Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Henningsen

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: fre mar 24, 2023 12:58 pm Vålerenga skal ikke være lystne på å punge ut for store store summer for en spiller som nærmer seg sluttfasen av karrieren.

Jøss, når begynte man å tenke sånn ?
Mulig knærne er i for god forfatning..?
😋

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Spørsmålet er jo også hva Vålerenga ser på som "for store summer" kontra hva resten tenker er "for store summer"? Ikke ta gleden på forskudd :D

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: fre mar 24, 2023 1:05 pm
Big George skrev: fre mar 24, 2023 12:58 pm Vålerenga skal ikke være lystne på å punge ut for store store summer for en spiller som nærmer seg sluttfasen av karrieren.

Jøss, når begynte man å tenke sånn ?
Mulig knærne er i for god forfatning..?
😋
Her må han gjennom en medisinsk sjekk, hvis kneet er for bra så dropper vi det.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Ulvestad hadde vært topp, om helsa holder.
Synd de ikke sjekket ut Hoff også.

chatin

Legg inn av chatin »

thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:02 pm Dette angår jo først og fremst damelaget, men hva tenker dere her inne om denne saken?

https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/
At klubben har sin fulle rett til å ta de sportslige vurderingene de mener er riktig, og for oss som også følger kvinnefotballen tett er det ikke overraskende at Rosenborg er ute å sutrer, den desidert største sutreklubben i Toppserien.

VIF er kanskje den klubben som er kommet lengst i profesjonaliseringen av kvinnefotballen i Norge, seriespillet er utvidet fra 18 via 24 til 27 kamper i løpet av sesongen, VIF skal i tillegg inn i Europa. Vålerenga satser alt på å komme inn i CL-sluttspill og vil heller ikke gi Rosenborg en fordel av å kunne spille for et potensielt mye større hjemmepublikum, og RBK har gode gressbaner de kan trene på i forkant. Vålerenga har ikke tilgjengelige gressbaner til trening og vil da at Rosenborg kompenserer for det.

- Ja, jeg vil være tydelig på det. Jeg synes det. Jeg synes det er bakstreversk og kontraproduktivt i forhold til det vi ønsker å oppnå. sier sportslig leder i Rosenborg, en klubb som for få år siden hadde innstillingen at Rosenborg bare driver med herrefotball og har hatt kvinnelag i kun et par år. Vålerenga har satset over tid på kvinnene og tar den beslutningen basert på hva som er best for laget.

Om Rosenborg strekker seg så langt at de tilbyr Vålerenga treningstid på gress før kampen og Vålerenga har alternativer i Oslo også tipper jeg kampen blir spilt på Lerkendal. Ingenting som tyder på at RBK har strukket seg særlig langt, mest opptatt av å sutre.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Bør holde oss unna Ulvestad. Straks 31 år uten spisskompetanse og oppskrytt. Typisk signering for oss, dessverre.

Deila

Legg inn av Deila »

Taururu skrev: fre mar 24, 2023 5:18 pm Bør holde oss unna Ulvestad. Straks 31 år uten spisskompetanse og oppskrytt. Typisk signering for oss, dessverre.
Kun sett han for nødlandslaget mot Østerrike siste årene, men husker jeg ble positivt overrasket. Han var god. Trolig noe av det bedre vi kan få tak i når vi i tillegg er ute etter mer rutine.

chatin

Legg inn av chatin »

Deila skrev: fre mar 24, 2023 5:30 pm
Taururu skrev: fre mar 24, 2023 5:18 pm Bør holde oss unna Ulvestad. Straks 31 år uten spisskompetanse og oppskrytt. Typisk signering for oss, dessverre.
Kun sett han for nødlandslaget mot Østerrike siste årene, men husker jeg ble positivt overrasket. Han var god. Trolig noe av det bedre vi kan få tak i når vi i tillegg er ute etter mer rutine.
Har heller ikke sett Ulvestad de siste årene så vanskelig å mene for mye, men han ble omtalt som kanskje den beste midtbanespilleren i Allsvenskan sånn rundt 2019-2020.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Allsevenskan ja, der blir jo alle gode. Olden Larsen er jo en av de beste spillerne der. Han er god han, men hadde aldri vært en av de beste i ES.

Henter jo bare inn en som er kliss lik Oldrup Jensen, bare litt eldre. Tipper han tapper en del i form av lønnsutgifter også

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Taururu skrev: fre mar 24, 2023 6:02 pm Allsevenskan ja, der blir jo alle gode. Olden Larsen er jo en av de beste spillerne der. Han er god han, men hadde aldri vært en av de beste i ES.

Henter jo bare inn en som er kliss lik Oldrup Jensen, bare litt eldre. Tipper han tapper en del i form av lønnsutgifter også

Ulvestad er en ganske anderledes spiller enn Oldrup Jensen. Større frekvens, mye bedre fysikk, og en vinnerskalle. Mye av det laget trenger. En stor oppgradering spørr du meg.

Noe av grunnen Olden Larsen er mer synlig er fordi han ikke lenger spiller på et ræva lag. Han var meget god på slutten av Mjøndalen perioden også.

Taururu

Legg inn av Taururu »

JackBlack skrev: fre mar 24, 2023 7:38 pm
Taururu skrev: fre mar 24, 2023 6:02 pm Allsevenskan ja, der blir jo alle gode. Olden Larsen er jo en av de beste spillerne der. Han er god han, men hadde aldri vært en av de beste i ES.

Henter jo bare inn en som er kliss lik Oldrup Jensen, bare litt eldre. Tipper han tapper en del i form av lønnsutgifter også

Ulvestad er en ganske anderledes spiller enn Oldrup Jensen. Større frekvens, mye bedre fysikk, og en vinnerskalle. Mye av det laget trenger. En stor oppgradering spørr du meg.

Noe av grunnen Olden Larsen er mer synlig er fordi han ikke lenger spiller på et ræva lag. Han var meget god på slutten av Mjøndalen perioden også.
Joda, var ikke ment som at Olden Larsen var dårlig. Så han en del i Kåffa og der var han god. Jeg ønsket han til Vålerenga før han havnet i Mjøndalen, men han er uansett ikke en topp 5-10 midtbanespiller i ES.

Uansett står jeg ved at vi må unngå å hente Ulvestad. Koster mer enn det smaker, som så mange andre som har blitt hentet inn tidligere.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

chatin skrev: fre mar 24, 2023 5:06 pm
thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:02 pm Dette angår jo først og fremst damelaget, men hva tenker dere her inne om denne saken?

https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/
At klubben har sin fulle rett til å ta de sportslige vurderingene de mener er riktig, og for oss som også følger kvinnefotballen tett er det ikke overraskende at Rosenborg er ute å sutrer, den desidert største sutreklubben i Toppserien.
Jeg følger ikke kvinnefotballen tett, men er ikke dette et tegn på at kvinnefotballen har tatt et langt sted fremover på vei mot herrefotballen ? Molde ville f.eks aldri gått med på å gi RBK en sportslig fordel, spesielt ikke om de kjempet om seriegull. Uansett om det hadde betydd 10000 ekstra tilskuere på kampen.

lund

Legg inn av lund »

chatin skrev: fre mar 24, 2023 5:06 pm
thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:02 pm Dette angår jo først og fremst damelaget, men hva tenker dere her inne om denne saken?

https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/
At klubben har sin fulle rett til å ta de sportslige vurderingene de mener er riktig, og for oss som også følger kvinnefotballen tett er det ikke overraskende at Rosenborg er ute å sutrer, den desidert største sutreklubben i Toppserien.

VIF er kanskje den klubben som er kommet lengst i profesjonaliseringen av kvinnefotballen i Norge, seriespillet er utvidet fra 18 via 24 til 27 kamper i løpet av sesongen, VIF skal i tillegg inn i Europa. Vålerenga satser alt på å komme inn i CL-sluttspill og vil heller ikke gi Rosenborg en fordel av å kunne spille for et potensielt mye større hjemmepublikum, og RBK har gode gressbaner de kan trene på i forkant. Vålerenga har ikke tilgjengelige gressbaner til trening og vil da at Rosenborg kompenserer for det.

- Ja, jeg vil være tydelig på det. Jeg synes det. Jeg synes det er bakstreversk og kontraproduktivt i forhold til det vi ønsker å oppnå. sier sportslig leder i Rosenborg, en klubb som for få år siden hadde innstillingen at Rosenborg bare driver med herrefotball og har hatt kvinnelag i kun et par år. Vålerenga har satset over tid på kvinnene og tar den beslutningen basert på hva som er best for laget.

Om Rosenborg strekker seg så langt at de tilbyr Vålerenga treningstid på gress før kampen og Vålerenga har alternativer i Oslo også tipper jeg kampen blir spilt på Lerkendal. Ingenting som tyder på at RBK har strukket seg særlig langt, mest opptatt av å sutre.
Akkurat denne med potensielt mye større hjemmepublikum er vel mildt sagt syltynn fra et lag som har Intility som fast hjemmebane.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

dzk skrev: lør mar 25, 2023 12:22 am
chatin skrev: fre mar 24, 2023 5:06 pm
thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:02 pm Dette angår jo først og fremst damelaget, men hva tenker dere her inne om denne saken?

https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/
At klubben har sin fulle rett til å ta de sportslige vurderingene de mener er riktig, og for oss som også følger kvinnefotballen tett er det ikke overraskende at Rosenborg er ute å sutrer, den desidert største sutreklubben i Toppserien.
Jeg følger ikke kvinnefotballen tett, men er ikke dette et tegn på at kvinnefotballen har tatt et langt sted fremover på vei mot herrefotballen ? Molde ville f.eks aldri gått med på å gi RBK en sportslig fordel, spesielt ikke om de kjempet om seriegull. Uansett om det hadde betydd 10000 ekstra tilskuere på kampen.
Dameballen er i en enorm utvikling nå.
Det satses og enkeltkamper gir stort publikumsoppmøte.
Det er også sponsorer osv som er bevisst på å sponse damelag, evt begge lag.
Og vif har naturligvis de beste damene.

Jeg har fulgt damelaget vårt et par sesonger nå. Det er en ærligere fotball, med langt færre primadonnanykker.
Må ikke sammenlignes med herrene, men mot de andre damelagene. Ellers blir det som å sammenligne Sandefjord og Barcelona.. Det blir like feil.
Nei, se damelagene opp mot hverandre!
Jeg synes det er artig å følge med

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Damefotballen er i ferd med å gi fotballen i Norge en ekstra dimensjon. Smart at damelagene har gått inn i etablerte klubber i herre-fotballen og dermed fått flere følgere.
Jeg så en og annen kamp allerede på slutten av 70 tallet, BUL som var bondeungdomslaget mot Sprint/Jeløy. Men det er mer moro og nivå nå.
Oppblomstringen må vi delvis takke FIFA for, de har promotert damefotball i de store nasjonen som USA, Kina; Japan, England, Tyskland, Brasil og Argentina og gjort damefotballen stor.

chatin

Legg inn av chatin »

lund skrev: lør mar 25, 2023 12:29 am Akkurat denne med potensielt mye større hjemmepublikum er vel mildt sagt syltynn fra et lag som har Intility som fast hjemmebane.
Ingen som nekter Rosenborg å ha Lerkendal som fast hjemmebane, da hadde ikke Vålerenga hatt noe de skulle sagt. Men per nå er det Koteng Arena som er Rosenborgs hjemmebane og da må Vålerenga også gå med på det hvis kampen skal spilles på Lerkendal.

Dette vil jo være én kamp som Rosenborg vil mobilisere voldsomt til å få et mye større publikum enn de vanligvis har. Som jeg skrev i Toppserie-tråden, Toppserien er så jevn at de marginene Vålerenga gir bort med at kampen blir en showkamp for Rosenborg, kan være avgjørende i kampen om gull og CL-plasser. Rosenborg har topp topp treningsfasiliteter på naturgress, det har ikke Enga. Ta med at 5-10 000 hjemmetilskuere kontra 200-400, det kan være marginer som bikker den kampen mot tre poeng til Rosenborg, og det kan være de tre poengene som skiller nr. 1 og nr .2 på tabellen ved sesongslutt.

Rosenborg har brukt denne uken på å klage på at publikum ikke møter opp på kampene deres, og samtidig uttalt at et stort hjemmepublikum gir en økt konkurransefordel. Hvorfor skal Vålerenga strekke ut en hjelpende hånd til deres kanskje største konkurrent om seriegullet å gi de en økt sportslig fordel?

chatin

Legg inn av chatin »

dzk skrev: lør mar 25, 2023 12:22 am Molde ville f.eks aldri gått med på å gi RBK en sportslig fordel, spesielt ikke om de kjempet om seriegull. Uansett om det hadde betydd 10000 ekstra tilskuere på kampen.
Jeg mener dette er et eksempel på hvor langt Vålerenga er kommet i profesjonaliseringen på kvinnesiden. Fotball er nå en gang først og fremst toppidrett og det handler om maksimere mulighetene sine til å vinne. Da gir man ikke bort fordeler i helt avgjørende kamper i løpet av en sesong. Det kan koste seriegull, for å strekke det langt kan på sikt koste millioner som kunne vært reinvestert i klubbens yngre jenter og apparatet rundt.

VIF bygger stein på stein i sitt prosjekt på kvinnesiden, som på sikt skal genere inntekter inn til klubben også og på sikt forhåpentligvis også vil øke tilskuersnittet. Rosenborg kommer inn fra venstre å skal plutselig være med på festen, arrangere showkamper og klager på at Vålerenga også er opptatt av klubbutvikling og sportslig utvikling og ikke bare kommersialisering av kvinnefotballen.

lund

Legg inn av lund »

chatin skrev: lør mar 25, 2023 1:28 am
lund skrev: lør mar 25, 2023 12:29 am Akkurat denne med potensielt mye større hjemmepublikum er vel mildt sagt syltynn fra et lag som har Intility som fast hjemmebane.
Ingen som nekter Rosenborg å ha Lerkendal som fast hjemmebane, da hadde ikke Vålerenga hatt noe de skulle sagt. Men per nå er det Koteng Arena som er Rosenborgs hjemmebane og da må Vålerenga også gå med på det hvis kampen skal spilles på Lerkendal.

Dette vil jo være én kamp som Rosenborg vil mobilisere voldsomt til å få et mye større publikum enn de vanligvis har. Som jeg skrev i Toppserie-tråden, Toppserien er så jevn at de marginene Vålerenga gir bort med at kampen blir en showkamp for Rosenborg, kan være avgjørende i kampen om gull og CL-plasser. Rosenborg har topp topp treningsfasiliteter på naturgress, det har ikke Enga. Ta med at 5-10 000 hjemmetilskuere kontra 200-400, det kan være marginer som bikker den kampen mot tre poeng til Rosenborg, og det kan være de tre poengene som skiller nr. 1 og nr .2 på tabellen ved sesongslutt.

Rosenborg har brukt denne uken på å klage på at publikum ikke møter opp på kampene deres, og samtidig uttalt at et stort hjemmepublikum gir en økt konkurransefordel. Hvorfor skal Vålerenga strekke ut en hjelpende hånd til deres kanskje største konkurrent om seriegullet å gi de en økt sportslig fordel?
Ja, men dette blir jo helt tullete. (Brann har for øvrig heller ikke topp treningsfasiliteter på naturgress). Vålerenga har alle muligheter for å mobilisere på samme måten publikumsmessig mot i alle fall storlagene. Det er ingenting som hindrer Vålerenga i å gjøre det. Da vil naturligvis også den fordelen Rosenborg (eller Brann for den saks skyld) måtte ha av mye tilskuere i en kamp utlignes av det, og problemet er løst. Det er der fokuset burde ligge, ikke på "å nei, det kan komme mye tilskuere i en kamp. Det er farlig". Det er så langt toppidrettsmentalitet som man får det. Det ville også være vinn-vinn for alle parter. Det bør heller være starten på en sunn konkurranse som kan få flere på kamp også på sikt. Dette med treningsbaner osv. kan jeg være med på kan være et legitimt argument der Rosenborg burde strekke seg lengre, men dette med publikum er virkelig ikke et holdbart argument på noen som helst måte.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Orker ikke kommentere ryktene om Fagermo for jeg har rett og slett ikke peiling.

Men det er jo pussig at sportslig leder i en annen klubb er den som går ut offentlig med denne informasjonen uavhengig over hvor vagt han forsøker å formulerer seg. Uttaler han seg som sjef i Heming eller som Vålerenga supporter? Det er et paradoks ar han ikke ser sin egen dobbeltrolle selv. Fagermo evne til å trene laget er ikke avgjort av hvorvidt han og andre i teamet tar et glass eller to på fritiden. Det er tross alt ikke de som skal prestere på banen. Har de vært beruset i jobbsituasjon er saken en annen.
Da er det minst like interessant å se på den etiske vurderingen fra Hemings sportslige leder som utaler seg offentlig om rykter vedrørende en annen klubb hovedtrener. Anklagelser som han tilsynelatende ikke har belegg for.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

lund skrev: lør mar 25, 2023 10:13 am
chatin skrev: lør mar 25, 2023 1:28 am
lund skrev: lør mar 25, 2023 12:29 am Akkurat denne med potensielt mye større hjemmepublikum er vel mildt sagt syltynn fra et lag som har Intility som fast hjemmebane.
Ingen som nekter Rosenborg å ha Lerkendal som fast hjemmebane, da hadde ikke Vålerenga hatt noe de skulle sagt. Men per nå er det Koteng Arena som er Rosenborgs hjemmebane og da må Vålerenga også gå med på det hvis kampen skal spilles på Lerkendal.

Dette vil jo være én kamp som Rosenborg vil mobilisere voldsomt til å få et mye større publikum enn de vanligvis har. Som jeg skrev i Toppserie-tråden, Toppserien er så jevn at de marginene Vålerenga gir bort med at kampen blir en showkamp for Rosenborg, kan være avgjørende i kampen om gull og CL-plasser. Rosenborg har topp topp treningsfasiliteter på naturgress, det har ikke Enga. Ta med at 5-10 000 hjemmetilskuere kontra 200-400, det kan være marginer som bikker den kampen mot tre poeng til Rosenborg, og det kan være de tre poengene som skiller nr. 1 og nr .2 på tabellen ved sesongslutt.

Rosenborg har brukt denne uken på å klage på at publikum ikke møter opp på kampene deres, og samtidig uttalt at et stort hjemmepublikum gir en økt konkurransefordel. Hvorfor skal Vålerenga strekke ut en hjelpende hånd til deres kanskje største konkurrent om seriegullet å gi de en økt sportslig fordel?
Ja, men dette blir jo helt tullete. (Brann har for øvrig heller ikke topp treningsfasiliteter på naturgress). Vålerenga har alle muligheter for å mobilisere på samme måten publikumsmessig mot i alle fall storlagene. Det er ingenting som hindrer Vålerenga i å gjøre det. Da vil naturligvis også den fordelen Rosenborg (eller Brann for den saks skyld) måtte ha av mye tilskuere i en kamp utlignes av det, og problemet er løst. Det er der fokuset burde ligge, ikke på "å nei, det kan komme mye tilskuere i en kamp. Det er farlig". Det er så langt toppidrettsmentalitet som man får det. Det ville også være vinn-vinn for alle parter. Det bør heller være starten på en sunn konkurranse som kan få flere på kamp også på sikt. Dette med treningsbaner osv. kan jeg være med på kan være et legitimt argument der Rosenborg burde strekke seg lengre, men dette med publikum er virkelig ikke et holdbart argument på noen som helst måte.

Er ikke denne saken griseenkel?
Reglene er jo krystall klare, så hadde det vært så forferdelig viktig for rbk og brann at damelaget skal få en skikkelig ramme så kunne de hatt brann stadion eller Lerkendal som hjemme arena hver gang, ikke bare når de ønsker en sportslig fordel.

Å prøve å skape et narrativ om å skape bedre rammer for kvinnefotballen blir bare platt så lenge klubbene selv nektes å bruke samme bane og fasiliteter som herrelagene resten av tiden.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am Orker ikke kommentere ryktene om Fagermo for jeg har rett og slett ikke peiling.

Men det er jo pussig at sportslig leder i en annen klubb er den som går ut offentlig med denne informasjonen uavhengig over hvor vagt han forsøker å formulerer seg. Uttaler han seg som sjef i Heming eller som Vålerenga supporter? Det er et paradoks ar han ikke ser sin egen dobbeltrolle selv. Fagermo evne til å trene laget er ikke avgjort av hvorvidt han og andre i teamet tar et glass eller to på fritiden. Det er tross alt ikke de som skal prestere på banen. Har de vært beruset i jobbsituasjon er saken en annen.
Da er det minst like interessant å se på den etiske vurderingen fra Hemings sportslige leder som utaler seg offentlig om rykter vedrørende en annen klubb hovedtrener. Anklagelser som han tilsynelatende ikke har belegg for.
Hæ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

JackBlack » søn mar 26, 2023 12:08 am

Orker ikke kommentere ryktene om Fagermo for jeg har rett og slett ikke peiling.

Hvilke rykter snakker vi om ? og hvis man ikke orker skrive om det
vennligst henvis til innlegget( dato og klokkeslett) så vi kan lese selv.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »



Jeg mener at Julian Madsen er en av de få Vålerengasupportere som er verdt å følge på twitter, men jeg er helt enig med Jackblack at dette er upassende av en sportslig leder for en annen klubb i byen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Hvis Fagermo har mistet garderoben er han absolutt ikke alene og ikke den første.
Blir nok siste sesong med Fagermo uansett.
Vålerenga må gjennom sesongen og forhåpentlig finner man en trener
Bare syns Isnes i Kåffa gikk til Godset. Han blir neppe der bare en sesong.

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am Orker ikke kommentere ryktene om Fagermo for jeg har rett og slett ikke peiling.

Men det er jo pussig at sportslig leder i en annen klubb er den som går ut offentlig med denne informasjonen uavhengig over hvor vagt han forsøker å formulerer seg. Uttaler han seg som sjef i Heming eller som Vålerenga supporter? Det er et paradoks ar han ikke ser sin egen dobbeltrolle selv. Fagermo evne til å trene laget er ikke avgjort av hvorvidt han og andre i teamet tar et glass eller to på fritiden. Det er tross alt ikke de som skal prestere på banen. Har de vært beruset i jobbsituasjon er saken en annen.
Da er det minst like interessant å se på den etiske vurderingen fra Hemings sportslige leder som utaler seg offentlig om rykter vedrørende en annen klubb hovedtrener. Anklagelser som han tilsynelatende ikke har belegg for.
Han twitrer nok først og fremst som Vålerenga-supporter og ikke som sportslig leder i en breddeklubb. Men det er klart det virker litt rart når han tross alt har en trenerkarriere selv og er engasjert i en annen klubb.

Ikke vanskelig å tro på at Fagermo har mista garderoben, så er vel det med ¨bedre på fest¨ en privatsak om det ikke ellers går utover den jobben han har på noen som helst måte. Hvis det gjør det så håper jeg det tas innad i klubben, hvis ikke er det svært unødvendig med den type ryktespredning av en med rolle som sportslig leder i en klubb.

Så blir jeg veldig overrasket om Madsen melder noe slikt uten å ha relativt ok kilder på det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Bare nevner at Bohemen Pub ikke er hva den var. Hadde tenkt å se U-21 Nederland-Norge kl 1800
lørdag men fikk beskjed om at "det prioriterer vi ikke". Før kunne man se kamper som ikke sto på
oversikten fordi man hadde tre dekodere. Sånn er det visst ikke lenger.

Ting er åpenbart ikke som de var.
Sist redigert av Big George den søn mar 26, 2023 1:27 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: søn mar 26, 2023 12:31 am
JackBlack skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am Orker ikke kommentere ryktene om Fagermo for jeg har rett og slett ikke peiling.

Men det er jo pussig at sportslig leder i en annen klubb er den som går ut offentlig med denne informasjonen uavhengig over hvor vagt han forsøker å formulerer seg. Uttaler han seg som sjef i Heming eller som Vålerenga supporter? Det er et paradoks ar han ikke ser sin egen dobbeltrolle selv. Fagermo evne til å trene laget er ikke avgjort av hvorvidt han og andre i teamet tar et glass eller to på fritiden. Det er tross alt ikke de som skal prestere på banen. Har de vært beruset i jobbsituasjon er saken en annen.
Da er det minst like interessant å se på den etiske vurderingen fra Hemings sportslige leder som utaler seg offentlig om rykter vedrørende en annen klubb hovedtrener. Anklagelser som han tilsynelatende ikke har belegg for.
Hæ?
Følger Julian selv på Twitter. Fyren kommer med mye bra. Men så lenge han er leder i en annen klubb forventes det bittelitt mer magamål enn å komme med anklagelser om ledere i andre klubber. Uavhengig om det stemmer eller ikke.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: søn mar 26, 2023 1:25 am
JackBlack skrev: søn mar 26, 2023 12:08 am Orker ikke kommentere ryktene om Fagermo for jeg har rett og slett ikke peiling.

Men det er jo pussig at sportslig leder i en annen klubb er den som går ut offentlig med denne informasjonen uavhengig over hvor vagt han forsøker å formulerer seg. Uttaler han seg som sjef i Heming eller som Vålerenga supporter? Det er et paradoks ar han ikke ser sin egen dobbeltrolle selv. Fagermo evne til å trene laget er ikke avgjort av hvorvidt han og andre i teamet tar et glass eller to på fritiden. Det er tross alt ikke de som skal prestere på banen. Har de vært beruset i jobbsituasjon er saken en annen.
Da er det minst like interessant å se på den etiske vurderingen fra Hemings sportslige leder som utaler seg offentlig om rykter vedrørende en annen klubb hovedtrener. Anklagelser som han tilsynelatende ikke har belegg for.
Han twitrer nok først og fremst som Vålerenga-supporter og ikke som sportslig leder i en breddeklubb. Men det er klart det virker litt rart når han tross alt har en trenerkarriere selv og er engasjert i en annen klubb.

Ikke vanskelig å tro på at Fagermo har mista garderoben, så er vel det med ¨bedre på fest¨ en privatsak om det ikke ellers går utover den jobben han har på noen som helst måte. Hvis det gjør det så håper jeg det tas innad i klubben, hvis ikke er det svært unødvendig med den type ryktespredning av en med rolle som sportslig leder i en klubb.

Så blir jeg veldig overrasket om Madsen melder noe slikt uten å ha relativt ok kilder på det.

Jeg tror du har rett, problemet er at han kan ikke bare ta av og på seg de hattene som det passer han. Han er sportslig leder av en klubb og tweeter på vegne av Heming fra samme konto.

Normalt sett setter jeg svært stor pris på hans kommentarer og synspunkter, men i dette tilfellet burde han nok tenkt seg om.

Betviler forøvrig ikke påstandene hans. Vet lite om hvilke kilder han sitter på. Men det er i hvertfall 100% sikkert at dette ikke har bidratt til at klubben får en bedre sesong.

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: søn mar 26, 2023 1:34 am Jeg tror du har rett, problemet er at han kan ikke bare ta av og på seg de hattene som det passer han. Han er sportslig leder av en klubb og tweeter på vegne av Heming fra samme konto.

Normalt sett setter jeg svært stor pris på hans kommentarer og synspunkter, men i dette tilfellet burde han nok tenkt seg om.

Betviler forøvrig ikke påstandene hans. Vet lite om hvilke kilder han sitter på. Men det er i hvertfall 100% sikkert at dette ikke har bidratt til at klubben får en bedre sesong.
Absolutt ikke heldig og kanskje ikke så veldig gjennomtenkt ja.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Dersom Fagermo har mistet garderoben synes det for meg feil tidspunkt å gå ut med denslags
påstander. Det er gjerne utpå høsten man leser om slitasje trenere vs spillere og det er for meg et mer
passende tidspunkt. At en skal ha den type påkjenninger ute i media hele sesongen blir feil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»