Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

Brooklyn Nine-Nine, sesong 8

Katastrofal start på sesongen med wokehelvete i episode 1. Deretter gikk det bare oppover, med sesongenes klareste høydepunkt i episode 8, tett etterfulgt av dobbeltepisodene 9 og 10.

Uvirkelig kjipt at serien nå er slutt, kommer til å savne den gjengen. Vel, kanskje med unntak av dum og dummere, aka Hitchcock & Scully. De var morsomme innimellom, men stort sett bare tilsvarende et hår i suppa.

Sesong 8: 8/10

Hele serien: 9/10

Serien er altså vanvittig DIGG. Eller som Jake selv ville ha sagt det:

Bilde

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

You sesong 3: 7/10

Serien fortsetter å levere som fin og bingeverdig underholdning. Var veldig redd for at denne sesongen skulle bli en kopi av de første sesongene, men i stedet ble det var den uforutsigbar og holdt på spenningen fra episode til episode.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Chucky

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt å se på Maid (Netflix).
Veldig god serie hittil (3 eps) om partnervold.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jokkemedkniven skrev: søn okt 31, 2021 12:46 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.
Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Alice in Borderland, sesong 1

Likhetstrekk med Squid Game mtp grunnidé, men der stopper også likhetene.

Veldig spesiell serie, men absolutt severdig når alt kommer til alt.
► Show Spoiler
7.8/10

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 6:47 pm
Jokkemedkniven skrev: søn okt 31, 2021 12:46 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 3:30 pm Den tredje episodene av Alice in Borderland er noe av det sjukeste jeg har sett. 10/10.
Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.
Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.
Serien faller i kvalitet den siste halvdelen av sesongen for så å stige litt igjen helt på slutten. Men serien er såpass underholdende nok til at det er verdt å se hele sesongen og det er bekreftet at det kommer en sesong 2.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jokkemedkniven skrev: man nov 01, 2021 12:07 am
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 6:47 pm
Jokkemedkniven skrev: søn okt 31, 2021 12:46 pm

Hvis du ikke har lest den enda, så anbefaler jeg mangaen som serien er basert på.
Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.
Serien faller i kvalitet den siste halvdelen av sesongen for så å stige litt igjen helt på slutten. Men serien er såpass underholdende nok til at det er verdt å se hele sesongen og det er bekreftet at det kommer en sesong 2.
Synes nok den uthevede (av meg) delen av setningen burde ha blitt puttet i spoilertags, all den tid litt at spenningen ved en slik serie henger på hvorvidt vi får en avslutning eller ikke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ted Lasso, sesong 2

Serien forsøker jo å kombinere komedie med drama, en øvelse hvor mange har gått på trynet tidligere. Slik er det ikke her, serieskaperne utøver genrekombinasjonen med stor dyktighet og treffer spot on med balansen mellom de to.

Det er bare å se frem til fortsettelsen av denne serien som gir begrepet "feelgood" en helt ny og større dimensjon.

Så regner jeg med (les: håper) at folk er enige med det jeg skriver i spoileren under her :lol: :lol:

► Show Spoiler

Sesong 2: 9/10
Serien sett under ett: 9/10

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

SirOwen skrev: man nov 01, 2021 12:07 pm Ted Lasso, sesong 2

Serien forsøker jo å kombinere komedie med drama, en øvelse hvor mange har gått på trynet tidligere. Slik er det ikke her, serieskaperne utøver genrekombinasjonen med stor dyktighet og treffer spot on med balansen mellom de to.

Det er bare å se frem til fortsettelsen av denne serien som gir begrepet "feelgood" en helt ny og større dimensjon.

Så regner jeg med (les: håper) at folk er enige med det jeg skriver i spoileren under her :lol: :lol:

► Show Spoiler

Sesong 2: 9/10
Serien sett under ett: 9/10
Enig, flott serie. Jeg syns dog den første sesongen var noen hakk over den andre. Det ble litt for mye psykobabbel til tider for min del.
Jeg gleder meg alikevel til fortsettelsen, og jeg er enig med spoileren din.

SirJames

Legg inn av SirJames »

SlimWhitman skrev: man nov 01, 2021 12:12 pm jeg er enig med spoileren din.
👍 :D

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Maid (Netflix, 10 eps) - 8/10.
IMDB rating 8.5/10.

Veldig god, sterk og emosjonell serie om en lutfattig ung mor som prøver å komme seg vekk fra et forhold med vold og få livet sitt i orden.
Basert på selvbiografi. Måtte gråte en skvett og to i løpet av serien, så hele 10 timer i et jafs.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirOwen skrev: man nov 01, 2021 12:07 pm Ted Lasso, sesong 2

Sesong 2: 9/10
Serien sett under ett: 9/10
Nok en nydelig sesong ja. Få serier som treffer like bra på "feelgooden" som Ted Lasso.

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirOwen skrev: man nov 01, 2021 12:01 pm
Jokkemedkniven skrev: man nov 01, 2021 12:07 am
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 6:47 pm

Den er på lista!

Serien har jeg satt litt på vent, siden jeg hører så mye om at kvaliteten faller veldig så fort de kommer seg til stranda, så lever enda i troen på at serien er gjennomført god.
Serien faller i kvalitet den siste halvdelen av sesongen for så å stige litt igjen helt på slutten. Men serien er såpass underholdende nok til at det er verdt å se hele sesongen og det er bekreftet at det kommer en sesong 2.
Synes nok den uthevede (av meg) delen av setningen burde ha blitt puttet i spoilertags, all den tid litt at spenningen ved en slik serie henger på hvorvidt vi får en avslutning eller ikke.
Irriterende at hovedpersonen dør og morderen går fri. Men ellers likte jeg den ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: man nov 01, 2021 3:37 pm
SirOwen skrev: man nov 01, 2021 12:01 pm
Jokkemedkniven skrev: man nov 01, 2021 12:07 am

Serien faller i kvalitet den siste halvdelen av sesongen for så å stige litt igjen helt på slutten. Men serien er såpass underholdende nok til at det er verdt å se hele sesongen og det er bekreftet at det kommer en sesong 2.
Synes nok den uthevede (av meg) delen av setningen burde ha blitt puttet i spoilertags, all den tid litt at spenningen ved en slik serie henger på hvorvidt vi får en avslutning eller ikke.
Irriterende at hovedpersonen dør og morderen går fri. Men ellers likte jeg den ;)
:lol: :lol: JOlsen rides again.

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirOwen skrev: man nov 01, 2021 3:38 pm
Tormund skrev: man nov 01, 2021 3:37 pm
SirOwen skrev: man nov 01, 2021 12:01 pm

Synes nok den uthevede (av meg) delen av setningen burde ha blitt puttet i spoilertags, all den tid litt at spenningen ved en slik serie henger på hvorvidt vi får en avslutning eller ikke.
Irriterende at hovedpersonen dør og morderen går fri. Men ellers likte jeg den ;)
:lol: :lol: JOlsen rides again.
Jeg savner alle de gode stundene vi hadde med henne/ham???

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: man nov 01, 2021 3:40 pm
SirOwen skrev: man nov 01, 2021 3:38 pm
Tormund skrev: man nov 01, 2021 3:37 pm

Irriterende at hovedpersonen dør og morderen går fri. Men ellers likte jeg den ;)
:lol: :lol: JOlsen rides again.
Jeg savner alle de gode stundene vi hadde med henne/ham???
#metoo

kibby

Legg inn av kibby »

Fringegirl skrev: søn okt 31, 2021 6:45 pm Begynt å se på Maid (Netflix).
Veldig god serie hittil (3 eps) om partnervold.
Nice. Har den på min liste.

SirJames

Legg inn av SirJames »

American Horror Story, sesong 10

Sesongen er todelt, og episode 7-10 forteller altså en helt annen historie enn episode 1-6. Vil nok si at første delen var den beste, og den som ga mest AHS-feeling.

Episode 1-6: 8/10
Episdee 7-10: 7/10

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Så en og en halv episode av Blindspot på HBO, men hoppet glatt av. Altfor tøff og smart hovedkarakter med kunstige kjappe replikker, der jeg tipper dama i bagen blir mer tøff enn han utover sesongen. Ble for kjedelig, men gjerne kom med innvendinger.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: tir nov 02, 2021 2:12 am Så en og en halv episode av Blindspot på HBO, men hoppet glatt av. Altfor tøff og smart hovedkarakter med kunstige kjappe replikker, der jeg tipper dama i bagen blir mer tøff enn han utover sesongen. Ble for kjedelig, men gjerne kom med innvendinger.
Hoppet av den etter fire episoder for noen år tilbake. Ble for mye monster-of-the-week løsninger og derfor for kjedelig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dexter ruller i gang igjen førstkommende søndag.

Det gledes.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirOwen skrev: tir nov 02, 2021 11:49 pm Dexter ruller i gang igjen førstkommende søndag.

Det gledes.
Ny sesong. Har ikke sett så mye, men nok til å få sansen for søstera hans. Hvilken plattform går den på?

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: tir nov 02, 2021 11:57 pm
SirOwen skrev: tir nov 02, 2021 11:49 pm Dexter ruller i gang igjen førstkommende søndag.

Det gledes.
Ny sesong. Har ikke sett så mye, men nok til å få sansen for søstera hans. Hvilken plattform går den på?
Cyberspace.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirOwen skrev: man nov 01, 2021 3:38 pm
Tormund skrev: man nov 01, 2021 3:37 pm
SirOwen skrev: man nov 01, 2021 12:01 pm
:lol: :lol: JOlsen rides again.
Er hen kommet over på den gode siden?

Tidenes hyggeligste kverrulant og negative syn på livet type.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirOwen skrev: ons nov 03, 2021 12:00 am
kytec skrev: tir nov 02, 2021 11:57 pm
SirOwen skrev: tir nov 02, 2021 11:49 pm Dexter ruller i gang igjen førstkommende søndag.

Det gledes.
Ny sesong. Har ikke sett så mye, men nok til å få sansen for søstera hans. Hvilken plattform går den på?
Cyberspace.
Ukjent for meg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sesong 4 av Yellowstone starter på søndag i USA, for dem som skulle være interessert i det!

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tor nov 04, 2021 1:10 pm Sesong 4 av Yellowstone starter på søndag i USA, for dem som skulle være interessert i det!
👍👍👍

Tormund

Legg inn av Tormund »

kytec skrev: ons nov 03, 2021 12:01 am
SirOwen skrev: man nov 01, 2021 3:38 pm
Tormund skrev: man nov 01, 2021 3:37 pm
:lol: :lol: JOlsen rides again.
Er hen kommet over på den gode siden?

Tidenes hyggeligste kverrulant og negative syn på livet type.
En herlig debattant, klarte aldri å innse når hen hadde trådd feil, og påstod bastant at hen ikke hadde gjort noe galt, istedenfor anklaget samtlige for mobbing.

Mer av dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»