Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

Kastanjemannen

Enig i det mange skriver, her har man ikke spart på kllisjéene. Allikevel er det et solid håndverk danskene leverer.

7.7/10

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

kytec skrev: tor nov 04, 2021 6:11 pm
Knaberaps skrev: tor nov 04, 2021 2:21 pm
Tormund skrev: tor nov 04, 2021 2:02 pm klarte aldri å innse når hen hadde trådd feil, og påstod bastant at hen ikke hadde gjort noe galt
Han. JOlsen er en han.
Med et sexliv sikkert få misunner han.
Var sikker på at det var hun

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hoppidioten skrev: fre nov 05, 2021 4:08 pm Ny svensk serie om Olof Palme drapet ute på Netflix nå. Skal sees i helga!
Som heter .....?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:34 am
Hoppidioten skrev: fre nov 05, 2021 4:08 pm Ny svensk serie om Olof Palme drapet ute på Netflix nå. Skal sees i helga!
Som heter .....?
Vi på Saltkråkan...duh..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:46 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:34 am
Hoppidioten skrev: fre nov 05, 2021 4:08 pm Ny svensk serie om Olof Palme drapet ute på Netflix nå. Skal sees i helga!
Som heter .....?
Vi på Saltkråkan...duh..
Uten å google, hvor gammel tror du farbror Melcher var da filmen/serien ble spilt inn?

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:49 am
SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:46 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:34 am

Som heter .....?
Vi på Saltkråkan...duh..
Uten å google, hvor gammel tror du farbror Melcher var da filmen/serien ble spilt inn?
Tipper farbror Melker var rundt 75.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:49 am Uten å google, hvor gammel tror du farbror Melcher var da filmen/serien ble spilt inn?
Tipper 53. Blir ikke overrasket om han var mye eldre dog...

Fasit?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: lør nov 06, 2021 1:52 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:49 am Uten å google, hvor gammel tror du farbror Melcher var da filmen/serien ble spilt inn?
Tipper 53. Blir ikke overrasket om han var mye eldre dog...

Fasit?
47.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:50 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:49 am
SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:46 am

Vi på Saltkråkan...duh..
Uten å google, hvor gammel tror du farbror Melcher var da filmen/serien ble spilt inn?
Tipper farbror Melker var rundt 75.
Det er det man tror, 65 - 75, men han var tidlig i 40-årene. Nå kan du google og se om jeg har rett.

Har en teori om at folk som ble født for 100 år siden ble fortere eldre pga kosthold, helsevesen, boforhold osv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:50 am Tipper farbror Melker var rundt 75.
Nå tok du litt vel mye i...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:53 am 47.
Du var bare 28 år unna.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

43 da TV-serien "Vi på Saltkråken" ble spilt inn.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:53 am 47.
*Kremt*

Du var visst 32 år unna. Men du skrev riktig nok "rundt 75", så jeg gir deg some slack...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:57 am 43 da TV-serien "Vi på Saltkråken" ble spilt inn.
Ville nesten gitt SirJames rett her...
EcKYOPGXQAApn5u.jpg

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Knaberaps skrev: lør nov 06, 2021 2:05 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:57 am 43 da TV-serien "Vi på Saltkråken" ble spilt inn.
Ville nesten gitt SirJames rett her...EcKYOPGXQAApn5u.jpg
Hva tenker du om teorien min? Ikke føkk om jeg så slik ut da jeg var 43 eller nå for den del.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: lør nov 06, 2021 2:02 am
SirJames skrev: lør nov 06, 2021 1:53 am 47.
*Kremt*

Du var visst 32 år unna. Men du skrev riktig nok "rundt 75", så jeg gir deg some slack...
Han var 47 det siste året Saltkråkan gikk (1968).

Og at jeg bommet med noen år, har å gjøre med at jeg tok i ganske hardt pga måten kytec stilte spørsmålet på. Det var et ledende spørsmål hvor folk skulle tippe et høyt tall, fordi Farbror Melker så gammel ut. I tillegg er det ørten år siden jeg så serien sist, så husker bare en "gammel" kæill..

Hadde jeg tippet litt mer seriøst, ville jeg nok tippet 50-ish.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 2:07 am
Knaberaps skrev: lør nov 06, 2021 2:05 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:57 am 43 da TV-serien "Vi på Saltkråken" ble spilt inn.
Ville nesten gitt SirJames rett her...EcKYOPGXQAApn5u.jpg
Hva tenker du om teorien min? Ikke føkk om jeg så slik ut da jeg var 43 eller nå for den del.
Heller mer mot at de ble fortere gamle og så ut som skrukkete poteter fordi de spiste så mye av nettopp poteter 8-)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 2:07 am Hva tenker du om teorien min? Ikke føkk om jeg så slik ut da jeg var 43 eller nå for den del.
Hehe, ikke jeg heller, og jeg er 50.

Nei, jeg aner ikke hvorfor 75 er blitt det nye 43 osv. men tror ikke det er pga. kosthold, helsevesen, boforhold osv. Det er mye av selve stilen som er blitt forandret, ikke rynker og skavanker. Stiligere klær, sveis, væremåte osv. Trooor jeg.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: lør nov 06, 2021 2:09 am Han var 47 det siste året Saltkråkan gikk (1968).

Og at jeg bommet med noen år, har å gjøre med at jeg tok i ganske hardt pga måten kytec stilte spørsmålet på. Det var et ledende spørsmål hvor folk skulle tippe et høyt tall, fordi Farbror Melker så gammel ut. I tillegg er det ørten år siden jeg så serien sist, så husker bare en "gammel" kæill..

Hadde jeg tippet litt mer seriøst, ville jeg nok tippet 50-ish.
Jada. Skulle bare tyne deg litt :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: lør nov 06, 2021 2:18 am
SirJames skrev: lør nov 06, 2021 2:09 am Han var 47 det siste året Saltkråkan gikk (1968).

Og at jeg bommet med noen år, har å gjøre med at jeg tok i ganske hardt pga måten kytec stilte spørsmålet på. Det var et ledende spørsmål hvor folk skulle tippe et høyt tall, fordi Farbror Melker så gammel ut. I tillegg er det ørten år siden jeg så serien sist, så husker bare en "gammel" kæill..

Hadde jeg tippet litt mer seriøst, ville jeg nok tippet 50-ish.
Jada. Skulle bare tyne deg litt :)
Regna med det :)

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Serien om Palme heter den usannsynlige morderen. Så hele igår. Miniserie på fem episoder.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Så nettopp ferdig Sinner 3.

Nedtur i forhold til de to første som jeg ville gitt 8/10.
At den var ubehagelig er én ting, men når det hoper seg opp med usannsynligheter og dumme handlinger, så trekker det ned helhetsinntrykket kraftig. 6.5/10.

På tide for detektiv Harry Ambrose å pensjonere seg for godt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Nettopp slukt ses.3 av "The Expanse" på Amazon Prime. Slutter aldri å la meg begeistre av hva de har fått til på sparebluss- budsjett, penger betyr ikke alt osv, kanskje tidenes beste sci-fi -serie. Terningkast 5+

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

sertono skrev: lør nov 06, 2021 6:25 pm Nettopp slukt ses.3 av "The Expanse" på Amazon Prime. Slutter aldri å la meg begeistre av hva de har fått til på sparebluss- budsjett, penger betyr ikke alt osv, kanskje tidenes beste sci-fi -serie. Terningkast 5+
Jeg kom aldri lengre enn til introen av denne og nå har jeg sagt opp Amazon Prime.. :roll:
Kanskje man gikk glipp av noe bra, skjønt jeg er ikke så veldig begeistret for science fiction serier. Filmer i denne sjangeren derimot er absolutt en av min favoritter.
Denne introsangen den skulle visst være på norsk, men det var ikke lett å høre. Måtte lese det :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Neptun skrev: lør nov 06, 2021 6:36 pm
sertono skrev: lør nov 06, 2021 6:25 pm Nettopp slukt ses.3 av "The Expanse" på Amazon Prime. Slutter aldri å la meg begeistre av hva de har fått til på sparebluss- budsjett, penger betyr ikke alt osv, kanskje tidenes beste sci-fi -serie. Terningkast 5+
Jeg kom aldri lengre enn til introen av denne og nå har jeg sagt opp Amazon Prime.. :roll:
Kanskje man gikk glipp av noe bra, skjønt jeg er ikke så veldig begeistret for science fiction serier. Filmer i denne sjangeren derimot er absolutt en av min favoritter.
Denne introsangen den skulle visst være på norsk, men det var ikke lett å høre. Måtte lese det :)
Vel, for meg så syns jeg ikke det er så dyrt med 65 kr pr måned, under en halvliter øl på puben. Dessuten vises Tidshjulet (The Wheel of Time) der fra 21.november som jeg skal se. Pluss på at tidenes dyreste serie basert på «Ringenes Herre»-universet til J.R.R. Tolkien vil gå på lufta 2. september 2022.

BioDex

Legg inn av BioDex »

sertono skrev: lør nov 06, 2021 6:25 pm Nettopp slukt ses.3 av "The Expanse" på Amazon Prime. Slutter aldri å la meg begeistre av hva de har fått til på sparebluss- budsjett, penger betyr ikke alt osv, kanskje tidenes beste sci-fi -serie. Terningkast 5+
Veldig enig med deg. Min favoritt sci-fi serie foran Battlestar Galactica. Og av de 5 sesongen som har vært, er s. 3 min klare favoritt. Og 10. desember starter siste sesong.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: lør nov 06, 2021 7:10 pm
Neptun skrev: lør nov 06, 2021 6:36 pm
sertono skrev: lør nov 06, 2021 6:25 pm Nettopp slukt ses.3 av "The Expanse" på Amazon Prime. Slutter aldri å la meg begeistre av hva de har fått til på sparebluss- budsjett, penger betyr ikke alt osv, kanskje tidenes beste sci-fi -serie. Terningkast 5+
Jeg kom aldri lengre enn til introen av denne og nå har jeg sagt opp Amazon Prime.. :roll:
Kanskje man gikk glipp av noe bra, skjønt jeg er ikke så veldig begeistret for science fiction serier. Filmer i denne sjangeren derimot er absolutt en av min favoritter.
Denne introsangen den skulle visst være på norsk, men det var ikke lett å høre. Måtte lese det :)
Vel, for meg så syns jeg ikke det er så dyrt med 65 kr pr måned, under en halvliter øl på puben. Dessuten vises Tidshjulet (The Wheel of Time) der fra 21.november som jeg skal se. Pluss på at tidenes dyreste serie basert på «Ringenes Herre»-universet til J.R.R. Tolkien vil gå på lufta 2. september 2022.
Det er ikke alt for lenge til s3 av The Boys og sesong 2 av Invincible også.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Flere som skal gi Dexter en sjanse da?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Noen som vet kor jeg kan få sett Line of Duty sesong 5?
Helt vill serie forøvrig, denne må man virkelig få med seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»