt samme tiden som når han fredet Fagermo.. Tror ikke Strandberg hadde stått her om ikke..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»