Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
GatlingGun

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av GatlingGun »

ElGuaje skrev: tir jan 03, 2023 10:00 pm Welcome to Wrexham

Vi følger den walisiske fotballklubben Wrexham, som har blitt kjøpt opp av skuespillerne Ryan Reynold og Rob McElhenney, i det som skal være deres vei ut av National Football League og inn til League 2 og det engelske toppfotballsystemet.

Svak for slike serier, og synes den klarer å mikse fint mellom fotballaget, fotballen, Reynolds/McElhenney og selve byen Wrexham.

Gleder meg til fortsettelsen her.
Sammenlignet med Crouch og Dulwich, er den kjekkere?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

GatlingGun skrev: tir jan 03, 2023 11:38 pm
ElGuaje skrev: tir jan 03, 2023 10:00 pm Welcome to Wrexham

Vi følger den walisiske fotballklubben Wrexham, som har blitt kjøpt opp av skuespillerne Ryan Reynold og Rob McElhenney, i det som skal være deres vei ut av National Football League og inn til League 2 og det engelske toppfotballsystemet.

Svak for slike serier, og synes den klarer å mikse fint mellom fotballaget, fotballen, Reynolds/McElhenney og selve byen Wrexham.

Gleder meg til fortsettelsen her.
Sammenlignet med Crouch og Dulwich, er den kjekkere?
Den har jeg ikke sett, så kan ikke uttale meg om det

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

McElhenny er fantastisk, verdt serien alene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ElGuaje skrev: tir jan 03, 2023 11:43 pm
GatlingGun skrev: tir jan 03, 2023 11:38 pm
ElGuaje skrev: tir jan 03, 2023 10:00 pm Welcome to Wrexham

Vi følger den walisiske fotballklubben Wrexham, som har blitt kjøpt opp av skuespillerne Ryan Reynold og Rob McElhenney, i det som skal være deres vei ut av National Football League og inn til League 2 og det engelske toppfotballsystemet.

Svak for slike serier, og synes den klarer å mikse fint mellom fotballaget, fotballen, Reynolds/McElhenney og selve byen Wrexham.

Gleder meg til fortsettelsen her.
Sammenlignet med Crouch og Dulwich, er den kjekkere?
Den har jeg ikke sett, så kan ikke uttale meg om det
Den finner du isåfall på Discovery om du er interessert.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

3 episoder av Kaleidoscope på Netflix fikk meg hekta. Dette var gode greier. Så kan jeg også anbefale den absurde dokumentaren "Ikke ta telefonen" også på Netflix.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Ga Walking Dead en ny sjanse. Takler fremdeles ikke Carol og Rick, tidenes mest irriterende karakterer.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Rexwiller skrev: ons jan 04, 2023 6:29 pm Ga Walking Dead en ny sjanse. Takler fremdeles ikke Carol og Rick, tidenes mest irriterende karakterer.
Carol er slitsom, ja

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Goliath 4 sesonger totalt (Prime) - rating 7/10.
Noen merkelige krumspring i noen av sesongene, men jeg likte denne serien.
Ganske mørk til tider, og ting man tror forblir uløst, nøstes opp i de andre sesongene.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

The Night Manager - NRK TV - var visst påskekrim for mange år siden, så så treg er jeg... Men veldig bra. Litt treg de siste to-tre episodene kanskje, men så er jeg en sånn fyr som synes starten av en serie (eller en bok) er vel så interessant som slutten av en eller annen grunn.

Men la merke til en dårlig oversettelse: "30 years old whisky" er oversatt med "årgangswhisky". :-)

Terningkast 5.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Rexwiller skrev: ons jan 04, 2023 6:29 pm Ga Walking Dead en ny sjanse. Takler fremdeles ikke Carol og Rick, tidenes mest irriterende karakterer.
Carol er slitsom, men har også flere perioder i serien der hun er skikkelig badass.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Machine_Head skrev: søn des 25, 2022 11:13 am Så første sesong av The Bear så raskt jeg kunne de siste dagene, for det var virkelig helt fantastisk god tv! Så autentisk og så velspilt at man nesten skulle tro det var ekte mennesker man så på, samtidig som at det filmtekniske sammen med bruk av nydelige sanger osv hever alt til et enda høyere nivå. Elsker også hvordan serien praktiserer «show don’t tell» og stoler på at seeren klarer seg uten masse eksposisjon de første episodene. Og Jeremy Allen White da, for en utrolig interessant og dyktig skuespiller.

Snuser på 10/10 dette!

PS: Slenger ut en shoutout til Cousin Richie❤️ «69 all day Chef!»
Er straks ferdig med The Bear selv. Deilig med slike korte, komprimerte serier, som likevel klarer å være så engasjerende. Jeg ligger selv på 9/10 med 2 episoder igjen. Ellers enig i alt du skriver.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

trønderen skrev: ons jan 04, 2023 11:17 pm
Rexwiller skrev: ons jan 04, 2023 6:29 pm Ga Walking Dead en ny sjanse. Takler fremdeles ikke Carol og Rick, tidenes mest irriterende karakterer.
Carol er slitsom, men har også flere perioder i serien der hun er skikkelig badass.
Det er når hun er "badass" hun er på sitt mest irriterende. Å på kort tid gå fra å være et underkuet voldsoffer, til å utrydde små armeer på egenhånd i reneste rambo-stil, det blir for dumt, selv til en totalt urealistisk serie å være.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: ons jan 04, 2023 11:18 pm
Machine_Head skrev: søn des 25, 2022 11:13 am Så første sesong av The Bear så raskt jeg kunne de siste dagene, for det var virkelig helt fantastisk god tv! Så autentisk og så velspilt at man nesten skulle tro det var ekte mennesker man så på, samtidig som at det filmtekniske sammen med bruk av nydelige sanger osv hever alt til et enda høyere nivå. Elsker også hvordan serien praktiserer «show don’t tell» og stoler på at seeren klarer seg uten masse eksposisjon de første episodene. Og Jeremy Allen White da, for en utrolig interessant og dyktig skuespiller.

Snuser på 10/10 dette!

PS: Slenger ut en shoutout til Cousin Richie❤️ «69 all day Chef!»
Er straks ferdig med The Bear selv. Deilig med slike korte, komprimerte serier, som likevel klarer å være så engasjerende. Jeg ligger selv på 9/10 med 2 episoder igjen. Ellers enig i alt du skriver.
Blir ikke noe dårligere i de to siste episodene!

Kan jo også slenge med at serien allerede er fornyet for en sesong to også.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Er snart ferdig med sesong 2 av Better Call Saul.
Veldig bra sålangt, og det blir vel bare bedre?
Noen her som er enige i at Kim er jævlig sexy?

SirJames

Legg inn av SirJames »

LondoMollari skrev: tor jan 05, 2023 8:33 pm Er snart ferdig med sesong 2 av Better Call Saul.
Veldig bra sålangt, og det blir vel bare bedre?
Noen her som er enige i at Kim er jævlig sexy?
Ganske lett å være enig i det.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

LondoMollari skrev: tor jan 05, 2023 8:33 pm Er snart ferdig med sesong 2 av Better Call Saul.
Veldig bra sålangt, og det blir vel bare bedre?
Husker ikke helt hva som skjer i hvilken sesong, men er generelt skyhøyt nivå på serien. Så hvis du synes det har vært veldig bra så langt, så kommer du nok til å digge fortesettelsen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Taskmaster (sesong 13) Discovery+

Kjente ikke til noen av deltagerne før denne sesongen (Ardal O'Hanlon, Bridget Christie, Chris Ramsey, Judi Love, og Sophie Duker), men må si at dette var en strålende casting. Oppgavene ble løst på underholdende måter, men jeg likte spesielt godt deres kjemi/banter på scenen mellom innslagene. Nok en morsom sesong.

Ser at d+ også har fått tre sesonger av Taskmaster New Zealand, så skal nok få testet ut det etter hvert.

spårt

Legg inn av spårt »

ElGuaje skrev: tor jan 05, 2023 11:04 pm Taskmaster
Herlig serie!

Poke

Legg inn av Poke »

Colin fra regnskap - sesong 1 (NRK TV) 8,5/10

En liten perle av en serie.
Anbefales!

kibby

Legg inn av kibby »

Er gang med The Bear og Abbott Elementary, og sesong 3 av Emily in Paris. Reviews kommer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da har man kommet seg gjennom Wednesday på Netflix, og jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hypen rundt serien.

Føler at serien bæres veldig av Ortega i hovedrollen, at man har en dansescene som går viralt og at man har litt nostalgi med Addams-knipsingen. Men er serien noe egentlig særlig bra utenom dette?

Synes den til slutt havner veldig midt på treet for min egen del, skulle gjerne likt den bedre.

6.5/10, kanskje en 7.

joplina

Legg inn av joplina »

Yellowstone

kibby

Legg inn av kibby »

The Bear

En stjernekokk på en av de beste restaurantene i New York må flytte hjem til Chicago da broren tar selvmord og overlater det lille gatekjøkkenet sitt til broren.

Hva skal man si? Føles autentisk fra start til slutt. Ikke for lange episoder eller sesong. Og Lip, altså Jeremy Allen White briljerer nok en gang. For en skuespiller. Gjør savnet etter Shameless litt mindre.

Håper på mange flere sesonger.

8.5/10

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

kibby skrev: søn jan 08, 2023 9:04 am The Bear

En stjernekokk på en av de beste restaurantene i New York må flytte hjem til Chicago da broren tar selvmord og overlater det lille gatekjøkkenet sitt til broren.

Hva skal man si? Føles autentisk fra start til slutt. Ikke for lange episoder eller sesong. Og Lip, altså Jeremy Allen White briljerer nok en gang. For en skuespiller. Gjør savnet etter Shameless litt mindre.

Håper på mange flere sesonger.

8.5/10
Startet på den nå. Sinnsykt stressende og masete. Usikker på om jeg orker om det skal være sånn hele tiden.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chromeback skrev: søn jan 08, 2023 12:51 am Da har man kommet seg gjennom Wednesday på Netflix, og jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hypen rundt serien.

Føler at serien bæres veldig av Ortega i hovedrollen, at man har en dansescene som går viralt og at man har litt nostalgi med Addams-knipsingen. Men er serien noe egentlig særlig bra utenom dette?

Synes den til slutt havner veldig midt på treet for min egen del, skulle gjerne likt den bedre.

6.5/10, kanskje en 7.
Ble i overkant barnslig for min del, ikke minst forferdelig dårlig casting av Fester. Hadde forhåpninger om en mørkere serie, den gang ei

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

kibby skrev: søn jan 08, 2023 9:04 am The Bear

En stjernekokk på en av de beste restaurantene i New York må flytte hjem til Chicago da broren tar selvmord og overlater det lille gatekjøkkenet sitt til broren.

Hva skal man si? Føles autentisk fra start til slutt. Ikke for lange episoder eller sesong. Og Lip, altså Jeremy Allen White briljerer nok en gang. For en skuespiller. Gjør savnet etter Shameless litt mindre.

Håper på mange flere sesonger.

8.5/10
Sier som Ola Lunde. En rask og fin serie.
Tenkte ikke over det, men kan ikke være mange serier som har en hel episode i "one-shot".

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 6:46 pm
kibby skrev: søn jan 08, 2023 9:04 am The Bear

En stjernekokk på en av de beste restaurantene i New York må flytte hjem til Chicago da broren tar selvmord og overlater det lille gatekjøkkenet sitt til broren.

Hva skal man si? Føles autentisk fra start til slutt. Ikke for lange episoder eller sesong. Og Lip, altså Jeremy Allen White briljerer nok en gang. For en skuespiller. Gjør savnet etter Shameless litt mindre.

Håper på mange flere sesonger.

8.5/10
Sier som Ola Lunde. En rask og fin serie.
Tenkte ikke over det, men kan ikke være mange serier som har en hel episode i "one-shot".
True Detective og Breaking Bad hadde vel en slik episode hver? Eller lignende iallefall.

spårt

Legg inn av spårt »

GatlingGun skrev: søn jan 08, 2023 6:56 pm
Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 6:46 pm
kibby skrev: søn jan 08, 2023 9:04 am The Bear

En stjernekokk på en av de beste restaurantene i New York må flytte hjem til Chicago da broren tar selvmord og overlater det lille gatekjøkkenet sitt til broren.

Hva skal man si? Føles autentisk fra start til slutt. Ikke for lange episoder eller sesong. Og Lip, altså Jeremy Allen White briljerer nok en gang. For en skuespiller. Gjør savnet etter Shameless litt mindre.

Håper på mange flere sesonger.

8.5/10
Sier som Ola Lunde. En rask og fin serie.
Tenkte ikke over det, men kan ikke være mange serier som har en hel episode i "one-shot".
True Detective og Breaking Bad hadde vel en slik episode hver? Eller lignende iallefall.
True Detective sesong 1 hadde en fantastisk sekvens på rundt 6 minutter (episode 4, "Who Goes There"), men et godt stykke unna en hel episode.

The Haunting of Hill House hadde vel en slik episode (episode 6, "Two Storms").

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 6:46 pm
kibby skrev: søn jan 08, 2023 9:04 am The Bear

En stjernekokk på en av de beste restaurantene i New York må flytte hjem til Chicago da broren tar selvmord og overlater det lille gatekjøkkenet sitt til broren.

Hva skal man si? Føles autentisk fra start til slutt. Ikke for lange episoder eller sesong. Og Lip, altså Jeremy Allen White briljerer nok en gang. For en skuespiller. Gjør savnet etter Shameless litt mindre.

Håper på mange flere sesonger.

8.5/10
Sier som Ola Lunde. En rask og fin serie.
Tenkte ikke over det, men kan ikke være mange serier som har en hel episode i "one-shot".
I hvert fall ikke som har vært så stressende. Sett flere kokker kommentere at det var som å bli tatt rett tilbake på jobb. Fantastisk episode.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: søn jan 08, 2023 11:18 am
Chromeback skrev: søn jan 08, 2023 12:51 am Da har man kommet seg gjennom Wednesday på Netflix, og jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hypen rundt serien.

Føler at serien bæres veldig av Ortega i hovedrollen, at man har en dansescene som går viralt og at man har litt nostalgi med Addams-knipsingen. Men er serien noe egentlig særlig bra utenom dette?

Synes den til slutt havner veldig midt på treet for min egen del, skulle gjerne likt den bedre.

6.5/10, kanskje en 7.
Ble i overkant barnslig for min del, ikke minst forferdelig dårlig casting av Fester. Hadde forhåpninger om en mørkere serie, den gang ei
Enig i at at det ble litt vel ungdomsserie for å bli faktisk bra, og jeg skulle også ønske at de gjorde den litt mer voksen og mørkere.

Fester ble litt meh, skulle ønske de hadde brukt han mer.

Liten spoiler her, så de som ikke har sett denne enda er herved advart:

Fikk vi egentlig noe svar på hvorfor han ene var koblet sammen med hyden?

Skjønner fortsatt ikke helt den koblingen.

Jaja, kan være at jeg misset på noe på slutten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»