Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

SirJames skrev: tir nov 09, 2021 4:50 pm Yellowstone sesong 4 er i gang.

Det gledes.
Og jeezes for en sesongstart!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

qbah skrev: tir nov 09, 2021 6:36 pm
Tormund skrev: tir nov 09, 2021 8:27 am
qbah skrev: man nov 08, 2021 11:20 pm Flere som skal gi Dexter en sjanse da?
Tja, nostalgien gjør vel at man gir den en sjanse.
Må nok det. Men spør om man gidder å ordne seg nok en strømmetjeneste (Showtime?) for dette nå.
Paramount+ er der Dexter og.

Og yellowstone forøvrig

Expekt

Legg inn av Expekt »

qbah skrev: man nov 08, 2021 11:20 pm Flere som skal gi Dexter en sjanse da?
Jajaja, utvilsomt. Bare lurer på om jeg skal kjøpe abonnement på strim eller HBO Max, men kanskje jeg prøver sistnevnte først.

qbah

Legg inn av qbah »

Expekt skrev: tir nov 09, 2021 10:26 pm
qbah skrev: man nov 08, 2021 11:20 pm Flere som skal gi Dexter en sjanse da?
Jajaja, utvilsomt. Bare lurer på om jeg skal kjøpe abonnement på strim eller HBO Max, men kanskje jeg prøver sistnevnte først.
Dexter går vel ikke på Hbo max, eller?

qbah

Legg inn av qbah »

Ale skrev: tir nov 09, 2021 11:38 pm Eller, vet ikke om jeg har HBO Nordic eller HBO Max. Det er mulig jeg kan se Dexter pga. Paramount også er med i Rikstv-pakka. Edit: Det samme gjelder vel for øvrig Yellowstone.
Så Dexter er ikke tilgjengelig på HBO Max likevel?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

qbah skrev: tir nov 09, 2021 11:57 pm
Ale skrev: tir nov 09, 2021 11:38 pm Eller, vet ikke om jeg har HBO Nordic eller HBO Max. Det er mulig jeg kan se Dexter pga. Paramount også er med i Rikstv-pakka. Edit: Det samme gjelder vel for øvrig Yellowstone.
Så Dexter er ikke tilgjengelig på HBO Max likevel?
Harru ikke paramount a? Trøkk på noen knapper og skaff det

Expekt

Legg inn av Expekt »

Hmm, finner ikke Dexter på HBO Max, nei. :roll:
Jaja, har fortsatt The Leftovers og Billions som jeg må se og da trenger jeg HBO.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Expekt skrev: ons nov 10, 2021 2:00 am Hmm, finner ikke Dexter på HBO Max, nei. :roll:
Jaja, har fortsatt The Leftovers og Billions som jeg må se og da trenger jeg HBO.
Finner Dexter på RiksTV appen, dog merket som Paramount+ · Serie.

EDIT: Ser flere har gitt samme svar.

Cyril

Legg inn av Cyril »

Er i gang med å dekke seriehull som jeg av en eller annen grunn ikke har sett før. De fire siste seriene jeg har sett er

Sopranos
The Wire
Leftovers
Yellowstone (2 ep ut i sesong 4)

9 og 10/10 shows alle fire. Godt at de to første levde opp til hypen, selv om jeg nok holder Wire litt høyere enn Sopranos. Mye pga dybden i rollegalleriet. Tilogmed havnesesongen som jeg har hørt litt lunkne reviews om holdt seg bra synes jeg.

Avslutningen på Leftovers likte jeg godt. Helt der oppe med Six Feet Under sin episke avslutning. Yellowstone er ikke ferdig, men herre for en vanvittig deilig Cowboyserie.
Next up blir Dexter New Blood, Bosch og Billions. Er West swing noe å bry seg med å pløye gjennom?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Cyril skrev: fre nov 12, 2021 11:10 am Er i gang med å dekke seriehull som jeg av en eller annen grunn ikke har sett før. De fire siste seriene jeg har sett er

Sopranos
The Wire
Leftovers
Yellowstone (2 ep ut i sesong 4)

9 og 10/10 shows alle fire. Godt at de to første levde opp til hypen, selv om jeg nok holder Wire litt høyere enn Sopranos. Mye pga dybden i rollegalleriet. Tilogmed havnesesongen som jeg har hørt litt lunkne reviews om holdt seg bra synes jeg.

Avslutningen på Leftovers likte jeg godt. Helt der oppe med Six Feet Under sin episke avslutning. Yellowstone er ikke ferdig, men herre for en vanvittig deilig Cowboyserie.
Next up blir Dexter New Blood, Bosch og Billions. Er West swing noe å bry seg med å pløye gjennom?
Er West Swing xxx-versjonen av West Wing? :D

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Raste gjennom hele første sesong (8 episoder) av The Sinner i går, siden jeg er syk og ikke er så veldig aktiv ellers.
Bill Pullman er dyktig, likeså med Jessica Biel.
Spennende, dyster og ekkel serie. Skal begynne på andre sesong i dag, der hele rollebesetningen bortsett fra Pullman visstnok er byttet ut.

Cyril

Legg inn av Cyril »

Chromeback skrev: fre nov 12, 2021 11:13 am
Cyril skrev: fre nov 12, 2021 11:10 am Er i gang med å dekke seriehull som jeg av en eller annen grunn ikke har sett før. De fire siste seriene jeg har sett er

Sopranos
The Wire
Leftovers
Yellowstone (2 ep ut i sesong 4)

9 og 10/10 shows alle fire. Godt at de to første levde opp til hypen, selv om jeg nok holder Wire litt høyere enn Sopranos. Mye pga dybden i rollegalleriet. Tilogmed havnesesongen som jeg har hørt litt lunkne reviews om holdt seg bra synes jeg.

Avslutningen på Leftovers likte jeg godt. Helt der oppe med Six Feet Under sin episke avslutning. Yellowstone er ikke ferdig, men herre for en vanvittig deilig Cowboyserie.
Next up blir Dexter New Blood, Bosch og Billions. Er West swing noe å bry seg med å pløye gjennom?
Er West Swing xxx-versjonen av West Wing? :D
Hehe, litt kjapp i autocorr der ja. Går du god for non-XXX versjonen?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Bidrar med mine tips:

Succession er den serien som har fenget meg absolutt mest de siste årene. Helt ufattelig god serie, der det er vanskelig å finne en eneste karakter å ha sympati for. Dialogen er magisk, og skuespillerne er virkelig utrolig godt castet.

Foundation på Apple TV+ er også spennende, selv om Lee Pace er i overkant forfengelig og slitsom. Anbefales, selv om mye av handlingen er lite troverdig (en hel galakse som lar seg underkue i lang tid av et diktatorisk genetisk regime..)

Likte også Invincible og The Boys på Amazon Prime.

Av Mini-Serier likte jeg veldig godt "It's a Sin" på HBO. "Mare of Easttown" og "The Undoing" er også gode. "The White Lotus" traff meg ikke helt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Flere som kjenner på en stressfølelse for tiden? Er så himla mange serier jeg skulle ha sett. Billions, TWD, Succession, Dexter, Yellowstone, Reservation Dogs, Dopesick pluss de jeg har glemt:)
Ellers seks episoder inn i Narcos; Mexico. Happy så langt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Glycinello skrev: fre nov 12, 2021 1:29 pm Flere som kjenner på en stressfølelse for tiden? Er så himla mange serier jeg skulle ha sett. Billions, TWD, Succession, Dexter, Yellowstone, Reservation Dogs, Dopesick pluss de jeg har glemt:)
Ellers seks episoder inn i Narcos; Mexico. Happy så langt.
En smule ja..
Har på plakaten akkurat nå;
Dopesick (begynner å se idag)
City on a hill (veldig lyst til å begynne på samtidig som Dopesick)
Reservation Dogs (begynt å se)
Greys (begynt på ny sesong)
The Wire
Sopranos
Murders in the buliding
I may Destroy you
The newsroom
Babylon Berlin
blandt annet and the list goes on.

Og da regner jeg jo ikke med seriene hvor jeg venter på ny sesong som er rett rundt hjørnet på flere av dem.
Det er ikke nok timer i døgnet til dette... :lol:
Filmer må ta seg en bolle i mellomtiden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

You, sesong 3

Tja, dette er jo grei underholdning når man er i det psyke hjørnet.

7/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

You virker som en utrolig interessant serie, men klarte bare to episoder når de driver å viser meldingene på skjermen oversatt til norsk. Irriterte meg grønn, og skjønner ikke at folk klarer å se på serien når det er sånn.

Men nå er jeg nok litt ekstra sær på sånne ting også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:45 am You virker som en utrolig interessant serie, men klarte bare to episoder når de driver å viser meldingene på skjermen oversatt til norsk. Irriterte meg grønn, og skjønner ikke at folk klarer å se på serien når det er sånn.

Men nå er jeg nok litt ekstra sær på sånne ting også.
Hæ, hva mener du? Hvilke meldinger?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:52 am
Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:45 am You virker som en utrolig interessant serie, men klarte bare to episoder når de driver å viser meldingene på skjermen oversatt til norsk. Irriterte meg grønn, og skjønner ikke at folk klarer å se på serien når det er sånn.

Men nå er jeg nok litt ekstra sær på sånne ting også.
Hæ, hva mener du? Hvilke meldinger?
Når de sender/mottar meldinger fra hverandre, så popper det opp en mobil som viser disse samtalene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:54 am
SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:52 am
Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:45 am You virker som en utrolig interessant serie, men klarte bare to episoder når de driver å viser meldingene på skjermen oversatt til norsk. Irriterte meg grønn, og skjønner ikke at folk klarer å se på serien når det er sånn.

Men nå er jeg nok litt ekstra sær på sånne ting også.
Hæ, hva mener du? Hvilke meldinger?
Når de sender/mottar meldinger fra hverandre, så popper det opp en mobil som viser disse samtalene.
Har aldri sett det, så usikker på hva du mener. Er det på norsk streaming-variant??

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:56 am
Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:54 am
SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:52 am

Hæ, hva mener du? Hvilke meldinger?
Når de sender/mottar meldinger fra hverandre, så popper det opp en mobil som viser disse samtalene.
Har aldri sett det, så usikker på hva du mener. Er det på norsk streaming-variant??
Kan poste eksempel i morgen, prøvde via telefonen nå, men Netflix tillater tydeligvis ikke screenshots så bildet ble bare helt svart.

Men ja, det er vel den norske Netflix-varianten ja, alle chatter som blir vist på skjermen har blitt oversatt til norsk av en eller annen sinnsyk grunn.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 1:08 am
SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:56 am
Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:54 am

Når de sender/mottar meldinger fra hverandre, så popper det opp en mobil som viser disse samtalene.
Har aldri sett det, så usikker på hva du mener. Er det på norsk streaming-variant??
Kan poste eksempel i morgen, prøvde via telefonen nå, men Netflix tillater tydeligvis ikke screenshots så bildet ble bare helt svart.

Men ja, det er vel den norske Netflix-varianten ja, alle chatter som blir vist på skjermen har blitt oversatt til norsk av en eller annen sinnsyk grunn.
Vel, da hadde jeg også klikket. Ser heldigvis ikke den varianten.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Dopesick på Disney+. Miniserie på 8 episoder. Ble sluppet 2 igår. For en nydelig serie. Basert på virkelige hendelser om opiodkrisen som har ødelagt flere gruvesamfunn i USA.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Dobbel
Sist redigert av Astonstian den lør nov 13, 2021 1:31 pm, redigert 1 gang totalt.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Glycinello skrev: fre nov 12, 2021 1:29 pm Flere som kjenner på en stressfølelse for tiden? Er så himla mange serier jeg skulle ha sett. Billions, TWD, Succession, Dexter, Yellowstone, Reservation Dogs, Dopesick pluss de jeg har glemt:)
Ellers seks episoder inn i Narcos; Mexico. Happy så langt.
Jeg tror veldig mange har hatt god tid til å se seriene de vanligvis ser/kommer ut en gang i uka under COVID. Så starter vi på en helt ny serie og binger det.

Det som er ulempen er jo at det kommer nye episoder av det man startet på under COVID også, så nå når vi er tilbake i vanlige rutiner, er det ikke tid til å henge med alle seriene som er startet på. :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Snublet over "Godless" på flix tilfeldigvis, mega bra.

Fant den gjennom "The North Water" også bra. Ser alderen begynner å TYNGE et av hollywoods mega-sexxymbol, eller er det framifrå CGI?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Enig i at Førstegangstjenesten tapte seg denne sesong. Alt for mye av den minst morsomme karakteren Tanja, og for lite av Ola Halvorsen og Ahre Ketil.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Mare of Easttown

Litt late to the party, men ble endelig ferdig med serien i går. Strålende serie, som var spennende fra start til slutt.

Anbefales videre til de som ikke har sett den enda.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Narcos; Mexico sesong 3. Kanskje litt lavere tempo enn de foregående sesongene, men likefullt en fin sesong og et solid punktum. 8/10.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sett ferdig Condor 1 og 2. Veldig i min gate - så blir litt biased mht hvor bra den egentlig er. CIA-greier blir jeg ikke lei av.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»