Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Poke

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Poke »

SirJames skrev: tor jun 15, 2023 4:57 pm
Poke skrev: tor jun 15, 2023 3:12 pm Blakk (Brassic) sesong 1 - 4 (NRK-TV) 10/10

Vinnie og gjengen prøver stadig å finne nye måter å bli rik på. Men ting går ikke akkurat som det skal.
Med bl.a. Joe Gilgun (Preacher) og Dominic West (The Wire).

Noe av det mest hysterisk morsomme jeg har sett på år og dag, samt rimelig absurd til tider.
Ikke noe for sarte sjeler.

To sesonger til er planlagt.

https://tv.nrk.no/serie/blakk
Takk for tips, den skal prøves.
Bare hyggelig!
Håper den faller i smak

kibby

Legg inn av kibby »

Never Have I Ever (sesong 4) (Netflix)

Endelig er indiske Devi, familien og vennene hennes tilbake en siste gang. Og det store spørsmålet: Hvem blir "the one"? Ben? Paxton? Eller nykommeren Ethan (fra Love, Victor)? Og hvor skal Devi gå på college?

Syns sesongen var god, og med tanke på hvilket #Team jeg er på er jeg veeeeeldig fornøyd med slutten ❤️ Kommer til å savne de rare karakterene i Sherman Oaks, California.

8/10 (både sesongen og serien overall)

kibby

Legg inn av kibby »

Crashing (Netflix)

En gjeng rundt 30 something bor i et gammelt nedlagt sykehus, i et slags kollektiv, mens de prøver å finne ut av kjærlighet og livet.

En perle av en liten serie. Serieskaper og tekstforfatter Phoebe Waller-Bridge (Fleabag) er glitrende som Lulu. Det samme er Jonathan Bailey (Bridgerton) som Sam. Synd det bare ble én sesong.

8/10

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: lør feb 04, 2023 1:16 pm Abbott Elementary (sesong 1)

Komiserie om en gruppe lærere på en barneskole i Philadelphia, med en delusional rektor (som aldri skulle fått jobben).

Denne serien har fått skikkelig hype og vunnet Emmy-priser og greier. Jeg syns dog den ikke er sååå bra. Men skal fortsette på sesong 2, som går i USA nå.

6/10
Abbott Elementary (sesong 2)

En full sesong på 22 episoder gjør at man virkelig blir kjent med karakterene. Liker denne serien bedre og bedre. Gleder meg til sesong 3.

7/10

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Den jeg holder på med nå er: "Mannen på innsida" En serie om nynazister i Storbritannia og om en som har hoppet av. Meget bra serie. Stephen Graham gjør en fremragende rolle her.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fikk tak i hele Poirot tv-serie boksen for et par år tilbake til under hundrelappen, i splitter ny utgave i ei bruktsjappe.
På høy tid å begynne å se litt av den om kveldene, og kommet godt i gang med sesong 1, fin og sjarmerende krim før leggetid, og nesten litt vanskelig å kun se en og en episode av gangen, men sånn får det være.

Vurderte jo å dra frem Midsomer Murders eller noe annet mer passende sen sommerkrim, men disse har en sett så mange ganger før, og mista vel litt interessen når hovedkarakteren ble bytta ut etter sesong 11 eller 12.

Forbrytelsen sesong 1 har også vært ei fin måte å kjøle seg ned med litt nordisk krim, mulig en vil se sesong 2 og 3 utover høsten.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Frank.N.Steen skrev: søn jun 18, 2023 6:59 pm Fikk tak i hele Poirot tv-serie boksen for et par år tilbake til under hundrelappen, i splitter ny utgave i ei bruktsjappe.
På høy tid å begynne å se litt av den om kveldene, og kommet godt i gang med sesong 1, fin og sjarmerende krim før leggetid, og nesten litt vanskelig å kun se en og en episode av gangen, men sånn får det være.

Vurderte jo å dra frem Midsomer Murders eller noe annet mer passende sen sommerkrim, men disse har en sett så mange ganger før, og mista vel litt interessen når hovedkarakteren ble bytta ut etter sesong 11 eller 12.

Forbrytelsen sesong 1 har også vært ei fin måte å kjøle seg ned med litt nordisk krim, mulig en vil se sesong 2 og 3 utover høsten.
Poirot er glimrende. Jeg kan ikke skryte på meg å ha sett hver episode, ihvertfall ikke av de tidligste sesongene, men de lengre episodene som de begynte med etterhvert er strålende saker.

kibby

Legg inn av kibby »

Unstable (Netflix)

Ellis Dragon (Rob Lowe) sliter som sjef i et firma etter tapet av kona. Sønnen Jackson vender hjem for å hjelpen faren. I firmaet finnes mange spesielle karakterer. Gøy med søsteren til Fleabag i en av rollene og Dr. Lim fra The Good Doctor i en av de andre rollene.

Mye potensiale her, og det er ok underholdning. Men veldig forgettable dessverre.

6/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

LondoMollari skrev: søn jun 18, 2023 7:58 pm Poirot er glimrende. Jeg kan ikke skryte på meg å ha sett hver episode, ihvertfall ikke av de tidligste sesongene, men de lengre episodene som de begynte med etterhvert er strålende saker.
Ja det er meget fin underholdning utover kveldene, og har vel ikke sett for mye av de tidligste heller, så regner med at de etter hvert økte fra rundt 50 minutter til 90-100 slik samtlige britiske krimshow ala Midsomer Murders osv har gjort i årevis.
Om en ser disse på tv, så kan en fort legge til 10-15 minutter med reklame, så blir mer som ei langfilm enn episoder å regne.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Har startet på gjensyn av The Bear, og dette er en vennlig påminnelse om at sesong 2 har premiere på torsdag 😄

Edit: Ser at den premieren er internasjonal og tydeligvis ikke i Norge før 19. juli

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Vortex på Neflix. Fransk spenningsserie på 6 episoder som tar for seg tidsreise og sommefugleffekten. De to siste sees i kveld, og det gledes.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: tir jul 12, 2022 1:55 am Derry Girls (sesong 1 og 2) (Netflix)
Passe morsom serie om en jentegjeng + en gutt på en kristen jenteskole i Derry i Nord-Irland, satt på midten av 90-tallet. Vi følger også den ene jentas familie i opp- og nedturer. Ganske så underholdene, og begge sesongene holder god kvalitet jevnt over. Gleder meg til 3. og siste sesong.

7/10
Derry Girls (sesong 3) (Netflix)
Siste kapittel om jentene (og James) i Londonderry, og slutten på krigen i Nord-Irland. En verdig siste sesong. En herlig liten serie dette. Men fint å runde av etter tre korte sesonger.

7/10

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Er det noen bra serier på Netflix?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

The Swarm

eppaen

Legg inn av eppaen »

TheBaseline skrev: tir jun 20, 2023 7:25 pmThe Swarm
Bra?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

izzet2015 skrev: tir jun 20, 2023 9:11 am Er det noen bra serier på Netflix?
Det er mange, men du lurer kanskje på noe som nylig er kommet?

Action? Spenning? Drama? Krim?

Hvis du ikke har sett The Recruit så er det en fin sommerserie.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

eppaen skrev: tir jun 20, 2023 8:19 pm
TheBaseline skrev: tir jun 20, 2023 7:25 pmThe Swarm
Bra?
Har kun sett to episoder, men nei.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Halveis inn i Banshee. Liker den veldig godt.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Skal ta PhD i amerikansk historie så ser på Outlander sesong seks og syv.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

PapaSmurf skrev: tir jun 20, 2023 8:31 pm
izzet2015 skrev: tir jun 20, 2023 9:11 am Er det noen bra serier på Netflix?
Det er mange, men du lurer kanskje på noe som nylig er kommet?

Action? Spenning? Drama? Krim?

Hvis du ikke har sett The Recruit så er det en fin sommerserie.
Takk for tipset. Ser gjerne en god krim.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

izzet2015 skrev: tir mai 23, 2023 10:31 pm Top Dog er en utrolig bra svensk serie. En av de beste på lenge. Spenning så det holder. Går på Play.
Akkurat ferdig med sesong 2. Veldig høyt nivå på denne serien. Alexej Manvelov er en sterk hovedrolle som virkelig bærer serien.

kibby

Legg inn av kibby »

Queen Charlotte: A Bridgerton Story (Netflix)

Endelig fikk vi se historien til Dronning Charlotte, og fint at de endelig berørte dette med rase/hudfarge som de har fått kritikk for i originalserien.

Syns denne miniserien var god. Perfekt med kun seks episoder, og man fikk litt bakhistorie, samtidig som fikk vi se Dronning Charlotte, Lady Danbury og Viscountess Bridgerton i "nåtid".

MYE bedre enn den dørgende kjedelige sesong 2 av Bridgerton. Får håpe sesong 3 (som ryktene sier kommer i desember) er mer på høyde med denne, og sesong 1.

7/10

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

eppaen skrev: tir jun 20, 2023 8:19 pm
TheBaseline skrev: tir jun 20, 2023 7:25 pmThe Swarm
Bra?
Ja, veldig bra hittil. De får imidlertid minus for å bruke svenske skuespillere som snakker svensk som skal forestille nordmenn. Ble litt sart ut da Tina begynte å snakke svensk, lol!

Federin

Legg inn av Federin »

Angående Happy Valley. Holder på med 3. sesong nå, og det er noe som har slått meg:
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sesong to av The Bear kommer ut i morgen<3

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Federin skrev: ons jun 21, 2023 1:44 pm Angående Happy Valley. Holder på med 3. sesong nå, og det er noe som har slått meg:
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Federin

Legg inn av Federin »

Glycinello skrev: ons jun 21, 2023 7:19 pm
Federin skrev: ons jun 21, 2023 1:44 pm Angående Happy Valley. Holder på med 3. sesong nå, og det er noe som har slått meg:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: ons jun 21, 2023 3:52 pm Sesong to av The Bear kommer ut i morgen<3
Ikke i Norge var det noen som sa?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

kibby skrev: ons jun 21, 2023 11:18 pm
Chromeback skrev: ons jun 21, 2023 3:52 pm Sesong to av The Bear kommer ut i morgen<3
Ikke i Norge var det noen som sa?
Norsk premiere er ikke før 19. juli ifølge google.

Brukeravatar
Replikk
Innlegg: 52

Legg inn av Replikk »

Eddie skrev: ons jun 14, 2023 11:59 pm Black Mirror sesong 6 i morgen! Spennende å se hva de har klart å få til etter så lang pause.
Skuffende sesong dessverre. Var bare episode 3 "beyond the sea" som var verdt å bruke tiden på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»