Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Jonasar »

Balder skrev: man sep 13, 2021 7:44 pm
Jonasar skrev: man sep 13, 2021 7:24 pm
Balder skrev: man sep 13, 2021 7:00 pm

Kan være at han ikke passer i det systemet Vålerenga har nå.
da må han jo prøve og omstille seg til alles beste

"Jeg har gjort det jeg gjorde i Glimt. Min spillestil er sånn. Får jeg ikke ballen, kan jeg ikke gjøre noe. I Glimt fikk jeg ballen når jeg ville, her har det lugget og jeg har ikke fått ballen. Det har vært frustrerende."

og si noe sånn blir for dumt...

Benk og Udahl istedet!
Vålerenga og spillerne må gjøre noe ihvertfall, for det de viste i går var ille.
Helt klart!

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

"– Ja, ja, jeg kjenner meg bra. Får jeg ballen, kjører jeg én mot én hele tiden. Jeg kommer til innlegg hver gang jeg kommer i de situasjonene. Men det skjer ikke ofte nok."

Selvinnsikt. Har knapt sett han komme til noe som helst. Selg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Jeg tror vår venn Everenga har et viktig poeng. Bakrommet er ikke der til at Layouni og Kjartansson får utnyttet sine sterke sider.-
Bjørdal og Sahraaoui holder ofte på ballen og gjør nok det det som forventes av dem, men det gjør samtidig at motstander-laget tetter igjen bakover.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Det er her jeg ikke skjønner rekrutteringen vår. Med Layouni og Kjartansson har vi hentet navn framfor spillertyper som passer.

dzk

Legg inn av dzk »

Layouni har helt rett i at han blir brukt feil. Vi har hentet en spiller som ikke passer inn i spillestilen i hele tatt. Stryk til enhver person som har vært involvert i den overgangen.

Men alle skjønner at det er ikke derfor Layouni har vært komplett udugelig. Du går ikke fra postnord til champions league med et par gode baller i bakrommet.

chatin

Legg inn av chatin »

Signeringene under Fagermos ledelse:

Fredrik Oldrup Jensen - Kom inn og erstattet Abu. Fagermos mann, har variert. God på sitt beste, men ekstremt mye av spillet vårt er lagt opp til å gå gjennom han, og de kampene motstander har tatt han ut har vi ikke skapt noen ting og har tydeligvis ingen plan B. Usikker på om han er den typen defensiv midt vi trenger.

Benjamin Stokke - Kom som en backup-løsning for Matti Vilhjalmsson og gjorde den jobben, men ble tredjevalg når Kjartansson kom og forlot etter sesongen.

Vidar Örn Kjartansson - Fantastisk comeback mot Brann, ok høst etter det. I år har det vært trasigt.. Skader og måltørke. Ønsker seg visstnok bort og forsvinner fort i vinter.

Henrik Bjørdal - Vår mest solide spiller siden han kom, leverer aldri dårligere enn en firer på børsen. Legger ned innsats uansett. På sitt beste en av de beste spillerne i ligaen.

Amor Layouni - Flagship-signeringa før sesongen. Vanvittig så optimistisk folk var. Fagermo mente han passet perfekt. Hadde visstnok tilbud fra de største klubbene i Sverige, men valgte VIF for det var den spillestilen som passet han best. Etter litt over et halvt år er det INGEN som skjønner hvorfor han ble hentet.

Henrik Udahl - Toppscorer i OBOS-Ligaen med hjertet i Vålerenga. Hentet som backup-spiss for Kjartansson og har levert når Kjartansson har vært ute.

Tobias Christensen - Ung spiller som kan bli bra, men de må bestemme seg for hvilken posisjon han skal dyrkes i. Brukes som indreløper, høyrekant, sentral midt. Er redd talentet skusles vekk om han ikke får sjansen i en rolle over tid.

Albin Mörfelt - Potensial, tror han kan bli bra, men fått minimalt med sjanser så langt.

Leonard Zuta - Som erstatter til Adekugbe, har på ingen måte forsterket oss. Fikk vel 3-årskontrakt som 29-åring.

Nicolaj Thomsen - Hentet egentlig som stallfyll ut sesongen på korttidskontrakt.


Udahl og Bjørdal er vel de som kan sies og ha levert. Mörfelt og Christensen er signeringer som man kan forsvare ettersom de fortsatt er ung. Ellers har de ¨store¨ signeringene feilet og ellers er det Thomsen og Stokke på korttidskontrakter uten å forsterke oss.

Hvis man itillegg tenker på de siste signeringene vi gjorde under Deila; Camara, George, Kanstrup og Fellah. Så må man kunne si at Jørgen Ingebrigtsen leverer til terningkast 1, kanskje 2 på overgangsmarkedet. Når man i tillegg har en trener da i Fagermo som aldri har vært veldig god på overgangsmarkedet sier det seg selv at man burde hatt inn kompetanse på det området i klubben. Man har kvittet seg med speidernettverket man bygde opp under Lars Tjærnås sin ledelse, Jørgen Ingebrigtsen ble sportsdirektør fra rollen som fysisk trener. Vi trenger en sportssjef som kan dette, men kunnskap om markedet og som kan bruke sitt nettverk for å finne spillere.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Savner tommelfunksjon nå kjenner jeg. Chatin leverer her fasitbeskrivelse av vår overgangspolicy.

chatin

Legg inn av chatin »

Everenga skrev: tir sep 14, 2021 8:59 pm Savner tommelfunksjon nå kjenner jeg. Chatin leverer her fasitbeskrivelse av vår overgangspolicy.
Godt vi er flere som ser de samme tingene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Vålerenga 2- Brattvåg 6-2
Sjøeng - Holmé, Skaret (Bjurstrøm 46´), Hammer Kjelsen, Opsahl - Bech Riisnæs (Fredriksen 46´), Emilsen, Thiago Holm (Udahl 46´) - Mörfelt (Dicko Eng 46´), Stensrud, Diallo Touré (Mulaj 90´).

Scoringene: Albin Mörfelt 13. min (Thiago Holm), Odin Thiago Holm 37. min, Andreas Stensrud x2 (Dicko Eng), Henrik Udahl 81. min (Dicko Eng), Henrik Udahl 83. min (Stensrud)

chatin

Legg inn av chatin »

Big George skrev: ons sep 15, 2021 1:22 am Vålerenga 2- Brattvåg 6-2
Morsom kamp å se på, en av de mest imponerende jeg har sett av rekruttene i år. Så ut som unggutta virkelig vil vise seg frem når ¨stjernene¨ på a-laget ikke leverer. Odin Holm er helt sjef i den første omgangen, i skikkelig lekent humør og leverer assist og et fantastisk mål det bare er å klikke seg inn å se på for de som ikke så det. Udahl får en omgang som indreløper (!), og scorer faktisk to mål. Ellers er Emilsen god, Dicko Eng mer og mer spennende. 2004-gutt Andreas Stensrud har gått under radaren for meg, men var god.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

chatin skrev: ons sep 15, 2021 1:32 am
Big George skrev: ons sep 15, 2021 1:22 am Vålerenga 2- Brattvåg 6-2
Morsom kamp å se på, en av de mest imponerende jeg har sett av rekruttene i år. Så ut som unggutta virkelig vil vise seg frem når ¨stjernene¨ på a-laget ikke leverer. Odin Holm er helt sjef i den første omgangen, i skikkelig lekent humør og leverer assist og et fantastisk mål det bare er å klikke seg inn å se på for de som ikke så det. Udahl får en omgang som indreløper (!), og scorer faktisk to mål. Ellers er Emilsen god, Dicko Eng mer og mer spennende. 2004-gutt Andreas Stensrud har gått under radaren for meg, men var god.
Så ikke kampen men Emilsen og Eng bør ha seriøs spilletid allerede i høst og neste år.
Odin Holm har en ekstrem viktig egenskap og det er uforutsigbarhet som nå trengs i Enga.
Det hele er dessverre veldig forutsigbart på Enga de siste månedene.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: ons sep 15, 2021 1:38 am
chatin skrev: ons sep 15, 2021 1:32 am
Big George skrev: ons sep 15, 2021 1:22 am Vålerenga 2- Brattvåg 6-2
Morsom kamp å se på, en av de mest imponerende jeg har sett av rekruttene i år. Så ut som unggutta virkelig vil vise seg frem når ¨stjernene¨ på a-laget ikke leverer. Odin Holm er helt sjef i den første omgangen, i skikkelig lekent humør og leverer assist og et fantastisk mål det bare er å klikke seg inn å se på for de som ikke så det. Udahl får en omgang som indreløper (!), og scorer faktisk to mål. Ellers er Emilsen god, Dicko Eng mer og mer spennende. 2004-gutt Andreas Stensrud har gått under radaren for meg, men var god.
Så ikke kampen men Emilsen og Eng bør ha seriøs spilletid allerede i høst og neste år.
Odin Holm har en ekstrem viktig egenskap og det er uforutsigbarhet som nå trengs i Enga.
Det hele er dessverre veldig forutsigbart på Enga de siste månedene.
Skulle så indelig gjerne sett noen flere spillere med fart som spisskompetanse.
særlig i forsvar. Layouni er jo rask, men får sjelden/aldri ballen der han er best.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Vil overraske meg om ikke Vålerenga taper mot Molde i kveld. Der laget er i dag, så ser det ut til at laget vil havne på nedre halvdel av tabellen når sesongen er over. Ikke akkurat det man så for seg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Fagermo sitter vel trygt selv om sesongen skulle ende med nedre halvdel, eller?

dzk

Legg inn av dzk »

HarryH skrev: søn sep 19, 2021 1:15 pm Fagermo sitter vel trygt selv om sesongen skulle ende med nedre halvdel, eller?
Ja. Tror det kun er nedrykk som ville resultert i noe annet. Men når man ser på hvilke lag som ligger der nede i bunnen så kan vi tape alle de resterende kampene og alikevel unngå direkte nedrykk.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

HarryH skrev: søn sep 19, 2021 1:15 pm Fagermo sitter vel trygt selv om sesongen skulle ende med nedre halvdel, eller?
Ja, som dzk skriver så er det nok bare nedrykk som hadde fått han til å sitte utrygt nå.

Den ryddejobben som er gjort med stallen siden Deilas avgang har vært solid. Kuttet betydelig med lønnskostnader og fått frem flere egne talenter. Selv om han og Ingebrigtsen har rotet seg bort i et par nye Deilasigneringer nå.

Jeg er redd Fagermo er god til bygge solide lag med lite midler, men at han ikke har det som skal til for å utvikle et topplag. Tror han uansett vil få et par år til, om det ikke skjer noe spesielt. Så vil en avgjørelse da evt henge sammen med hvor mye klubben har brukt av midler frem til det.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Layouni og Kjartansson igjen. Mulig vi får mer bakrom mot et bedre lag som Molde men dette må da være siste sjanse for de to.

startelver

Legg inn av startelver »

Molde tar nok med seg minst et poeng i denne kampen.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Vålerenga overrasker (trodde det skulle bli tap i dag), og takk for det! Men for mange uavgjort kamper til at det blir noen medalje.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Grei innsats mot et veldig godt Molde-lag.

dzk

Legg inn av dzk »

Stor fremgang fra SF-kampen. Uavgjort holdt selvfølgelig ikke for håpet om å ta fjerdeplassen, men vi driter oss i det minste ikke ut. Irriterende med straffa imot, men uavgjort var nok fortjent uansett.

Så håper jeg at Layouni får benkeplass ut sesongen. I dag fikk han ballene han ønsket og det resulterte i et klart bevis på at det kun er hans egen skyld at han er ræva i år.
Sist redigert av dzk den søn sep 19, 2021 10:37 pm, redigert 2 ganger totalt.

chatin

Legg inn av chatin »

Skjønner ikke at vi kan variere så mye i prestasjoner. Er laget så avhengig av hjemmepublikum og kunstgress? Ganske bra kamp i dag etter den forferdelige kampen i Sandefjord. Men igjen mangler vi effektivitet og det vi skaper av sjanser/halvsjanser blir liksom aldri veldig farlig. Men vi lar ikke Molde skape så mye heller. Straffesparket til Molde skjønner jeg fortsatt fint lite av. Näsberg løper bare og hælen til Ellingsen treffer muligens kneet til Ivan, men skjønner ikke at det blir blåst på den. Når dommerteamet itillegg benytter storskjermen blir det bare tragikomisk hele situasjonen.

Mia

Legg inn av Mia »

Straffa er så latterlig at jeg ikke har ord. Blir jo nesten som at holder holder jo armene bak ryggen nå, for å ikke ha den i unaturlig stilling, skal man ikke kunne løpe bak noen heller nå, grunnet at spilleren forran deg kan bære uheldig å kakke deg i kneet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Vålerenga vs Odd Kai Erik Steen er dommer
onsdag 22. september 3.runde i NM.
Inkludert i sesongkortet mener jeg å ha lest.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Mia skrev: søn sep 19, 2021 10:59 pm Straffa er så latterlig at jeg ikke har ord. Blir jo nesten som at holder holder jo armene bak ryggen nå, for å ikke ha den i unaturlig stilling, skal man ikke kunne løpe bak noen heller nå, grunnet at spilleren forran deg kan bære uheldig å kakke deg i kneet.
Bare nysgjerrig: Hva er egentlig forskjellen på å felle noen ved å løpe inn i de bakfra, og å felle noen med en kråkefot?

Mia

Legg inn av Mia »

GunnarBull skrev: man sep 20, 2021 9:31 am
Mia skrev: søn sep 19, 2021 10:59 pm Straffa er så latterlig at jeg ikke har ord. Blir jo nesten som at holder holder jo armene bak ryggen nå, for å ikke ha den i unaturlig stilling, skal man ikke kunne løpe bak noen heller nå, grunnet at spilleren forran deg kan bære uheldig å kakke deg i kneet.
Bare nysgjerrig: Hva er egentlig forskjellen på å felle noen ved å løpe inn i de bakfra, og å felle noen med en kråkefot?
Han må jo løpe ett sted. Eller må man begynne i fotballen og løpe 1 meter bak, siden eller foran for å være helt sikker på at motstander ikke kan komme borti deg? Er vell ingen personer som feller noen med ett kne som ble gjort her. Men det er jo ypperlig for spillerne da, vet dem at dem har en mann tett inn på seg, så kan man jo bare ta sålen borti beinet til dem som løper bak seg så får man frispark eller straffe.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Sånne straffe-situasjoner utlignes i løpet av en sesong hevdes det. Vi får håpe det stemmer.
Jeg gidder ihvertfall ikke leke dommer, men det er meg.
Har respekt for at folk reagerer.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Terje Hauge har uttalt seg om straffen. Forøvrig er gårsdagens dommer satt opp til helgen igjen mellom Sandefjord og Stabæk.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/x8OvB ... g-loesning

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

«Elementer til kontakt» var ny.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Mia skrev: man sep 20, 2021 1:06 pm
GunnarBull skrev: man sep 20, 2021 9:31 am
Mia skrev: søn sep 19, 2021 10:59 pm Straffa er så latterlig at jeg ikke har ord. Blir jo nesten som at holder holder jo armene bak ryggen nå, for å ikke ha den i unaturlig stilling, skal man ikke kunne løpe bak noen heller nå, grunnet at spilleren forran deg kan bære uheldig å kakke deg i kneet.
Bare nysgjerrig: Hva er egentlig forskjellen på å felle noen ved å løpe inn i de bakfra, og å felle noen med en kråkefot?
Han må jo løpe ett sted. Eller må man begynne i fotballen og løpe 1 meter bak, siden eller foran for å være helt sikker på at motstander ikke kan komme borti deg? Er vell ingen personer som feller noen med ett kne som ble gjort her. Men det er jo ypperlig for spillerne da, vet dem at dem har en mann tett inn på seg, så kan man jo bare ta sålen borti beinet til dem som løper bak seg så får man frispark eller straffe.
Takk for svar. Såvidt jeg vet er det en ganske vanlig metode blant noen spisser som løper etter ballen og har noen rett i hæla å sakke på tempoet, slik at de blir løpt ned, for deretter å få idømt straffe. Da er det opp til dommeren å vurdere om det er gjort bevisst eller ei. Å felle ham som løper foran deg vil normalt føre til frispark, eller i dette tilfellet straffe.

Ellers enig i at det bør være en opplagt målsjanse før man kan dømme straffe, men det er en helt annen diskusjon.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»