Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
dzk

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: man nov 14, 2022 4:17 pm
Deila skrev: man nov 14, 2022 12:47 pm
Perkele skrev: man nov 14, 2022 12:34 pm Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉
Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.
kontrakt ut 2024, men har ytret ønske om å kunne fortsette i utlandet om en mulighet åpner seg.
Skal være er par som skal ha meldt sin interesse.
Får vi et par mill for Børven så er det en bra deal for oss. Skal være lett å erstatte han med noe bedre.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Problemet til Vålerenga er hvordan det blir styrt, at sportssjefen er under trener. Når vi har samme trener neste år, vil det samme ræva resultater. Enda et år der vi surrer midt på tabellen. Kanskje ny giv og ny trener i 2024?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?
Årets dummeste uttalelse. Han sier faktisk at han selv er for dårlig i jobben, for han er personlig direkte ansvarlig for kontinuiteten, eventuelt mangel av sådan. Men hans klippekortprinsipp, må jo i seg være kontinuitet?

startelver

Legg inn av startelver »

ehall skrev: man nov 14, 2022 9:14 pm Problemet til Vålerenga er hvordan det blir styrt, at sportssjefen er under trener. Når vi har samme trener neste år, vil det samme ræva resultater. Enda et år der vi surrer midt på tabellen. Kanskje ny giv og ny trener i 2024?
Målet er vel alltid å komme topp 3. Skjer nok ikke med Fagermo.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Man må ta tiden til hjelp. Bygge stein for stein heter det visst.
Dagens spillere under 20 år blir bedre og bedre og flere yngre kommer opp.
Husk ay Vålerengas nedslagsfelt er Oslo fotballkrets som inkluderer Asker, Bærum ;Kolbotn, Gjelleråsen og Nesodden
Det er ca 1 million mennesker eller 1 av 5 talenter i Norge
Suverent størst i dette landet.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Nå som sesongen er ferdig er det greit og prøve og spørre :)

Hva slags forandringer vil du ha i laget, tanker om spillerkjøp, eller noe annet du har på tankene?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: man nov 14, 2022 9:44 pm
Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?
Årets dummeste uttalelse. Han sier faktisk at han selv er for dårlig i jobben, for han er personlig direkte ansvarlig for kontinuiteten, eventuelt mangel av sådan. Men hans klippekortprinsipp, må jo i seg være kontinuitet?
Ja, det er et veldig dårlig argument. Det føles mer som en ren unnskyldning og du skal ikke se bort i fra at de har utarbeidet en del statistikker som gjør at de klarer å bygge opp under dette.
Men jeg klarer ikke helt å kjøpe argumentet. I hvert fall ikke som hovedforklaring på både starten på sesongen og at det har raknet fullstendig på slutten.

Deila

Legg inn av Deila »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: man nov 14, 2022 2:27 pm Bully nærmer seg, spennende overgang dette:
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... TUmpHKDF-k
Naturlig at dere får ham, men kjedelig. Kjempegod, og både VIF og Fagermo har god track record med å få frem talenter.

Tipper dere fort kan få en god sum for ham, om noen år.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Ikke hørt om, men alltid koselig med nye ansikter, og bra ord her inne :)

Deila

Legg inn av Deila »

Bekfreftet av klubben: https://www.vif-fotball.no/nyheter/bull ... kongeblatt

Bully har som kjent vært i VIF tidligere som unggutt, men han ble da kastet ut grunnet holdninger. Han har gått den lange veien via Grorud og er nå tilbake i kongeblått. Dessverre har han slitt en del med skader, men denne gutten har x-faktor og har potensialet til å bli en skikkelig profil. Vi får krysse fingrene for at det går veien.

Bully blir 20 år førstkommende mandag og har også blitt tatt ut i troppen til de kommende kampene til U20-landslaget.
Sist redigert av Deila den ons nov 16, 2022 5:55 pm, redigert 2 ganger totalt.

lund

Legg inn av lund »

Deila skrev: ons nov 16, 2022 5:35 pm Bekfreftet av klubben: https://www.vif-fotball.no/nyheter/bull ... kongeblatt

Bully har som kjent vært i VIF tidligere som unggutt, men han ble da kastet ut grunnet holdninger. Han har gått den lange veien via Grorud og er nå tilbake i kongeblått. Dessverre har han slitt en del med skader, men denne gutten har x-faktor og har potensialet til å bli en skikkelig profil. Vi får krysse fingrene for at det går veien.

Bully blir 20 år førstkommende mandag og har også blitt tatt ut i troppen til de kommende landslagskampene til U20 landslaget.
Æsj. Han hadde jeg håpet Brann tok sjansen på. Kan fort være en gullgruve for dere om dere får ham til.

dzk

Legg inn av dzk »

lund skrev: ons nov 16, 2022 5:45 pm
Deila skrev: ons nov 16, 2022 5:35 pm Bekfreftet av klubben: https://www.vif-fotball.no/nyheter/bull ... kongeblatt

Bully har som kjent vært i VIF tidligere som unggutt, men han ble da kastet ut grunnet holdninger. Han har gått den lange veien via Grorud og er nå tilbake i kongeblått. Dessverre har han slitt en del med skader, men denne gutten har x-faktor og har potensialet til å bli en skikkelig profil. Vi får krysse fingrene for at det går veien.

Bully blir 20 år førstkommende mandag og har også blitt tatt ut i troppen til de kommende landslagskampene til U20 landslaget.
Æsj. Han hadde jeg håpet Brann tok sjansen på. Kan fort være en gullgruve for dere om dere får ham til.
Har vel vært en del skadet ? Da vet du hva som skjer her ;). Neida, bank i bordet osv for at han holder seg skadefri og herjer for oss mot dere, gjerne borte og hjemme :)

Deila

Legg inn av Deila »

Neste inn er forhåpentligvis Rosted.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det kunne vært værre... Vi kunne vært Lyn!
https://www.ao.no/ber-om-hjelp-dessverr ... 128-413882

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

"Strømstøtten som gis til idretten dekker ikke bruk av andre energikilder enn strøm. Med baner som varmes opp av propan, rammes Lyn svært hardt av manglende offentlig støtte, skriver styret på nettsiden."

Propan?

Var ikke klar over at det var så alvorlig, håper dette ordner seg på et vis!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jonasar skrev: tir nov 15, 2022 12:24 am Nå som sesongen er ferdig er det greit og prøve og spørre :)

Hva slags forandringer vil du ha i laget, tanker om spillerkjøp, eller noe annet du har på tankene?
Vi har fått inn bully, en mann for fremtiden.
Det ryktes at Rosted er på vei inn, og det er en meget habil midtstopper. Men jeg tror vi trenger en knallsterk midtstopper til.
Jeg ønsker meg et klart førstevalg på defensiv midtbane.
Vi må styrke troppen med en spiller til på v.back og litt avhengig av Borchgrevink så må vi kanskje ha en ny h.back også.
I tillegg ønsker jeg en ny spiss, som er litt mer skapende og er en litt annen type enn børven.
Vi trenger forsterkninger om man skal få opp forventningene til neste sesong.

Sid

Legg inn av Sid »

Jeg ville snudd V-en på midtbanen. Strand og Bjørdal som defensive midtbaner og en hengende spiss foran de

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: lør nov 19, 2022 3:11 pm I tillegg ønsker jeg en ny spiss, som er litt mer skapende og er en litt annen type enn børven.
Vi trenger forsterkninger om man skal få opp forventningene til neste sesong.
Absolutt, vi trenger forsterkninger. Men ingen poeng å få inn en spiss, han vil bare være benkesliter bak Fagermo favoritten.

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: lør nov 19, 2022 3:11 pm
Jonasar skrev: tir nov 15, 2022 12:24 am Nå som sesongen er ferdig er det greit og prøve og spørre :)

Hva slags forandringer vil du ha i laget, tanker om spillerkjøp, eller noe annet du har på tankene?
Vi har fått inn bully, en mann for fremtiden.
Det ryktes at Rosted er på vei inn, og det er en meget habil midtstopper. Men jeg tror vi trenger en knallsterk midtstopper til.
Jeg ønsker meg et klart førstevalg på defensiv midtbane.
Vi må styrke troppen med en spiller til på v.back og litt avhengig av Borchgrevink så må vi kanskje ha en ny h.back også.
I tillegg ønsker jeg en ny spiss, som er litt mer skapende og er en litt annen type enn børven.
Vi trenger forsterkninger om man skal få opp forventningene til neste sesong.
Det snakkes om Faris Pemi fra KBK i hvert fall om vi skal tro fotball.tv. Spiss med bra fart og fysikk. Vi trenger en annen type i kamper hvor vi stanger og trenger en annen type spiss for å endre kampbildet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: søn nov 20, 2022 12:23 am
Henningsen skrev: lør nov 19, 2022 3:11 pm
Jonasar skrev: tir nov 15, 2022 12:24 am Nå som sesongen er ferdig er det greit og prøve og spørre :)

Hva slags forandringer vil du ha i laget, tanker om spillerkjøp, eller noe annet du har på tankene?
Vi har fått inn bully, en mann for fremtiden.
Det ryktes at Rosted er på vei inn, og det er en meget habil midtstopper. Men jeg tror vi trenger en knallsterk midtstopper til.
Jeg ønsker meg et klart førstevalg på defensiv midtbane.
Vi må styrke troppen med en spiller til på v.back og litt avhengig av Borchgrevink så må vi kanskje ha en ny h.back også.
I tillegg ønsker jeg en ny spiss, som er litt mer skapende og er en litt annen type enn børven.
Vi trenger forsterkninger om man skal få opp forventningene til neste sesong.
Det snakkes om Faris Pemi fra KBK i hvert fall om vi skal tro fotball.tv. Spiss med bra fart og fysikk. Vi trenger en annen type i kamper hvor vi stanger og trenger en annen type spiss for å endre kampbildet.
Spennende med rykter.
Akkurat nå så er det for min del først og fremst gode forsterkninger som kan dempe skuffelsen og skape nye entusiasme og forventninger.
Men utpå vårparten så kommer det nok snikende en ny gnist igjen. Korttidsminnet blir som oftest visket vekk over vinteren

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fagermo oppsumerer sesongen

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Oppsumering av sesongen del 2

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Odin Holm mistrives visst. Forsvinner han i Januar, til utlandet, eller drar han hjem til Trøndlag eller blir han i Enga ?
Han droppet U-20 landslaget og spilte heller innendørsfotball hevdes det.
Noe må skje. Han kommer neppe til å spille sentral midtbane neste år enten Fagermo vil det eller ikke.
Ikke spiller han bra der og ikke trives han der.

Deila

Legg inn av Deila »

Vi har vært i møte med Rosted og Zuta er på vei bort. Litt oppdateringer på ryktefronten fra Nettavisen:

https://www.nettavisen.no/sport/norsk-f ... -95-771969

TBurk15

Legg inn av TBurk15 »

Er Strandberg under kontrakt forbi januar?

Deila

Legg inn av Deila »

TBurk15 skrev: tir nov 29, 2022 6:26 pm Er Strandberg under kontrakt forbi januar?
Strandberg har kontrakt ut 2024.

dzk

Legg inn av dzk »

Dette var desverre forventet. Udahl klar for HamKam.

Tror dette er en god signering for HamKam, har vist at med tillit så kan han prestere. Disse av og på innhoppene har desverre ikke fungert.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: tor des 01, 2022 1:26 pm Dette var desverre forventet. Udahl klar for HamKam.

Tror dette er en god signering for HamKam, har vist at med tillit så kan han prestere. Disse av og på innhoppene har desverre ikke fungert.
Han er en typespiss som må komme inn i riktig system. Han er feil type for Fagermo og da er det riktig at han drar videre. Med tanke på hvor ålreit han har prestert hos oss i feil system så er det gode muligheter for at han kan levere bra i HamKam.

Deila

Legg inn av Deila »

Ellers ser jeg en på klansforumet melder at det er store sjanser for at Odin drar i januar, mest grunnet kunstgresset som kneet hans sliter med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»