Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
MadBum

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av MadBum »

Fagermo har jo mistet det totalt.

Mia

Legg inn av Mia »

Er ikke bare det at Fagermo har mistet det totalt. Men er jo så mye som han gjør som er så ekstremt merkelig. Merkelig bytter. Hva skjer med Udahl? Kjartansson er jo spilt elendig i hele år, han blir jo fryst ut. Hva er greia med Oldrup ned som stopper, når man har talenter på benken. Sett nå spillere der dem er gode. Og denne Laouni? Har aldri latt meg begeistre av han, og var skeptisk når han kom til Enga, men når man spiller som han gjør, så kan man enten sette inn noen andre, eller spille med 10 mann.

Overgangsvinduet, ja er ikke bare Fagermo sin feil, men han har da virkelig noe å si han også. Hva er det vi egentlig har hentet? Han svensken som skulle erstatte Dønnum, som etter det jeg har hørt også er ganske så dårlig på 2 laget. Han dansken fra København som ikke har spilt på lang tid, men skulle heve nivået på trening, greit nok, men hvorfor får han spille istedenfor unggutter som aldri hadde gjort det noe dårligere.

Nei, jeg begynner faktisk å tvile på Fagermo når jeg ser disse valgene han tar.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fagermo har ikke imponert noen med sine disposisjoner denne sesongen, man står igjen med spørsmålet om han har blitt fortalt at Layouni og Kjartansson skal spille samma hva. Hvorfor er de ellers fortsatt på laget uke ut og uke inn. Hvorfor er Oldrup midtforsvar når han ikke klarer det.

chatin

Legg inn av chatin »

Føler mange av tingene vi kan ta Fagermo å nå er ting som han også gjorde i Odd også. Når det flyter så har ingen snakket om det. Men også der rullerte han lite og overgangsmarkedet var der han var svakest. Han er jo en sta type, fryktelig prinsippfast og er en som neppe bryr seg nevneverdig om hva noen andre måtte mene. Han kler heller ikke at laget gjør det dårlig for da blir han fryktelig grinete. Han har nok bestemt seg for å få til Layouni, så får man se hvor lang tid det tar før han også gir han opp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

For meg nå er spørsmålet neste år. Det blir ikke medalje eller e.-cup i år. Tør han kjøre unggutta for fullt som vi så tendenser til i vårsesongen ? Det funket jo bra. Det kan jo tvinges fram salg i neste vindu. Flere spillere er attraktive i utlandet.
Fagermo skal virkelig få gruble i vinter.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

På tide at Udahl får igjen spissplassen . . . I den formen Kjartansson er nå, er han ingen trussel for noen.
Hva med å gi han et par kamper på rekruttlaget? Der kunne han kanskje få muligheten til å kjenne på hvordan det er å score igjen . . . Eller har han muligens ikke psyke til å takle det?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Mathias Emilsen er muligens den som har prestert best på rekruttlaget i år. men han er ikke engang blant reservene i Eliteseriekamper i høst.
Har Fagermo mistet det helt ?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Min tålmodighet for vif er definitivt slutt.Hvorfor signerte vif Kjartanson? han er ræva ser spillere i obos som er langt bedre..

Mia

Legg inn av Mia »

Ørnen var ikke så dårlig da han kom, men i år har han vært elendig. Så kan man jo ha alle mulige unnskyldninger for han. Sleit på "hjemmebane", resten av laget har heller ikke fungert osv.
Men om man har andre tanker i hodet enn fotballen, som er forstårlig så burde man heller ikke spille. Uansett så mangler han også det som gjorde han så bra, avslutningene. En del av dem mulighetene han har hatt i år, hadde han satt forrige gang han var her. Nå ser du ut som han ikke tror på det selv, og da blir det vanskelig.
Mulig han trenger hjelp med det mentale, mulig han har gått av noen kamper på 2 laget for å se om han kan score der.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Nattevakt skrev: tor sep 23, 2021 3:31 pm Min tålmodighet for vif er definitivt slutt.Hvorfor signerte vif Kjartanson? han er ræva ser spillere i obos som er langt bedre..
Kjartansson har vært en målgarantist mer eller mindre hele karrieren. Endte på 9 mål på 14 seriekamper i fjor. Spilte landskamp og scorte mot Danmark i Parken i desember. Signerte som 30 åring. For en spiss som ikke er avhengig av farten så er 28-32 de beste årene av karrieren.

Jeg er enig med de som mener at Udahl bør få sjansen nå. Men det får være grenser for hvor sutrete og etterpåkloke folk skal være.

startelver

Legg inn av startelver »

Virker som Fagermo har fått denne berømte smitteeffekten etter en god første sesong så ramler korthuset sammen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Passord123 skrev: tor sep 23, 2021 5:53 pm
Nattevakt skrev: tor sep 23, 2021 3:31 pm Min tålmodighet for vif er definitivt slutt.Hvorfor signerte vif Kjartanson? han er ræva ser spillere i obos som er langt bedre..
Kjartansson har vært en målgarantist mer eller mindre hele karrieren. Endte på 9 mål på 14 seriekamper i fjor. Spilte landskamp og scorte mot Danmark i Parken i desember. Signerte som 30 åring. For en spiss som ikke er avhengig av farten så er 28-32 de beste årene av karrieren.

Jeg er enig med de som mener at Udahl bør få sjansen nå. Men det får være grenser for hvor sutrete og etterpåkloke folk skal være.
Problemet er jo typen spiss han er. Han er kun målscorer og da ser han bare dum ut når det ikke blir mål av det. Er man også driblefant og assistkonge eller targetman så har man litt mer å gå på.

Jeg tror ikke de fleste av oss er etterpåkloke, vi er lei av at man prøver og prøver det samme når det ikke funker.

Delia var likedan, er det så vanskelig og innrømme at kanskje kan noe annet funke?

Det virker som om framveksten av prinsippfaste trenere som Guardiola og Klopp gjør at man må ha en filosofi man ikke kan endre. Er du trener i Eliteserien har du begrensninger med tanke på spillertyper og da må man ha en mer pragmatisk tilnærming enn om man er trener for et av verdens topplag.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Rekruttene stilte et ganske brukbart lag borte mot Fløya, men bare 1-1.
Ingen scoring på Udahl.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

busemannen skrev: fre sep 24, 2021 9:56 am Rekruttene stilte et ganske brukbart lag borte mot Fløya, men bare 1-1.
Ingen scoring på Udahl.
Tror Udahl spilte indreløper (igjen?). Vi sitter altså her med et lag som sliter veldig foran boksen, og toppscoreren våres som er spiss spiller indreløper for andrelaget? Det virker jo fullstendig på trynet spør du meg.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hvor mye sliter Enga borte mot Glimt med både Layouni og Osame ute pga suspensjon? Og hvor ille var skaden på Näsberg?

Mia

Legg inn av Mia »

Ser ut som det da endelig er mulig å få fulle tribuner igjen, bare så kjedelig at vi ikke har en dritt å spille for.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Udahl er en tap-in spiss. veldig god innenfor 16 meteren. Greit at Fagermo vil utvikle gutten, men det er foran mål han er god.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kalle73 skrev: fre sep 24, 2021 12:24 pm Hvor mye sliter Enga borte mot Glimt med både Layouni og Osame ute pga suspensjon? Og hvor ille var skaden på Näsberg?
Osame er et tap. Layouni er det ikke for å si det forsiktig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

"Layouni er det ikke for å si det forsiktig."
Tror Glimt kjører på for fullt og det er bra arbeidsklima for Layouni. Men han er vel ute ?
Vi får se om Fagermo dytter inn Christensen og en av utlendingene.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Er det mulig og stå over kampene mot Glimt og godset? :p

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: fre sep 24, 2021 1:01 pm Udahl er en tap-in spiss. veldig god innenfor 16 meteren. Greit at Fagermo vil utvikle gutten, men det er foran mål han er god.
Bare tull fra Fagermo. Man visste godt hva han var. Husker ikke at folk prøvde å utvikle Inzaghi eller Lineker ved å bruke dem på midten. Uten sammenligning forøvrig.

chatin

Legg inn av chatin »

Seeberik skrev: fre sep 24, 2021 11:41 am
Tror Udahl spilte indreløper (igjen?). Vi sitter altså her med et lag som sliter veldig foran boksen, og toppscoreren våres som er spiss spiller indreløper for andrelaget? Det virker jo fullstendig på trynet spør du meg.
Eneste som kan forsvare det må jo være at Fagermo ønsker at det er noe med rolleforståelse han skal lære av å spille indreløper, typ lære mer om hvordan spissen burde bevege seg av å spille bak spissen. Regner med Fagermo bestemmer hvem som skal ha spilletid på b-laget, så veldig rart at de ikke ønsker å gi en spilletid på topp.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kjenner jeg begynner å bli lei trenere som tror de er smartere enn alle andre. Deila og Fagermo er begge i den leiren.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: fre sep 24, 2021 5:28 pm Kjenner jeg begynner å bli lei trenere som tror de er smartere enn alle andre. Deila og Fagermo er begge i den leiren.
Kanskje dere vil prøve LAN neste gang?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: fre sep 24, 2021 6:33 pm
Everenga skrev: fre sep 24, 2021 5:28 pm Kjenner jeg begynner å bli lei trenere som tror de er smartere enn alle andre. Deila og Fagermo er begge i den leiren.
Kanskje dere vil prøve LAN neste gang?
Sånn helt alvorlig har vel vi egentlig hatt våre mest suksessrike perioder med trenere som prioriterte defensiv struktur så er ikke sikkert det hadde vært så dumt :)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: fre sep 24, 2021 6:41 pm Sånn helt alvorlig har vel vi egentlig hatt våre mest suksessrike perioder med trenere som prioriterte defensiv struktur så er ikke sikkert det hadde vært så dumt :)
Det funket jo ganske fint for oss en stund også. Men når det buttet imot, så var han ikke veldig åpen for input, for å si det forsiktig.

startelver

Legg inn av startelver »

Savner dere Martin Andresen sine glansdager?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Jonasar skrev: fre sep 24, 2021 2:36 pm Er det mulig og stå over kampene mot Glimt og godset? :p
Du får fake en skade.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Everenga skrev: fre sep 24, 2021 5:28 pm Kjenner jeg begynner å bli lei trenere som tror de er smartere enn alle andre. Deila og Fagermo er begge i den leiren.
Fagermo har vært smart frem til sommeren og rimelig idiot siden det.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Vi må da ha litt mer tålmodighet, men det blir jo spennende å se åssen det rusler i vei utover høsten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»