Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
dzk

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av dzk »

chatin skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.

Man kan jo gjette hvilke saker som skaper mest klikk.
Det beste er bare å overse søppel som dette, når det ikke lenger generer klikk så slutter han å skrive provoserende tull.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Morten P, Welhaven og Saltvedt er sånne man bare kan hoppe over 99,99% av hva de skriver.

Fans til VIF skal ha kredd for hvordan de støtter laget sitt så får heller resten av klubben lærer litt av dem.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.

Herre min hatt for en dott.
Han var definitivt ikke på stadion etter at Odd scoret sist kamp.
Volumet og støtten fra tribunen eksploderte.
At noen er frustrert og forbannet etter x antall år skulle jaggu bare mangle.
Jeg er mer overrasket over at det ikke har vært mer ampert.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:14 pm Herre min hatt for en dott.
Han var definitivt ikke på stadion etter at Odd scoret sist kamp.
Volumet og støtten fra tribunen eksploderte.
At noen er frustrert og forbannet etter x antall år skulle jaggu bare mangle.
Jeg er mer overrasket over at det ikke har vært mer ampert.
Jeg mener det er helt riktig å si i fra også. Så betyr ikke det at man ikke støtter spillerne eller laget. Det betyr at de som klovner det til fortjener å høre det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 7:17 pm
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:14 pm Herre min hatt for en dott.
Han var definitivt ikke på stadion etter at Odd scoret sist kamp.
Volumet og støtten fra tribunen eksploderte.
At noen er frustrert og forbannet etter x antall år skulle jaggu bare mangle.
Jeg er mer overrasket over at det ikke har vært mer ampert.
Jeg mener det er helt riktig å si i fra også. Så betyr ikke det at man ikke støtter spillerne eller laget. Det betyr at de som klovner det til fortjener å høre det.
Helt klart.
Jeg synes nesten det har vært merkelig lite å høre. Man har jo alltid noen tullinger som roper dritt, men det har vært veldig lite unisont uttrykt misnøye fra tribunen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:20 pm Helt klart.
Jeg synes nesten det har vært merkelig lite å høre. Man har jo alltid noen tullinger som roper dritt, men det har vært veldig lite unisont uttrykt misnøye fra tribunen.
Det kommer vel hvis dere er i nedrykkstriden særlig mye lengre. Og av og til er det sånn man får klubben til å gjøre noe også, ved å uttrykke misnøye.

Eller så kan man tromme monotomt og synge lalalala, uansett hva som skjer på banen, da. Enkelte vil vel hevde at det er bedre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 7:28 pm
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:20 pm Helt klart.
Jeg synes nesten det har vært merkelig lite å høre. Man har jo alltid noen tullinger som roper dritt, men det har vært veldig lite unisont uttrykt misnøye fra tribunen.
Det kommer vel hvis dere er i nedrykkstriden særlig mye lengre. Og av og til er det sånn man får klubben til å gjøre noe også, ved å uttrykke misnøye.

Eller så kan man tromme monotomt og synge lalalala, uansett hva som skjer på banen, da. Enkelte vil vel hevde at det er bedre.
Vil ikke bli helt Lillestrøm heller...

Ja, det er lov å vise misnøye, og jeg tror ikke det er så mange som er fornøyd innad i hvert fall. Men det vises ikke voldsomt sterkt synes jeg.
Utenfra derimot så er nok mange fornøyd med tingenes tilstand 😋

Sesongen vi har hatt hittil ligner på den dere hadde i fjor. Og jeg tror nesten vi er i ferd med å lide samme skjebne.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:36 pm Utenfra derimot så er nok mange fornøyd med tingenes tilstand 😋

Sesongen vi har hatt hittil ligner på den dere hadde i fjor. Og jeg tror nesten vi er i ferd med å lide samme skjebne.
Ja, jeg følger årets VIF- og Rbk-sesong med begeistring, hehe.

Ekstra krydder når landets to sureste trenere står bak fadesene også. Men usikker på om jeg unner dere et nedrykk, OBOS er overraskende gøy, og de andre lagene er ikke så stygge med oss.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 7:38 pm
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:36 pm Utenfra derimot så er nok mange fornøyd med tingenes tilstand 😋

Sesongen vi har hatt hittil ligner på den dere hadde i fjor. Og jeg tror nesten vi er i ferd med å lide samme skjebne.
Ja, jeg følger årets VIF- og Rbk-sesong med begeistring, hehe.

Ekstra krydder når landets to sureste trenere står bak fadesene også. Men usikker på om jeg unner dere et nedrykk, OBOS er overraskende gøy, og de andre lagene er ikke så stygge med oss.
Vanligvis så har vi jo vært vant til middelmådige resultater, men da har det som regel vært et eller annet lag man ikke liker som har gått på trynet, og gitt litt glede i en ellers
traurig sesong.
Men i år så er det jaggu bare ræv og ræl.
Rykker vi ned, så er jeg søren ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen, ikke sånn vi spiller nå, og med den kulturen som er i klubben.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:59 pm Rykker vi ned, så er jeg søren ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen, ikke sånn vi spiller nå, og med den kulturen som er i klubben.
Sånn så det ut for oss også, helt til rett før serien startet i år. I flere av treningskampene så det ut som om de hadde tenkt å prøve seg på et dobbelt nedrykk.

Fordelen med å rykke ned, er at man fort blir kvitt alle de man vil ha ut. Vi måtte jo rykke ned for å endelig bli kvitt RBH, selv om han selv mente at han selvsagt burde fortsette, han er jo god i alt, etter eget utsagn.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 8:02 pm
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:59 pm Rykker vi ned, så er jeg søren ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen, ikke sånn vi spiller nå, og med den kulturen som er i klubben.
Sånn så det ut for oss også, helt til rett før serien startet i år. I flere av treningskampene så det ut som om de hadde tenkt å prøve seg på et dobbelt nedrykk.

Fordelen med å rykke ned, er at man fort blir kvitt alle de man vil ha ut. Vi måtte jo rykke ned for å endelig bli kvitt RBH, selv om han selv mente at han selvsagt burde fortsette, han er jo god i alt, etter eget utsagn.
Kan si det samme om Lillestrøm. De rykket ned og kom opp med ny stall.
Om RBH vil jeg si at han hadde litt rett.....han var en god gutt.
Sist redigert av Big George den ons jun 29, 2022 10:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Big George skrev: ons jun 29, 2022 10:19 pm Kan si det samme om Lillestrøm. De rykket ned og kom opp med ny stall.
Mye av det samme for oss i år også. Brann 2022 hadde nok grisebanket 2021-utgaven.

dzk

Legg inn av dzk »

Hva driver Fagermo med ? Jeg skjønner poenget (selvom det er nitrist) med å parkere bussen fra start for å frustere Glimt og få dem til å gjøre taktiske grep (bytter etc) som har fokus på det offensive hvis de tror at de Vålerenga vil parkere bussen i 120. Problemet er jo at det er nettopp det Vålerenga gjør, jeg forventet en endring i det 60-70 min for å sette dem ut av spill. Spesielt når vi setter innpå luksusspiller nr.1 i Vålerenga (Kjartansson). Men vi fortsetter med samme taktikken! Hvorfor i all verden byttet vi inn en spiller som ikke gidder/klarer å presse da? Burde beholdt Jatta eller satt innpå Udahl da...

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Det er en ting som er sikkert, og det er at vif supporterne er det mest lojale og trofaste supporterne i dette landet…makan til lojalitet kan man egentlig ikke forvente å ha…så der bommer Morten P fullstendig

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Var det Ivan's siste kamp i dag?
Han gikk ute på gresset lenge etter at alle andre hadde gått inn.
Spesielt og litt trist.

Takk for nå Ivan 💙❤️

startelver

Legg inn av startelver »

Jo flere kokker jo mere søl er det noe som heter.

Nå ansetter man en psykolog for å løse problemene, det vitner om dårlig styrke i garderoben. Hele dette prosjektet er feilslått, nok en gang! Disse unguttene kommer bare til å bli enda mere forvirret.

chatin

Legg inn av chatin »

AcsOnFire skrev: ons jun 29, 2022 10:47 pm Var det Ivan's siste kamp i dag?
Ganske sikker på at kontrakten er ut Juli, så med mindre PAOK har fått godkjent et bud for å la han gå tidligere, så skal han være med oss en måned til.

Deila

Legg inn av Deila »

startelver skrev: ons jun 29, 2022 11:05 pm Jo flere kokker jo mere søl er det noe som heter.

Nå ansetter man en psykolog for å løse problemene, det vitner om dårlig styrke i garderoben. Hele dette prosjektet er feilslått, nok en gang! Disse unguttene kommer bare til å bli enda mere forvirret.
De har jobbet med å ansette en mental trener siden i vinter. Har ingenting med problemene vi har nå å gjøre. Så nei, hun er ikke ansatt for å løse problemene. Det har vært en prosess siden i vinter.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

chatin skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.

Sjokkerende og se at noen kan mene dette...

Er det noe Klanen klarer er det og bevise at han tar veldig feil!

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

dzk skrev: ons jun 29, 2022 10:25 pm Hva driver Fagermo med ? Jeg skjønner poenget (selvom det er nitrist) med å parkere bussen fra start for å frustere Glimt og få dem til å gjøre taktiske grep (bytter etc) som har fokus på det offensive hvis de tror at de Vålerenga vil parkere bussen i 120. Problemet er jo at det er nettopp det Vålerenga gjør, jeg forventet en endring i det 60-70 min for å sette dem ut av spill. Spesielt når vi setter innpå luksusspiller nr.1 i Vålerenga (Kjartansson). Men vi fortsetter med samme taktikken! Hvorfor i all verden byttet vi inn en spiller som ikke gidder/klarer å presse da? Burde beholdt Jatta eller satt innpå Udahl da...
Som jeg sa før kampen, at Fagermo startet med Jatta betydde han at det var helt greit å tape. Noe vi også gjorde. Det verste med Fagermo er ikke hvilke spillere han tar inn, eller hva han gjør på treningsfeltet. Det er hvilke spillere han starter med, og sin komplette mangel på en alternativ plan når den første (alltid) går til helvete.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 8:02 pm
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:59 pm Rykker vi ned, så er jeg søren ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen, ikke sånn vi spiller nå, og med den kulturen som er i klubben.
Sånn så det ut for oss også, helt til rett før serien startet i år. I flere av treningskampene så det ut som om de hadde tenkt å prøve seg på et dobbelt nedrykk.

Fordelen med å rykke ned, er at man fort blir kvitt alle de man vil ha ut. Vi måtte jo rykke ned for å endelig bli kvitt RBH, selv om han selv mente at han selvsagt burde fortsette, han er jo god i alt, etter eget utsagn.
Takk for at du er i tråden vår, du er et friskt pust. Men når du snakker om egne spillere/trenere, ville jeg blitt veldig glad om du brukte navn og ikke akronym. Skal jeg tippe var RBH trener? Siden det er Enga sin tråd burde jeg ikke behøve google det ;)

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Roald Brun Hansen? Ukjent?
Ikke for de fleste

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Jeg har en jævlig god ide syns jeg sjæl

Vi sender Trøim, Fagermo og Osame på en måneds ferie-koloni.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Big George skrev: tor jun 30, 2022 12:20 am Jeg har en jævlig god ide syns jeg sjæl

Vi sender Trøim, Fagermo og Osame på en måneds ferie-koloni.
Eller poste en annen gang på døgnet...
Hva skulle Osame ha å svare på i et slikt møte?
Hvilket ansvar har han alene på sine skuldre for å stille med de to overnevnte?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Stemmer for å sende Osame til en treningskoloni hvor han kan trene med en kompetent trener.

Champis

Legg inn av Champis »

Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:59 pm
Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 7:38 pm
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:36 pm Utenfra derimot så er nok mange fornøyd med tingenes tilstand 😋

Sesongen vi har hatt hittil ligner på den dere hadde i fjor. Og jeg tror nesten vi er i ferd med å lide samme skjebne.
Ja, jeg følger årets VIF- og Rbk-sesong med begeistring, hehe.

Ekstra krydder når landets to sureste trenere står bak fadesene også. Men usikker på om jeg unner dere et nedrykk, OBOS er overraskende gøy, og de andre lagene er ikke så stygge med oss.
Vanligvis så har vi jo vært vant til middelmådige resultater, men da har det som regel vært et eller annet lag man ikke liker som har gått på trynet, og gitt litt glede i en ellers
traurig sesong.
Men i år så er det jaggu bare ræv og ræl.
Rykker vi ned, så er jeg søren ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen, ikke sånn vi spiller nå, og med den kulturen som er i klubben.

Joda, joda, joda. Hadde Vålerenga rykket ned, så hadde de rykket rett opp igjen. Uansett, som jeg har sagt før, jeg vedder hus og hjem på at Vålerenga ikke rykker ned. Dere kommer før eller senere til å komme inn i en vinner-stim på noen kamper igjen - såpass kvalitet er det i laget. Man har fått massivt underbetalt den siste perioden. Det største problemet nå, er at det har satt seg i hodet på laget, og man presterer svakere enn man bør - samtidig som man stort sett finner en vei å tape kampene på. Men det kommer ikke til å vedvare. Det mest triste med å være Vålerenga-supporter for øyeblikket, må være å vite at det Vålerenga-mannskapet kunne spilt fotball som Glimt. Mannskapet er mer enn godt nok.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Champis skrev: tor jun 30, 2022 1:35 am
Henningsen skrev: ons jun 29, 2022 7:59 pm
Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 7:38 pm

Ja, jeg følger årets VIF- og Rbk-sesong med begeistring, hehe.

Ekstra krydder når landets to sureste trenere står bak fadesene også. Men usikker på om jeg unner dere et nedrykk, OBOS er overraskende gøy, og de andre lagene er ikke så stygge med oss.
Vanligvis så har vi jo vært vant til middelmådige resultater, men da har det som regel vært et eller annet lag man ikke liker som har gått på trynet, og gitt litt glede i en ellers
traurig sesong.
Men i år så er det jaggu bare ræv og ræl.
Rykker vi ned, så er jeg søren ikke sikker på at vi kommer oss opp igjen, ikke sånn vi spiller nå, og med den kulturen som er i klubben.

Joda, joda, joda. Hadde Vålerenga rykket ned, så hadde de rykket rett opp igjen. Uansett, som jeg har sagt før, jeg vedder hus og hjem på at Vålerenga ikke rykker ned. Dere kommer før eller senere til å komme inn i en vinner-stim på noen kamper igjen - såpass kvalitet er det i laget. Man har fått massivt underbetalt den siste perioden. Det største problemet nå, er at det har satt seg i hodet på laget, og man presterer svakere enn man bør - samtidig som man stort sett finner en vei å tape kampene på. Men det kommer ikke til å vedvare. Det mest triste med å være Vålerenga-supporter for øyeblikket, må være å vite at det Vålerenga-mannskapet kunne spilt fotball som Glimt. Mannskapet er mer enn godt nok.
Ja, de er egentlig mer enn gode nok, men det er som du sier at dette har blitt en trend og har satt seg mellom ørene til spillerne.
Jeg er ikke like optimistisk som deg på at dette vil snu og man får en serie med seire, vålerenga har en egen evne til å skuffe. Men jeg håper du har rett, og at vi slipper et nedrykk.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Morning News

Dagsavisen:
Først viste han fram et par refleksredninger og sin store rekkevidde. Deretter reddet han et straffespark i det 84. spilleminutt. Magnus Sjøengs Vålerenga-debut ble nesten perfekt.

– Det var fantastisk å spille. Å stå foran Klanen er noe jeg har drømt om hele livet mitt, og å få den gode kampen i tillegg føles utrolig godt, sier debutanten til Dagsavisen etter 0-1-tapet for Bodø/Glimt i cupens tredje runde.

Keepertreneren om Sjøeng: – På nivå med Klaesson
VIF-keepertrener Gjermund Østby lot seg imponere over Magnus Sjøengs (20) prestasjoner i debuten mot Bodø/Glimt,
og hovedtrener Dag-Eilev Fagermo mener klubben ikke bør bruke mye penger på ny keeper.
Bilde

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Altså, jeg mener faktisk Osame har en del å svare for, han bør gå i seg selv, han bør bli en bedre lagspiller, uten tvil. Han har et kjempepotensiale, ett av dei største talentene i Norge pr nå faktisk, men han må begynne å bruke hodet, seriøst, han kan ikke holde på sånn som han gjør, opp med hodet å se sine medspillere asap. Og det må Fagermo snart ta tak for alvor, og hvis gutten ikke tar læring på det så må han benkes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»