Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Deila

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Deila »

Here we go again..

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Kærlighed skrev: søn jun 04, 2023 11:06 pm
izzet2015 skrev: søn jun 04, 2023 10:49 pm JOlsen var mye bedre en deg.
Men du spurte nettopp om hvem JOlsen var.
Var det ikke en på VGD for ca år siden? Ukjent for meg, mulig du husker han.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

https://tv.nrk.no/se?s=happyvalley Det er en utrolig bra serie.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

izzet2015 skrev: tir jun 06, 2023 10:33 pm
Kærlighed skrev: søn jun 04, 2023 11:06 pm
izzet2015 skrev: søn jun 04, 2023 10:49 pm JOlsen var mye bedre en deg.
Men du spurte nettopp om hvem JOlsen var.
Var det ikke en på VGD for ca år siden? Ukjent for meg, mulig du husker han.
Altså, det virker ikke som du prøver hardt engang. Siterer et innlegg som siterer ditt innlegg hvor du skryter av en bruker som du så hevder er ukjent for deg etterpå igjen. Uavhengig om du er JOlsen eller ikke, så har du jo enten kjennskap til han fra VGD eller så har du ikke kjennskap til han i det hele tatt. Du kan ikke si at JOlsen var mye bedre enn noen andre og samtidig hevde at brukeren er ukjent for deg. "Stick to your story" er et kjent ordtak, det er mitt tips til deg også. Hold deg til samme historie.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jeg har en bedre ide: hva om dette kan handle om serier?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

thewaterfall skrev: tir jun 06, 2023 11:06 pm
izzet2015 skrev: tir jun 06, 2023 10:33 pm
Kærlighed skrev: søn jun 04, 2023 11:06 pm
Men du spurte nettopp om hvem JOlsen var.
Var det ikke en på VGD for ca år siden? Ukjent for meg, mulig du husker han.
Altså, det virker ikke som du prøver hardt engang. Siterer et innlegg som siterer ditt innlegg hvor du skryter av en bruker som du så hevder er ukjent for deg etterpå igjen. Uavhengig om du er JOlsen eller ikke, så har du jo enten kjennskap til han fra VGD eller så har du ikke kjennskap til han i det hele tatt. Du kan ikke si at JOlsen var mye bedre enn noen andre og samtidig hevde at brukeren er ukjent for deg. "Stick to your story" er et kjent ordtak, det er mitt tips til deg også. Hold deg til samme historie.
Det ble litt feil ja. Jeg har kjennskap til han fra VGD for mange år siden. Erindrer at han ble mye mobbet av en klan som hadde rottet seg sammen. De likte ikke at han hadde andre meninger en denne gjengen..Det var mye som var langt over streken..Han ser ikke ut til å være på FD..

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

izzet2015 skrev: ons jun 07, 2023 8:21 am
thewaterfall skrev: tir jun 06, 2023 11:06 pm
izzet2015 skrev: tir jun 06, 2023 10:33 pm

Var det ikke en på VGD for ca år siden? Ukjent for meg, mulig du husker han.
Altså, det virker ikke som du prøver hardt engang. Siterer et innlegg som siterer ditt innlegg hvor du skryter av en bruker som du så hevder er ukjent for deg etterpå igjen. Uavhengig om du er JOlsen eller ikke, så har du jo enten kjennskap til han fra VGD eller så har du ikke kjennskap til han i det hele tatt. Du kan ikke si at JOlsen var mye bedre enn noen andre og samtidig hevde at brukeren er ukjent for deg. "Stick to your story" er et kjent ordtak, det er mitt tips til deg også. Hold deg til samme historie.
Det ble litt feil ja. Jeg har kjennskap til han fra VGD for mange år siden. Erindrer at han ble mye mobbet av en klan som hadde rottet seg sammen. De likte ikke at han hadde andre meninger en denne gjengen..Det var mye som var langt over streken..Han ser ikke ut til å være på FD..
Greit nok, skal legge denne død fra min side i allefall. Er for min del likegyldig om du var JOlsen eller ikke forsåvidt også, så ser ingen vits i å spore av tråden mer.

Har du noen serier du anbefaler da?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

thewaterfall skrev: ons jun 07, 2023 4:39 pm
izzet2015 skrev: ons jun 07, 2023 8:21 am
thewaterfall skrev: tir jun 06, 2023 11:06 pm

Altså, det virker ikke som du prøver hardt engang. Siterer et innlegg som siterer ditt innlegg hvor du skryter av en bruker som du så hevder er ukjent for deg etterpå igjen. Uavhengig om du er JOlsen eller ikke, så har du jo enten kjennskap til han fra VGD eller så har du ikke kjennskap til han i det hele tatt. Du kan ikke si at JOlsen var mye bedre enn noen andre og samtidig hevde at brukeren er ukjent for deg. "Stick to your story" er et kjent ordtak, det er mitt tips til deg også. Hold deg til samme historie.
Det ble litt feil ja. Jeg har kjennskap til han fra VGD for mange år siden. Erindrer at han ble mye mobbet av en klan som hadde rottet seg sammen. De likte ikke at han hadde andre meninger en denne gjengen..Det var mye som var langt over streken..Han ser ikke ut til å være på FD..
Greit nok, skal legge denne død fra min side i allefall. Er for min del likegyldig om du var JOlsen eller ikke forsåvidt også, så ser ingen vits i å spore av tråden mer.

Har du noen serier du anbefaler da?
Happy Vally på nrk er en meget bra serie.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Virkelig trist å ikke ha noe å glede seg til på mandager lenger. Var en fin run med House of Dragon, The Last of Us og Succession.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

House of Dragon har jeg ikke sett ennå. Siden du har like bra smak som meg @SirJames, anbefales den?

SirJames

Legg inn av SirJames »

GatlingGun skrev: tor jun 08, 2023 2:45 pm House of Dragon har jeg ikke sett ennå. Siden du har like bra smak som meg @SirJames, anbefales den?
Den er severdig, ja 👍

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: tor jun 08, 2023 2:52 pm
GatlingGun skrev: tor jun 08, 2023 2:45 pm House of Dragon har jeg ikke sett ennå. Siden du har like bra smak som meg @SirJames, anbefales den?
Den er severdig, ja 👍
Knall, da har jeg en hel sesong jeg kan se når regnet starter i juli.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Sommerdahl-mordene er en meget severdig serie. Går på TV2 Play.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Happy Valley. 8,5/10.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

DAVE (HBO, Sesong 3)

Ny god sesong på denne herlige serien. Siste episode var bonkers, og utrolig at de fikk med fuckings
► Show Spoiler
i en episode.


Krysser fingrene for at alle sangene fra serien en gang kommer ut som komplette sanger. Utrolig hvor mange sanger som bare har blitt laget for serien uten at de har blitt sluppet

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

ElGuaje skrev: lør jun 10, 2023 4:38 pm DAVE (HBO, Sesong 3)

Ny god sesong på denne herlige serien. Siste episode var bonkers, og utrolig at de fikk med fuckings
► Show Spoiler
i en episode.


Krysser fingrene for at alle sangene fra serien en gang kommer ut som komplette sanger. Utrolig hvor mange sanger som bare har blitt laget for serien uten at de har blitt sluppet
Enig. Dette var gode greier og håper på ny sesong. Siste episoden var rimelig nuts med et artig innslag. :lol:

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

izzet2015 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm Sommerdahl-mordene er en meget severdig serie. Går på TV2 Play.
Terningkast 3, men fin serie å ha på i bakgrunnen når man ikke finner noe interessant å se på.

SirJames

Legg inn av SirJames »

SirJames skrev: man mai 29, 2023 10:37 pm Succession surfet naturligvis inn på min toppliste, som pdd roughly ser slik ut:


1. Breaking Bad

------

2-10 i random rekkefølge:

Succession
Sopranos
Six Feet Under
The Wire
Better Call Saul
Dexter
Deadwood
Banshee
The Boys

------

11-25 i random rekkefølge:

Peaky Blinders
Boardwalk Empire
The Shield
Shameless US
Sons of Anarchy
True Detective
Papirhuset
Gangs of London
Mayor of Kingstown
Squid Game
Barry
1883
1923
Yellowstone
The Leftovers


Special Award for most nerve wracking edge-of-the-seat series:

The Haunting of Hill House


Sitcoms er ikke med, men de som ruver i egen klasse der er:

Seinfeld
Curb Your Enthusiasm
Frasier
Bosch og Goliath skal selvsagt inn på listen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jeg har The Wire på topp, en fantastisk serie. Succsession er også en toppkandidat.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Machine_Head skrev: tor jun 01, 2023 7:13 am
Dionysos skrev: ons mai 31, 2023 11:46 pm Jeg vil anbefale alle som liker amerikanske tv-serier som breaking bad å ta en titt på The Shield. Den er ikke like kjent og fryktelig undervurdert, men veldig godt laget, underholdende og med en spennende historie. Mye vold, gjenger og narkotikahandel, så det har den generelle rammen til felles med Breaking Bad, men historien er fortalt fra perspektivet til en korrupt politiavdeling i stedet for en kjemilærer med kreft. Kanskje en blanding mellom Breaking Bad og The Wire ville vært den mest treffende beskrivelsen.
Bra shout! Ikke sett helt ferdig da jeg syntes den ble litt langdryg rundt sesong 4-5 (litt rinse and repeat på storylinjene synes jeg), men en utrolig kul og “hard” serie. Vic Mackey❤️
Sesong 5 er da klart den beste. Synes du seriøst den ble ensformig da?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: man jun 12, 2023 6:15 pm
SirJames skrev: man mai 29, 2023 10:37 pm Succession surfet naturligvis inn på min toppliste, som pdd roughly ser slik ut:


1. Breaking Bad

------

2-10 i random rekkefølge:

Succession
Sopranos
Six Feet Under
The Wire
Better Call Saul
Dexter
Deadwood
Banshee
The Boys

------

11-25 i random rekkefølge:

Peaky Blinders
Boardwalk Empire
The Shield
Shameless US
Sons of Anarchy
True Detective
Papirhuset
Gangs of London
Mayor of Kingstown
Squid Game
Barry
1883
1923
Yellowstone
The Leftovers


Special Award for most nerve wracking edge-of-the-seat series:

The Haunting of Hill House


Sitcoms er ikke med, men de som ruver i egen klasse der er:

Seinfeld
Curb Your Enthusiasm
Frasier
Bosch og Goliath skal selvsagt inn på listen.
Sykt at du ikke har funnet plass til Ted Lasso på en liste som snart er topp 30.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: man jun 12, 2023 6:34 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 6:15 pm
SirJames skrev: man mai 29, 2023 10:37 pm Succession surfet naturligvis inn på min toppliste, som pdd roughly ser slik ut:


1. Breaking Bad

------

2-10 i random rekkefølge:

Succession
Sopranos
Six Feet Under
The Wire
Better Call Saul
Dexter
Deadwood
Banshee
The Boys

------

11-25 i random rekkefølge:

Peaky Blinders
Boardwalk Empire
The Shield
Shameless US
Sons of Anarchy
True Detective
Papirhuset
Gangs of London
Mayor of Kingstown
Squid Game
Barry
1883
1923
Yellowstone
The Leftovers


Special Award for most nerve wracking edge-of-the-seat series:

The Haunting of Hill House


Sitcoms er ikke med, men de som ruver i egen klasse der er:

Seinfeld
Curb Your Enthusiasm
Frasier
Bosch og Goliath skal selvsagt inn på listen.
Sykt at du ikke har funnet plass til Ted Lasso på en liste som snart er topp 30.
Den lå og vaket blant de som utfordret topp 25, og nå som Bosch/Goliath har sprengt listen, er TL også med.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: man jun 12, 2023 6:45 pm
Chromeback skrev: man jun 12, 2023 6:34 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 6:15 pm

Bosch og Goliath skal selvsagt inn på listen.
Sykt at du ikke har funnet plass til Ted Lasso på en liste som snart er topp 30.
Den lå og vaket blant de som utfordret topp 25, og nå som Bosch/Goliath har sprengt listen, er TL også med.
Haha, din liste, men forstår lite av at Squid Game og spesielt La Casa de Papel som helhet holdes foran TL.

Men som sagt, din liste :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: man jun 12, 2023 6:58 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 6:45 pm
Chromeback skrev: man jun 12, 2023 6:34 pm

Sykt at du ikke har funnet plass til Ted Lasso på en liste som snart er topp 30.
Den lå og vaket blant de som utfordret topp 25, og nå som Bosch/Goliath har sprengt listen, er TL også med.
Haha, din liste, men forstår lite av at Squid Game og spesielt La Casa de Papel som helhet holdes foran TL.

Men som sagt, din liste :lol:
Er du gal, mann, Papirhuset er jo helt konge 8-)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: man jun 12, 2023 7:03 pm
Chromeback skrev: man jun 12, 2023 6:58 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 6:45 pm

Den lå og vaket blant de som utfordret topp 25, og nå som Bosch/Goliath har sprengt listen, er TL også med.
Haha, din liste, men forstår lite av at Squid Game og spesielt La Casa de Papel som helhet holdes foran TL.

Men som sagt, din liste :lol:
Er du gal, mann, Papirhuset er jo helt konge 8-)
Helt til Netflix tok over produksjonen og lagde de nye sesongene.

Snakk om skuffende greier.

Deila

Legg inn av Deila »

Chromeback skrev: man jun 12, 2023 7:04 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 7:03 pm
Chromeback skrev: man jun 12, 2023 6:58 pm

Haha, din liste, men forstår lite av at Squid Game og spesielt La Casa de Papel som helhet holdes foran TL.

Men som sagt, din liste :lol:
Er du gal, mann, Papirhuset er jo helt konge 8-)
Helt til Netflix tok over produksjonen og lagde de nye sesongene.

Snakk om skuffende greier.
Enig, det ble for fjasete for meg de siste sesongene.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

izzet2015 skrev: tir jun 06, 2023 10:34 pm https://tv.nrk.no/se?s=happyvalley Det er en utrolig bra serie.
Har nettopp sett ferdig sesong 1, og har begynt på sesong 2.

Britisk krim av ypperste merke.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Deila skrev: man jun 12, 2023 7:09 pm
Chromeback skrev: man jun 12, 2023 7:04 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 7:03 pm

Er du gal, mann, Papirhuset er jo helt konge 8-)
Helt til Netflix tok over produksjonen og lagde de nye sesongene.

Snakk om skuffende greier.
Enig, det ble for fjasete for meg de siste sesongene.
Jeg er av den formeningen om at hvis de første sesongene hadde vært produsert av Netflix, altså i samme stil som det siste heistet, så hadde serien blitt kansellert etter den ene sesongen og det hadde aldri blitt det kulturelle fenomenet det var i 2020 (eller var det 2021?). To helt forskjelle serier, den orignale La Casa de Papel, som ble kansellert i Spania og som gjorde at serien ble rundet av som den gjorde, er det kvalitet på.
► Show Spoiler

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er det noe som går nå for tiden som er 8.1 eller bedre?

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Breaking Bad
Dexter
Banshee
Peaky Blinders
Boardwalk Empire
True Detective
Papirhuset
Gangs of London
Squid Game
1883


Seinfeld
Curb Your Enthusiasm
Frasier

Måtte bare sjekke hvor mange av disse jeg har sett (alt av, flere av de andre har jeg sett noe av). 10 stk, ikke medregnet sitcomsene.
Kvalitet alle disse seriene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»