Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Federin

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Federin »

Kan vi gå tilbake til at folk gir tilbakemeldinger på tv-serier de har sett? Så kan de som liker Sopranos like det, og de som ikke liker Sopranos ikke like det. Jeg kikker ofte innom her for å få inspirasjon. Nå er det side på side med uinteressant diskusjon. Litt avsporing kan være gøy (det har jeg kanskje bidratt til selv også), men alt med måte.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det er greit å like Sopranos, men samtidig hate kriminalitet. Folk oppfatter serien veldig forskjellig. Det ser vi i tråden her. Jeg må skryte av https://trdby.adressa.no/kultur/i/eEror ... -tv-serier. Her ser vi at The Wire topper listen. En serie på listen som jeg synes var gørr kjedelig var The Americans, den var bare elendig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Federin skrev: lør jun 24, 2023 10:17 pm Kan vi gå tilbake til at folk gir tilbakemeldinger på tv-serier de har sett? Så kan de som liker Sopranos like det, og de som ikke liker Sopranos ikke like det. Jeg kikker ofte innom her for å få inspirasjon. Nå er det side på side med uinteressant diskusjon. Litt avsporing kan være gøy (det har jeg kanskje bidratt til selv også), men alt med måte.
Er ikke dette et diskusjonsforum da?
Hva er det som er så givende med tilbakemeldinger som "sett Succesion 9/10"? Skal vi bare hylle eller gi tommel ned uten noen som helst refleksjoner?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Chromeback skrev: lør jun 24, 2023 3:37 pmRIP thread.
Etter den aller første diskusjonen i tråden.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Neptun skrev: lør jun 24, 2023 9:37 pm Å romantisere og idolisere en slik livsførsel er moralsk forkvaklet i min verden.
Mens det å romantisere og idolisere en psykisk forstyrret massemorder er ikke moralsk "forkvaklet" i din verden. Har bestandig skjønt hva som er din verden, men at du støtter og elsker seriemordere (i følge din logikk om underholdning) er bittelitt overraskende. Ikke mye, men litt.

Federin

Legg inn av Federin »

Neptun skrev: søn jun 25, 2023 2:52 am
Federin skrev: lør jun 24, 2023 10:17 pm Kan vi gå tilbake til at folk gir tilbakemeldinger på tv-serier de har sett? Så kan de som liker Sopranos like det, og de som ikke liker Sopranos ikke like det. Jeg kikker ofte innom her for å få inspirasjon. Nå er det side på side med uinteressant diskusjon. Litt avsporing kan være gøy (det har jeg kanskje bidratt til selv også), men alt med måte.
Er ikke dette et diskusjonsforum da?
Hva er det som er så givende med tilbakemeldinger som "sett Succesion 9/10"? Skal vi bare hylle eller gi tommel ned uten noen som helst refleksjoner?
Man må gjerne gi en anmeldelse/tilbakemelding med refleksjoner. Men nå har dere brukt flere sider på å "reflektere", og alt annet drukner mellom disse innleggene. Dette er mitt syn på saken. Jeg kan ikke snakke for andre. Uansett tror jeg dette var siste ord fra min side i denne saken. Jeg ønsker ikke å bidra til at tråden mister fokus.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Federin skrev: søn jun 25, 2023 1:36 pm
Neptun skrev: søn jun 25, 2023 2:52 am
Federin skrev: lør jun 24, 2023 10:17 pm Kan vi gå tilbake til at folk gir tilbakemeldinger på tv-serier de har sett? Så kan de som liker Sopranos like det, og de som ikke liker Sopranos ikke like det. Jeg kikker ofte innom her for å få inspirasjon. Nå er det side på side med uinteressant diskusjon. Litt avsporing kan være gøy (det har jeg kanskje bidratt til selv også), men alt med måte.
Er ikke dette et diskusjonsforum da?
Hva er det som er så givende med tilbakemeldinger som "sett Succesion 9/10"? Skal vi bare hylle eller gi tommel ned uten noen som helst refleksjoner?
Man må gjerne gi en anmeldelse/tilbakemelding med refleksjoner. Men nå har dere brukt flere sider på å "reflektere", og alt annet drukner mellom disse innleggene. Dette er mitt syn på saken. Jeg kan ikke snakke for andre. Uansett tror jeg dette var siste ord fra min side i denne saken. Jeg ønsker ikke å bidra til at tråden mister fokus.
Om du ikke har annet å fare med enn usannheter som dette, så er det best å la det ligge.
Det er vært en meningsutveksling i noen innlegg (ikke flere sider). Ingen korte intetsigende (de vanlige) kommentarer har "druknet" mellom dette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tor jun 22, 2023 12:27 pm Ny utvikling på The Bear-gate:

Står inne på Disney+ nå at det ikke kommer her til lands før 2. august…
Hvis det er noen trøst, så har begynnelsen av S02 vært like "frantic" som S01..

startelver

Legg inn av startelver »

Hva heter den Spanske TV-serien med amerikanske skuespillere på HBO Max?

Har sett første episode, handler om en skipsskatt som er funnet, og en rettslig tvist mellom landene, noen som vet????

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: søn jun 25, 2023 9:16 pm Hva heter den Spanske TV-serien med amerikanske skuespillere på HBO Max?

Har sett første episode, handler om en skipsskatt som er funnet, og en rettslig tvist mellom landene, noen som vet????
Kan det være denne

https://www.imdb.com/title/tt10714778/? ... 520fortuna

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Federin skrev: fre jun 23, 2023 8:45 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.
Jepp, Marlo og Snoop i de siste sesongene har virkelig mange gode egenskaper.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: søn jun 25, 2023 9:19 pm
startelver skrev: søn jun 25, 2023 9:16 pm Hva heter den Spanske TV-serien med amerikanske skuespillere på HBO Max?

Har sett første episode, handler om en skipsskatt som er funnet, og en rettslig tvist mellom landene, noen som vet????
Kan det være denne

https://www.imdb.com/title/tt10714778/? ... 520fortuna
Bingo, Fortuna var det ja, likte starten . Da får man fortsette.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Så ferdig den gamle klassikeren fra HBO Oz nå nylig. Litt av en drøy og klaustrofobisk serie. Kun The Shield av serier som jeg har sett kan konkurrere med denne serien i dysterhet. Likte veldig godt de første 4 sesongene (kanskje ikke så mye sesong 2, den var litt kjedelig til tider), sesong 5 og 6 derimot ødela litt av totalopplevelsen med så mange dumme storylines og scenarioer som var nesten like ille som Hotel Cæsar på sitt verste. Tydelig at skaperne var tomme for ideer rundt hvordan å videreføre handlingen. Men alt i alt en bra serie som jeg ikke tror jeg orker å noen gang se igjen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

FUBAR (2023)

Venteserie på det helt ordinære plan. Helt på linje med IMDb her, og havner derfor på en sommerlett

6.5/10

Federin

Legg inn av Federin »

Bakkus skrev: søn jun 25, 2023 9:25 pm
Federin skrev: fre jun 23, 2023 8:45 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.
Jepp, Marlo og Snoop i de siste sesongene har virkelig mange gode egenskaper.
Noen har selvsagt flere dårlige egenskaper enn andre. Men jeg står fast ved at serien er ganske nyansert. Den viser hvorfor det for noen er vanskelig å unngå å bli kriminell og å komme seg ut av det. Samfunnet som skildres har noen virkelig strukturelle mangler.

Federin

Legg inn av Federin »

Happy Valley sesong 1-3 8/10

Etter første episode av sesong 1 fikk jeg en følelse av at dere bare var klassisk generisk engelsk krim, og var jeg usikker på om jeg skulle fortsette. Jeg er veldig glad at jeg gjorde det!

Serien tar seg veldig opp og spenningen er på topp nesten hele tiden. Anbefales!
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Federin skrev: man jun 26, 2023 9:04 am Happy Valley sesong 1-3 8/10

Etter første episode av sesong 1 fikk jeg en følelse av at dere bare var klassisk generisk engelsk krim, og var jeg usikker på om jeg skulle fortsette. Jeg er veldig glad at jeg gjorde det!

Serien tar seg veldig opp og spenningen er på topp nesten hele tiden. Anbefales!
► Show Spoiler
► Show Spoiler

eppaen

Legg inn av eppaen »

Eddie skrev: man jun 26, 2023 10:44 am
Federin skrev: man jun 26, 2023 9:04 am Happy Valley sesong 1-3 8/10

Etter første episode av sesong 1 fikk jeg en følelse av at dere bare var klassisk generisk engelsk krim, og var jeg usikker på om jeg skulle fortsette. Jeg er veldig glad at jeg gjorde det!

Serien tar seg veldig opp og spenningen er på topp nesten hele tiden. Anbefales!
► Show Spoiler
Så sesong 1 ferdig for noen dager siden, er det verdt å se videre dersom den ikke falt helt i smak?
Litt overraskende setning - men nei - det er bedre å finne på noe annet :)

Federin

Legg inn av Federin »

SirJames skrev: man jun 26, 2023 10:50 am
Federin skrev: man jun 26, 2023 9:04 am Happy Valley sesong 1-3 8/10

Etter første episode av sesong 1 fikk jeg en følelse av at dere bare var klassisk generisk engelsk krim, og var jeg usikker på om jeg skulle fortsette. Jeg er veldig glad at jeg gjorde det!

Serien tar seg veldig opp og spenningen er på topp nesten hele tiden. Anbefales!
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bakkus skrev: søn jun 25, 2023 9:44 pm Så ferdig den gamle klassikeren fra HBO Oz nå nylig. Litt av en drøy og klaustrofobisk serie. Kun The Shield av serier som jeg har sett kan konkurrere med denne serien i dysterhet. Likte veldig godt de første 4 sesongene (kanskje ikke så mye sesong 2, den var litt kjedelig til tider), sesong 5 og 6 derimot ødela litt av totalopplevelsen med så mange dumme storylines og scenarioer som var nesten like ille som Hotel Cæsar på sitt verste. Tydelig at skaperne var tomme for ideer rundt hvordan å videreføre handlingen. Men alt i alt en bra serie som jeg ikke tror jeg orker å noen gang se igjen.
Ja, serien var knall de 4 første men er lenge siden en så hele igjen, og tror det var når flere av de dominante figurene gradvis ble skrevet ut at ting begynte å bikke nedover i kvalitet. Fortsatt underholdende, men noe av nerven var borte og husker knapt noe av siste sesongen.

Tror jeg endte opp i total 7,5/10 eller 8/10, men ja, tvilsomt at en vil se igjen hele serien på ny.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Poirot Sesong 1 (1989)

Meget god og sjarmerende britisk krim, som er godt egna på sene sommerkvelder og da drøye 50 minuttene per episode flyr av sted i høyt tempo.
De to man likte beste var nok når Poirot og Kaptein Hasting var utpå tur med båt i Problem at Sea eller Poirot i en sjelden soloepisode i retning Hellas og må hamle opp med to ustabile ektepar i Triangle at Rhodes.

8/10

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Er det noen som har sett Nattrytterne på TV2 Play?

Federin

Legg inn av Federin »

Har nettopp begynt på sesong to av Carneval Row, etter å ha prioritert andre serier lenge. Veldig glad at jeg endelig fikk ut fingeren, for dette var et hyggelig gjensyn. Jeg liker stemningen i serien veldig godt. Anmeldelse med karakter kommer når jeg har sett alt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jeg har begynt på Southland, virker veldig lovende. Sett fire episoder. Går på Viaplay.

eppaen

Legg inn av eppaen »

izzet2015 skrev: ons jun 28, 2023 10:30 pm Jeg har begynt på Southland, virker veldig lovende. Sett fire episoder. Går på Viaplay.
Hm. Så spennende ut. Skal vurderes

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

eppaen skrev: ons jun 28, 2023 11:58 pm
izzet2015 skrev: ons jun 28, 2023 10:30 pm Jeg har begynt på Southland, virker veldig lovende. Sett fire episoder. Går på Viaplay.
Hm. Så spennende ut. Skal vurderes
Har sett den for en del år siden. Kan anbefales om du liker cop-shows.

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: ons jun 28, 2023 11:58 pm
izzet2015 skrev: ons jun 28, 2023 10:30 pm Jeg har begynt på Southland, virker veldig lovende. Sett fire episoder. Går på Viaplay.
Hm. Så spennende ut. Skal vurderes
Southland er kvalitet.

Visa

Legg inn av Visa »

Succession, HBO. Anbefales da det blir bedre for hver sesong og fordi de faktisk gir seg på topp. Man legger godt merke til de ulike personenes karakteristikk, samtidig som de utvikles utover serien. Spesielt S4 er utrolig godt gjennomført, og en av få serier som faktisk greier å gjenspeile sorg. Så hjelper det også med en fet intro sang.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ser ut som Jack Ryan sesong 4 ruller i gang nå?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Warrior er heldigvis i gang med sesong 3

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»