Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
eppaen

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av eppaen »

Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: tor okt 21, 2021 9:39 am Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?
City on a Hill, tenker jeg da.

eppaen

Legg inn av eppaen »

SirOwen skrev: tor okt 21, 2021 1:46 pm
eppaen skrev: tor okt 21, 2021 9:39 am Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?
City on a Hill, tenker jeg da.
Så helt ut som den gata mht plott ja ;) Takk for tips!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

eppaen skrev: tor okt 21, 2021 9:39 am Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?
Luther.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

sertono skrev: tor okt 21, 2021 8:37 am BBC har kåret de 100 beste TV-seriene.
For en håpløs liste. Håper for øvrig grunnen til at The Sopranos ikke finnes på listen er at første sesong utkom i 1999.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Så nettopp "Rus" på NRK med Ke D Går I Leo, overraskende bra. Vil gi den 8/10, selv om det var litt mye fokus på enkelthistorier.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Vurderes her også, men usikker på om jeg klarer å vente.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: fre okt 22, 2021 8:22 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Vurderes her også, men usikker på om jeg klarer å vente.
Jeg klarte ikke, røyk på første episode for noen dager siden 🙈

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 8:41 pm Jeg klarte ikke, røyk på første episode for noen dager siden 🙈
Hatt meg en ukes ferie, så kunne ikke sett noe uansett. Så det blir antakelig og mest sannsynlig to episoder på mandag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: fre okt 22, 2021 8:49 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 8:41 pm Jeg klarte ikke, røyk på første episode for noen dager siden 🙈
Hatt meg en ukes ferie, så kunne ikke sett noe uansett. Så det blir antakelig og mest sannsynlig to episoder på mandag.
Sounds like a plan 👍

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Enig, den var sterk.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Den beste serien på tv for tiden er tilbake og ingen har kommentert i min tråd enda. Uhørt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Below Deck, ny sesong!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Squid Game. (s)quite good.
Ulempen med å se den etter at "alle" har sett den og hypet den noe så grundig er at jeg forventet litt mer. Litt skuffende slutt, men alt i alt en god serie. 8/10.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Glycinello skrev: lør okt 30, 2021 3:28 pm Squid Game. (s)quite good.
Ulempen med å se den etter at "alle" har sett den og hypet den noe så grundig er at jeg forventet litt mer. Litt skuffende slutt, men alt i alt en god serie. 8/10.
Det er som regel ulempen ja, denne var derimot en av få som ikke skuffet, tross den massive hypen. Hva tenker du var skuffende med slutten?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Tormund skrev: lør okt 30, 2021 3:34 pm
Glycinello skrev: lør okt 30, 2021 3:28 pm Squid Game. (s)quite good.
Ulempen med å se den etter at "alle" har sett den og hypet den noe så grundig er at jeg forventet litt mer. Litt skuffende slutt, men alt i alt en god serie. 8/10.
Det er som regel ulempen ja, denne var derimot en av få som ikke skuffet, tross den massive hypen. Hva tenker du var skuffende med slutten?
Kanskje skuffende var feil ord å bruke om slutten.

*spoiler*
Jeg syns at den falt i kvalitet mot slutten og ble litt kjedelig. At hovedpersonen som hadde en såpass tvilsom personlighet (slik han ble bygget opp i de første episodene) skulle endre seg såpass mye og ta avstand fra premien. Det tok vekk litt av den stemningen de bygget opp gjennom hele serien om hvor langt han i utgangspunktet var villig til å gå for et bedre liv.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mord og Mysterier

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tormund skrev: lør okt 30, 2021 3:34 pm
Glycinello skrev: lør okt 30, 2021 3:28 pm Squid Game. (s)quite good.
Ulempen med å se den etter at "alle" har sett den og hypet den noe så grundig er at jeg forventet litt mer. Litt skuffende slutt, men alt i alt en god serie. 8/10.
Det er som regel ulempen ja, denne var derimot en av få som ikke skuffet, tross den massive hypen. Hva tenker du var skuffende med slutten?
For min egen del, så handler det om at avslutningen er fryktelig svakt skrevet. Den siste episoden, og særlig siste halvdel, er veldig, veldig svak.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Animal Kingdom, sesong 5

Helt på det jevne, har sett bedre.
► Show Spoiler
Tror uansett det blir en bra sesong 6, mtp det de la opp til mot slutten av denne sesongen.

7.5/10

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

The Expanse ses.3, ringen osv, spennende, men ikke rått. Elsker uansett oppsettet, suveren serie. 8-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Brooklyn Nine-Nine, sesong 8

Katastrofal start på sesongen med wokehelvete i episode 1. Deretter gikk det bare oppover, med sesongenes klareste høydepunkt i episode 8, tett etterfulgt av dobbeltepisodene 9 og 10.

Uvirkelig kjipt at serien nå er slutt, kommer til å savne den gjengen. Vel, kanskje med unntak av dum og dummere, aka Hitchcock & Scully. De var morsomme innimellom, men stort sett bare tilsvarende et hår i suppa.

Sesong 8: 8/10

Hele serien: 9/10

Serien er altså vanvittig DIGG. Eller som Jake selv ville ha sagt det:

Bilde

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

You sesong 3: 7/10

Serien fortsetter å levere som fin og bingeverdig underholdning. Var veldig redd for at denne sesongen skulle bli en kopi av de første sesongene, men i stedet ble det var den uforutsigbar og holdt på spenningen fra episode til episode.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Chucky

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt å se på Maid (Netflix).
Veldig god serie hittil (3 eps) om partnervold.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jokkemedkniven skrev: søn okt 31, 2021 12:46 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.
Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Alice in Borderland, sesong 1

Likhetstrekk med Squid Game mtp grunnidé, men der stopper også likhetene.

Veldig spesiell serie, men absolutt severdig når alt kommer til alt.
► Show Spoiler
7.8/10

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 6:47 pm
Jokkemedkniven skrev: søn okt 31, 2021 12:46 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.
Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.
Serien faller i kvalitet den siste halvdelen av sesongen for så å stige litt igjen helt på slutten. Men serien er såpass underholdende nok til at det er verdt å se hele sesongen og det er bekreftet at det kommer en sesong 2.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jokkemedkniven skrev: man nov 01, 2021 12:07 am
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 6:47 pm
Jokkemedkniven skrev: søn okt 31, 2021 12:46 pm

Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.
Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.
Serien faller i kvalitet den siste halvdelen av sesongen for så å stige litt igjen helt på slutten. Men serien er såpass underholdende nok til at det er verdt å se hele sesongen og det er bekreftet at det kommer en sesong 2.
Synes nok den uthevede (av meg) delen av setningen burde ha blitt puttet i spoilertags, all den tid litt at spenningen ved en slik serie henger på hvorvidt vi får en avslutning eller ikke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ted Lasso, sesong 2

Serien forsøker jo å kombinere komedie med drama, en øvelse hvor mange har gått på trynet tidligere. Slik er det ikke her, serieskaperne utøver genrekombinasjonen med stor dyktighet og treffer spot on med balansen mellom de to.

Det er bare å se frem til fortsettelsen av denne serien som gir begrepet "feelgood" en helt ny og større dimensjon.

Så regner jeg med (les: håper) at folk er enige med det jeg skriver i spoileren under her :lol: :lol:

► Show Spoiler

Sesong 2: 9/10
Serien sett under ett: 9/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»