Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
startelver

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av startelver »

Da er jeg i ferd med å komme meg gjennom første sesong av Flight Attendant på HBO Nordic, eller kan lastes ned et annet sted.

The Flight Attendant kan absolutt anbefales hvis du liker et litt mørkt krimdrama med masse komiske innslag. Hovedrollen er det Kaley Kuoco som har og det er ventet hun kommer til å få en Emmy for sin innsats i denne serien.

Kort fortalt starter serien i Bangkok , der flyvertinne Kasey våkner opp med et lik i senga si. Og derfra og ut skjer det masse saker ;)

Det skal komme en sesong 2 også så det er bare å glede seg.


Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Har multitasket meg gjennom en del serier av typen krim/true crime den siste tiden.
Making a murderer (Netflix), Første sesongen er 8,5/10. Andre sesongen er 6,5/10. Den kunne de oppsummert på under halvparten av tiden.
The Jinx(HBO). Likte denne veldig godt. Ikke langdryg eller kjedelig. 9/10.
Dirty Money. 7,5/10. Bra serie, men ulike topics/historier fra gang til gang, så varierer noe.
American Crime Story; Gianni Versace. 7/10.
Don´t F**K with cats. 8/10.
Wild, Wild Country7/10. Levde ikke helt opp til forventningene.
The Kalief Browder story. 8,3/10.

Begynte nylig på “Broen”. Har alltid tenkt at det umulig kan være noe bra. Svensk/dansk krimdrama liksom… . Etter ca. halvsett første episode var jeg solgt. Kun sett tre spisoder, men dette virker lovende.

kibby

Legg inn av kibby »

Glycinello skrev: fre sep 17, 2021 12:41 pm Begynte nylig på “Broen”. Har alltid tenkt at det umulig kan være noe bra. Svensk/dansk krimdrama liksom… . Etter ca. halvsett første episode var jeg solgt. Kun sett tre spisoder, men dette virker lovende.
Jeg begynte sent på den selv. Mellom da sesong 3 og 4 gikk på TV. Slukte alt, og var klar for sesong 4 da den gikk på TV... *savn*

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: fre sep 17, 2021 12:41 pm
Begynte nylig på “Broen”. Har alltid tenkt at det umulig kan være noe bra. Svensk/dansk krimdrama liksom… . Etter ca. halvsett første episode var jeg solgt. Kun sett tre spisoder, men dette virker lovende.
Er det noe svenskene og danskene kan, så er det krimdrama.

So, enjoy :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lucifer (Netflix)

Med sin sjette sesong så rundes Lucifer av endelig for denne gang, og det var kanskje på tide. Første halvdel av sesongen brukes det lang tid på å få etablert sesongen ordentlig og det føles vanvittig seigt. De fem-seks første episodene kunne lett blitt kuttet ned til en tidsperiode på en til tre episoder, alt ettersom. Men mot slutten begynner sesongen å ta seg litt opp igjen, uten at det egentlig aldri når de store høydepunktene.

Lucifer, som så mange andre serier, sliter med å sette landingen. Jeg er ikke helt fan av avslutningen, selv om jeg forstår hvor de ønsker å gå hen, så blir det ett litt lite punktum til slutt.

Selv om Lucifer aldri blir en kvalitetsserie, så kommer jeg til å savne enkeltheten i serien. Tom Ellis håper jeg også kan få fortsette som Lucifer i en eller annen form i fremtiden.

Sesong seks havner på det samme som Lucifer havner på overall, 7/10. Lun serie som aldri prøver for hardt, og dermed aldri tar de store sjansene heller. Jamt over en helt grei opplevelse.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Glycinello skrev: fre sep 17, 2021 12:41 pm Begynte nylig på “Broen”. Har alltid tenkt at det umulig kan være noe bra. Svensk/dansk krimdrama liksom… . Etter ca. halvsett første episode var jeg solgt. Kun sett tre spisoder, men dette virker lovende.
Ah - tenk å kunne se Broen usett :)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Glycinello skrev: fre sep 17, 2021 12:41 pm The Kalief Browder story. 8,3/10.
8,3? Selv klarer jeg til nød halve karakterer, eventuelt sterk/svak.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Hardy-guttene skrev: fre sep 17, 2021 11:45 pm
Glycinello skrev: fre sep 17, 2021 12:41 pm The Kalief Browder story. 8,3/10.
8,3? Selv klarer jeg til nød halve karakterer, eventuelt sterk/svak.
Jeg har ikke sett serien, men jeg tipper den ligger mer på en karakter rundt 83.2 i en skala som går fra 1-124.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hardy-guttene skrev: fre sep 17, 2021 11:45 pm
Glycinello skrev: fre sep 17, 2021 12:41 pm The Kalief Browder story. 8,3/10.
8,3? Selv klarer jeg til nød halve karakterer, eventuelt sterk/svak.
Egentlig burde det vært en 8,25 siden jeg syns den ligger mellom 8 og 8,5, men et sted går grensen :)

kibby

Legg inn av kibby »

Love Child, sesong 2, 3 og 4 (NRK)

Skrev en recap av serien etter sesong 1, så gjentar ikke det.

Australierne KAN serier (Et sted å høre til er et prakteksemplar), og selv om sesong 4 var ujevn med mange sentrale karakterer borte og litt far out storyline blir det overall en meget god karakter, totalt sett. Et funn av en serie for min del dette året.

8/10 (serien overall)

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Endelig somlet meg til å se Rick & Morty.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Ser for tiden Yellowstone sesong 3 på TV2 Play, veldig bra serie.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Squid Game. Netflix.

Koreansk krim/drama. Fy faen så bra. 9/10.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

MadBum skrev: man sep 20, 2021 5:30 pm Squid Game. Netflix.

Koreansk krim/drama. Fy faen så bra. 9/10.
Nice. Da blir det fort det neste jeg ser etter S3 av Sex Education.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

MadBum skrev: man sep 20, 2021 5:30 pm Squid Game. Netflix.

Koreansk krim/drama. Fy faen så bra. 9/10.
Hva er det som gjør den bra?

kibby

Legg inn av kibby »

Mitt liv som meg (In My Skin), sesong 1 (NRK)

Sterk britisk serie om 16 år gamle Bethan som prøver å balansere livet med skole, venner, kjæreste, seksualitet, en alkoholisert far og en psykisk syk mor, i en liten engelsk forstad.

Gledelig å høre at det kommer en sesong 2.

7.5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

MadBum skrev: man sep 20, 2021 5:30 pm Squid Game. Netflix.

Koreansk krim/drama. Fy faen så bra. 9/10.
Takk for tips, den skal sjekkes ut.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skulle ønske jeg kunne slette serier som Broen fra minnet, slik at jeg kunne sett dem igjen. Alt ved den serien er gull. En av få serier jeg må ha med meg introen før hver episode. Digger den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.

Jeg har aldri vært noe på slike serier, men enten har jeg blitt gammel eller så er serien veldig bra laget. Satser på at det er 30/70

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: man sep 20, 2021 11:51 pm Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.

Jeg har aldri vært noe på slike serier, men enten har jeg blitt gammel eller så er serien veldig bra laget. Satser på at det er 30/70
20/70/10, hvor de siste 10 er tøffeltallet :lol:

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

PapaSmurf skrev: man sep 20, 2021 11:51 pm Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.
Du vet at alle dør i siste episode?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 12:36 am
PapaSmurf skrev: man sep 20, 2021 11:51 pm Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.
Du vet at alle dør i siste episode?
Ville ikke hatt det på en annen måte

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirOwen skrev: tir sep 21, 2021 12:28 am
PapaSmurf skrev: man sep 20, 2021 11:51 pm Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.

Jeg har aldri vært noe på slike serier, men enten har jeg blitt gammel eller så er serien veldig bra laget. Satser på at det er 30/70
20/70/10, hvor de siste 10 er tøffeltallet :lol:
10 var litt lavt.

kibby

Legg inn av kibby »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 12:36 am
PapaSmurf skrev: man sep 20, 2021 11:51 pm Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.
Du vet at alle dør i siste episode?
Så kinofilm nr.2, som kommer i 2022 inneholder ingen karakterer? :lol: :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

PapaSmurf skrev: man sep 20, 2021 11:51 pm Forøvrig har jeg overrasket meg selv. Noe motvillig begynte jeg å se Downton Abbey fordi min bedre halvdel ville se den. Nå er det jeg som pusher på for å se eeeen episode til.

Jeg har aldri vært noe på slike serier, men enten har jeg blitt gammel eller så er serien veldig bra laget. Satser på at det er 30/70
Elsker DA.

Anbefaler Bridgerton når dere er ferdige.

kibby

Legg inn av kibby »

La casa de las flores, sesong 1 (Netflix)

En slags nymotens meksikansk telenovela om familien de le Mora som driver en blomsterbutikk. Serien er en blanding av komiserie, drama og såpeserie, med et herlig familiegalleri. Jeg ler mye :lol:

Gleder meg til sesong 2, begravelsen, sesong 3 og filmen!

7/10

MadBum

Legg inn av MadBum »

Fringegirl skrev: man sep 20, 2021 10:20 pm
MadBum skrev: man sep 20, 2021 5:30 pm Squid Game. Netflix.

Koreansk krim/drama. Fy faen så bra. 9/10.
Hva er det som gjør den bra?
Alt. Historien, skuespill og helheten. Deilig serie.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

MadBum skrev: tir sep 21, 2021 12:22 pm
Fringegirl skrev: man sep 20, 2021 10:20 pm
MadBum skrev: man sep 20, 2021 5:30 pm Squid Game. Netflix.

Koreansk krim/drama. Fy faen så bra. 9/10.
Hva er det som gjør den bra?
Alt. Historien, skuespill og helheten. Deilig serie.
Som handler oooommm…..?

MadBum

Legg inn av MadBum »

Fringegirl skrev: tir sep 21, 2021 12:26 pm
MadBum skrev: tir sep 21, 2021 12:22 pm
Fringegirl skrev: man sep 20, 2021 10:20 pm

Hva er det som gjør den bra?
Alt. Historien, skuespill og helheten. Deilig serie.
Som handler oooommm…..?

Vi følger Gi-Hun, en dass av en fyr som bor hjemme hos mor, spillegal og nedsyltet av gjeld. Han har et dårlig forhold til barnet sitt sin mor, og barnet skal flytte til USA om et år.
For å få stoppet det trenger han penger, masse penger.

Så dukker det opp en mulighet via en mann mens han venter på t-banen og spillet er så definitivt igang.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Fringegirl skrev: tir sep 21, 2021 12:26 pm
MadBum skrev: tir sep 21, 2021 12:22 pm
Fringegirl skrev: man sep 20, 2021 10:20 pm

Hva er det som gjør den bra?
Alt. Historien, skuespill og helheten. Deilig serie.
Som handler oooommm…..?

Hundreds of cash-strapped players accept a strange invitation to compete in children's games. Inside, a tempting prize awaits with deadly high stakes. A survival game that has a whopping 40-million-dollar prize at stake.



Så første episode i går. Meget lovende start.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»