Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

arknath skrev: fre okt 28, 2022 11:54 am Sett 3 episoder til nå av The Peripheral. Virker ekstremt lovende. Sci-fi
Enig i dette, godt laget og noe forfriskende over det hele so far.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 1:38 pm
arknath skrev: fre okt 28, 2022 11:54 am Sett 3 episoder til nå av The Peripheral. Virker ekstremt lovende. Sci-fi
Enig i dette, godt laget og noe forfriskende over det hele so far.
Jeg har også sett første episode av denne når jeg besøkte naboen. Men har ikke Prime, får se om jeg får lastet de ned etterhvert,. Dette er akkurat sånne serier jeg liker.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

House of the dragon (Hbo Max). Har hørt at den ble omtalt som en "såpeopera med drager". Litt treig innimellom kanskje, men syns det var fin underholdning. Fin avslutning som legger lista for en ny sesong. 8/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Da har jeg sett ferdig The Leftovers, og det er kun kjærligheten jeg har til The Sopranos som hindrer meg fra å kunne si at det er den beste tv-serien jeg noensinne har sett. Uten å gå inn i mye detaljer så har The Leftovers rørt i mye mer i meg emosjonelt og i meg som person enn andre serier har (egentlig mer enn mange andre medier også), ved å ha en så utrolig sterk blanding av en fantastisk historie, noe av den sterkeste dialogen jeg har sett mellom karakterer som er så velrealiserte og velspilte at de like gjerne kunne vært ekte mennesker, og selvfølgelig den makeløst rørende musikken til Max Richter som drar i hjertestringene mine nærmest på bestilling.

Retningen og tonen til serien endret seg veldig spesielt fra første sesong til de to siste, men den fanget alltid oppmerksomheten min fullstendig, og dette intensiverte seg mer og mer etterhvert som det gikk mot slutten. Jeg vil ikke spoile noe da jeg har et sterkt ønske om at flere skal se på denne undersette perlen, men finalen av The Leftovers er den beste jeg noensinne har sett, og den var så sterk at jeg tidvis hulkegråt som et lite barn samtidig som at jeg følte historien faktisk ikke kunne blitt avsluttet på en bedre måte.

Alle sentrale karakterer i serien er veldig sterke, men det må bli Justin Theroux som Kevin Garvey og Carrie Coon som Nora Durst som er mine favoritter. Jeg ante ikke at Theroux var istand til å spille så fryktelig godt som han gjør gjennom hele serien, og karakteren Kevin er så kompleks men dypest inne god at man ikke kan annet enn å ønske at han skal ha det bra. Det samme gjelder Nora, jeg tror jeg knapt har hatt mer sympati for en karakterer i en serie enn det jeg har hatt for henne. Det er rart at ikke Carrie Coon er en verdensstjerne på lik linje med de største kvinnelige skuespillerne, for hun er rett og slett helt eksepsjonell.
► Show Spoiler
Christopher Eccleston som Matt Jamison må også nevnes, da han på mange måter er den mest sentrale karakteren i serien etter de to jeg har nevnt. Han også er en veldig komplisert person som ikke alltid gjør de helt rette tingene, men han er tvers igjennom god og skuespillet til Eccleston er tidvis så autentisk og ektefølt at det nesten ikke er til å tro.

The Leftovers er en serie jeg for alltid kommer til å ha med meg videre i livet mitt, og jeg gleder meg til jeg skal ha den første av det som sikkert blir mange gjensyn. Den har fått meg til å tenke over og huske på hvor viktig det er for oss å ha mennesker vi er glad i og bryr oss om, og hvor triste og tomme livene våre hadde vært uten de menneskelige forbindelsene vi er så heldige å ha, men som vi ofte kan ta for gitt.

Hvis det ikke er tydelig allerede så er dette en serie jeg gir 10/10, og det er en serie alle bør gi en sjanse.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Machine_Head skrev: søn okt 30, 2022 12:47 pm Da har jeg sett ferdig The Leftovers, og det er kun kjærligheten jeg har til The Sopranos som hindrer meg fra å kunne si at det er den beste tv-serien jeg noensinne har sett.
Begynner å bli en stund siden jeg så den nå, kanskje en ny gjennomgang er på sin plass.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Gangs of London, sesong 2

Like vakker og vellaget som sesong 1. De av dere som har sett "Banshee" vet hvor gjennomført og grundig de lagde slåss-scenene. Her har de matchet det, and then some. I tillegg til helt nydelige og mindblowing skytescener i S01/S02.

Legg til gode skuespillere, et gjennomtenkt manus og ikke minst et vanvittig driv, så blir dette bærre lekkert.

9.2/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt på Pieces of Her (Netflix) med Toni Collette. Lovende start.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fringegirl skrev: søn okt 30, 2022 10:51 pm Begynt på Pieces of Her (Netflix) med Toni Collette. Lovende start.
Var spennende mens den foregikk, men ble raskt glemt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Har sett meg gjennom Thomas Seltzers UXA (begge sesongene). Litt usikker på hva jeg syns. Blir litt overfladisk og går ikke nok i dybden, men gir jo et inntrykk av problemene, historien bak og litt av de utfordringene de står overfor der borte. 7/10.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

The Bastard Son & The Devil Himself på Netflix. Ganske bra serie. Vil gi den 6/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: man okt 31, 2022 6:35 am
Fringegirl skrev: søn okt 30, 2022 10:51 pm Begynt på Pieces of Her (Netflix) med Toni Collette. Lovende start.
Var spennende mens den foregikk, men ble raskt glemt.
Greit oppsummert det, ja. Ser jeg ga den en snill 7/10

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

SirJames skrev: søn okt 30, 2022 8:12 pm Gangs of London, sesong 2

Like vakker og vellaget som sesong 1. De av dere som har sett "Banshee" vet hvor gjennomført og grundig de lagde slåss-scenene. Her har de matchet det, and then some. I tillegg til helt nydelige og mindblowing skytescener i S01/S02.

Legg til gode skuespillere, et gjennomtenkt manus og ikke minst et vanvittig driv, så blir dette bærre lekkert.

9.2/10
Hvor ser du det?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: man okt 31, 2022 6:46 pm
SirJames skrev: søn okt 30, 2022 8:12 pm Gangs of London, sesong 2

Like vakker og vellaget som sesong 1. De av dere som har sett "Banshee" vet hvor gjennomført og grundig de lagde slåss-scenene. Her har de matchet det, and then some. I tillegg til helt nydelige og mindblowing skytescener i S01/S02.

Legg til gode skuespillere, et gjennomtenkt manus og ikke minst et vanvittig driv, så blir dette bærre lekkert.

9.2/10
Hvor ser du det?
Torrents

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

The Bastard Son &The Devils Himself
Fate: The Winx Saga
Chucky
Ghosts

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Young Royals sesong 2. Var ok. Sesong 1 var bedre.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg fikk endelig begynt på Better Call Saul. Jeg fikk kun tid i går til å se første episoden, men jeg likte den godt. Tror dette kan bli bra, litt tidlig å si om den kan slå Breaking Bad. BB er i mine øyne tidenes beste serie, ihvertfall hvis vi holder sci fi perlen Babylon 5 utenom.
Artig med cliffhanger i første episode, og herlig med en av tidenes kuleste skurker som åpnet døra.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

LondoMollari skrev: tor nov 03, 2022 12:30 pm Jeg fikk endelig begynt på Better Call Saul. Jeg fikk kun tid i går til å se første episoden, men jeg likte den godt. Tror dette kan bli bra, litt tidlig å si om den kan slå Breaking Bad. BB er i mine øyne tidenes beste serie, ihvertfall hvis vi holder sci fi perlen Babylon 5 utenom.
Artig med cliffhanger i første episode, og herlig med en av tidenes kuleste skurker som åpnet døra.
Åh du er heldig. For en som elsket BB, så klarer jeg ærlig talt ikke å helhetlig skille på nivåforskjellen mellom de to seriene.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

GatlingGun skrev: tor nov 03, 2022 12:34 pm
LondoMollari skrev: tor nov 03, 2022 12:30 pm Jeg fikk endelig begynt på Better Call Saul. Jeg fikk kun tid i går til å se første episoden, men jeg likte den godt. Tror dette kan bli bra, litt tidlig å si om den kan slå Breaking Bad. BB er i mine øyne tidenes beste serie, ihvertfall hvis vi holder sci fi perlen Babylon 5 utenom.
Artig med cliffhanger i første episode, og herlig med en av tidenes kuleste skurker som åpnet døra.
Åh du er heldig. For en som elsket BB, så klarer jeg ærlig talt ikke å helhetlig skille på nivåforskjellen mellom de to seriene.
Også var det artig med Mike som han bomvakta ved tinghuset eller hva det nå var.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

LondoMollari skrev: tor nov 03, 2022 12:41 pm
GatlingGun skrev: tor nov 03, 2022 12:34 pm
LondoMollari skrev: tor nov 03, 2022 12:30 pm Jeg fikk endelig begynt på Better Call Saul. Jeg fikk kun tid i går til å se første episoden, men jeg likte den godt. Tror dette kan bli bra, litt tidlig å si om den kan slå Breaking Bad. BB er i mine øyne tidenes beste serie, ihvertfall hvis vi holder sci fi perlen Babylon 5 utenom.
Artig med cliffhanger i første episode, og herlig med en av tidenes kuleste skurker som åpnet døra.
Åh du er heldig. For en som elsket BB, så klarer jeg ærlig talt ikke å helhetlig skille på nivåforskjellen mellom de to seriene.
Også var det artig med Mike som han bomvakta ved tinghuset eller hva det nå var.
Ja det blir noen artige situasjoner med både kjente og ukjente gjennom serien.

Kos deg masse.

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Bear, sesong 1

God underholdning. Jeremy passer like godt i rollen her som i Shameless.

7.7/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Artig start på sesong 2 av The White Lotus.

Tanya er et sært vesen, for å si det pent.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fringegirl skrev: søn okt 30, 2022 10:51 pm Begynt på Pieces of Her (Netflix) med Toni Collette. Lovende start.
Det startet lovende, og halvveis ut ble det utrolig kjedelig.
Om det er de uinteressante tilbakeblikkene eller at serien kunne med fordel vært kortet ned flere eps, jeg vet ikke. Men jeg sliter med å komme meg gjennom de siste eps.
Jeg kan heller ikke fordra skuespilleren som spiller Andy, hun er jo skamdårlig, har ikke sett henne før.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- The Devil's Hour på Prime. Veldig bra og blir passe mindfucked gjennom seks episoder.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Pieces of her (Netflix) - 4/10

Corvus

Legg inn av Corvus »

Glycinello skrev: man okt 31, 2022 8:59 am Har sett meg gjennom Thomas Seltzers UXA (begge sesongene). Litt usikker på hva jeg syns. Blir litt overfladisk og går ikke nok i dybden, men gir jo et inntrykk av problemene, historien bak og litt av de utfordringene de står overfor der borte. 7/10.
Legger han, som media, utelukkende skylden på den ene siden? Hvis ikke det er et balansert syn så er det totalt uinteressant.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det er veldig uinteressant å bruke tiden til å se på en på venstresiden lage «dokumentar» fra USA. Litt det samme som å se den rabiate Græsvik på TV2.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The Old Man(Disney+)
Hadde serien holdt samme tempo/driv som de første 4(eller var det 5?) episodene så hadde det blitt 9/10. Men det ble for mye platt dialog og "episodefyll" etterhvert. Da blir det sånn ca en 7,5-ish/10.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Person of Interest (HBO)- sett 3 eps hittil av første sesong. Fenger meg ikke enda, og syntes handlingen i hver eps er småkjedelig. Har lest litt rundt og ser folk skryter veldig av de neste sesongene, så må gjerne bare holde ut 20 eps til da for en mer interessant sesong 2 ?

White Lotus (HBO)
- sett 1 eps av sesong 2. Like korny og herlig start som på første sesong.

The Peripheral (Prime) - sett 1 eps og hadde umiddelbart lyst til å se flere eps. Liker at det er laget av de samme to (Nolan og Joy) som stod for Westworld. Får da håpe den ikke går samme "kansellert" skjebnen i møte da hvis det er planlagt flere sesonger.
Men nå er ikke denne på HBO, de stoler jeg ikke på lenger, så det er kanskje ikke så overhengende fare for det.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er to serier jeg har fått beskjed å se på som passer meg.

Den ene er Peripheral - Prime

Den andre er Manifest - 4 sesonger - handler visst om et fly som forsvinner ,denne høres spennende ut og har fått gode kritikker. Det er sikkert mange av dere som har sett denne serien som kom i 2018, men det har altså ikke jeg!



SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: man nov 07, 2022 12:21 am Det er to serier jeg har fått beskjed å se på som passer meg.

Den ene er Peripheral - Prime

Den andre er Manifest - 4 sesonger - handler visst om et fly som forsvinner ,denne høres spennende ut og har fått gode kritikker. Det er sikkert mange av dere som har sett denne serien som kom i 2018, men det har altså ikke jeg!


The Peripheral har fått en bra start, så får vi se om de klarer å holde nivået.

Manifest falt jeg av litt ut i sesong 3. Ja, det er en rød tråd, men det er også litt stillstand og Monster of the Week feeling i endel av episodene. Og dermed var det plutselig mange andre serier som kom foran i køen. Blant annet følgende:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»