Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
chatin

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av chatin »

Deila skrev: tir jan 24, 2023 9:04 pm
Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 9:03 pm så han er allerede ferdig med medisinsk test?

Ny spiller i morgen?
Om alt gikk etter planen så blir han nok presentert i morgen, ja..
Troppen hadde fri i dag etter retur fra Marbella i går. Vil tro det er derfor de venter til i morgen med å offentliggjøre, med mindre noe ble oppdaget på medisinsk sjekk.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Deila skrev: tir jan 24, 2023 9:04 pm
Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 9:03 pm så han er allerede ferdig med medisinsk test?

Ny spiller i morgen?
Om alt gikk etter planen så blir han nok presentert i morgen, ja..
kan ikke skade dette, håper vi da :)

Deila

Legg inn av Deila »

Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm
Deila skrev: tir jan 24, 2023 9:04 pm
Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 9:03 pm så han er allerede ferdig med medisinsk test?

Ny spiller i morgen?
Om alt gikk etter planen så blir han nok presentert i morgen, ja..
kan ikke skade dette, håper vi da :)
Nei for all del, liker veldig godt denne signeringen :)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Da er det nok ikke lenge før osame forsvinner antar jeg.
Men når skjedde det sist at vi hadde en erstatter klar før vi solgte en spiller?
Det er uvant kost , men veldig gledelig!

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Deila skrev: tir jan 24, 2023 10:16 pm
Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm
Deila skrev: tir jan 24, 2023 9:04 pm

Om alt gikk etter planen så blir han nok presentert i morgen, ja..
kan ikke skade dette, håper vi da :)
Nei for all del, liker veldig godt denne signeringen :)
første jeg gjorde var og sjekke 2022 videon med alle målene, var et par giftige mål der, pluss et par ganske ville skudd :)

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

KingKongHalvor skrev: man jan 23, 2023 11:12 pm
Jonasar skrev: man jan 23, 2023 11:09 pm Håper virkelig Vålerenga får bra penger for Osame i det minste, blir en kjip dag den dagen han er borte
Morsom spiller på sitt beste, men veldig overvurdert. Får ikke mye for så ustabile spillere fra en klubb midt på tabellen i Norge.
Tenker det maks er snakk om 10-12 mill, og kanskje halvparten cash.
tipper Ofkir inn i morgen, og Osame forlater Vålerenga på Fredag(håper det tar litt lenger tid) men han fortjener det han kan få og skal selfølgeig ønske han lykke til videre :)

Deila

Legg inn av Deila »


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: ons jan 25, 2023 10:16 am
Bekreftet av klubben nå!
https://www.vif-fotball.no/nyheter/ofki ... kongeblatt

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Ofte en stund mellom signeringer som gjør at det kribler litt i kroppen, men dette er noe jeg virkelig har trua på! Her får vi en relativt ung spiller inn etter en kjempesesong i eliteserien, som glir rett inn i startelleveren og som garantert er veldig sulten på å vise seg fram.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Han tok et steg ned med en tur til Romerike og kommer tilbake som god nok nå noen år etter.

Gode ord, velkommen tilbake Ofkir :)

chatin

Legg inn av chatin »

Spent på veien videre i dette overgangsvinduet. Ble vel sagt at vi skulle ha en spiller i hvert ledd, noe vi forsåvidt har hentet i Storevik, Kiil Olsen, Bully og Ofkir.

Samtidig har det sett ut som vi er i markedet for en sentral midtbanespiller, og hadde kanskje trodd det skulle komme inn en ren spiss som erstatter for Udahl. Mulig de satser på Jatta som backup for Børven. Har vel knapt lest et eneste rykte om spisser vi har ønsket oss denne vinteren.

Om Osame forsvinner har vi erstatterne klare i Ofkir og Dicko. Hadde kanskje trodd det skulle skje litt mere på ut-siden også i løpet av vinteren. F.eks Zuta tviler jeg på er keen på å være backup for Juklerød. I mine øyne ville det vært en nobrainer å forsøke å selge Zuta, kanskje få noen kroner for han, bli kvitt en trolig solid lønnsutgift. En perfekt erstatter ville vært Thore Pedersen som står uten klubb etter at han ikke har signert ny kontrakt med Haugesund. 4 år yngre enn Zuta, neppe like mye i lønn, like god på høyre som venstre back, har også spilt indreløper og lurer på om han ikke har vikariert som stopper også tidligere. En perfekt squad player som ville fått en del spilletid fordi han er så anvendelig, og han er i en alder hvor Fagermo har etterlyst flere spillere i.

Hva tror vi skjer før vinduet stenger?

Deila

Legg inn av Deila »

Tror i hvert fall vi henter en sentral midtbane. Håper på en spennende backup spiss også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fagermo har i hvert fall uttalt at han ønsker 'et par mann' til inn. Begrunnelsen er ubalansert stall, og han har jo tidligere sagt litt om alderssammensetning.
Vi mangler en def.midtbane, her trengs et klart førstevalg inn.
Ellers har vi vel bare Amor på høyrekant, og børven som spiss (tenker ikke jattasom et reelt alternativ pga hva han har vist hittil)
Regner med at osame og zuta ut, og da trenger vi en backup venstreback, gjene en som kan ta begge sider. Der hørtes chatin sitt forslag veldig fornuftig ut.

lund

Legg inn av lund »

chatin skrev: tor jan 26, 2023 5:35 am Spent på veien videre i dette overgangsvinduet. Ble vel sagt at vi skulle ha en spiller i hvert ledd, noe vi forsåvidt har hentet i Storevik, Kiil Olsen, Bully og Ofkir.

Samtidig har det sett ut som vi er i markedet for en sentral midtbanespiller, og hadde kanskje trodd det skulle komme inn en ren spiss som erstatter for Udahl. Mulig de satser på Jatta som backup for Børven. Har vel knapt lest et eneste rykte om spisser vi har ønsket oss denne vinteren.

Om Osame forsvinner har vi erstatterne klare i Ofkir og Dicko. Hadde kanskje trodd det skulle skje litt mere på ut-siden også i løpet av vinteren. F.eks Zuta tviler jeg på er keen på å være backup for Juklerød. I mine øyne ville det vært en nobrainer å forsøke å selge Zuta, kanskje få noen kroner for han, bli kvitt en trolig solid lønnsutgift. En perfekt erstatter ville vært Thore Pedersen som står uten klubb etter at han ikke har signert ny kontrakt med Haugesund. 4 år yngre enn Zuta, neppe like mye i lønn, like god på høyre som venstre back, har også spilt indreløper og lurer på om han ikke har vikariert som stopper også tidligere. En perfekt squad player som ville fått en del spilletid fordi han er så anvendelig, og han er i en alder hvor Fagermo har etterlyst flere spillere i.

Hva tror vi skjer før vinduet stenger?
Sannsynligvis ikke Thore Pedersen i alle fall. Han er i samtaler med Brann for øyeblikket.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Osame er vist åpen for å forlenge..
Det så jeg ikke komme, men jeg må innrømme at jeg har ikke helt trua på det.

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: tor jan 26, 2023 12:41 pm Osame er vist åpen for å forlenge..
Det så jeg ikke komme, men jeg må innrømme at jeg har ikke helt trua på det.
Jøss, ja det er overraskende i så fall. Blir mer penger i kassa for oss dagen han drar da, om han signerer ny kontrakt.

chatin

Legg inn av chatin »

Deila skrev: tor jan 26, 2023 7:02 am Håper på en spennende backup spiss også.
Enig, men spent på hvilken hylle vi eventuelt finner han på. Har ikke hørt noen rykter, og sånn umiddelbart ingen i Eliteserien/OBOS som jeg tenker på som en åpenbar kandidat.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tor jan 26, 2023 11:06 pm
Deila skrev: tor jan 26, 2023 7:02 am Håper på en spennende backup spiss også.
Enig, men spent på hvilken hylle vi eventuelt finner han på. Har ikke hørt noen rykter, og sånn umiddelbart ingen i Eliteserien/OBOS som jeg tenker på som en åpenbar kandidat.
Et beist av en kan som JJ tar med seg fra Afrika?

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: tor jan 26, 2023 11:06 pm
Deila skrev: tor jan 26, 2023 7:02 am Håper på en spennende backup spiss også.
Enig, men spent på hvilken hylle vi eventuelt finner han på. Har ikke hørt noen rykter, og sånn umiddelbart ingen i Eliteserien/OBOS som jeg tenker på som en åpenbar kandidat.
Håper som nevnt over her på et fysisk råskinn fra Afrika. Hurtig, teknisk og et beist med et stort potensiale. Som vi kan selge videre til PL for 100 mill etter vi har herjer litt i Europa ;)

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

JackBlack skrev: tor jan 26, 2023 12:41 pm Osame er vist åpen for å forlenge..
Det så jeg ikke komme, men jeg må innrømme at jeg har ikke helt trua på det.
Tror dessverre (som LSK-supporter) at dette ville vært en smart avgjørelse. Osame har et ekstremt høyt toppnivå, men føler han har til gode å levere stabilt over en hel sesong. Var jo enorm noen kamper på høsten i fjor, ellers var han bare "så der". Blir 22 i år, så dårlig tid har han heller ikke. Kontrakt ut 2025, så går han fort for en langt penere sum, og til en langt mer interessant klubb, ca. sommeren '24 tenker jeg.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

ny treningskamp i dag.
Mot Sarpsborg i Vallhall. Gratis inngang for alle med sesongkort. men kampen går også på direktesport.
Stefan Strandberg, Odin Thiago Holm, Stian Sjøvold Torstensen og Filip Thorvaldsen spiller ikke denne kampen.
Kjellsen starter(!!)
https://www.vif-fotball.no/nyheter/vil- ... -valerenga

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

JackBlack skrev: fre jan 27, 2023 9:48 am ny treningskamp i dag.
Mot Sarpsborg i Vallhall. Gratis inngang for alle med sesongkort. men kampen går også på direktesport.
Stefan Strandberg, Odin Thiago Holm, Stian Sjøvold Torstensen og Filip Thorvaldsen spiller ikke denne kampen.
Kjellsen starter(!!)
https://www.vif-fotball.no/nyheter/vil- ... -valerenga
spennende

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

interesant artikkel i TV2 om noen av ung-gutta.
De bommer dog grovt med en spiller, Emilsen forsvinner fra klubben for noen knappenåler og glansbilder i løpet av noen ukers tid.
Spent på å se hvor mye den manglende tilliten kommer til å bite klubben i ræva. Har de vurdert riktig eller er dette en klassisk Vålerenga glipp a la Zafeiris?

https://www.tv2.no/sport/fotball/trioen ... /15458426/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »


Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Mye Vålerenga i media om dagen.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... signering/
Lite utdrag fra trikkeligaens intervju med speider Fredrik Wisur Hansen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Vålerenga starter med følgende lag.

Storevik
Hedenstad- Kiil Olsen- Kjellsen- Zuta
Riisnæs- Oldrup- Strand
Layouni- Børven- Dicko Eng

Alle skal få spileltid i dag sies det.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »


Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Vålerenga har ballen mest og de fleste sjansene, men sarpingene hadde nettopp en stor sjanse.
klassisk treningskamp så langt, mye rare ballberøringer.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Mange bytter.
nedre nivå på spillet nå.
Ofkir god
Emilsen får endelig prøve seg som sentral midt.
2-1 til Vålerenga. Bjørdal og Jatta(!!!!) scoret

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

3-1 Bjørdal
Sharaoui med"assist". Bjørdal heldig og får ballen fra en uheldig sarping som ikke klarer å klarere.
.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»