Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Glycinello

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Glycinello »

Rogue Heroes (Hbo Max). Eneste jeg har å utsette på serien er at den bare har 6 episoder. 8,6/10.

startelver

Legg inn av startelver »

kibby skrev: lør nov 26, 2022 6:53 pm The Flight Attendant (sesong 1) (HBO Max)

Flyvertinnen Cassie flørter med 3C på en flight til Bangkok, og blir med han på suiten. Neste morgen finner hun han drept ved siden av henne i sengen. And then the drama begins.

Kaley Cuoco (Penny fra TBBT) imponerer som Cassie. Bonus at også selveste "George O'Malley" har en birolle som Cassies storebror Davey, mens "Shoshanna" fra Girls spiller bestevenninnen Annie.

Denne likte jeg - virkelig en annerledes serie med mange plot twists underveis. Nå gleder jeg meg til sesong 2.

8.5/10
Så den for lenge siden, synes esong 2 også var bra jeg, hvis det er noen trøst. Crazy handling.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

1899
1. sesong hadde den "hva er virkelig, og hva er fake?" logikken som er voldsomt populær for tida. For meg er det en risikabel formel. Brukes det ikke med omhu blir det bare kjedelig og slitsomt siden vi stadig feilinformeres og den ene tvisten avløser den andre til vi ikke lengre stoler på noe som helst. Vet ikke helt hva jeg synes. Skulle egentlig ønske det hadde vært et simpelt havsmysterium om en skipsforsvinning i 1899. På papiret foregår forresten historien samtidig med Jens Bjørneboes Haiene. En crossover hadde vært gitt terningkast sju (selv om jeg tror skutene befinner seg på ulike verdenshav)!

Wednesday
Følte jeg var nødt til å gjøre meg opp en mening om denne siden halve verden har bestemt seg for at Jenna Ortega er det største som har skjedd på film siden Asta Nielsen. Selv er jeg bare måtelig tilfreds. Det er definitivt noe av det beste Tim Burton har gjort på ca. et kvart århundre, men jeg fikk stadig følelsen av at jeg ikke tilhørte målgruppen. Har ikke noe forhold til verken Ortega eller Adams Family og dette ble litt for mye Frøken Detektiv for min del.

Chucky sesong 2
Enda bedre enn forrige sesong. Det er fortsatt narrative omveier og en del slitsomt tenåringsdrama her, men nå våger man endelig være så idiotiske som man burde. Episode 4 er noe av det mest geniale i TV-historien, og en metakontekstuell triumf når man trekker inn galskapen fra Seed of Chucky (Wachowskis Bound får en massiv shout-out ved å la Gina Gershon og Joe Pantoliano spille seg selv!). Og jaggu topper man ikke meta-hysteriet i 5. episode med sesongens største avsløring. Er det noen i verden som er i stand til å ta Jennifer Tilly alvorlig lengre etter dette? Ubetalelig!

Sammen med Evil Dead er dette skrekkfilm-franchisen som mestret overgangen til TV-format.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Neste Sommer

Utmerket serie som har tapt seg, men nå kom endelig en sesong fruen og jeg ville se rett gjennom. Savner ennå de minneverdige seansene med alle tilstede, nå føles alt fragmentert og litt som forskjellige serier. Anbefales!

MrPets

Legg inn av MrPets »

Ale skrev: man nov 28, 2022 8:07 am Serien mistet all sjarm etter at Pia Tjelta ga seg. Hun var limet.
Helt klart en viktig komponent for den deilige gryten vi fikk servert i begynnelsen

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

1899

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Starter på Tulsa king nå (Sky Showtime)

Sylvester Stallone. Mafia.

8.4 på IMDB.

https://m.imdb.com/title/tt16358384/?ref_=nv_sr_srsg_0

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Glycinello skrev: tir nov 22, 2022 8:50 am
trønderen skrev: man nov 21, 2022 11:03 pm
Glycinello skrev: man nov 21, 2022 10:55 pm

Begynte på Fear the Walking Dead, men den gav jeg opp. Er fint ferdig med dette universet kjenner jeg.
Er akkurat det jeg også tenker. Det frister ikke veldig å se noe mer nå. Likevel var det litt vemodig å se siste episode. Jeg har glemt absolutt alt fra de første sesongene, da jeg aldri har sett en episode mer enn 1 gang, men det føles likevel som om jeg kjenner universet såpass godt etter 10-11 år.
Jeg hadde nok failet på en quiz om de første sesongene selv ;) Men husker jo at jeg syntes det var good shit. Var jo en grunn til at vi gadd å henge med så lenge.
Synes avslutningen var fin etter 12 års følge. Er mye ymse ved avslutninger, men denne var bra, de brukte tid på å leggge ting ned. Det var også spesielt å følge med et talkshow etter en serie. Talking Dead med Chris Hardwick sendte live rett etter hver episode der de diskuterte episoden med skuespillerne, og hadde klipp fra denne. Det var en artig vri som dessverre forsvant når FOX tv la ned i Norge.

Spinnoff lar jeg som regel få en sjanse, noen bra men mange er dårlige (uansett aldri bedre enn originalen). Fear of the Walking Dead synes jeg faktisk er av de bedre og den har jeg sett alle episodene av.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 10:55 am Starter på Tulsa king nå (Sky Showtime)

Sylvester Stallone. Mafia.

8.4 på IMDB.

https://m.imdb.com/title/tt16358384/?ref_=nv_sr_srsg_0
1 episode sett og jeg må innrømme at jeg digger den allerede.

SirJames

Legg inn av SirJames »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 10:55 am Starter på Tulsa king nå (Sky Showtime)

Sylvester Stallone. Mafia.

8.4 på IMDB.

https://m.imdb.com/title/tt16358384/?ref_=nv_sr_srsg_0
Jesus...plutselig er det 5 serier jeg har på ventelista...kan noen utvide døgnet med 5-6 timer, please?

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

The White Lotus episode 5, nå tar det av i ferieparadiset.

For en utrolig herlig dystopisk sort humor i denne serien. Må være noe av det beste som er laget av miniserier, pur klasse!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Bosch Legacy.
Boch er kongen! 9/10.

Gleder meg stort til sesong 2.

kibby

Legg inn av kibby »

Starstruck skrev: tir nov 29, 2022 9:36 pm The White Lotus episode 5, nå tar det av i ferieparadiset.

For en utrolig herlig dystopisk sort humor i denne serien. Må være noe av det beste som er laget av miniserier, pur klasse!
Enig. Men syns sesong 1, pr. nå - to episoder før slutt, var bedre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Below Deck Adventure - ny episode i dag!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sett de to første eps av Willow. Det eneste som er bra med serien hittil, er Warwick Davis. :?

Tormund

Legg inn av Tormund »

Machine_Head skrev: tor nov 10, 2022 10:02 pm
ElGuaje skrev: tor nov 10, 2022 9:54 pm Hva med deg, Machine_Head?

Den som gir meg kanskje aller mest latter og som bidrar til flere av seriens beste plotlinjer er Ralphie, Joe Pantoliano stjeler fullstendig showet i nesten alle scener han er med i. «Tomorrow I can be on time, but you’ll be stupid forever!»

Den kommentaren er så fantastisk, holdt på å kveles da han sa det. Ellers enig i det du sier om Joe/Ralph.

Mora til Tony må også nevnes blant favorittkarakterer, for ei dame, så inni faens provoserende. Fantastisk levert.

Da hun rygget over venninna si, hahahah.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Tormund skrev: tor des 01, 2022 11:43 am
Machine_Head skrev: tor nov 10, 2022 10:02 pm
ElGuaje skrev: tor nov 10, 2022 9:54 pm Hva med deg, Machine_Head?

Den som gir meg kanskje aller mest latter og som bidrar til flere av seriens beste plotlinjer er Ralphie, Joe Pantoliano stjeler fullstendig showet i nesten alle scener han er med i. «Tomorrow I can be on time, but you’ll be stupid forever!»


Mora til Tony må også nevnes blant favorittkarakterer, for ei dame, så inni faens provoserende. Fantastisk levert.
Må si at søster Janice, godt spilt av Aida Turturro, også er tidvis sinnsykt irriterende.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Tormund skrev: tor des 01, 2022 11:43 am
Machine_Head skrev: tor nov 10, 2022 10:02 pm
ElGuaje skrev: tor nov 10, 2022 9:54 pm Hva med deg, Machine_Head?

Den som gir meg kanskje aller mest latter og som bidrar til flere av seriens beste plotlinjer er Ralphie, Joe Pantoliano stjeler fullstendig showet i nesten alle scener han er med i. «Tomorrow I can be on time, but you’ll be stupid forever!»

Den kommentaren er så fantastisk, holdt på å kveles da han sa det. Ellers enig i det du sier om Joe/Ralph.

Mora til Tony må også nevnes blant favorittkarakterer, for ei dame, så inni faens provoserende. Fantastisk levert.

Da hun rygget over venninna si, hahahah.
“A: She was a hooah! B: She hit me!” Ralphie er bare en sykelig genial blanding av psykopati og humor, det kan vel sies om The Sopranos som helhet. Det er en av de morsomste seriene jeg vet om, i tillegg til alt annet den gjør så utrolig bra.

Livia ja, hun forklarer jo ganske så fint hvorfor Tony er som han er. “I gave my life to my children on a silvah plattah!”

Nå begynte jeg å tenke her, Richie Aprile er også en helt fantastisk karakter. Dør av å tenke på hvor hardt han irriterer Tony og gjør han forbanna. Phil Leotardo også! “I did twenty fuckin’ years!”

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

IRREVERENT

Sett halve av denne. Startet litt treigt, men ble "hekta" etter episode 2. Rip off av Banshee vil vel noen si og jeg skjønner sammenligningen, men denne greier å stå på egne bein. Gode karakterer og grei underholdning.


Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Outer Range, en western-mysterieserie.

Vanskelig å sette karakter på denne. Tidvis veldig spennende, men vi fikk ingen svar på alle spørsmålene i denne sesongen.
Karakter 8/10 om vi får en neste sesong som oppklarer, hvis ikke 2/10. Da sitter vi kun igjen med nok en serie som skaper mystikk og spenning, men hvor serieskaperne ikke har kreativitet nok til å følge opp og avslutte på verdig vis. Altså kun irriterende.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The English (Prime) - min rating 9/10.
Imdb rating 8/10.

Fy søren, 6 timer sklei avsted.
Fantastisk god western.
Emily Blunt som vanlig i god rolle, men alle gjør utrolig gode roller. Spesielt Chaske Spencer.
Den får ikke 10 fordi jeg syntes det--- og major spoiler her så ikke les om du ikke har sett den
► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Glycinello skrev: ons nov 16, 2022 10:50 pm
Winnowill skrev: ons nov 16, 2022 9:22 pm
Glycinello skrev: ons nov 16, 2022 9:15 pm The Trials of Gabriel Fernandez (Netflix).
Føles feil å gi karakter til denne. Men om du ikke har sett den, så syns jeg du burde.
Den er hjerteskjærende 😞
Hjerteskjærende, engasjerende, jævlig, provoserende, utfordrende med mer...
Er det samme som Christoffer saken her i Norge, at det kan eksistere så grusomme mennesker er vanskelig å ta innover seg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

The English (2022)

God serie, og forsåvidt enig med Winnowill mtp spoileren over her.

8/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: søn des 04, 2022 2:08 am The English (2022)

God serie, og forsåvidt enig med Winnowill mtp spoileren over her.

8/10
Jeg skjønte ingenting, gjennom serien så
► Show Spoiler

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Titans

SirJames

Legg inn av SirJames »

Winnowill skrev: søn des 04, 2022 9:36 am
SirJames skrev: søn des 04, 2022 2:08 am The English (2022)

God serie, og forsåvidt enig med Winnowill mtp spoileren over her.

8/10
Jeg skjønte ingenting, gjennom serien så
► Show Spoiler
► Show Spoiler

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ny episode av Below Deck Adventure som ble sluppet i dag. De er fortsatt i Norge!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Jeg er sikkert den eneste i Norge som ikke har sett Lillyhammer. Har nå kommet meg gjennom to sesonger og syns det er grei underholdning. Så langt er triller jeg en 7er på terningen som går til 10.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jeg vurderer City on a Hill. Hva får jeg her? Sammenlignet med Bosch eller andre varianter.

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: fre des 09, 2022 2:08 pm Jeg vurderer City on a Hill. Hva får jeg her? Sammenlignet med Bosch eller andre varianter.
Er jo ikke helt Bosch nivå, men leverer allikevel god underholdning.

Kevin Bacon bosser jo som bare han kan.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»