Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Chromeback »

eppaen skrev: tor okt 20, 2022 7:45 pm
spårt skrev: tor okt 20, 2022 6:50 pm
Chromeback skrev: tor okt 20, 2022 5:03 pm Ratingene holder en ganske reell speiling av episodene, både på godt og vondt.
Utenom sesong 7, som helt uforståelig har det høyeste snittet per episode på IMDB. Fryktelig sesong.

Ellers enig i at GOT er verdt å se, til tross for avslutningen. Sesong 1-4 holder naturligvis skyhøyt nivå, og er blant det beste man finner av TV-serier. Sesong 5-6 er klart svakere, men treffer på de større episodene (Hardhome og Battle of the Bastards) og avslutter knallsterkt. Ved et eventuelt gjensyn hadde jeg gitt meg her. Verden føles for liten i sesong 7, samt blottet for logikk (Beyond the Wall er en latterlig episode). Sesong 8 gjør bare vondt å tenke på.
Da har jeg gitt det noen episoder - og man skal vel være begeistret for hvordan "knulle noen bakfra"-leksjoner i starten. Hvor vulgært fokus er det videre? Syns det hele er meningsløst.
Det er en viktig del av historien og karakterutviklingen til flere av karakterene, så det er defintivt ikke meningsløst.

Men det vil avta, og man vil i tillegg se at det i det større bildet utover.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tor okt 20, 2022 6:03 pm
SirJames skrev: tor okt 20, 2022 5:58 pm
ElGuaje skrev: tor okt 20, 2022 5:54 pm

Kan man strømme sesong 2 et norsk sted, eller må man vente på en dato for det?
Godt spørsmål.

Har dessverre ikke noe godt svar 🙈
Er mulig den nye SkyShowtime har, blir vel sendt på en Sky-kanal i UK.

Er sykemeldt i mange uker, som blir tilbrakt foran TVen på sofaen, så bare fint å få nye forslag på hva man skal se på. Holder på med gjensyn med The Leftovers nå, siden den kom opp her i tråden for noen uker siden.
God bedring

startelver

Legg inn av startelver »

Tenkte jeg skulle se på Stephen Kings The Outsider på HBO. Siste episode ble laget i 2020.

Har sansen for King så håper serien er bra.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: fre okt 21, 2022 5:43 pm Tenkte jeg skulle se på Stephen Kings The Outsider på HBO. Siste episode ble laget i 2020.

Har sansen for King så håper serien er bra.
Men I alle dager, jeg har jo sett serien, hadde glemt det :mrgreen:

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sett en ep av The Peripheral, lovende.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Er det noen som vet om noen streamingtjenester som har "the Velvet Queen" på sin tjeneste?
Dokumentaren om snøleoparder som filmskaper Vincent Munier laget i det tibetanske høylandet.

https://www.imdb.com/name/nm8107577/

trønderen

Legg inn av trønderen »

Har startet på siste sesong av The Walking Dead. Har sett 8 episoder så langt og synes faktisk det har vært ganske bra. Siste episode av serien kommer ut i slutten av november. Ja, det holder faktisk på enda. Så er det jo flere spinoffs. men de gidder jeg ikke se. Kjenner meg ferdig med universet når hovedserien er ferdig.

Etter det blir det å begynne på The Rings of power og House of the dragon.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Pernille skrev: tir okt 18, 2022 8:36 pm The Watcher (Netflix). Wow!!! Det er uhyre sjelden jeg sitter så klistret foran TV-skjermen, men denne serien var ekstremt vanedannende. Og creepy asf. Med bl.a. Naomi Watts.
Skriver under på denne. Hadde sett den ligge ute i en uke og var skeptisk til å se den. Men fy f. Noe av det bedre skrekk serier jeg har sett. Måtte faktisk gå å legge meg med samboer i går kveld fremfor å se videre alene i kjellerstuen fordi jeg var redd. Mann 33 år!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Guarnere skrev: søn okt 23, 2022 1:52 pm
Pernille skrev: tir okt 18, 2022 8:36 pm The Watcher (Netflix). Wow!!! Det er uhyre sjelden jeg sitter så klistret foran TV-skjermen, men denne serien var ekstremt vanedannende. Og creepy asf. Med bl.a. Naomi Watts.
Skriver under på denne. Hadde sett den ligge ute i en uke og var skeptisk til å se den. Men fy f. Noe av det bedre skrekk serier jeg har sett. Måtte faktisk gå å legge meg med samboer i går kveld fremfor å se videre alene i kjellerstuen fordi jeg var redd. Mann 33 år!
Men den står ikke med «horror» betegnelse så hva er greia? Bare spennende?

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Watcher (2022)

Vel...den har sine øyeblikk, men er også preget av for mange logiske brister, spesielt i ep 4-5.

Ikke en dårlig serie, men mer frustrerende enn spennende. Er på linje med IMDB her, så havner på en akseptabel

6.5/10

Corvus

Legg inn av Corvus »

ElGuaje skrev: søn okt 16, 2022 10:08 pm

Severance Apple+

Wow, for en sesong og for en avslutning. En tvers igjennom strålende laget TV-serie. Gleder meg til sesong 2. Krysser fingrene for at de har en god plan her.
Severance var ganske bra ja, likte konseptet godt!
Ellers fått sett the White Lotus nå, knallbra miniserie. Sjelden man ser så mange bra karakterer i en serie!

kibby

Legg inn av kibby »

Corvus skrev: søn okt 23, 2022 11:51 pm
ElGuaje skrev: søn okt 16, 2022 10:08 pm

Severance Apple+

Wow, for en sesong og for en avslutning. En tvers igjennom strålende laget TV-serie. Gleder meg til sesong 2. Krysser fingrene for at de har en god plan her.
Severance var ganske bra ja, likte konseptet godt!
Ellers fått sett the White Lotus nå, knallbra miniserie. Sjelden man ser så mange bra karakterer i en serie!
Minner om at sesong 2 begynner om én uke!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Hva hvor hvem hvordan huh?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GatlingGun skrev: man okt 24, 2022 10:15 am
Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Hva hvor hvem hvordan huh?
Disney+.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Chromeback skrev: man okt 24, 2022 10:35 am
GatlingGun skrev: man okt 24, 2022 10:15 am
Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Hva hvor hvem hvordan huh?
Disney+.

Ser bra ut. Ekte og rått, som jeg liker det. Takk for tipset.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Barbarer sesong 1 (Netflix).
Greit nok “historisk” drama om foranledningen og slaget ved Teutoburgerskogen. 7/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kibby skrev: man okt 24, 2022 12:22 am
Corvus skrev: søn okt 23, 2022 11:51 pm
ElGuaje skrev: søn okt 16, 2022 10:08 pm

Severance Apple+

Wow, for en sesong og for en avslutning. En tvers igjennom strålende laget TV-serie. Gleder meg til sesong 2. Krysser fingrene for at de har en god plan her.
Severance var ganske bra ja, likte konseptet godt!
Ellers fått sett the White Lotus nå, knallbra miniserie. Sjelden man ser så mange bra karakterer i en serie!
Minner om at sesong 2 begynner om én uke!
Gleder meg.

Det kan bli bra...men det kan også bli et skikkelig mageplask mtp hvor lista er lagt..

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Glow - up (Netflix) - 8/10.

Dette er en type serie jeg virkelig likte, kreativ makeup. Det tar noe av det jeg liker veldig godt fra Dragrace (som er fantastiske transformasjoner/illusjoner i ansiktet med makeup/produkter) og konsentrerer KUN på det.
Jeg så de 2 sesongene som er tilgjengelige over noen dager.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Har nettopp sett på episode 1 av serien, Viral Dreams på VG pluss. Handler om noen youtube og ungdommer som lager innhold. De er i et veiskille når korona kommer.

Ganske så interessant uten for mye vitser og barnsligheter

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

UXA

Sesong 2 av Thomas Seltzer sin dokumentarserie om USA. Ny god sesong. For et land..

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ble også ferdig med gjensynet av The Leftovers på fredag. Strålende gjensyn.

Gode karakterer og gode storylines. På gjensynet er det nok Nora og Matt Durst sine karakterutviklinger som treffer meg best, men Justin Theroux er strålende som Kevin Garvey. Og så har man musikken til Max Richter som er like hjerteskjærende hver gang.

SirJames

Legg inn av SirJames »

House of the Dragon, sesong 1

God underholdning

8/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: tir okt 25, 2022 1:36 pm House of the Dragon, sesong 1

God underholdning

8/10
e9

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Noen som har fått sett Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities? Kom ut i dag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

LeCoq skrev: tir okt 25, 2022 8:03 pm Noen som har fått sett Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities? Kom ut i dag.
Skal nok fortæres i løpet av uka.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

ElGuaje skrev: tir okt 25, 2022 12:24 am UXA

Sesong 2 av Thomas Seltzer sin dokumentarserie om USA. Ny god sesong. For et land..
Nei, denne gangen ble det litt for mye "Seltzer & friends". Slapt og "sett det ørten ganger før". UXA sesong 1 var bra, men den enkeltepisoden ifm valget 2016 var suverent best. I andre sesong måtte se om igjen episodene fordi jeg duppet av flere ganger.

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: man okt 24, 2022 10:35 am
GatlingGun skrev: man okt 24, 2022 10:15 am
Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Hva hvor hvem hvordan huh?
Disney+.

Lip!!!!! ❤️

Denne vil jeg se!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kibby skrev: ons okt 26, 2022 3:28 am Lip!!!!! ❤️

Denne vil jeg se!
Samme her. Har ikke sett Jeremy Allen White i annet enn Shameless, så litt spent på om han klarer å løsrive seg fra Lip.
Sist redigert av Knaberaps den ons okt 26, 2022 3:37 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»