Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av TrondLFC »

Furia på Viaplay, synes den var meget bra.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

kibby skrev: ons nov 24, 2021 1:40 pm
Bone8 skrev: ons nov 24, 2021 10:07 am The Morning Show

Styr unna, med mindre du vil høre Jennifer Aniston "uffe" og sukke seg gjennom to sesonger. Synd, for Steve Carell spiller bra, og Billy Crudup er kul i sesong 1.
Sesong to er rett og slett elendig.
Uff, såpass. Jeg likte sesong 1 svært godt, men ikke fått begynt på sesong 2 enda.
Det virker ikke helt som om forfatterne av serien vet hvor de vil med serien i andre sesong. Det er ikke ofte jeg er enig i avisanmeldelser, men synes anmelder i VG treffer blink i sin omtale av sesongen:
https://www.vg.no/rampelys/i/8Q91gA/tv- ... enstemning

kibby

Legg inn av kibby »

TrondLFC skrev: ons nov 24, 2021 2:01 pm Furia på Viaplay, synes den var meget bra.
Utdyp gjerne. Jeg syns den ble aaaaaltfor langtekkelig. Glemte et minutt eller to at det var en norsk serie da all handling ble flyttet til Tyskland.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

LeCoq skrev: ons nov 24, 2021 1:50 pm Det snakkes faktisk ikke nok om The Leftovers. Helt fantastisk serie.
Glad for at jeg tok opp serien igjen. Så to-tre episoder av den for et par år siden, men kom aldri helt i gang med serien. Det gjorde jeg nå, og så alt på rundt en uke.

Den har virkelig satt en støkk i meg.

Titaanzink

Legg inn av Titaanzink »

Chromeback skrev: tir nov 23, 2021 6:06 pm Liker starten på The Wheel of Time jeg også. Den har ikke helt den wow-følelsen enda, men jeg liker oppbygningen så langt. Noen scener er filmet litt rart her og der, gjelder kanskje særlig den første episoden, men ikke noe som har vært alt for ille enda.

Scenene inne i Shadar Logoth var også veldig bra.
Syns den kviknet skikkelig til i episode 4. Nå begynner det å ligne på noe her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Titaanzink skrev: lør nov 27, 2021 5:22 am
Chromeback skrev: tir nov 23, 2021 6:06 pm Liker starten på The Wheel of Time jeg også. Den har ikke helt den wow-følelsen enda, men jeg liker oppbygningen så langt. Noen scener er filmet litt rart her og der, gjelder kanskje særlig den første episoden, men ikke noe som har vært alt for ille enda.

Scenene inne i Shadar Logoth var også veldig bra.
Syns den kviknet skikkelig til i episode 4. Nå begynner det å ligne på noe her.
Helt enig. Dette var en episode med flere av disse wow-øyeblikkene man har savnet litt de første episodene!

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Tiger King Season 2

Stusser på to ting

1) Joe Exotic er utvilsomt skyldig i å planlegge drap på Carole Baskin. Jeg forstår ikke at Allen og Loves plan om å drepe Joe skal frigjøre Joe på noen måte. Han var fortsatt delaktig i å planlegge å drepe Carole, selvom Allen og Jeff Love lurte han. For en gjeng, mordere er dem alle sammen kanskje både Jeff, Allen, Joe og Carole. Tim Stark virket jo helt ute å kjøre.
2) Tigere har vel aldri levd naturlig i Amerika. Så hvorfor snakker dem om at de skal slippes ut fra dyreparker og i amerikansk natur?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Surfet gjennom "Jordbrukerne" den siste uken. Fin serie fra NRK. Litt alvor, litt drama, mest morsom. Anbefales.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Iskaldt hav - NRK - en ung irsk lege flykter fra seg selv gjennom å gjøre tjeneste på en hvalfangsskute fra Hull. Rundt 1850. Spennende miljø dette. Så 3 av 6 episoder i går, tar resten til kvelden.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nja, nei... første 3 episoder var langt mer givende enn de 3 siste... Veldig mye isøde-greier som ble til å spole litt forbi... Terningkast 4 til serien.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Dr Death. Den var faktisk meget bra.
Hørt podcasten, men dette var et veldig godt selvstendig verk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Nine Perfect Strangers (2021)

Nicole Kidman bærer nok mesteparten av serien, men ok cast forøvrig også, inkl Michael Shannon (Boardwalk Empire)

7.4/10

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Hellbound.

Seks episoder på to dager. Terningkast 4.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

DoktorS skrev: søn nov 28, 2021 10:08 pm Nja, nei... første 3 episoder var langt mer givende enn de 3 siste... Veldig mye isøde-greier som ble til å spole litt forbi... Terningkast 4 til serien.
Tenkte jeg det ikke - litt engelskspårklige anmelder synes at drepingen av seler og hvalen er forferdelig og "distressing" men at menn skjærer over strupen på andre blir ikke nevnt som fælt...

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Maid(Netflix). 7,7/10.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

The Great på HBO Max. Blir automatisk skeptisk over kategorien Drama/komedie, men jeg tok sjansen og angrer ikke. Handler om Katarina den store og hennes maktovertakelse i 1700 tallets Russland. Virkelig fornøyelig de første 8 episodene, og glitrende skuespill. Spesielt av Nicholas Hoult som spiller Peter.

https://www.imdb.com/title/tt2235759/

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Knaberaps skrev: man nov 29, 2021 9:34 pm The Great på HBO Max. Blir automatisk skeptisk over kategorien Drama/komedie, men jeg tok sjansen og angrer ikke. Handler om Katarina den store og hennes maktovertakelse i 1700 tallets Russland. Virkelig fornøyelig de første 8 episodene, og glitrende skuespill. Spesielt av Nicholas Hoult som spiller Peter.

https://www.imdb.com/title/tt2235759/
Huzzah!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Harduetforslag skrev: man nov 29, 2021 9:36 pm Huzzah!
Huzzah!

:D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Knaberaps skrev: man nov 29, 2021 9:34 pm The Great på HBO Max. Blir automatisk skeptisk over kategorien Drama/komedie, men jeg tok sjansen og angrer ikke. Handler om Katarina den store og hennes maktovertakelse i 1700 tallets Russland. Virkelig fornøyelig de første 8 episodene, og glitrende skuespill. Spesielt av Nicholas Hoult som spiller Peter.

https://www.imdb.com/title/tt2235759/
Den er rett og slett fornøyelig. Ser sesong 2 er i gang, men har tenkt til å avvente litt. Her skal alt sees på en gang;)

kibby

Legg inn av kibby »

Ære (Honour) (NRK)

Britisk miniserie i to deler, med fokus på æresdrap. Hovedrollen spilles glitrende av Keeley Hawes (The Durrells greske eventyr og It's a Sin).

7/10

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Glycinello skrev: man nov 29, 2021 9:42 pm Ser sesong 2 er i gang, men har tenkt til å avvente litt. Her skal alt sees på en gang;)
Går for det samme her i huset. Men første sesong må bli unnagjort først.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

I dag er siste dagen dere kan sikre HBO for 50% livet ut (inntil dere kansellerer). De tilbyr ikke tilbudet til dem som har vært kunder tidligere, men alt dere trenger er en ny e-post (eventuelt google «plus trick gmail» og lære dere en lur vri).

Cabal

Legg inn av Cabal »

Ser Arcane på Netflix. Du hildrane du, dette er bra. Er ikke spesielt bevandret innenfor animasjon, men digger Love, Death & Robots og Invincible. Dette er bedre. Har ikke vært borti spillet/spillene dette visstnok bygger på, men har ikke vært noe problem. Har sett 4 episoder, men skal ikke binge alt med en gang, denne vil jeg sutte litt på.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kærlighed skrev: tir nov 30, 2021 4:15 pm I dag er siste dagen dere kan sikre HBO for 50% livet ut (inntil dere kansellerer). De tilbyr ikke tilbudet til dem som har vært kunder tidligere, men alt dere trenger er en ny e-post (eventuelt google «plus trick gmail» og lære dere en lur vri).
Jeg har vært kunde tidligere og registrerte meg med samme e-post adresse som sist. Null problem.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Lost in space sesong 3 på Netflix. Denne serien er vel min guilty pleasure, og jeg finner den fortsatt spennende.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må bare slenge meg på Arcane-hypen.

Jeg kan ingenting om LoL, utenom at en kompis viste meg det en gang, men dette er helt sinnsykt bra. Jeg har heller ikke sett ferdig alt enda heller for øvrig, virkelig en serie å kose seg med.

Gir skikkelig Telltale vibber.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Introen til Arcane er for øvrig 10/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Clickbait (2021)

Leverer på det jevne.

7/10

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Jeg er typen som bare må se ferdig en serie når jeg først har investert på den, og det gjelder også Casa del Papel. Jeg er midtveis i del 2 av sesong 5, som kom ut i går, og markerer slutten av serien. Sesongen har så langt samme nivå som de siste, men plot twisten denne sesongen er overraskende bra.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: lør des 04, 2021 10:58 pm Jeg er typen som bare må se ferdig en serie når jeg først har investert på den, og det gjelder også Casa del Papel. Jeg er midtveis i del 2 av sesong 5, som kom ut i går, og markerer slutten av serien. Sesongen har så langt samme nivå som de siste, men plot twisten denne sesongen er overraskende bra.
Kjenner jeg har store problemer med å finne motivasjonen til å se de siste episodene nå, men greit å vite hvor nivået er å forvente.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»