Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
AcsOnFire

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av AcsOnFire »

Jonasar skrev: ons jun 22, 2022 10:55 pm
AcsOnFire skrev: ons jun 22, 2022 9:28 pm Fagermo er go.
Ei ny hylle til NM pokalen må bestilles ASAP.
Pokalen kan da ikke være så stor at den trenger egen hylle?
Vi har behov for en snekkekyndig person. Jonas ?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Har sagt at Jesper Taaje burde blitt hentet fra Kåffa, som nå gjør sine saker veldig bra i Sandefjord.

Håper virkelig Jokke gjør denne delen av jobben bra. Da tror jeg han må overse Fagermos ønsker om "erfarne" spillere på rundt 30

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Taururu skrev: tor jun 23, 2022 9:36 am Har sagt at Jesper Taaje burde blitt hentet fra Kåffa, som nå gjør sine saker veldig bra i Sandefjord.

Håper virkelig Jokke gjør denne delen av jobben bra. Da tror jeg han må overse Fagermos ønsker om "erfarne" spillere på rundt 30
Jesper Taaje er selvfølgelig en vi burde ha hentet.
Vi får se hva Jokke og speiderteamet drar opp av hatten.
Men en spiller gjør ingen sommer på Valle, problemene stikker dypere enn så.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

SVEUM IDRETTSPARK (Dagsavisen):

Når man møter lag fra fjerde nivå, skal man jo slå dem. Det gjorde VIF, men de tok altså ikke ledelsen i kampen før 90 minutter var passert.

– Tror du hjertet mitt har godt av dette, sier Fagermo til Dagsavisen i det han forlater arenaen der det lenge så ut som en ren fiasko for VIF.
Men da det endelig sto 3-4 på resultattavla var kvelden over.

– Vi slipper jo inn enkle mål i hver eneste kamp. Det går ikke. Her var det klare feil som vi må og skal rette opp. Vi kom oss videre og vi har noen treningsdager før søndagens kamp mot Odd. Jeg er ikke bekjent av dette forsvarsspillet, sier han.

Da han skiftet ut fire mann til pause og laget så ut til å kontrollere og avgjøre kampen etter hvilen, kom Brumunddals tredje scoring ut av intet. Det ser pinlig enkelt ut å score mot dette VIF-laget.

– Vi ser det samme som vi har sett i mange av seriekampene. Vi er ikke oppe i press og vi taper de enkleste dueller. Nå slapp vi med skrekken, men alle ser hva vi må jobbe med, sier Fagermo.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ja, det er lett å se hva som må jobbes med. Jeg merker meg egentlig tre ting som ikke fungerer, og det er disse, i rangert rekkefølge
Forsvarsspillet fungerer ikke.
Angrepsspillet fungerer ikke.
Midtbanespillet fungerer ikke.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Forsvaret på deres første mål i går tok kaka. Riisnes og Bjarnason som står og ser på uten å tenke på å foreta seg noe.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

AcsOnFire skrev: tor jun 23, 2022 9:42 am
Taururu skrev: tor jun 23, 2022 9:36 am Har sagt at Jesper Taaje burde blitt hentet fra Kåffa, som nå gjør sine saker veldig bra i Sandefjord.

Håper virkelig Jokke gjør denne delen av jobben bra. Da tror jeg han må overse Fagermos ønsker om "erfarne" spillere på rundt 30
Jesper Taaje er selvfølgelig en vi burde ha hentet.
Vi får se hva Jokke og speiderteamet drar opp av hatten.
Men en spiller gjør ingen sommer på Valle, problemene stikker dypere enn så.
Jesper Taje og Erik Botheim den gangen han ble fristilt av Rosenborg.
Botheim er egentlig et eksempel på hva våre unggutter kan bli om treneren gir littegrann tillit.
Sist redigert av Big George den tor jun 23, 2022 2:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

AcsOnFire skrev: tor jun 23, 2022 9:31 am
Jonasar skrev: ons jun 22, 2022 10:55 pm
AcsOnFire skrev: ons jun 22, 2022 9:28 pm Fagermo er go.
Ei ny hylle til NM pokalen må bestilles ASAP.
Pokalen kan da ikke være så stor at den trenger egen hylle?
Vi har behov for en snekkekyndig person. Jonas ?
Tilogmed med mine 10 tommeltotter, en hylle klarte jeg og sette opp...

Stiller opp jeg :)

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »


Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Mia skrev: tor jun 23, 2022 4:54 am
JackBlack skrev: ons jun 22, 2022 9:34 am
Mia skrev: ons jun 22, 2022 7:41 am Men hva vill det hjelpe med nye signeringer når det er den samme treneren som skal signere dem, som flesteparten vil ha ut av klubben? Og hvorfor skal han treffe på disse nå? Vålerenga veit at det blir mye ut og inn nå i sommer, da burde en ny trener fått det ansvaret.
Snakk for deg selv.
Jeg tror de fleste skjønner at sparking av trenere i hytt og pine ikke har mye for selv.
Det blir litt tendensiøst at en hver hump i veien skal medføre sparking uten at man har en plan med sparkingen.
Selvfølgelig skal jeg snakke for meg selv, så får vi kose oss med festfotballen som er nå!
Hva er poenget med å sparke trener om man ikke har en plan?
En fotballklubb må være rasjonell og ikke tenke med det emosjonelle senteret når det gjelder langsiktige avgjørelser.
Å sparke enda en trener uten å gå i dybden på hva som er feil er som å sette på et plaster når man har amputert beinet.
Som nevnt tidligere er ikke Fagermo den eneste som ikke har lykkes her og rekken av "flopper" det viser at det er noe fundamentalt feil med kulturen innad i klubben.
Vålerenga kunne hatt Zinedin Zidane som trener og kunne floppet siden alle trekker i forskjellig rettning.
Så det er ikke så fryktelig enkelt som å sparke treneren og det tror jeg de fleste ser.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Fullstendig klar over at det sitter dypere enn bare trenerne, men når det gjelder fagermo og vif, så er det missmatch så det dundrer etter min mening, dette mannskapet passer bare ikke inn i den fotballen fagermo ønsker, fagermo ønsker ett mannskap uten kreative spillere, fagermos fotball er systembetont, og helst ett lag med 100% lojalitet til dette systemet, og en sånn stall har vi ikke syns jeg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Børven kommer tilsynelatende ikke.
https://www.dagbladet.no/sport/overgang ... n/76440400

Ser ut til at vi ikke vil sprenge banken for en signatur fra han. Det er absolutt et sunnhetstegn.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det skrives i hvert fall litt om oss i media. Her er litt interessant å lese
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bGVay ... roeykes-ut

Sitat : "Så vi må begynne å bevise ting sportslig. Klarer vi det, er det ingen klubber som er mer attraktive enn Vålerenga."

Ja... Vi har vel hørt dette en del år :roll:
Vi venter fortsatt for å si det sånn

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:04 pm Det skrives i hvert fall litt om oss i media. Her er litt interessant å lese
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bGVay ... roeykes-ut

Sitat : "Så vi må begynne å bevise ting sportslig. Klarer vi det, er det ingen klubber som er mer attraktive enn Vålerenga."

Ja... Vi har vel hørt dette en del år :roll:
Vi venter fortsatt for å si det sånn
Men det er i det minste tydelig at vi nå har en sportsjef som virkelig ønsker å ta tak i ukulturen i klubben.
Der var forgjengerne totalt fraværende.

At enkelte personer i klubben stiller seg totalt ilojale til sin egen arbeidsgiver er uforståelig i en prestasjonsgruppe.
Noe av suksessfaktoren i Bodø/Glimt er i følge dem selv at absolutt alle trekker i samme rettning.
Hos Vålerenga nå virker det som om flere vil pleie sitt forhold til pressen mer en å oppnå noe med klubben og der er jeg fullstendig enig med JJ, de personene må bort.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:04 pm Det skrives i hvert fall litt om oss i media. Her er litt interessant å lese
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bGVay ... roeykes-ut

Sitat : "Så vi må begynne å bevise ting sportslig. Klarer vi det, er det ingen klubber som er mer attraktive enn Vålerenga."

Ja... Vi har vel hørt dette en del år :roll:
Vi venter fortsatt for å si det sånn
Litt morsomt at han som leder går ut i media og klager på at noen har gått ut i media med interne greier når han selv uttaler seg om interne greier…
Jaja sånn går no dagan :D :D

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

JJ bekrefter forøvrig hvilke spillere som ikke blir med videre i intervjuene.
Aron Dønnum, Taofeek Ismaheel, Ivan Näsberg og Kjetil Haug.
Samtidig er det en avtale om at Kjartansson får lov til å gå dersom klubben og spilleren får et tilbud de aksepterer.
Stabæk og Odd har fisket etter Udahl en stund, men det er nok heller tvilsomt når Ørnen også stikker.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dalagubbe skrev: tor jun 23, 2022 5:04 pm Fullstendig klar over at det sitter dypere enn bare trenerne, men når det gjelder fagermo og vif, så er det missmatch så det dundrer etter min mening, dette mannskapet passer bare ikke inn i den fotballen fagermo ønsker, fagermo ønsker ett mannskap uten kreative spillere, fagermos fotball er systembetont, og helst ett lag med 100% lojalitet til dette systemet, og en sånn stall har vi ikke syns jeg.
Fagermos plan er fryktelig lite ulikt Kjetil Knudsens system forøvrig.
Bodø/Glimt er bare eventyrlig mye bedre på å gjennomføre det. De har faktisk lojalitet til systemet. Det samme kan sies om Eggens Roseborg. Der var alle lojale mot formelen.
I Vålerenga er det vel nettopp det som ikke er tilfelle.

Påstanden om at Fagermo ikke ønsker spillere som er kreative er bare vas du ikke har noe belegg for og som faller på sin egen urimelighet.
Han var blandt annet den første som satset på Sahraoui feks.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor jun 23, 2022 6:30 pm
Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:04 pm Det skrives i hvert fall litt om oss i media. Her er litt interessant å lese
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bGVay ... roeykes-ut

Sitat : "Så vi må begynne å bevise ting sportslig. Klarer vi det, er det ingen klubber som er mer attraktive enn Vålerenga."

Ja... Vi har vel hørt dette en del år :roll:
Vi venter fortsatt for å si det sånn
Men det er i det minste tydelig at vi nå har en sportsjef som virkelig ønsker å ta tak i ukulturen i klubben.
Der var forgjengerne totalt fraværende.

At enkelte personer i klubben stiller seg totalt ilojale til sin egen arbeidsgiver er uforståelig i en prestasjonsgruppe.
Noe av suksessfaktoren i Bodø/Glimt er i følge dem selv at absolutt alle trekker i samme rettning.
Hos Vålerenga nå virker det som om flere vil pleie sitt forhold til pressen mer en å oppnå noe med klubben og der er jeg fullstendig enig med JJ, de personene må bort.
Absolutt.
JJ er antagelig en såpass sterk personlighet at han ikke er redd for å ta fatt i slike saker. Han virker som han tør å utfordre, og ikke er redd for hvordan andre skal oppfatte han, og at han tør være direkte der forgjengerne har vært mest opptatt av å sitte stille i båten for å lage minst mulig bølger.
Meget mulig det er akkurat det Vålerenga trenger nå. Så det er gode nyheter, han har tross alt ikke blitt varm i trøya enda heller.
Det trengs en skikkelig opprydding i enga, og mye må nok røskes opp med roten om man skal komme noen vei.
Det vil være en prosess jeg heier frem

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Villevesten skrev: tor jun 23, 2022 6:32 pm
Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:04 pm Det skrives i hvert fall litt om oss i media. Her er litt interessant å lese
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bGVay ... roeykes-ut

Sitat : "Så vi må begynne å bevise ting sportslig. Klarer vi det, er det ingen klubber som er mer attraktive enn Vålerenga."

Ja... Vi har vel hørt dette en del år :roll:
Vi venter fortsatt for å si det sånn
Litt morsomt at han som leder går ut i media og klager på at noen har gått ut i media med interne greier når han selv uttaler seg om interne greier…
Jaja sånn går no dagan :D :D
Ja, litt artig det, men det er jo nettopp han, om noen, som skal gjøre det. Ikke hvemsomhelst andre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor jun 23, 2022 6:37 pm
dalagubbe skrev: tor jun 23, 2022 5:04 pm Fullstendig klar over at det sitter dypere enn bare trenerne, men når det gjelder fagermo og vif, så er det missmatch så det dundrer etter min mening, dette mannskapet passer bare ikke inn i den fotballen fagermo ønsker, fagermo ønsker ett mannskap uten kreative spillere, fagermos fotball er systembetont, og helst ett lag med 100% lojalitet til dette systemet, og en sånn stall har vi ikke syns jeg.
Fagermos plan er fryktelig lite ulikt Kjetil Knudsens system forøvrig.
Bodø/Glimt er bare eventyrlig mye bedre på å gjennomføre det. De har faktisk lojalitet til systemet. Det samme kan sies om Eggens Roseborg. Der var alle lojale mot formelen.
I Vålerenga er det vel nettopp det som ikke er tilfelle.

Påstanden om at Fagermo ikke ønsker spillere som er kreative er bare vas du ikke har noe belegg for og som faller på sin egen urimelighet.
Han var blandt annet den første som satset på Sahraoui feks.
Godt skrevet.
Latterlig å påstå at Fagermo ikke vil ha teknikere.

Godset under deila er også et eksempel hvor man dro i samme retning og red frem på en medgangsbølge.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:40 pm
JackBlack skrev: tor jun 23, 2022 6:30 pm
Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:04 pm Det skrives i hvert fall litt om oss i media. Her er litt interessant å lese
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bGVay ... roeykes-ut

Sitat : "Så vi må begynne å bevise ting sportslig. Klarer vi det, er det ingen klubber som er mer attraktive enn Vålerenga."

Ja... Vi har vel hørt dette en del år :roll:
Vi venter fortsatt for å si det sånn
Men det er i det minste tydelig at vi nå har en sportsjef som virkelig ønsker å ta tak i ukulturen i klubben.
Der var forgjengerne totalt fraværende.

At enkelte personer i klubben stiller seg totalt ilojale til sin egen arbeidsgiver er uforståelig i en prestasjonsgruppe.
Noe av suksessfaktoren i Bodø/Glimt er i følge dem selv at absolutt alle trekker i samme rettning.
Hos Vålerenga nå virker det som om flere vil pleie sitt forhold til pressen mer en å oppnå noe med klubben og der er jeg fullstendig enig med JJ, de personene må bort.
Absolutt.
JJ er antagelig en såpass sterk personlighet at han ikke er redd for å ta fatt i slike saker. Han virker som han tør å utfordre, og ikke er redd for hvordan andre skal oppfatte han, og at han tør være direkte der forgjengerne har vært mest opptatt av å sitte stille i båten for å lage minst mulig bølger.
Meget mulig det er akkurat det Vålerenga trenger nå. Så det er gode nyheter, han har tross alt ikke blitt varm i trøya enda heller.
Det trengs en skikkelig opprydding i enga, og mye må nok røskes opp med roten om man skal komme noen vei.
Det vil være en prosess jeg heier frem

Jeg tror det er det.
Jeg tror at om Vålerenga bare sparker nok en trener og ikke rydder opp på bakrommet/spillergruppa, vil nøyaktig det samme skje igjen og igjen som en evig repeterende syklus.

Om Fagermo er riktig trener eller ikke får noen andre med mer innsikt vurdere, men å bare sparke han uten noen plan vil ikke være noen garanti for suksess. Tvert imot.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor jun 23, 2022 6:46 pm
Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 6:40 pm
JackBlack skrev: tor jun 23, 2022 6:30 pm

Men det er i det minste tydelig at vi nå har en sportsjef som virkelig ønsker å ta tak i ukulturen i klubben.
Der var forgjengerne totalt fraværende.

At enkelte personer i klubben stiller seg totalt ilojale til sin egen arbeidsgiver er uforståelig i en prestasjonsgruppe.
Noe av suksessfaktoren i Bodø/Glimt er i følge dem selv at absolutt alle trekker i samme rettning.
Hos Vålerenga nå virker det som om flere vil pleie sitt forhold til pressen mer en å oppnå noe med klubben og der er jeg fullstendig enig med JJ, de personene må bort.
Absolutt.
JJ er antagelig en såpass sterk personlighet at han ikke er redd for å ta fatt i slike saker. Han virker som han tør å utfordre, og ikke er redd for hvordan andre skal oppfatte han, og at han tør være direkte der forgjengerne har vært mest opptatt av å sitte stille i båten for å lage minst mulig bølger.
Meget mulig det er akkurat det Vålerenga trenger nå. Så det er gode nyheter, han har tross alt ikke blitt varm i trøya enda heller.
Det trengs en skikkelig opprydding i enga, og mye må nok røskes opp med roten om man skal komme noen vei.
Det vil være en prosess jeg heier frem

Jeg tror det er det.
Jeg tror at om Vålerenga bare sparker nok en trener og ikke rydder opp på bakrommet/spillergruppa, vil nøyaktig det samme skje igjen og igjen som en evig repeterende syklus.

Om Fagermo er riktig trener eller ikke får noen andre med mer innsikt vurdere, men å bare sparke han uten noen plan vil ikke være noen garanti for suksess. Tvert imot.
Ja, man må få øynene opp for den problematikken der, det er mange gode trenere som har mislyktes her, såpass at man faktisk er nødt til å vurdere om det ligger noe mer bak mangelen på resultater.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

En leting etter "lekkasje" fraråder jeg sterkt. Et Putin-lignende avhørs-apparat fører ikke noe godt med seg.
Man bør heller si fra til spillerne, trenerne, det medisinske appararet at vi vil ikke ha mer av denslags.
Det virker som Trøim har en slags "diktator-rolle" i klubben og jeg håper inderlig jeg tar feil.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

NM
Vi trakk Bodø Glimt hjemme.

Vålerenga vs Bodø/Glimt tidspunkt kommer senere.

chatin

Legg inn av chatin »

AcsOnFire skrev: tor jun 23, 2022 9:10 pm Vålerenga vs Bodø/Glimt
Har vi noensinne vært større underdog i 3. runde av cupen?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi er heldige om dag, av alle ørten lag vi kunne fått så fikk vi det absolutt verste. Jeg vet faktisk ikke om jeg gidder å dra, får se hvordan det går på søndag. Men jeg gidder ikke å dra på stadion om vi vet vi blir pissa på.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

AcsOnFire skrev: tor jun 23, 2022 9:10 pm NM
Vi trakk Bodø Glimt hjemme.

Vålerenga vs Bodø/Glimt tidspunkt kommer senere.
Da er det vel bare å konstatere det spillerne var nær ved å konkludere med i brummundal : cupen er for bønder.
Lurer på om serien er i ferd med å bli det også, faktisk

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 9:14 pm cupen er for bønder.
Lurer på om serien er i ferd med å bli det også, faktisk
Tror den Oslo Bolig- og Sparelag-serien kunne passet oss bedre. Litt mer urban variant den.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Ser dette fra Fagermoes perspektiv, 3 kamper hjemme på stripe, til å sette skapet på plass.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tor jun 23, 2022 9:18 pm
Henningsen skrev: tor jun 23, 2022 9:14 pm cupen er for bønder.
Lurer på om serien er i ferd med å bli det også, faktisk
Tror den Oslo Bolig- og Sparelag-serien kunne passet oss bedre. Litt mer urban variant den.
Vi har jo allerede draktene som matcher.
Men usikker på om vi holder nivået :roll:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»