Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Taururu

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Taururu »

Everenga skrev: man jan 10, 2022 6:12 pm
Mehell skrev: man jan 10, 2022 5:58 pm
Taururu skrev: man jan 10, 2022 4:04 pm

Har virkelig ikke betalt 4mill for Petter Strand på Brann? Må jo være utrolig mye penger i klubben nå
Dere får ta turen til Haugesund og legge igjen noen millioner og da. Vi har god bruk for pengene. Hva trenger dere?
Vi er vel ryktet å være etter han backen deres Pedersen. Ikke akkurat Cafu han heller men jeg skjønner det mer enn Strand.
Skal vi hente en back til må vi for all del ikke hente Pedersen

Mehell

Legg inn av Mehell »

Everenga skrev: man jan 10, 2022 6:12 pm

Vi er vel ryktet å være etter han backen deres Pedersen. Ikke akkurat Cafu han heller men jeg skjønner det mer enn Strand.
En av ytterst få spillere som jeg virkelig ville savnet hvis han ble solgt. Men han har bare 1 år igjen av kontrakten, og det virker som han kan ønske seg nye opplevelser nå.
Han er faktisk midtbanespiller originalt, og er god både som boks til boks og som den defensive. Er selvfølgelig også god på begge backene og gjør også en god jobb på begge kantene hvis han blir bedt om det.
Pliktoppfyllende, løpssterk, fotballsmart, bra ballkontroll og godt overblikk. Det er grunner til at han er så høyt verdsatt hos oss vet du.
Minusene er at han er veldig lite målfarlig, og han har vel bare 1 mål for oss hvis jeg husker rett. Så han har mye å lære på det området, og han må også begynne å få flere assists.
Hans andre store minus er anvendeligheten, men det er mest et minus for ham personlig og jeg vil vel tro at alle trenere vil sette pris på å ha en spiller som kan spille i omtrent alle posisjoner på banen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Hva vet vi om den utenlandske interessen for Odin Holm ?
Enga var villig til å selge han eller Osame leste jeg et sted.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: man jan 10, 2022 11:50 pm Hva vet vi om den utenlandske interessen for Odin Holm ?
Enga var villig til å selge han eller Osame leste jeg et sted.
Skal ikke påstå jeg vet helt sikkert, men så vidt jeg vet har det kommet noen bud og forespørsler, men i kategorien "skambud" som ikke er aktuelt. Mest konkret rundt osame, men da klubben har god økonomi pt så er det ikke nødvendig, eller ønskelig å selge, og maks en av disse vil bli solgt dersom det mottas bud av akseptabel størrelse.

Sid

Legg inn av Sid »

Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 8:58 am
Big George skrev: man jan 10, 2022 11:50 pm Hva vet vi om den utenlandske interessen for Odin Holm ?
Enga var villig til å selge han eller Osame leste jeg et sted.
Skal ikke påstå jeg vet helt sikkert, men så vidt jeg vet har det kommet noen bud og forespørsler, men i kategorien "skambud" som ikke er aktuelt. Mest konkret rundt osame, men da klubben har god økonomi pt så er det ikke nødvendig, eller ønskelig å selge, og maks en av disse vil bli solgt dersom det mottas bud av akseptabel størrelse.
Det skal ha kommet flere bud på Odin Holm. Jan 21 kom det bud på rundt 20 mill og i aug 21 kom det bud på rundt 30 mill. Begge ble avslått av klubben.

Deila

Legg inn av Deila »


lund

Legg inn av lund »

Deila skrev: tir jan 11, 2022 2:30 pm
Høres ut som noe vi kommer best ut av.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Sid skrev: tir jan 11, 2022 11:10 am
Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 8:58 am
Big George skrev: man jan 10, 2022 11:50 pm Hva vet vi om den utenlandske interessen for Odin Holm ?
Enga var villig til å selge han eller Osame leste jeg et sted.
Skal ikke påstå jeg vet helt sikkert, men så vidt jeg vet har det kommet noen bud og forespørsler, men i kategorien "skambud" som ikke er aktuelt. Mest konkret rundt osame, men da klubben har god økonomi pt så er det ikke nødvendig, eller ønskelig å selge, og maks en av disse vil bli solgt dersom det mottas bud av akseptabel størrelse.
Det skal ha kommet flere bud på Odin Holm. Jan 21 kom det bud på rundt 20 mill og i aug 21 kom det bud på rundt 30 mill. Begge ble avslått av klubben.
Hvis det stemmer er Odin Holm trolig priset til 40-50 millioner. Det er ikke hvem som helst i Europa som blar opp sånne beløp.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:33 pm
Sid skrev: tir jan 11, 2022 11:10 am
Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 8:58 am

Skal ikke påstå jeg vet helt sikkert, men så vidt jeg vet har det kommet noen bud og forespørsler, men i kategorien "skambud" som ikke er aktuelt. Mest konkret rundt osame, men da klubben har god økonomi pt så er det ikke nødvendig, eller ønskelig å selge, og maks en av disse vil bli solgt dersom det mottas bud av akseptabel størrelse.
Det skal ha kommet flere bud på Odin Holm. Jan 21 kom det bud på rundt 20 mill og i aug 21 kom det bud på rundt 30 mill. Begge ble avslått av klubben.
Hvis det stemmer er Odin Holm trolig priset til 40-50 millioner. Det er ikke hvem som helst i Europa som blar opp sånne beløp.
Det er en høy pris for en spiller som ikke har allverdens å vise til enda. Får man slike summer for talentene sine så må man vel være godt fornøyd (?)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 3:37 pm
Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:33 pm
Sid skrev: tir jan 11, 2022 11:10 am

Det skal ha kommet flere bud på Odin Holm. Jan 21 kom det bud på rundt 20 mill og i aug 21 kom det bud på rundt 30 mill. Begge ble avslått av klubben.
Hvis det stemmer er Odin Holm trolig priset til 40-50 millioner. Det er ikke hvem som helst i Europa som blar opp sånne beløp.
Det er en høy pris for en spiller som ikke har allverdens å vise til enda. Får man slike summer for talentene sine så må man vel være godt fornøyd (?)
Odin Holm er helt oppe i det øverste sjiktet av talenter i Eliteserien. At han er priset høyere enn mange andre er naturlig mener jeg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:44 pm
Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 3:37 pm
Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:33 pm
Hvis det stemmer er Odin Holm trolig priset til 40-50 millioner. Det er ikke hvem som helst i Europa som blar opp sånne beløp.
Det er en høy pris for en spiller som ikke har allverdens å vise til enda. Får man slike summer for talentene sine så må man vel være godt fornøyd (?)
Odin Holm er helt oppe i det øverste sjiktet av talenter i Eliteserien. At han er priset høyere enn mange andre er naturlig mener jeg.
Ja, han er jo et av de aller største talentene. Bra at klubben setter lista såpass.
Det er mer enn en gang opp gjennom historien at jeg har revet meg i håret når spillere har fått gå for billig fra enga. Tenk om den tid skulle være forbi

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Denne Strand signeringen fremstår noe uforståelig.
Hadde håpet og forventet at vi skulle hente en spiller som forsterket første ellveren, men jeg er usikker på om noen av de siste signering egentlig gjør det. Flott med forsterkerkning av bredden, men ønsket som sagt mer.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: man jan 10, 2022 5:26 pm Hver gang man får seg til å tro at klubben har lært får man en Petter Strand i trynet.

Midtbanens Kjelsrud Johansen. Løper masse og er ikke god nok.
tidenes beskrivelse av en spiller :D

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 5:30 pm Denne Strand signeringen fremstår noe uforståelig.
Hadde håpet og forventet at vi skulle hente en spiller som forsterket første ellveren, men jeg er usikker på om noen av de siste signering egentlig gjør det. Flott med forsterkerkning av bredden, men ønsket som sagt mer.
Bjarnason har jeg et håp om at er et steg opp fra Näsberg som ikke har imponert det siste året. I tillegg er han svær, noe vi har manglet siden Carvalho fikk hjemlengsel.
De to andre kan jeg ikke skjønne er å anse som forsterkninger.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 3:48 pm
Big George skrev: tir jan 11, 2022 3:44 pm
Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 3:37 pm

Det er en høy pris for en spiller som ikke har allverdens å vise til enda. Får man slike summer for talentene sine så må man vel være godt fornøyd (?)
Odin Holm er helt oppe i det øverste sjiktet av talenter i Eliteserien. At han er priset høyere enn mange andre er naturlig mener jeg.
Ja, han er jo et av de aller største talentene. Bra at klubben setter lista såpass.
Det er mer enn en gang opp gjennom historien at jeg har revet meg i håret når spillere har fått gå for billig fra enga. Tenk om den tid skulle være forbi
Det har jo vært tider der vi har gitt dem bort.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 5:30 pm Denne Strand signeringen fremstår noe uforståelig.
Hadde håpet og forventet at vi skulle hente en spiller som forsterket første ellveren, men jeg er usikker på om noen av de siste signering egentlig gjør det. Flott med forsterkerkning av bredden, men ønsket som sagt mer.
Tror du kan bli positivt overrasket. Trenger miljøforandring han. Tror han vil blomstre.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

MOFFE skrev: tir jan 11, 2022 8:12 pm
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 5:30 pm Denne Strand signeringen fremstår noe uforståelig.
Hadde håpet og forventet at vi skulle hente en spiller som forsterket første ellveren, men jeg er usikker på om noen av de siste signering egentlig gjør det. Flott med forsterkerkning av bredden, men ønsket som sagt mer.
Tror du kan bli positivt overrasket. Trenger miljøforandring han. Tror han vil blomstre.
Krysser fingrene for at du har rett


Mehell

Legg inn av Mehell »

Har dere virkelig betalt 4 millioner for Pittaren?

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Mehell skrev: tir jan 11, 2022 8:48 pm Har dere virkelig betalt 4 millioner for Pittaren?
Tydeligvis..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mehell skrev: tir jan 11, 2022 8:48 pm Har dere virkelig betalt 4 millioner for Pittaren?
Ikke godt å si, eksakt sum får vi neppe vite.
Men det har blitt opplyst for høye summer før.
Nå er han bekreftet, så da er det bare å ønske velkommen og håpe det er bra.
Alle blir i hvert fall minst 5x flottere når de ikler seg kongeblått!

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 8:45 pm Der er det bekreftet.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/pett ... -valerenga
Hadde foretrukket det bilde uten jimmern. Hadde faktisk foretrukket om klubben la ned et forbud mot å hente spillere med han som agent.. Men det skjer aldri i 2021, han har alt for mye makt.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Mehell skrev: tir jan 11, 2022 8:48 pm Har dere virkelig betalt 4 millioner for Pittaren?
Småpenger i forhold til hva vi har rota bort før. Håper jeg aldri finner ut av hva lønna + evnt sof til Layouni er. Redd for at det ville gitt meg en lang vinterdepresjon.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Kan jo hende vi blir positivt overrasket. Gudene vet vi trenger løpskraft på midtbanen.

Men fortsatt en dyr spiller.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 9:33 pm Kan jo hende vi blir positivt overrasket. Gudene vet vi trenger løpskraft på midtbanen.
Men hvem skal han erstatte, Bjørdal, Odin eller Osame? Eller har vi betalt 4 mill + (sannsynligvis) høy lønn for å styrke bredden ?

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dzk skrev: tir jan 11, 2022 9:36 pm
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 9:33 pm Kan jo hende vi blir positivt overrasket. Gudene vet vi trenger løpskraft på midtbanen.
Men hvem skal han erstatte, Bjørdal, Odin eller Osame? Eller har vi betalt 4 mill + (sannsynligvis) høy lønn for å styrke bredden ?

Hvorfor skal han ha så høy lønn? Alternativet var Obos. Det er vel også nærliggende å tro at en av de tre spillerne blir solgt i løpet av året. Vi hadde en svært tynn stall i fjor og mistet flere poeng på dette.

Deila

Legg inn av Deila »

lund skrev: tir jan 11, 2022 2:33 pm
Deila skrev: tir jan 11, 2022 2:30 pm
Høres ut som noe vi kommer best ut av.
Helt sikkert, lykke til i OBOS. 

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 9:41 pm
dzk skrev: tir jan 11, 2022 9:36 pm
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 9:33 pm Kan jo hende vi blir positivt overrasket. Gudene vet vi trenger løpskraft på midtbanen.
Men hvem skal han erstatte, Bjørdal, Odin eller Osame? Eller har vi betalt 4 mill + (sannsynligvis) høy lønn for å styrke bredden ?

Hvorfor skal han ha så høy lønn? Alternativet var Obos.
Tror du han har halvert lønna si ? Med mindre Brann har et lavt lønnstak så er lønna han tjente det borte sannsynligvis ganske høy selv for de fleste klubbene i ES (inkl oss).

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dzk skrev: tir jan 11, 2022 10:09 pm
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 9:41 pm
dzk skrev: tir jan 11, 2022 9:36 pm

Men hvem skal han erstatte, Bjørdal, Odin eller Osame? Eller har vi betalt 4 mill + (sannsynligvis) høy lønn for å styrke bredden ?

Hvorfor skal han ha så høy lønn? Alternativet var Obos.
Tror du han har halvert lønna si ? Med mindre Brann har et lavt lønnstak så er lønna han tjente det borte sannsynligvis ganske høy selv for de fleste klubbene i ES (inkl oss).

I følge skattelistene så hadde han under milionen.
Svært lite som tilsier at han skulle få noe høyere hos oss når alternativet var en reduksjon på grunn av nedrykket.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 10:16 pm
dzk skrev: tir jan 11, 2022 10:09 pm
JackBlack skrev: tir jan 11, 2022 9:41 pm


Hvorfor skal han ha så høy lønn? Alternativet var Obos.
Tror du han har halvert lønna si ? Med mindre Brann har et lavt lønnstak så er lønna han tjente det borte sannsynligvis ganske høy selv for de fleste klubbene i ES (inkl oss).

I følge skattelistene så hadde han under milionen.
Sikker på at du har sjekket riktig år ? Han hadde 2.4 mill første året i Brann https://www.skattesjekk.no/skattelister/2019/molde (Søk etter Petter Dahle Strand). Det ble også skrevet i avisene at han hadde svært god lønn i Brann. Tipper at svært god ikke betyr under 1 mill.
Sist redigert av dzk den tir jan 11, 2022 10:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»