Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Glycinello

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Glycinello »

Kastanjemannen. 7/10. Mulig jeg er litt farget av at jeg så Broen for ikke så lenge siden. God krim, vel verdt å se, men ikke noe mer.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 4:47 pm Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.
Ser de tre første episodene allerede er ute, skal se på i løpet av kvelden. Gleder med, tross anmeldelsene.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
:lol: :lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Trikset med Midnight Mass er at man bør leve seg inn i seriens atmosfære, monologene til presten samt øvrige dialoger. Altså kanskje se den alene i ro og fred. Da blir den temmelig intens og givende.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
#mobbing#tøffpånettet#avslørteingenting

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Så ferdig Vikings serien, nå som jeg har fått tilbake HBO.
Ikke det samme etter Lodbrok, men absolutt severdig hele veien. Produsenten tar seg kunstneriske friheter i forhold til historien. F.eks. møter kjente personer hverandre selv om de ikke levde på samme tid. Men det gjør ikke noe.

Påkostet produksjon som viser forskjellen på HBO mot resten. De er i en egen klasse.
Total sett hele serien 8.5-9/10.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
► Show Spoiler
Serien leverte! Bra dialog og intensitet. Gir den 7,5 av 10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Good Fight, sesong 5

Fokuset på Judge Wackner's fake court, tross Mandy Patinkins medvirkning, ble IMO helt feil. Og den som lanserte og fikk gjennomslag for den idéen på et eller annet obskurt manusmøte, burde settes i bur på torget iført headset utelukkende med materiale fra Rune Rudbergs portefølje, samt tvangsfores fiskesuppe utgått på dato fra First Price.

5.5/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kærlighed skrev: søn nov 21, 2021 2:59 pm
Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
► Show Spoiler
Serien leverte! Bra dialog og intensitet. Gir den 7,5 av 10.
Hmmm, good good. Har ikke fått sett episodene, får ikke lastet ned torrent her jeg sitter nå. Må vel vurdere å fikse meg Amazon hvis problemet ikke fikser seg.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 4:47 pm Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.
Veldig skuffet. Dårlig skuespill og elendig filming.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: søn nov 21, 2021 8:04 pm
Kærlighed skrev: søn nov 21, 2021 2:59 pm
Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm

Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
► Show Spoiler
Serien leverte! Bra dialog og intensitet. Gir den 7,5 av 10.
Hmmm, good good. Har ikke fått sett episodene, får ikke lastet ned torrent her jeg sitter nå. Må vel vurdere å fikse meg Amazon hvis problemet ikke fikser seg.
Jepp, det er en kjent sak at Dikemark har sperret for torrents :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Billions sesong 5. . Første jeg fant frem igjen etter å ha slått til på tilbudet til HBO Max. En favoritt de siste årene, men sesong 5 skuffet. Kjedelig dialog, repeterende handlingsmønster og tidvis direkte søvndyssende. Den har sine øyeblikk riktignok der den er klasse, noe som gjør den severdig, men totalt sett ikke mer enn det. 6,5/10.

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: man nov 22, 2021 6:08 pm
Tormund skrev: søn nov 21, 2021 8:04 pm
Kærlighed skrev: søn nov 21, 2021 2:59 pm
► Show Spoiler
Serien leverte! Bra dialog og intensitet. Gir den 7,5 av 10.
Hmmm, good good. Har ikke fått sett episodene, får ikke lastet ned torrent her jeg sitter nå. Må vel vurdere å fikse meg Amazon hvis problemet ikke fikser seg.
Jepp, det er en kjent sak at Dikemark har sperret for torrents :lol:
rofl, rofl, rofl!!!

Knallis :cry:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man nov 22, 2021 7:38 pm Billions sesong 5. . Første jeg fant frem igjen etter å ha slått til på tilbudet til HBO Max. En favoritt de siste årene, men sesong 5 skuffet. Kjedelig dialog, repeterende handlingsmønster og tidvis direkte søvndyssende. Den har sine øyeblikk riktignok der den er klasse, noe som gjør den severdig, men totalt sett ikke mer enn det. 6,5/10.
Blasfemi :shock: :shock:

kibby

Legg inn av kibby »

Kastanjemannen (Netflix)

Delvis spennende, delvis filler. Skjønte halvveis "who did it" og forutsigbar slutt. Skjønner ikke hypen.

5/10

...

Ulven kommer (NRK)

Nok en dansk dramaserie. Denne gangen funker det for meg. Solide skuespillere, og her skapes det spenning fra start til slutt.

7/10

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: man nov 22, 2021 8:27 pm
Glycinello skrev: man nov 22, 2021 7:38 pm Billions sesong 5. . Første jeg fant frem igjen etter å ha slått til på tilbudet til HBO Max. En favoritt de siste årene, men sesong 5 skuffet. Kjedelig dialog, repeterende handlingsmønster og tidvis direkte søvndyssende. Den har sine øyeblikk riktignok der den er klasse, noe som gjør den severdig, men totalt sett ikke mer enn det. 6,5/10.
Blasfemi :shock: :shock:
Du likte den antar jeg :lol:

Kaldbayer
Innlegg: 318

Legg inn av Kaldbayer »

Glycinello skrev: man nov 22, 2021 7:38 pm Billions sesong 5. . Første jeg fant frem igjen etter å ha slått til på tilbudet til HBO Max. En favoritt de siste årene, men sesong 5 skuffet. Kjedelig dialog, repeterende handlingsmønster og tidvis direkte søvndyssende. Den har sine øyeblikk riktignok der den er klasse, noe som gjør den severdig, men totalt sett ikke mer enn det. 6,5/10.
Helt enig, siste del av s 5 skuffer. Burde gitt seg nå. Redd det blir for nye repetisjon videre når s 6 kommer.

Kaldbayer
Innlegg: 318

Legg inn av Kaldbayer »

Digg at kvalitets serien Extras med Ricky Gervais har kommet på HBO max helt på høyde om ikke bedre enn the office. 10/10

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 4:47 pm Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.
Virker lovende så langt.

Selvsagt en del endringer fra bøkene, men ikke noe som har vært veldig feil enda.

Håper og tror dette kan bli en langvarig serie. Første boken er jo tross alt blandt de svakeste, og bok 2-7 er mine favoritter i serier. (Apropos, vurderer å ta en ny gjennomlesning)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

«Atlantic Crossing» fikk internasjonal Emmy-pris. Dramaserien, som er laget av Cinenord for NRK, vant i kategorien beste TV-film eller miniserie.

Er vel et stort "Up Yours!" til alle de som slaktet den her hjemme på berget :lol:

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

sertono skrev: tir nov 23, 2021 9:40 am «Atlantic Crossing» fikk internasjonal Emmy-pris. Dramaserien, som er laget av Cinenord for NRK, vant i kategorien beste TV-film eller miniserie.

Er vel et stort "Up Yours!" til alle de som slaktet den her hjemme på berget :lol:
Personlig har jeg ikke sett den.

Mistet lysten pga all historieforfalskningen som ble påpekt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

sertono skrev: man nov 22, 2021 12:28 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 4:47 pm Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.
Dårlig skuespill og elendig filming.
Sliter med å finne det samme som deg...

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Rainmaker skrev: tir nov 23, 2021 9:51 am
sertono skrev: man nov 22, 2021 12:28 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 4:47 pm Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.
Dårlig skuespill og elendig filming.
Sliter med å finne det samme som deg...
Syns kanskje det tok seg litt opp i 3.ep, er jo en viss nerve der. Men jeg har store problemer med å engasjere meg i personene, syns de har så og si null karisma. Er også noen tåpelige kranglinger der som ikke ligner grisen, man skulle tro vi hadde med sutrete 5 åringer å gjøre. Ellers skal de ha pluss for noen fine landskapsbilder.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Arcane på Netflix kan anbefales! og ikke minst må musikken i serien nytes. VOLDSOMT imponerende fra skaperen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

MentalM skrev: tir nov 23, 2021 2:46 pm Arcane på Netflix kan anbefales! og ikke minst må musikken i serien nytes. VOLDSOMT imponerende fra skaperen.
Ser den ligger på 9.4 på IMDb, det er ufattelig høyt og tyder på at det må være en veldig bra serie, tror den må sjekkes ut, takkert for tipset.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Liker starten på The Wheel of Time jeg også. Den har ikke helt den wow-følelsen enda, men jeg liker oppbygningen så langt. Noen scener er filmet litt rart her og der, gjelder kanskje særlig den første episoden, men ikke noe som har vært alt for ille enda.

Scenene inne i Shadar Logoth var også veldig bra.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Chromeback skrev: tir nov 23, 2021 6:06 pm Noen scener er filmet litt rart her og der
Slosscenene med trollocene er jo helt på trynet. Et vinglende kamera festet på noen som kaster seg i alle retninger er en billig måte å filme på, da slipper vi jo å se noe som helst, man kan skjule seg bak at det er kaos så da er det er ikke så nøye, jeg liker ikke den måten å gjøre det på.

Ellers enig i at scenene i Shadar Logoth var bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»