Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Neptun »

Ser på en gammel politiserie "The Shield" for tiden etter anbefaling fra noen her for lenge siden.

Det var en innertier. Veldig god underholdning og avhengighetsskapende. (er midt i sesong 2 nå)
Er kanskje fordi de behandler skurker slik jeg liker :)

Neppe 100% troverdig, men som sagt veldig god underholdning. Blir fort sent når jeg er i gang!

9/10

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 6:27 pm Ser på en gammel politiserie "The Shield" for tiden etter anbefaling fra noen her for lenge siden.

Det var en innertier. Veldig god underholdning og avhengighetsskapende. (er midt i sesong 2 nå)
Er kanskje fordi de behandler skurker slik jeg liker :)

Neppe 100% troverdig, men som sagt veldig god underholdning. Blir fort sent når jeg er i gang!

9/10
Ahh den skulle jeg gjerne sett på ny. Finnes den tilgjengelig via lovlige streamingtjenester?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

GatlingGun skrev: fre jan 20, 2023 6:32 pm
Neptun skrev: fre jan 20, 2023 6:27 pm Ser på en gammel politiserie "The Shield" for tiden etter anbefaling fra noen her for lenge siden.

Det var en innertier. Veldig god underholdning og avhengighetsskapende. (er midt i sesong 2 nå)
Er kanskje fordi de behandler skurker slik jeg liker :)

Neppe 100% troverdig, men som sagt veldig god underholdning. Blir fort sent når jeg er i gang!

9/10
Ahh den skulle jeg gjerne sett på ny. Finnes den tilgjengelig via lovlige streamingtjenester?
Viaplay

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 6:34 pm
GatlingGun skrev: fre jan 20, 2023 6:32 pm
Neptun skrev: fre jan 20, 2023 6:27 pm Ser på en gammel politiserie "The Shield" for tiden etter anbefaling fra noen her for lenge siden.

Det var en innertier. Veldig god underholdning og avhengighetsskapende. (er midt i sesong 2 nå)
Er kanskje fordi de behandler skurker slik jeg liker :)

Neppe 100% troverdig, men som sagt veldig god underholdning. Blir fort sent når jeg er i gang!

9/10
Ahh den skulle jeg gjerne sett på ny. Finnes den tilgjengelig via lovlige streamingtjenester?
Viaplay
Takk skal du ha, kjapt levert 😀

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ny sesong av Fauda ute.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 6:27 pm Ser på en gammel politiserie "The Shield" for tiden etter anbefaling fra noen her for lenge siden.

Det var en innertier. Veldig god underholdning og avhengighetsskapende. (er midt i sesong 2 nå)
Er kanskje fordi de behandler skurker slik jeg liker :)

Neppe 100% troverdig, men som sagt veldig god underholdning. Blir fort sent når jeg er i gang!

9/10
Misunner deg som har endel Shield-episoder å glede deg til, herlig serie.

Vurderer et gjensyn når jeg går tom for andre serier.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Last Days of Ptolemy Grey (Apple+) - rating 7/10.
IMDB rating 7.8.
Fin og godmodig serie.
En av Samuel L. Jackson sin beste roller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Candy med Jessica Biel. Har sett to episoder av denne som jeg så borte hos en kompis som har flere av disse strømme-tjenestene. ER visst basert på en sak fra virkeligheten.
Så en episode av Chippendales også og den var veldig forutsigbar.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Den som dreper - Mørket dansk
Etter at man sendte ut endel episoder som var middelmådige lagde man to med helt andre skuespillere og som var på 8 episoder i hver av de to sesongene.
Dette er første av disse to sesongene og den er helt vanvittig bra og med mange fæle scener (du er advart)
Snakket nylig med en som ikke er helt krimfan som meg og han var svært begeistret. Gikk nylig på NRK tv.
Ligger ute på NRK nett-tv
Den etterfølgende sesongen har norsk-tyske Tobias Santelmann i en sentral rolle men er muligens ikke like bra.

Mia

Legg inn av Mia »

Vikings Valhalla sesong 1 var egentlig helt grei. Sesong 2 var ikke noe Vikings sesong overhode. Virket rett og slett som en helt annen type serie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bad Sisters (2022) sesong 1

Likte denne godt, fint oppbygget historie med gode skuespillere, i et krimdrama ispedd både humor og tragedier.

Seriens MVP må nok deles mellom JP (Claes Bang) og den nevrotisk masende forsikringsagenten Thomas Claffin (Brian Gleeson). Flott gjensyn med vakre Eve Hewson (Behind Her Eyes). Alt i alt en fin serie som dermed fortjener

8/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirJames skrev: søn jan 22, 2023 12:09 am Bad Sisters (2022) sesong 1

Likte denne godt, fint oppbygget historie med gode skuespillere, i et krimdrama ispedd både humor og tragedier.

Seriens MVP må nok deles mellom JP (Claes Bang) og den nevrotisk masende forsikringsagenten Thomas Claffin (Brian Gleeson). Flott gjensyn med vakre Eve Hewson (Behind Her Eyes). Alt i alt en fin serie som dermed fortjener

8/10
Noteres ned.

Er i gang med ses2 av Slow Horses nå. God underholdning!

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: søn jan 22, 2023 12:25 am
SirJames skrev: søn jan 22, 2023 12:09 am Bad Sisters (2022) sesong 1

Likte denne godt, fint oppbygget historie med gode skuespillere, i et krimdrama ispedd både humor og tragedier.

Seriens MVP må nok deles mellom JP (Claes Bang) og den nevrotisk masende forsikringsagenten Thomas Claffin (Brian Gleeson). Flott gjensyn med vakre Eve Hewson (Behind Her Eyes). Alt i alt en fin serie som dermed fortjener

8/10
Noteres ned.

Er i gang med ses2 av Slow Horses nå. God underholdning!
Nice, akkurat startet på sesong 2 selv. Litt "slitent" miljø og atmosfære i "Slow Horses", but I like it.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kaleidescope

Kjære Netflix,
Selv om dere pakker inn dritt i en nyskapende og original forpakning så er det til syvende og sist fortsatt dritt.

Med ønske om en fin dag videre,

Mvh


Kaleidescope skulle være noe nytt og friskt, en serie som bryter med det etablerte og gi seerne en unik måte å se serie på ved at man kan se episodene i hvilken rekkefølge du selv ønsker.

Og med Giancarlo Esposito som mesterhjernen i serien så skulle jo alt ligge til rette for at dette burde ha vært en av Netflix sine største suksesser.

Og etter de to-tre første episodene, hvis man følger Netflix sin rekkefølge, så virket det som hypen var reell.

Starten med Leo og Stan er solid, og selve grunnlaget for karakterene og relasjonen deres blir fort etablerte. Ikke verst bare det, for å være en Netflix-serie.

Men etter de tre første episodene, og man nærmer seg seriens faktiske høydepunkt, selve ranet, så endrer serien raskt karakter.

Klisjeene florerer, det virker plutselig som om at serien ønsker å være en satire av store heist-filmer og serier når man ser på galleriet de har dratt inn i banden. Manuset blir også bånn i bøtta. Det er altså så forferdelig dårlig fra midten og ut, og til slutt føles det ut som om at det blir en plikt å fullføre. Og nå angrer jeg på at det var dette jeg brukte lørdagskvelden min på.

Bare for å understreke poenget mitt, så finnes det ikke en eneste karakter som det går an å like. Ikke en eneste en. Alle er helt forferdelige. Legger jeg godviljen til kan jeg legge inn Ava her.

Nå har jeg aldri sett Niousha Noor tidligere, så jeg vet ikke om hun fikk null å jobbe med her, men dette er den desidert dårligste skuespillerprestasjonen jeg har sett på Gud vet hvor lenge. Episoden hennes på rundt 50 minutter føles ut som flere timer.

Nei, denne serien irriterer meg. Det er provoserende at dette er noe som får grønt lys av Netflix, når man ser hva de ellers kansellerer.

Det har heller ikke en pøkk å si hvilken episode man ser rekkefølgen i serien i, men følger man Netflix sin så får man i det minste en litt mer spennende serieavslutning.

Vet ikke om jeg orker å gi serien en karakter en gang. Akkurat nå triller jeg terningkast 1. Hold dere unna.
Sist redigert av Chromeback den søn jan 22, 2023 12:34 am, redigert 1 gang totalt.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Så ferdig Dark i går. Likte de to første sesongene godt. Siste sesong ble litt av en clusterfuck der det virket som de bare fant på mye rart underveis, men serien reddet seg veldig inn av den gode avslutningen i siste episode.

Ser nå på Banshee for første gang i stor grad grunnet rosen fra dette forumet samt at Homelander er i hovedrollen. Liker det godt så langt, men klarer ikke helt å se hvordan dette kan logisk holde på i 38 episoder.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Banshee måles vel strengt talt ikke i logikk, men phethet. Og der scorer den høyt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bakkus skrev: søn jan 22, 2023 12:33 am Så ferdig Dark i går. Likte de to første sesongene godt. Siste sesong ble litt av en clusterfuck der det virket som de bare fant på mye rart underveis, men serien reddet seg veldig inn av den gode avslutningen i siste episode.

Ser nå på Banshee for første gang i stor grad grunnet rosen fra dette forumet samt at Homelander er i hovedrollen. Liker det godt så langt, men klarer ikke helt å se hvordan dette kan logisk holde på i 38 episoder.
Banshee er helt nydelig fra start til mål

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn jan 22, 2023 12:32 am Kaleidescope
► Show Spoiler
Det var voldsomt.

Enig i at serien ikke når feks "Papirhuset" til anklene, men totalt sett synes jeg den leverer god underholdning.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: søn jan 22, 2023 12:45 am
Chromeback skrev: søn jan 22, 2023 12:32 am Kaleidescope
► Show Spoiler
Det var voldsomt.

Enig i at serien ikke når feks "Papirhuset" til anklene, men totalt sett synes jeg den leverer god underholdning.
På hvilken måte egentlig?

Serien er full av plot holes, dårlig dialog og avslutningsvis gir serien lite mening, samtidig som det er en avslutning som er så lite tilfredsstillende atte hjelp.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn jan 22, 2023 1:07 am
SirJames skrev: søn jan 22, 2023 12:45 am
Chromeback skrev: søn jan 22, 2023 12:32 am Kaleidescope
► Show Spoiler
Det var voldsomt.

Enig i at serien ikke når feks "Papirhuset" til anklene, men totalt sett synes jeg den leverer god underholdning.
På hvilken måte egentlig?

Serien er full av plot holes, dårlig dialog og avslutningsvis gir serien lite mening, samtidig som det er en avslutning som er så lite tilfredsstillende atte hjelp.
Vanskelig å si, men det hjelper jo at jeg har en forkjærlighet for selve sjangeren.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Big George skrev: lør jan 21, 2023 5:02 am Den som dreper - Mørket dansk
Etter at man sendte ut endel episoder som var middelmådige lagde man to med helt andre skuespillere og som var på 8 episoder i hver av de to sesongene.
Dette er første av disse to sesongene og den er helt vanvittig bra og med mange fæle scener (du er advart)
Snakket nylig med en som ikke er helt krimfan som meg og han var svært begeistret. Gikk nylig på NRK tv.
Ligger ute på NRK nett-tv
Den etterfølgende sesongen har norsk-tyske Tobias Santelmann i en sentral rolle men er muligens ikke like bra.
Bestilte denne på dvd i dag Den som dreper-mørket som ligger på nrk Såååå innnnmari bra !!!!!!
Sesong 2 med norske Tobias Santelmann har jeg foreløpig ikke bestilt
Men sesong 3 ble lagt ut 8.januar på en strømme-tjeneste Har bare sett traileren

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Noen britiske favoritt-krimmer kommer snart med nye sesonger

Line of Duty
Silent Witness
Unforgotten/ nedgravde hemmeligheter

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Unforgotten season 5 is a six-part series arriving on ITV1 in February 2023 plus streaming service ITVX. No announcement on an exact release date has been made by ITV but we will update with US and international air dates once we hear.

Silent Witness sesong 25 kom i juli 2022
Silent Witness sesong 26 kommer på dvd i mars 2023.
Ingen av disse to er vist på NRK såvidt jeg vet.

Line of Duty sesong 7 var jeg nok litt for kjapp med å annonsere.
Den er det ingen info på ennå.
Line Of Duty became the UK's highest-rated TV drama in 13 years, per Deadline, beating previous title-holders including Doctor Who (with its 2008 Christmas Day special), ITV's popular period drama Downton Abbey, and Jed Mercurio's own Bodyguard. So, the audience for a seventh season is certainly there.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Big George skrev: søn jan 22, 2023 6:19 am Silent Witness sesong 25 kom i juli 2022
Silent Witness sesong 26 kommer på dvd i mars 2023.
Ingen av disse to er vist på NRK såvidt jeg vet.
Nå må NRK følge med! Har fulgt serien siden 1996, en av de få serier som skifter skuespillere men er fortsatt like bra. Men dvd?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Big George skrev: søn jan 22, 2023 2:21 am Noen britiske favoritt-krimmer kommer snart med nye sesonger

Line of Duty
Silent Witness
Unforgotten/ nedgravde hemmeligheter
Du ga meg håp om en ny sesong av Line of Duty, for så å fjerne håpet sekunder etter. Dårlig gjort :lol:

Ditmark

Legg inn av Ditmark »

ElGuaje skrev: tor jan 05, 2023 11:04 pm Taskmaster (sesong 13) .

Ser at d+ også har fått tre sesonger av Taskmaster New Zealand, så skal nok få testet ut det etter hvert.
Sett de tre første episodene av s1 nå, og må bare si at det er helt forferdelig. Kjemien mellom TM og sidekick er fraværende, ingen er morsomme og hele greia er gjennomført amatørmessig.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ditmark skrev: man jan 23, 2023 1:13 pm
ElGuaje skrev: tor jan 05, 2023 11:04 pm Taskmaster (sesong 13) .

Ser at d+ også har fått tre sesonger av Taskmaster New Zealand, så skal nok få testet ut det etter hvert.
Sett de tre første episodene av s1 nå, og må bare si at det er helt forferdelig. Kjemien mellom TM og sidekick er fraværende, ingen er morsomme og hele greia er gjennomført amatørmessig.
Så to episoder og slet selv. Har lest at sesong er bra, så mulig jeg gir NZ er ny sjanse, men bare hopper rett på den. Mulig de har funnet sin egen «groove» etter en sesong med prøving/feiling (noe som ikke er uvanlig)

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Håper det går greit at jeg legger ut her, men så akkurat et klipp på tiktok av en serie som fikk min interesse

Men desverre så ble denne tatt bort fra netflix i 2021, derfor er jeg her :p

Noen som har hørt om serien Scorpion som kansje vet hvor jeg kan finne den?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 3:00 am Håper det går greit at jeg legger ut her, men så akkurat et klipp på tiktok av en serie som fikk min interesse

Men desverre så ble denne tatt bort fra netflix i 2021, derfor er jeg her :p

Noen som har hørt om serien Scorpion som kansje vet hvor jeg kan finne den?
Ser ut som at det er fire sesonger på Viaplay

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

ElGuaje skrev: tir jan 24, 2023 3:02 am
Jonasar skrev: tir jan 24, 2023 3:00 am Håper det går greit at jeg legger ut her, men så akkurat et klipp på tiktok av en serie som fikk min interesse

Men desverre så ble denne tatt bort fra netflix i 2021, derfor er jeg her :p

Noen som har hørt om serien Scorpion som kansje vet hvor jeg kan finne den?
Ser ut som at det er fire sesonger på Viaplay
Søkte på google og folk prata om at den var tatt bort, ikke sikker på hva driver med med andre ord :p

Tusen tusen takk, tok litt av min interesse det lille jeg så :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»