Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Big George »

Syns Eliteserien hittil har blitt litt enkamp greie, der mye varierer fra kamp til kamp hos mange klubber.
Ingen desiderte gode lag og ingen desiderte dårlige lag.
Vi får se når vi kommer halvveis, åssen dette ligger an.
Tre poeng igår kommer godt med og kanskje kanskje blir det øvre halvdel for Enga.

Champis

Legg inn av Champis »

Big George skrev: man mai 09, 2022 1:24 pm Syns Eliteserien hittil har blitt litt enkamp greie, der mye varierer fra kamp til kamp hos mange klubber.
Ingen desiderte gode lag og ingen desiderte dårlige lag.
Vi får se når vi kommer halvveis, åssen dette ligger an.
Tre poeng igår kommer godt med og kanskje kanskje blir det øvre halvdel for Enga.

Det er selvsagt at det blir øvre halvdel. Som jeg har sagt tidligere, så har Vålerenga den beste stallen i Eliteserien sammen med Molde. Hadde Vålerenga hatt en bedre trener, så hadde de tatt gull i år.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Everenga skrev: man mai 09, 2022 9:48 am Så spørs det da hvor sta Fagermo er. Er Oldrup og Layouni tilbake i førsteelleveren så fort de er skadefri? Kjenner jeg blir vred om så skulle skje.
Jeg tenker at Fagermo i alle fall har fått en unik mulighet til å lære etter gårsdagens erfaringer. Så får vi se om han klarer å reflektere nok over egne avgjørelser til å ta den.

Foreløpig er han på stien til de aller fleste som mislykkes i "storklubber":
1 Vellykket ryddeprosess og presterer relativt bra med ungt lag og begrensede ressurser.
2 Fyller på laget med erfarne spillere for å ta steget opp til toppen.
3 Tar ikke steget opp til toppen.
4. Fyller på laget med flere erfarne spillere for å ta steget opp til toppen.
5 Tar fortsatt ikke steget opp til toppen.
6 Sitter med dyr stall og finner unnskyldninger i omgivelsene til hvorfor man ikke har tatt steget opp til toppen. "Er klubben egentlig en storklubb?"

Fagermo er på vei til 4ern nå. Deila rakk akkurat til 6ern og var på vei tilbake til 1ern før han dro. Utrolig nok.

Jeg sitter ikke med fasit på hvordan man trener frem et etablert topplag, men det er det vel mer og mer som tyder på at Fagermo ikke gjør det heller.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Champis skrev: man mai 09, 2022 2:09 pm
Big George skrev: man mai 09, 2022 1:24 pm Syns Eliteserien hittil har blitt litt enkamp greie, der mye varierer fra kamp til kamp hos mange klubber.
Ingen desiderte gode lag og ingen desiderte dårlige lag.
Vi får se når vi kommer halvveis, åssen dette ligger an.
Tre poeng igår kommer godt med og kanskje kanskje blir det øvre halvdel for Enga.

Det er selvsagt at det blir øvre halvdel. Som jeg har sagt tidligere, så har Vålerenga den beste stallen i Eliteserien sammen med Molde. Hadde Vålerenga hatt en bedre trener, så hadde de tatt gull i år.
Med stall så mener du bredden ?

Jeg blir svært overrasket hvis du mener at førsteellvern vår er bedre enn Glimt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

dzk skrev: man mai 09, 2022 4:36 pm
Champis skrev: man mai 09, 2022 2:09 pm
Big George skrev: man mai 09, 2022 1:24 pm Syns Eliteserien hittil har blitt litt enkamp greie, der mye varierer fra kamp til kamp hos mange klubber.
Ingen desiderte gode lag og ingen desiderte dårlige lag.
Vi får se når vi kommer halvveis, åssen dette ligger an.
Tre poeng igår kommer godt med og kanskje kanskje blir det øvre halvdel for Enga.

Det er selvsagt at det blir øvre halvdel. Som jeg har sagt tidligere, så har Vålerenga den beste stallen i Eliteserien sammen med Molde. Hadde Vålerenga hatt en bedre trener, så hadde de tatt gull i år.
Med stall så mener du bredden ?

Jeg blir svært overrasket hvis du mener at førsteellvern vår er bedre enn Glimt.
Debatten er noen sider bakover i klubbtråden. Personlig er jeg langt fra enig med Champis men hvis Christensen også kan spille anker mot bedre motstand enn Sandefjord tar vi et ganske betydelig skritt framover, for der har Oldrup senka farten på det meste siden han avløste Lekven som gjorde akkurat det samme.

Deila

Legg inn av Deila »

Virker som Odin er på bedringens vei:


Deila

Legg inn av Deila »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: man mai 09, 2022 9:51 pm
Må vel bytte navn til Odin Alanzinho Holm?

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: man mai 09, 2022 10:12 pm
► Show Spoiler
Må vel bytte navn til Odin Alanzinho Holm?
Thiago er kanskje litt for beskjedent ja. Kanskje Odin Messi Holm?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: man mai 09, 2022 10:20 pm Thiago er kanskje litt for beskjedent ja. Kanskje Odin Messi Holm?
Ja, jeg tenker det er best å gi ham så mye press som mulig, så er vi sikre på at han ikke får til sånne raid igjen.

Med mindre han blir solgt til utlandet fort da, da er det greit om han er god.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: man mai 09, 2022 10:22 pm
Deila skrev: man mai 09, 2022 10:20 pm Thiago er kanskje litt for beskjedent ja. Kanskje Odin Messi Holm?
Ja, jeg tenker det er best å gi ham så mye press som mulig, så er vi sikre på at han ikke får til sånne raid igjen.

Med mindre han blir solgt til utlandet fort da, da er det greit om han er god.
Problemet hans har først og fremst vært skader. Om han holder seg skadefri så er han nok hos oss på lånt tid uansett.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: man mai 09, 2022 10:23 pm Problemet hans har først og fremst vært skader. Om han holder seg skadefri så er han nok hos oss på lånt tid uansett.
Er det mye korte avbrekk, eller er det lengre?

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: man mai 09, 2022 10:26 pm
Deila skrev: man mai 09, 2022 10:23 pm Problemet hans har først og fremst vært skader. Om han holder seg skadefri så er han nok hos oss på lånt tid uansett.
Er det mye korte avbrekk, eller er det lengre?
Han fikk vel rundt halve sesongen ødelagt i fjor hvor han måtte operere rett før seriestart. Så skjedde det samme før denne sesongen. Han sliter med noe greier med knærne.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: man mai 09, 2022 10:31 pm Han fikk vel rundt halve sesongen ødelagt i fjor hvor han måtte operere rett før seriestart. Så skjedde det samme før denne sesongen. Han sliter med noe greier med knærne.
Ai, det er rimelig skummelt, ja.

Får håpe det ordner seg for ham, sånn at han kan komme seg fort vekk fra VIF, hehe.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Ja, det tror jeg utvilsomt, sier Knutsen til VG på spørsmål om han har merket en nivåheving fra forrige sesong.
Det stemmer bra med min oppfatning av Eliteserien hittil i år.

Champis

Legg inn av Champis »

dzk skrev: man mai 09, 2022 4:36 pm
Champis skrev: man mai 09, 2022 2:09 pm
Big George skrev: man mai 09, 2022 1:24 pm Syns Eliteserien hittil har blitt litt enkamp greie, der mye varierer fra kamp til kamp hos mange klubber.
Ingen desiderte gode lag og ingen desiderte dårlige lag.
Vi får se når vi kommer halvveis, åssen dette ligger an.
Tre poeng igår kommer godt med og kanskje kanskje blir det øvre halvdel for Enga.

Det er selvsagt at det blir øvre halvdel. Som jeg har sagt tidligere, så har Vålerenga den beste stallen i Eliteserien sammen med Molde. Hadde Vålerenga hatt en bedre trener, så hadde de tatt gull i år.
Med stall så mener du bredden ?

Jeg blir svært overrasket hvis du mener at førsteellvern vår er bedre enn Glimt.
Begge deler. Og Glimt sin 11'er er svakere enn f.eks. Molde sin, muligens Viking sin også. Alle spillere ser gode ut når de fungerer i et kollektiv, slik Glimt har gjort en stund. Men dette er sammeraskede spillere stort sett, som passer til sine roller i Glimt, men som aldri har vært så voldsomt bra isolert sett.

Deila

Legg inn av Deila »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 12:45 am
dzk skrev: man mai 09, 2022 4:36 pm
Champis skrev: man mai 09, 2022 2:09 pm


Det er selvsagt at det blir øvre halvdel. Som jeg har sagt tidligere, så har Vålerenga den beste stallen i Eliteserien sammen med Molde. Hadde Vålerenga hatt en bedre trener, så hadde de tatt gull i år.
Med stall så mener du bredden ?

Jeg blir svært overrasket hvis du mener at førsteellvern vår er bedre enn Glimt.
Begge deler. Og Glimt sin 11'er er svakere enn f.eks. Molde sin, muligens Viking sin også. Alle spillere ser gode ut når de fungerer i et kollektiv, slik Glimt har gjort en stund. Men dette er sammeraskede spillere stort sett, som passer til sine roller i Glimt, men som aldri har vært så voldsomt bra isolert sett.
Stallen til Glimt var på topp når de banket Roma 6-1. Men det er klart at når de hele tiden selger sine beste spillere så ramler korthuset sammen tilslutt. Trær vokser ikke inn i himmelen osv. Så da er det naturlig at de får seg en dupp, sammen med at motstanderne lærer seg å gjøre livet vanskelig for dem. En annen ting er slitasje. De har hatt en tynn stall hvor det har blitt drevet rovdrift på spillere som ikke er vant til så tett kampprogram over tid. Da kommer også skadene.

Det laget til Glimt er ganske langt unna det som banket Roma p.t.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Blir spennende å se hva som kommer inn.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tir mai 10, 2022 10:50 pm Blir spennende å se hva som kommer inn.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Tromsø snuser på Udahl.
Syns Vålerenga burde gi de det samme svaret de gir Vålerenga når situasjonen er motsatt.. en skyhøy prislapp!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tir mai 10, 2022 11:25 pm
Henningsen skrev: tir mai 10, 2022 10:50 pm Blir spennende å se hva som kommer inn.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Tromsø snuser på Udahl.
Syns Vålerenga burde gi de det samme svaret de gir Vålerenga når situasjonen er motsatt.. en skyhøy prislapp!
Ja, nå er det på tide med en 'takk for sist'

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tir mai 10, 2022 11:40 pm
JackBlack skrev: tir mai 10, 2022 11:25 pm
Henningsen skrev: tir mai 10, 2022 10:50 pm Blir spennende å se hva som kommer inn.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Tromsø snuser på Udahl.
Syns Vålerenga burde gi de det samme svaret de gir Vålerenga når situasjonen er motsatt.. en skyhøy prislapp!
Ja, nå er det på tide med en 'takk for sist'

På tide med en sportslig ledelse som ikke står med lua i hånda lengre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tir mai 10, 2022 11:45 pm
Henningsen skrev: tir mai 10, 2022 11:40 pm
JackBlack skrev: tir mai 10, 2022 11:25 pm

Tromsø snuser på Udahl.
Syns Vålerenga burde gi de det samme svaret de gir Vålerenga når situasjonen er motsatt.. en skyhøy prislapp!
Ja, nå er det på tide med en 'takk for sist'

På tide med en sportslig ledelse som ikke står med lua i hånda lengre.
Absolutt. Og det tror jeg vi har fått i Johnsson.
Det er en ansettelse som har vokst på meg, tror det er veldig bra.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: ons mai 11, 2022 7:41 am
JackBlack skrev: tir mai 10, 2022 11:45 pm
Henningsen skrev: tir mai 10, 2022 11:40 pm

Ja, nå er det på tide med en 'takk for sist'

På tide med en sportslig ledelse som ikke står med lua i hånda lengre.
Absolutt. Og det tror jeg vi har fått i Johnsson.
Det er en ansettelse som har vokst på meg, tror det er veldig bra.
Så langt ser det bra ut, men det må bevises.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Fagermo – Nå er vi tilbake igjen på det nivået vi var på i vinter, og da vi var veldig gode.

Et selvmål, en scoring av Aron Dønnum og en av Vidar Örn Kjartansson ga VIF tre fulltreffere på bortegress.

– Det var en helt annen «trøkk» i laget fra start av i denne kampen.
Det er ikke bare, bare å komme hit mot et lag som vant 5-0 sist.
I dag var klasseforskjell, spesielt i hele første omgang.
Det var både trykk, vilje og intensitet i spillet.
Og bra fotballmessig, sier Fagermo til Dagsavisen

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Big George skrev: tir mai 10, 2022 12:09 am Ja, det tror jeg utvilsomt, sier Knutsen til VG på spørsmål om han har merket en nivåheving fra forrige sesong.
Det stemmer bra med min oppfatning av Eliteserien hittil i år.
Det gjelder Norsk fotball generelt, det har foregått en nivåhevning over de siste 10-15 årene. Ferdighetsmessig er det stor forskjell fra tidligere, noe vi har sett på yngres landslag.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Må si jeg grugleder meg litt til kamp i dag. Så noen på twitter som meldte om at dette kan være en sesongdefinerende kamp. Selv om det er veldig tidlig så får jeg litt følelsen av at det kan stemme

Everenga

Legg inn av Everenga »

Seeberik skrev: tor mai 12, 2022 10:56 am Må si jeg grugleder meg litt til kamp i dag. Så noen på twitter som meldte om at dette kan være en sesongdefinerende kamp. Selv om det er veldig tidlig så får jeg litt følelsen av at det kan stemme
Det er en sånn kamp man får følelsen av om man skal melde seg på medaljekamp eller sose rundt på 6-10 plass. Personlig tror jeg mest på det siste men blir gjerne overrasket. Til å være så svær i kjeften er Fagermo veldig feig i lagguttak så forventer Oldrup og Layouni tilbake med de begrensninger det gir.

chatin

Legg inn av chatin »

Everenga skrev: tor mai 12, 2022 12:09 pm
Seeberik skrev: tor mai 12, 2022 10:56 am Må si jeg grugleder meg litt til kamp i dag. Så noen på twitter som meldte om at dette kan være en sesongdefinerende kamp. Selv om det er veldig tidlig så får jeg litt følelsen av at det kan stemme
Det er en sånn kamp man får følelsen av om man skal melde seg på medaljekamp eller sose rundt på 6-10 plass. Personlig tror jeg mest på det siste men blir gjerne overrasket. Til å være så svær i kjeften er Fagermo veldig feig i lagguttak så forventer Oldrup og Layouni tilbake med de begrensninger det gir.
Er vel litt sånn det har vært under Fagermo, par kamper hvor vi ser hvilket nivå vi har på det beste, og så en periode hvor vi ikke klarer å ta trepoengere. De første kampene viste man at man ikke er helt der man burde være enda, samtidig er vi foran Glimt, vi er foran Rosenborg, med seier i kveld er vi foran Molde. Så sesongen er jo på ingen måte over. Vi var ikke allverden mot svake lag som Jerv og Haugesund, men fikk med oss seks poeng. Tross alt poengene som teller og ikke prestasjoner når man skal telle opp til slutt. Vi burde nok ha med oss tre poeng i dag før vi går inn i et hektisk program med blant annet tøffe kamper mot LSK og RBK i tillegg til cup.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Samma lag som sist 😊

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Lag en klubbtråd a folkens, jeg har null skills :p

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»