Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
TheBaseline

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av TheBaseline »

Interview With the Vampire. Den første episoden var veldig bra.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Faens VGTV app. Avspillingene går aldri på skinner. Det blir alltid noe krøll.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Nine perfect strangers (Prime video) - rating 8/10.
Likte denne ganske godt, skjønte ikke bæret av hva som egentlig ville være utfallet gjennom de 8 episodene. Gode roller av alle i serien, engasjerende nok til at jeg så serien på to dager.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kleo - 7/10

Netflix: En tysk serie fra tiden rundt jernteppets fall om en morderisk ung kvinne tilknyttet Stasi
Uten tvil har serieskaperne vært inpirert av "Killing Eve", men når ikke opp til "originalen", i allefall ikke de to første sesongene av Killing Eve.
Grei nok underholdning, men synes det er en balansegang å blande inn for mye humor i en blodig serie. Enkelte karakterer blir bare for slitsomme og gjør lite for handlingen.
OK tidtrøyte.

kibby

Legg inn av kibby »

Fringegirl skrev: søn okt 02, 2022 1:05 am Nine perfect strangers (Prime video) - rating 8/10.
Likte denne ganske godt, skjønte ikke bæret av hva som egentlig ville være utfallet gjennom de 8 episodene. Gode roller av alle i serien, engasjerende nok til at jeg så serien på to dager.
Er den bra altså? Likte boka. Usikker på om jeg vil se serien...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: tor sep 29, 2022 9:06 pm Noen her inne som følger med på "Andor"?

Bra? Dårlig? Meh?
Så 3 episoder i går, og det virker lovende. Var skeptisk siden jeg er litt lei disse Star Wars avsporingene, men blir å fortsette på denne. Stellan Skarsgård er som vanlig top notch.

Moist

Legg inn av Moist »

Knaberaps skrev: tor okt 06, 2022 8:23 am
SirJames skrev: tor sep 29, 2022 9:06 pm Noen her inne som følger med på "Andor"?

Bra? Dårlig? Meh?
Så 3 episoder i går, og det virker lovende. Var skeptisk siden jeg er litt lei disse Star Wars avsporingene, men blir å fortsette på denne. Stellan Skarsgård er som vanlig top notch.
Vet ikke helt hvorfor men Andor har ikke klart og holde på interessen min som de andre Star Wars spin offsa har gjort hittil. Begynner kanskje å bli litt for mye av det samme.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ellers ble 1 sesong av The Terror nylig slukt på Prime. Glimrende serie med en del fortyrrende scener.

https://www.imdb.com/title/tt2708480/episodes?season=1

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Moist skrev: tor okt 06, 2022 8:30 am Vet ikke helt hvorfor men Andor har ikke klart og holde på interessen min som de andre Star Wars spin offsa har gjort hittil. Begynner kanskje å bli litt for mye av det samme.
Jeg mistet interessen for de andre, så vi får se hvor lenge jeg holder på Andor. Men, jau. Blir litt for meget av det samme nå...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

The Old Man på Disney anbefales. 3 episoder ute nå. Har innvilget meg noen feriedager, så nå går det unna...

https://www.imdb.com/title/tt5645432/

Moist

Legg inn av Moist »

Knaberaps skrev: tor okt 06, 2022 8:34 am
Moist skrev: tor okt 06, 2022 8:30 am Vet ikke helt hvorfor men Andor har ikke klart og holde på interessen min som de andre Star Wars spin offsa har gjort hittil. Begynner kanskje å bli litt for mye av det samme.
Jeg mistet interessen for de andre, så vi får se hvor lenge jeg holder på Andor. Men, jau. Blir litt for meget av det samme nå...
Heldigvis startet The Walking Dead igjen forrige helg, som jeg er spent på slutten av.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Moist skrev: tor okt 06, 2022 8:37 am Heldigvis startet The Walking Dead igjen forrige helg, som jeg er spent på slutten av.
Ah, nais. Det har gått meg funkishus forbi. Da blir det Andor og Daryl i kveld.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Moist skrev: tor okt 06, 2022 8:37 am
Knaberaps skrev: tor okt 06, 2022 8:34 am
Moist skrev: tor okt 06, 2022 8:30 am Vet ikke helt hvorfor men Andor har ikke klart og holde på interessen min som de andre Star Wars spin offsa har gjort hittil. Begynner kanskje å bli litt for mye av det samme.
Jeg mistet interessen for de andre, så vi får se hvor lenge jeg holder på Andor. Men, jau. Blir litt for meget av det samme nå...
Heldigvis startet The Walking Dead igjen forrige helg, som jeg er spent på slutten av.
Absolutt, en av tidenes beste serier. Men når det er halvt år siden forrige episode, kunne de tatt bryet med et par minutter sammendrag av hva som skjer.

kibby

Legg inn av kibby »

Heartbreak High (Netflix)

Remake av en gammel klassiker. Nå skal det sies at jeg aldri fulgte fast med på originalen, så kun noen episoder her og der. Artig at flere foreldre i denne serien er de samme karakterene som i den originale (måtte IMDb'e :lol:).

To bestevenninner har over flere år laget et "incest map" over hvem som har ligget og hooket med hvem på Hartley High. Venninne får en falling out, samtidig som kartet blir oppdaget. And then the drama begins...

Denne serien likte jeg! Australsk tenåringsdrama på sitt beste, med kun ukjente (for meg), men dyktige og unge skuespillere i rollene. Håper på en sesong 2.

8/10

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Så alle 3 sesongene som har kommet ut av The Boys. Startet drit bra. Så ble det mer varierende med massevis av referanser som kommes til å dateres raskt. Samt mye venstre-politisk oppgulp. Uansett er dette solid hvis man ser bort i fra det utenom siste episoden som var et skikkelig antiklimaks og også mye meningsløse scener. Han franske og hun japaneren f.eks hadde absolutt ingenting og tilby siste sesong, så alt med dem føltes som bortkastet tid.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Plutselig fikk Telenor-kunder tilgang på TV2 play.
Begynte derfra å se på en ganske gammel dansk krim-serie som heter "Forbrydelsen". Har sett noen episoder i første sesong ... dette treffer min smak midt i blinken!
Så enkelt og så bra kan det gjøres, danskene kan krim!
Fortsetter det slik så blir det veldig bra.

Investor

Legg inn av Investor »

THE CRY (TV2)

"Joanna og Alistair prøver å få foreldreretten til Alistairs datter. Men en ubeskrivelig tragedie oppstår, og mediedekningen truer med å ødelegge alt."
Psykologisk thriller med uforutsigbar handling. Er en must-see! Glimrende skuespillere! 4 episoder a 1 time.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

The Midnight Club

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

TheBaseline skrev: søn okt 09, 2022 7:26 pm The Midnight Club
Hva synes du? Skal se til uka

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

ElGuaje skrev: søn okt 09, 2022 7:34 pm
TheBaseline skrev: søn okt 09, 2022 7:26 pm The Midnight Club
Hva synes du? Skal se til uka
Helt ok. Sånn midt på treet.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The White Queen (HBO Max) 7/10. Sett bedre historiske dramaer.
The Chair(Netflix) 8/10. Koselig, artig og underholdende. Sandra Oh er som vanlig top notch.
The Devil Next Door(Netflix) 8/10. Det er nok blitt laget bedre true crime/rettsdrama, men denne klarte jeg ikke å legge fra meg... Viktig historie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tir okt 11, 2022 11:20 pm
The Chair(Netflix) 8/10. Koselig, artig og underholdende. Sandra Oh er som vanlig top notch.
Har snust litt på denne. Er det grei rytme, eller er det endel dødpunkter?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: ons okt 12, 2022 7:22 pm
Glycinello skrev: tir okt 11, 2022 11:20 pm
The Chair(Netflix) 8/10. Koselig, artig og underholdende. Sandra Oh er som vanlig top notch.
Har snust litt på denne. Er det grei rytme, eller er det endel dødpunkter?
Det er korte episoder på rundt en halvtime hver, så det blir ikke mye dødtid. Kjør på!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: ons okt 12, 2022 7:36 pm
SirJames skrev: ons okt 12, 2022 7:22 pm
Glycinello skrev: tir okt 11, 2022 11:20 pm
The Chair(Netflix) 8/10. Koselig, artig og underholdende. Sandra Oh er som vanlig top notch.
Har snust litt på denne. Er det grei rytme, eller er det endel dødpunkter?
Det er korte episoder på rundt en halvtime hver, så det blir ikke mye dødtid. Kjør på!
Roger that.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Dhamer (netflix) - rating 7/10.
Syntes første halvparten av sesongen var god, men de siste episodene var utrolig langdryge.
Og kanskje fælt å si det, ganske uinteressante. Alle pårørende av ofrene, rettsaken, Glenda osv... vet ikke, men det føltes som episodene var sirup til tider. Mens jeg slukte halve sesongen så brukte jeg flere dager på de 3 siste episodene, måtte nærmest bare tvinge meg til å få sett dem og da var det med et halvt øye.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Familien er hellig på Netflix. Serien var ok, midt på treet.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Keep Sweet and Obey (Netflix) - 7/10.

Helt, helt utrolig.
Warren Jeffs, for en "hellig" type, at han fortsatt kontrollerer FDLS er jo helt ... vanvittig... etter det som har kommet frem her.
Incest, rituell voldtekt av barn ned til 8 år, "kidnapping" av barn, fratakelse av hjem og firmaer, i praksis gjøre haugevis av unge gutter hjemløse, gifte vekk 12-14 årige jenter til hauggamle gubber osv.
Ender på 7 for syntes 4 eps var faktisk for lite for denne dokumentar. Det er også kommet frem MYE mer grums enn det som ble tatt opp i dokumentaren så her kunne de faktisk ha utbrodert en hel del mer.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Bear Disney+

Likte denne veldig godt. Syntes Jeremy Allen White spiller meget bra som Carmy, en kokk som har jobbet på verdens beste restauranter som kommer hjem til Chicago for å ta over familiens sjappe etter at hans bror har gått bort. Men det er ikke så lett som han skulle håpe. Fin miks mellom drama og komedie, og de klarer virkelig å bygge opp de mest dramatiske scenene til å bli veldig intense. Ser frem til sesong 2.

Luther HBO

Fem sesonger, men kun 20 episoder totalt, så gikk ganske fort å se gjennom alt. Idris Elba strålende som John Luther. Litt varierende i kvalitet, men har blitt underholdt gjennom alle episodene.

Severance Apple+

Wow, for en sesong og for en avslutning. En tvers igjennom strålende laget TV-serie. Gleder meg til sesong 2. Krysser fingrene for at de har en god plan her.

Pernille

Legg inn av Pernille »

The Watcher (Netflix). Wow!!! Det er uhyre sjelden jeg sitter så klistret foran TV-skjermen, men denne serien var ekstremt vanedannende. Og creepy asf. Med bl.a. Naomi Watts.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Da er jeg i gang med Game of Thrones for første gang. Helt ville ratinger på IMDb. Kan jo ikke bli annet enn skuffet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»