Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: man feb 06, 2023 6:19 pm
SirJames skrev: man feb 06, 2023 6:05 pm Happy Valley, sesong 3

Denne serien er britisk krimdrama av høy kvalitet.

8.7/10
Tenkte å starte på denne serien i kveld faktisk, etter mye lovord etter dens visstnok gode avslutning i går. Vi to har ganske lik smak virker det som, så lovende at du har gitt den en såpass bra score.
Enjoy 👍🏻

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

izzet2015 skrev: man feb 06, 2023 6:07 pm
Machine_Head skrev: søn jan 29, 2023 2:57 pm
CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 11:53 am Bosch Legacy kan vente litt, siden jeg nettopp er ferdig med Bosch. Kan vente til det er kommet 2-3 sesonger. Tenker jeg starter på et langtidsprosjekt; enten Sopranos eller The Wire. Men tenker jeg vil ha litt å veksle i også så det ikke blir overdose. Kanskje The Leftovers - så trailer og den trigget meg. Så spe på med litt Curb og After Life etc hvis jeg bare har litt tid på tampen før senga.
Jeg vil som sagt alltid anbefale The Sopranos først, men The Leftovers er så utrolig bra, og sett av sjokkerende få mennesker, at jeg gjerne vil at du skal slenge deg på den. Når det kommer til å få deg til å føle på store følelser og tenke på dyp tematikk er det lite som slår reisen til Chief Kevin Garvey! Igjen HBO, herregud så overlegne de er alle andre.
Er The Leftovers en serie som er verd å se? Og hvor går den?
Den er et must ja. Gled deg.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

GatlingGun skrev: man feb 06, 2023 8:06 pm
izzet2015 skrev: man feb 06, 2023 6:07 pm
Machine_Head skrev: søn jan 29, 2023 2:57 pm

Jeg vil som sagt alltid anbefale The Sopranos først, men The Leftovers er så utrolig bra, og sett av sjokkerende få mennesker, at jeg gjerne vil at du skal slenge deg på den. Når det kommer til å få deg til å føle på store følelser og tenke på dyp tematikk er det lite som slår reisen til Chief Kevin Garvey! Igjen HBO, herregud så overlegne de er alle andre.
Er The Leftovers en serie som er verd å se? Og hvor går den?
Den er et must ja. Gled deg.
Da skal jeg starte opp i morgen :)

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Så ferdig Banshee. Dette var mye bedre enn jeg hadde trodd. Hvordan denne serien ikke er på IMDBs liste over topp 250 tv serier er helt utrolig. Spesielt med tanke på hvor mye tull som faktisk er der. 9/10

Baluba

Legg inn av Baluba »

Så ferdig "Cunk on earth" på Netflix i går.

Jeg synes den var morsom og tørrvittig. Vanskelig å beskrive, må nesten sees.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Philomena er fantastisk! Passer absolutt ikke for alle, men hun har jeg ledd mye av :lol:


SirJames

Legg inn av SirJames »

Bakkus skrev: tir feb 07, 2023 1:33 am Så ferdig Banshee. Dette var mye bedre enn jeg hadde trodd. Hvordan denne serien ikke er på IMDBs liste over topp 250 tv serier er helt utrolig. Spesielt med tanke på hvor mye tull som faktisk er der. 9/10
Banshee er kvalitet fra øverste hylle, ja, og burde selvsagt vært på topplista til IMDB. Den er jo i praksis det, all den tid det ligger andre serier på den lista med samme rating (8.4/10). Feks burde en serie som "Cobra Kai" ikke ligge der..

Banshee er klink 9/10, eod.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag skal jeg se The Leftovers, gleder meg. Har fått bra kritikk.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Atlanta men jeg venter på bear.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: tir feb 07, 2023 2:47 pm
Bakkus skrev: tir feb 07, 2023 1:33 am Så ferdig Banshee. Dette var mye bedre enn jeg hadde trodd. Hvordan denne serien ikke er på IMDBs liste over topp 250 tv serier er helt utrolig. Spesielt med tanke på hvor mye tull som faktisk er der. 9/10
Banshee er kvalitet fra øverste hylle, ja, og burde selvsagt vært på topplista til IMDB. Den er jo i praksis det, all den tid det ligger andre serier på den lista med samme rating (8.4/10). Feks burde en serie som "Cobra Kai" ikke ligge der..

Banshee er klink 9/10, eod.
Og tenk at jeg ennå ikke har begynt på den. At du roser den opp i skyene er i og for seg et kvalitetsstempel. Gleder meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Etter 1 mnd pause er 1923 tilbake, så da blir det å fortsette på den til middagen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: tir feb 07, 2023 3:13 pm Etter 1 mnd pause er 1923 tilbake, så da blir det å fortsette på den til middagen.
Jeg glemte å se The Last of Us igår også. Så idag har vi den, 1923 og så fortsette på The Mayor of Kingstown. Deretter får vi se om jeg får presset inn Banshee etter hvert.

Forrige episode av 1923 (episode 3?) var for øvrig veldig bra.
► Show Spoiler
Hardt liv.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Kommer til å prøve Banshee jeg også. Ble ikke helt frelst av traileren - men den viser jo bare pittelitt

SirJames

Legg inn av SirJames »

GatlingGun skrev: tir feb 07, 2023 3:19 pm
SirJames skrev: tir feb 07, 2023 3:13 pm Etter 1 mnd pause er 1923 tilbake, så da blir det å fortsette på den til middagen.
Jeg glemte å se The Last of Us igår også. Så idag har vi den, 1923 og så fortsette på The Mayor of Kingstown. Deretter får vi se om jeg får presset inn Banshee etter hvert.

Forrige episode av 1923 (episode 3?) var for øvrig veldig bra.
► Show Spoiler
Hardt liv.
Episode 5 av 1923 var meget bra 👍🏻

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: tir feb 07, 2023 4:39 pm Kommer til å prøve Banshee jeg også. Ble ikke helt frelst av traileren - men den viser jo bare pittelitt
Banshee suger deg inn, voldtar deg, og spytter deg ut igjen.

Det er en reise du ikke vil være foruten.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Ser på Marcella, fantastisk bra. Ligger på Netflix. En av de bedre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Class på Netflix.

eppaen

Legg inn av eppaen »

SirJames skrev: tir feb 07, 2023 5:31 pm
eppaen skrev: tir feb 07, 2023 4:39 pm Kommer til å prøve Banshee jeg også. Ble ikke helt frelst av traileren - men den viser jo bare pittelitt
Banshee suger deg inn, voldtar deg, og spytter deg ut igjen.

Det er en reise du ikke vil være foruten.
Hm. Ønsker egentlig ikke å bli voldtatt. Egentlig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: tir feb 07, 2023 7:54 pm
SirJames skrev: tir feb 07, 2023 5:31 pm
eppaen skrev: tir feb 07, 2023 4:39 pm Kommer til å prøve Banshee jeg også. Ble ikke helt frelst av traileren - men den viser jo bare pittelitt
Banshee suger deg inn, voldtar deg, og spytter deg ut igjen.

Det er en reise du ikke vil være foruten.
Hm. Ønsker egentlig ikke å bli voldtatt. Egentlig.
Skjønner skepsisen, men kan forsikre deg om at det kun er vondt i perioder.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Har sett litt på Leftovers, 1. Sesong. Det jeg blant annet så der var en gjeng med mannfolk som satt og røyka inne på et rom. Mulig institusjon. Hva var poenget med det, og når tar det seg opp og blir spennende? Var litt treg start!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 11:06 am Har sett litt på Leftovers, 1. Sesong. Det jeg blant annet så der var en gjeng med mannfolk som satt og røyka inne på et rom. Mulig institusjon. Hva var poenget med det, og når tar det seg opp og blir spennende? Var litt treg start!
Det tar seg opp :) Røyking er en rød tråd her.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

GatlingGun skrev: ons feb 08, 2023 12:53 pm
izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 11:06 am Har sett litt på Leftovers, 1. Sesong. Det jeg blant annet så der var en gjeng med mannfolk som satt og røyka inne på et rom. Mulig institusjon. Hva var poenget med det, og når tar det seg opp og blir spennende? Var litt treg start!
Det tar seg opp :) Røyking er en rød tråd her.
Må si jeg er spent på den røde tråden med massiv røyking. Håper det blir bedre en første episode, sesong 1.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 1:17 pm
GatlingGun skrev: ons feb 08, 2023 12:53 pm
izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 11:06 am Har sett litt på Leftovers, 1. Sesong. Det jeg blant annet så der var en gjeng med mannfolk som satt og røyka inne på et rom. Mulig institusjon. Hva var poenget med det, og når tar det seg opp og blir spennende? Var litt treg start!
Det tar seg opp :) Røyking er en rød tråd her.
Må si jeg er spent på den røde tråden med massiv røyking. Håper det blir bedre en første episode, sesong 1.
Hva synes du om musikken da? Etter min mening en av de mange tingene ved serien som gjør den så bra.


Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Starten på serien var ikke lovende, springende og totalt uforstålig. Skjønner at røyking er veldig viktig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 6:16 pm Starten på serien var ikke lovende, springende og totalt uforstålig. Skjønner at røyking er veldig viktig.
Er spent på om morderen går fri.

Deila

Legg inn av Deila »

SirJames skrev: ons feb 08, 2023 6:19 pm
izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 6:16 pm Starten på serien var ikke lovende, springende og totalt uforstålig. Skjønner at røyking er veldig viktig.
Er spent på om morderen går fri.
:shock: :lol:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: tir feb 07, 2023 5:30 pm
GatlingGun skrev: tir feb 07, 2023 3:19 pm
SirJames skrev: tir feb 07, 2023 3:13 pm Etter 1 mnd pause er 1923 tilbake, så da blir det å fortsette på den til middagen.
Jeg glemte å se The Last of Us igår også. Så idag har vi den, 1923 og så fortsette på The Mayor of Kingstown. Deretter får vi se om jeg får presset inn Banshee etter hvert.

Forrige episode av 1923 (episode 3?) var for øvrig veldig bra.
► Show Spoiler
Hardt liv.
Episode 5 av 1923 var meget bra 👍🏻
Finner kun 4 episoder jeg. Får ikke tilgang til skyshowtime. Kan kun se via rikstv.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

SirJames skrev: ons feb 08, 2023 6:19 pm
izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 6:16 pm Starten på serien var ikke lovende, springende og totalt uforstålig. Skjønner at røyking er veldig viktig.
Er spent på om morderen går fri.
Der var mobbingen i gang. Du greide ikke å dy deg..Hvorfor?

SirJames

Legg inn av SirJames »

izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 9:22 pm
SirJames skrev: ons feb 08, 2023 6:19 pm
izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 6:16 pm Starten på serien var ikke lovende, springende og totalt uforstålig. Skjønner at røyking er veldig viktig.
Er spent på om morderen går fri.
Der var mobbingen i gang. Du greide ikke å dy deg..Hvorfor?
Skjønner ikke helt hva du sikter til. Jeg er genuint opptatt av rettferdighet, også i serier/filmer som er bygget på fiksjon.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

izzet2015 skrev: ons feb 08, 2023 6:16 pm Starten på serien var ikke lovende, springende og totalt uforstålig. Skjønner at røyking er veldig viktig.
Serien starter tregt. Tar seg gradvis opp. Sesong 2 og 3 er tv-kunst.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»