Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Henningsen

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Henningsen »

Hva er det man trener på denne kampen?
Dra ned tempo? Støttepasninger, flest tversover pasninger, eller å kjede folk i hjel?
Dette har antagelig vært mitt livs kjedeligste snaue 90 minutter

Taururu

Legg inn av Taururu »

Henningsen skrev: fre mar 10, 2023 2:43 pm Hva er det man trener på denne kampen?
Dra ned tempo? Støttepasninger, flest tversover pasninger, eller å kjede folk i hjel?
Dette har antagelig vært mitt livs kjedeligste snaue 90 minutter
Det kan du lure på. Feilslått strategi er det ihvertfall

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Taururu skrev: fre mar 10, 2023 2:51 pm
Henningsen skrev: fre mar 10, 2023 2:43 pm Hva er det man trener på denne kampen?
Dra ned tempo? Støttepasninger, flest tversover pasninger, eller å kjede folk i hjel?
Dette har antagelig vært mitt livs kjedeligste snaue 90 minutter
Det kan du lure på. Feilslått strategi er det ihvertfall
Av det lille jeg har forstått av fotball så skal det være snakk om hovedsaklig to ting.
Resultater og underholdning.
Og ut fra det jeg så i denne kampen, om den skal indikere noe som helst, så blir det dårlig med begge deler hvis det fortsetter sånn :roll:

Det vil si at vi får det ikke mer morro enn vi lager selv på stadion og de kampene jeg ikke har mulighet til å se live... Kanskje jeg skulle kjøpt meg et broderi-kit eller noe sånt.

chatin

Legg inn av chatin »

Allerede i den håpløse tapsrekka i fjor vår begynte Fagermo å skylde på manglende kontinuitet. Etter fjorårets sesong var det ¨vi har en total mangel på kontinuitet¨. Både i startelleveren og i klubben generelt sett.

Så hva har blitt gjort i vinter for å ta tak i problemet Fagermo skyldte på etter forrige sesong? 7 spillere har forsvunnet ut, 7 spillere er kommet inn, av de syv inn er to keepere. Vi vet at Thiago Holm er på lånt tid og nok begynner å bli utålmodig. Oldrup Jensen er på utgående kontrakt. Og vi har tre spillere i Strandberg, Hedenstad, og Børven som er 32/33 år, i posisjoner hvor vi nærmest ikke har noen i backup.

Hva med elleveren? Med såpass mange utskiftninger gjelder det å bygge relasjoner. Har det blitt forsøkt å sette en XI tidlig, for å bygge samhandling, rolleforståelse og nettopp kontinuitet?

Dette er spillerne vi har startet med i de ulike posisjonene i de 7 treningskampene vi har spilt.

Keeper:
Sjøeng - 5 kamper, Storevik - 2 kamper

Høyreback:
Hedenstad - 6 kamper, Strand - 1 kamp

Midtstopperduo:
Kiil Olsen / Strandberg - 2 kamper
Kiil Olsen / Kjelsen - 2 kamper
Bjarnason / Strandberg - 2 kamper
Oldrup Jensen / Kiil Olsen - 1 kamp

Venstreback:
Zuta - 4 kamper, Juklerød - 3 kamper

Høyre indreløper:
Holm - 1 kamp, Riisnæs - 3 kamper, Strand - 1 kamp, Bjørdal - 2 kamper

Sentral midt:
Oldrup Jensen - 4 kamper, Holm - 3 kamper

Venstre indreløper:
Bjørdal - 3 kamper, Strand - 2 kamper, Holm - 2 kamper

Høyre kant:
Layouni - 2 kamper, Ofkir - 4 kamper, Håkans - 1 kamp

Spiss:
Børven - 5 kamper, Jatta - 2 kamper

Venstre kant:
Dicko Eng - 6 kamper, Ofkir - 1 kamp

Det famles fortsatt ekstremt. F. eks har vi enda ikke mønstret en backfirer med de trolige førstevalgene Hedenstad, Kiil Olsen, Strandberg og Juklerød samtidig. Strand, Holm og Bjørdal blir flyttet om fra en side til den andre, så plutselig en tur på back og kanskje en omgang eller to sentralt. Vi har enda ikke mønstret en venstreside med Juklerød, Strand og Dicko Eng sammen. Hvis planen var å selge Bjarnason å omskolere Oldrup til stopper, burde ikke Oldrup fått spilt stopper i treningskampene for å øve i en ny rolle?

Fagermo kommer etter endt sesong hvert år med en hovedgrunn til hvorfor vi mislykkes.
2020: 3.-plass - Tar bronse med Deila sin stall, men stallen må slankes og forynges.

2021: 7.-plass - Laget er for uerfarent, vi trenger flere spillere i alderen 25-30. Manglende effektivitet foran mål.

2022: 6.-plass - Total mangel på kontinuitet. Spillerstallen er for svak og for liten. Fortsatt for ineffektiv foran mål, kollektivet må bli bedre, og vi må ha mer kontinuitet i midtforsvaret og midtbanen.

Så hva med 2023? Stallen virker ikke nevneverdig styrket. Foreløpig ser kollektivet svakere ut, midtforsvaret og midtbanen er preget av lite kontinuitet og vi er ikke lenger ineffektiv foran mål, men vi skaper nesten ingenting offensivt lenger. Vi har fire utespillere i alderen 25-30. Hvis ikke vi plutselig skyter fart i vårsesongen må det faktisk få konsekvenser at Fagermo ikke klarer å ta tak i det han selv skylder på.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre mar 10, 2023 3:43 pm Allerede i den håpløse tapsrekka i fjor vår begynte Fagermo å skylde på manglende kontinuitet. Etter fjorårets sesong var det ¨vi har en total mangel på kontinuitet¨. Både i startelleveren og i klubben generelt sett.

Så hva har blitt gjort i vinter for å ta tak i problemet Fagermo skyldte på etter forrige sesong? 7 spillere har forsvunnet ut, 7 spillere er kommet inn, av de syv inn er to keepere. Vi vet at Thiago Holm er på lånt tid og nok begynner å bli utålmodig. Oldrup Jensen er på utgående kontrakt. Og vi har tre spillere i Strandberg, Hedenstad, og Børven som er 32/33 år, i posisjoner hvor vi nærmest ikke har noen i backup.

Hva med elleveren? Med såpass mange utskiftninger gjelder det å bygge relasjoner. Har det blitt forsøkt å sette en XI tidlig, for å bygge samhandling, rolleforståelse og nettopp kontinuitet?

Dette er spillerne vi har startet med i de ulike posisjonene i de 7 treningskampene vi har spilt.

Keeper:
Sjøeng - 5 kamper, Storevik - 2 kamper

Høyreback:
Hedenstad - 6 kamper, Strand - 1 kamp

Midtstopperduo:
Kiil Olsen / Strandberg - 2 kamper
Kiil Olsen / Kjelsen - 2 kamper
Bjarnason / Strandberg - 2 kamper
Oldrup Jensen / Kiil Olsen - 1 kamp

Venstreback:
Zuta - 4 kamper, Juklerød - 3 kamper

Høyre indreløper:
Holm - 1 kamp, Riisnæs - 3 kamper, Strand - 1 kamp, Bjørdal - 2 kamper

Sentral midt:
Oldrup Jensen - 4 kamper, Holm - 3 kamper

Venstre indreløper:
Bjørdal - 3 kamper, Strand - 2 kamper, Holm - 2 kamper

Høyre kant:
Layouni - 2 kamper, Ofkir - 4 kamper, Håkans - 1 kamp

Spiss:
Børven - 5 kamper, Jatta - 2 kamper

Venstre kant:
Dicko Eng - 6 kamper, Ofkir - 1 kamp

Det famles fortsatt ekstremt. F. eks har vi enda ikke mønstret en backfirer med de trolige førstevalgene Hedenstad, Kiil Olsen, Strandberg og Juklerød samtidig. Strand, Holm og Bjørdal blir flyttet om fra en side til den andre, så plutselig en tur på back og kanskje en omgang eller to sentralt. Vi har enda ikke mønstret en venstreside med Juklerød, Strand og Dicko Eng sammen. Hvis planen var å selge Bjarnason å omskolere Oldrup til stopper, burde ikke Oldrup fått spilt stopper i treningskampene for å øve i en ny rolle?

Fagermo kommer etter endt sesong hvert år med en hovedgrunn til hvorfor vi mislykkes.
2020: 3.-plass - Tar bronse med Deila sin stall, men stallen må slankes og forynges.

2021: 7.-plass - Laget er for uerfarent, vi trenger flere spillere i alderen 25-30. Manglende effektivitet foran mål.

2022: 6.-plass - Total mangel på kontinuitet. Spillerstallen er for svak og for liten. Fortsatt for ineffektiv foran mål, kollektivet må bli bedre, og vi må ha mer kontinuitet i midtforsvaret og midtbanen.

Så hva med 2023? Stallen virker ikke nevneverdig styrket. Foreløpig ser kollektivet svakere ut, midtforsvaret og midtbanen er preget av lite kontinuitet og vi er ikke lenger ineffektiv foran mål, men vi skaper nesten ingenting offensivt lenger. Vi har fire utespillere i alderen 25-30. Hvis ikke vi plutselig skyter fart i vårsesongen må det faktisk få konsekvenser at Fagermo ikke klarer å ta tak i det han selv skylder på.
Bra innlegg, men veldig skremmende!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Apropos skremmende.
Der Deila hadde sitt "jobbe schteiinharrdt" så ser det ut til at Fagermo har fått sitt. "Vanskelig"...
Det er vanskelig med økonomistyring, det er vanskelig med spillerkjøp og det er vanskeligere å få til noe med Vålerenga enn han hadde trodd.
https://www.nettavisen.no/sport/fagermo ... -95-964891

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Henningsen skrev: fre mar 10, 2023 3:33 pm
Taururu skrev: fre mar 10, 2023 2:51 pm
Henningsen skrev: fre mar 10, 2023 2:43 pm Hva er det man trener på denne kampen?
Dra ned tempo? Støttepasninger, flest tversover pasninger, eller å kjede folk i hjel?
Dette har antagelig vært mitt livs kjedeligste snaue 90 minutter
Det kan du lure på. Feilslått strategi er det ihvertfall
Av det lille jeg har forstått av fotball så skal det være snakk om hovedsaklig to ting.
Resultater og underholdning.
Og ut fra det jeg så i denne kampen, om den skal indikere noe som helst, så blir det dårlig med begge deler hvis det fortsetter sånn :roll:

Det vil si at vi får det ikke mer morro enn vi lager selv på stadion og de kampene jeg ikke har mulighet til å se live... Kanskje jeg skulle kjøpt meg et broderi-kit eller noe sånt.
Jeg ønsker meg en brodert pute til å ha på hattehylla i bilen, please!
Kun medium størrelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fitforfight skrev: fre mar 10, 2023 4:36 pm
Henningsen skrev: fre mar 10, 2023 3:33 pm
Taururu skrev: fre mar 10, 2023 2:51 pm

Det kan du lure på. Feilslått strategi er det ihvertfall
Av det lille jeg har forstått av fotball så skal det være snakk om hovedsaklig to ting.
Resultater og underholdning.
Og ut fra det jeg så i denne kampen, om den skal indikere noe som helst, så blir det dårlig med begge deler hvis det fortsetter sånn :roll:

Det vil si at vi får det ikke mer morro enn vi lager selv på stadion og de kampene jeg ikke har mulighet til å se live... Kanskje jeg skulle kjøpt meg et broderi-kit eller noe sånt.
Jeg ønsker meg en brodert pute til å ha på hattehylla i bilen, please!
Kun medium størrelse.
:lol:

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Ble 1-0 seier og Riisnæs scoret

Vålerenga - Fredrikstad 1-0 (1-0)
Intility Arena, fredag 10. mars kl. 13.00
Ca. 300 tilskuere

Vålerengas lag: Sjøeng - Hedenstad (K), Oldrup, Kiil Olsen (Hammer Kjelsen 60'), Zuta - Strand (Bully 76'), Thiago Holm, Bjørdal (Riisnæs 2') - Ofkir, Børven (Vitinho 60') Dicko Eng (Håkans 76')

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

I følge fotmob så har Vålerenga spilt 2 kamper i dag, tap mot Kjelsås og seier over Fredrikstad.

chatin

Legg inn av chatin »

TV 2s fotballeksperter Jesper Mathisen og Yaw Amankwah har utarbeidet en power ranking for Eliteserien basert på hvordan lagene ser ut akkurat nå.

Vålerenga rangert som nr. 14, kun HamKam og AaFK bak.

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15569031/

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henrik Heggheim er straks klar.
Lån, ikke nevnt noe om opsjon


Everenga

Legg inn av Everenga »

Husker ikke Heggheim i det hele tatt. Noen som vet noe om ham?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

TV2 melder at det er lån frem til sommeren, om det betyr ut mai, juni, juli eller august er ikke spesifisert.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: fre mar 10, 2023 8:21 pm Henrik Heggheim er straks klar.
Lån, ikke nevnt noe om opsjon
Ingen opsjon i følge en bruker på vpn forumet. Vi er bra desperate nå.

Ser ut som at han har slitt med skade i en lang periode nå (sist spilt kamp i august). Her tyder alt på at vi skal få spilleren i form igjen før han stikker tilbake.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Noen som vet hva slags lag Vålerengen stilte i tapet mot Kjelsås i går?

chatin

Legg inn av chatin »

Kortidslån av en 21-åring som ikke vært i tropp til seriekamp for Brøndby siden august i fjor..

Brøndby betalte vel rundt 20 mill. for Heggheim så at det er snakk om noe opsjon for vår del er svært lite trolig. Tviler på at vi betaler 10+ mill for en midtstopper, han har 2,5 år igjen på kontrakt, og har vel neppe sunket 15 mill i verdi på halvannet år. Hvis vi først skal hente inn en kortidsløsning på midtstopperplass samtidig som det etterlyses mer rutine, hvorfor i alle dager henter vi en 21-åring?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: lør mar 11, 2023 6:29 pm Kortidslån av en 21-åring som ikke vært i tropp til seriekamp for Brøndby siden august i fjor..

Brøndby betalte vel rundt 20 mill. for Heggheim så at det er snakk om noe opsjon for vår del er svært lite trolig. Tviler på at vi betaler 10+ mill for en midtstopper, han har 2,5 år igjen på kontrakt, og har vel neppe sunket 15 mill i verdi på halvannet år. Hvis vi først skal hente inn en kortidsløsning på midtstopperplass samtidig som det etterlyses mer rutine, hvorfor i alle dager henter vi en 21-åring?
Lukter litt desperasjon av dette.
Henter korttidsløsninger som kanskje bare skal spille seg i form før de drar tilbake.
Ser ikke helt hva man driver med, det begynner å virke som Fagermo vakler mer og mer.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: lør mar 11, 2023 6:29 pm Kortidslån av en 21-åring som ikke vært i tropp til seriekamp for Brøndby siden august i fjor..

Brøndby betalte vel rundt 20 mill. for Heggheim så at det er snakk om noe opsjon for vår del er svært lite trolig. Tviler på at vi betaler 10+ mill for en midtstopper, han har 2,5 år igjen på kontrakt, og har vel neppe sunket 15 mill i verdi på halvannet år. Hvis vi først skal hente inn en kortidsløsning på midtstopperplass samtidig som det etterlyses mer rutine, hvorfor i alle dager henter vi en 21-åring?
Brøndby betalte under 10 mill danske i følge dansk presse.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... it/9671159

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: lør mar 11, 2023 6:47 pm
chatin skrev: lør mar 11, 2023 6:29 pm Kortidslån av en 21-åring som ikke vært i tropp til seriekamp for Brøndby siden august i fjor..

Brøndby betalte vel rundt 20 mill. for Heggheim så at det er snakk om noe opsjon for vår del er svært lite trolig. Tviler på at vi betaler 10+ mill for en midtstopper, han har 2,5 år igjen på kontrakt, og har vel neppe sunket 15 mill i verdi på halvannet år. Hvis vi først skal hente inn en kortidsløsning på midtstopperplass samtidig som det etterlyses mer rutine, hvorfor i alle dager henter vi en 21-åring?
Brøndby betalte under 10 mill danske i følge dansk presse.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... it/9671159
Så 14-15 mill i norske kroner da. Var i alle fall over 20 og tidenes største salg for Viking som ble rapportert i norske medier. Så svaret ligger sikkert et sted mellom, f. eks at de betalte rundt 15 NOK + bonuser og delbetalinger.

At han er aktuell for sommerens U21-mesterskap tipper jeg også gjør at Brøndby er lite interessert i å gi opsjon nå, når verdien hans potensielt kan stige i løpet av mesterskapet.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: lør mar 11, 2023 6:56 pm
JackBlack skrev: lør mar 11, 2023 6:47 pm
chatin skrev: lør mar 11, 2023 6:29 pm Kortidslån av en 21-åring som ikke vært i tropp til seriekamp for Brøndby siden august i fjor..

Brøndby betalte vel rundt 20 mill. for Heggheim så at det er snakk om noe opsjon for vår del er svært lite trolig. Tviler på at vi betaler 10+ mill for en midtstopper, han har 2,5 år igjen på kontrakt, og har vel neppe sunket 15 mill i verdi på halvannet år. Hvis vi først skal hente inn en kortidsløsning på midtstopperplass samtidig som det etterlyses mer rutine, hvorfor i alle dager henter vi en 21-åring?
Brøndby betalte under 10 mill danske i følge dansk presse.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... it/9671159
Så 14-15 mill i norske kroner da. Var i alle fall over 20 og tidenes største salg for Viking som ble rapportert i norske medier. Så svaret ligger sikkert et sted mellom, f. eks at de betalte rundt 15 NOK + bonuser og delbetalinger.

At han er aktuell for sommerens U21-mesterskap tipper jeg også gjør at Brøndby er lite interessert i å gi opsjon nå, når verdien hans potensielt kan stige i løpet av mesterskapet.
Mest sannsynlig. Norsk lokal presse er notorisk kjente for å rapportere totalsummen selv om den kan være noe usannsynlig

Brøndby har vel 5 rene midtstoppere akkurat nå så for dem er dette en vinn vinn situasjon.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hmmm.?

Noen som vet noe mer?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Henningsen skrev: lør mar 11, 2023 10:28 pm Hmmm.?

Noen som vet noe mer?
Brasser og ecuadorianere. Joke gjør sitt til at det blir litt artig i hvertfall.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Juan Sanchez
Centrocampista (Sporting Cristal)
Edad: 20 (07.02.2003)

Er det han ? Sentral midtbane i såfall.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Heggheim spilte ikke dagens kamp for Brøndby.
Godt tegn for Vålerenga da iforhold til en evt overgang.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Skal vist være en annen DM på vei inn enn denne ecuadorianeren.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Med Heggheim inn så mangler det vel kun en DM og en spillestil som passer spillerne klubben faktisk har.


Ble ikke betrygget av FFK kampen selv om de stort sett bare lå bakpå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Vålerenga-kritikk før årsmøte
I Oslo er det kjent at Vålerenga samarbeider med Vålerenga Fotball AS, som eies fullt og helt av Tor Olav Trøim gjennom Magni Sports AS.

I fjor sommer oppsøkte han Vålerenga-garderoben og uttrykte støtte til en presset Dag-Eilev Fagermo, en oppførsel Trøim senere beklaget til klubbstyret.
Nå får klubben kritikk for å ikke ha egne styremøter, men bare «arbeidsmøter» der det ikke føres referat.

«Etter kontrollkomiteens vurdering er dette av flere grunner uheldig. Vi anser at styret i Vålerenga Fotball Elite er et selvstendig styre som skal kunne diskutere saker og fatte beslutninger uavhengig av Vålerenga Fotball AS», skriver kontrollkomiteen i årsrapporten til Vålerenga. skrev VG i dag

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: man mar 13, 2023 12:38 pm Med Heggheim inn så mangler det vel kun en DM og en spillestil som passer spillerne klubben faktisk har.


Ble ikke betrygget av FFK kampen selv om de stort sett bare lå bakpå.
Blir spennende å se hvem man kommer opp med som DM.
Hva gjelder spillestil så tror jeg det tar sin tid før denne tilpasses stallen, den skal nok kjøres gjennom uansett motstander og kampbilde denne sesongen også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: man mar 13, 2023 1:06 pm Vålerenga-kritikk før årsmøte
I Oslo er det kjent at Vålerenga samarbeider med Vålerenga Fotball AS, som eies fullt og helt av Tor Olav Trøim gjennom Magni Sports AS.

I fjor sommer oppsøkte han Vålerenga-garderoben og uttrykte støtte til en presset Dag-Eilev Fagermo, en oppførsel Trøim senere beklaget til klubbstyret.
Nå får klubben kritikk for å ikke ha egne styremøter, men bare «arbeidsmøter» der det ikke føres referat.

«Etter kontrollkomiteens vurdering er dette av flere grunner uheldig. Vi anser at styret i Vålerenga Fotball Elite er et selvstendig styre som skal kunne diskutere saker og fatte beslutninger uavhengig av Vålerenga Fotball AS», skriver kontrollkomiteen i årsrapporten til Vålerenga. skrev VG i dag
Styremøtedokumentene til Vålerenga sponses av Leiv Vidar, bare sånn til info.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»