Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 12:10 am
SirOwen skrev: ons sep 22, 2021 10:53 pm
Astonstian skrev: ons sep 22, 2021 7:32 pm

Som jeg skulle skrevet det selv (for et par sider siden).

Jeg har nå kun et par episoder igjen. Husk å se spesialepisodene (ref Kibby og SirOwen). Om du ser på Netflix ligger de riktig kronologisk, og ikke noe å tenke på.

Forøvrig morsomt at serien har 16-års aldersgrense på grunn av «sexual abuse», da jeg sjeldent har sett en så clean serie.
Vennligst ikke bland meg inn i Downtown Abbey hysteriet :lol:
Det var sikkert meg han siktet til, men du kan gjerne få æren altså :lol:
Haha, that's a big, fat no from me :D

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 12:10 am
SirOwen skrev: ons sep 22, 2021 10:53 pm
Astonstian skrev: ons sep 22, 2021 7:32 pm

Som jeg skulle skrevet det selv (for et par sider siden).

Jeg har nå kun et par episoder igjen. Husk å se spesialepisodene (ref Kibby og SirOwen). Om du ser på Netflix ligger de riktig kronologisk, og ikke noe å tenke på.

Forøvrig morsomt at serien har 16-års aldersgrense på grunn av «sexual abuse», da jeg sjeldent har sett en så clean serie.
Vennligst ikke bland meg inn i Downtown Abbey hysteriet :lol:
Det var sikkert meg han siktet til, men du kan gjerne få æren altså :lol:
Beklager så mye SirOwen, og takk til deg Chromeback for å stå frem i lyset :D Gadd ikke å bla tilbake, så tok bare en spansk-sjanse på det jeg trodde var riktig.

Downton Abbey er undervurdert av dem som ikke har sett det. Bridgerton derimot klarte jeg ikke en hel episode av.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Shadow and Bone (Netflix) sesong 1= 7/10.
IMDB rating 7.7.
Sett ferdig de 8 eps sesong 1 består av. Denne fantasyserien vokste på meg og var ganske spennende på slutten- absolutt en serie jeg trodde ville være døll, men som viste seg å være bedre enn som så. Hjelper jo da at den har en rekke bøker bak seg. Venter på sesong 2 som er bekreftet av Netflix, men ikke når den kommer, mest sannsynlig 2022.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Det har stort sett godt til bare korte humorprogrammer i det siste. Har ikke hatt orket til noe annet.

Ikke lov å le på hytta på VG TV - Veldig morsomt. Men tror det er en forutsetning at man liker cringehumor. Det jeg likte med dette realitykonseptet er at idéen er så enkel, og samme er gjennomføringa. Liker at det er korte episoder, korte sesonger, uten unødvendig drama, ikke staging. Et friskt pust i sammenligning med det vanlige.

Søstrene ser på TV på NRK Nett-TV - Småmorsom og frekk humor. Utrolig at de klarer å holde seg slik de er maskert. Utrolig ekte/ekle utseender på skuespillerne.

Feeden på NRK Nett-TV - Sketsjeprogram som tar utgangspunkt i å være en parodi av hvordan mange oppfører seg på Facebook, og humor/reklamer på Facebook. Mye mørk/satirisk humor. Sketsjene om begravelsebyrået var hysterisk.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Mens jeg har vært syk har jeg rast gjennom første sesong av Ted Lasso. Ekstremt morsom serie, og anbefales spesielt for de som har et forhold til engelsk fotball, uten at det er en forutsetning.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Veldig lovende start på Y: The Last Man ved de tre første episodene på Disney+.

Squid Game virker også veldig bra ut i fra starten av serien.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Squid Game

En meget god serie! Digger konseptet og koreanske serier/filmer treffer meg som oftest veldig bra. Så får man se om man får en sesong til. Serien lever meget bra som en miniserie, men de la jo også opp til at det kan komme flere episoder. Man har fortsatt en del spørsmål man ikke har fått et ordentlig bra svar på.

Gganbu var en fantastisk episode!

Generelt synes jeg alt var strålende. Manus, skuespillere, karakterer, historie osv utenom:
► Show Spoiler
Mer spoiler:
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Etter de fire første episodene av La Casa De Papel sesong 5 så må jeg innrømme at jeg er ganske skuffa. Virker som produsentene har gått seg helt bort, dette så man tendenser til forrige sesong også, og nå er det Michael Bay som har tatt over skuta. Bare at det er Michael Bay du har leid inn fra Wish.

Godt det kun er episode igjen av denne delen. Det kommer vel en del 2 av sesong fem etter hvert, men jeg håper virkelig for showet sin del at de stopper der.

Enormt kvalitetsfall fra sesong 1 frem hit vi er nå. Er rett og slett bare skuffa. Kommer kun til å se ferdig for å se hvordan det ender, men orker egentlig ikke flere sesonger etter det her hvis dette er sporet de skal gå seg inn i.

kibby

Legg inn av kibby »

Sex Education, sesong 3 (Netflix)

Fra syltynn (såpe)suppe til det helt geniale. Sex Ed lever dessverre ikke helt opp til potensiale denne sesongen heller.

Herlig å se forandringen til Otis, som begynner å finne seg selv mer og mer.
► Show Spoiler
Nå må de snart hoppe over noen år, mange av skuespillerne har passert 25, nærmer seg 30, og spiller fortsatt 17.

Hyggelig å se at Lily (og Aimee) fikk mer plass denne sesongen. Dessverre var ikke Jemima Kirke fra Girls sin karakter noen stor suksess spør du meg.

Ser frem til sesong 4, fordi her er det masse potensiale.

Mest spennende nye karakter: Cal.

7/10

Cabal

Legg inn av Cabal »

Så ferdig aller siste sesong av Brooklyn Nine-Nine. Straight in the feels!

En av favorittene innenfor komedie, helt klart.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Squid Game (2021)

Rå. Spennende. Brutal. Ekkel. Tragisk. Trist. Enorm. Gripende. Genial. Mørk. Velspilt.

Se den.

9/10

Zarm93

Legg inn av Zarm93 »

Midnight Mass
- Uten tvil noe av det beste som har blitt sluppet ut i år. Creepy og vakkert på hver sin måte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Papirhuset - Del 5

Nå har jeg vel ranta nok om denne sesongen, fant heldigvis ut at del 6 er den siste.

Igjen, sinnsykt skuffa. Dette er ikke La Casa de Papel man ble kjent med.

Nitrist når det beste med sesongen er sidehistorien til Berlin som er totalt irrelevant for hovedplottet.

5.5/10

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Så de fire første episodene av DC’s Doom Patrol på HBO i dag..

Virker lovende

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

SirOwen skrev: ons sep 22, 2021 10:55 am Så første episode av Squid Game i går. Temmelig psyke greier, for å si det på en diplomatisk måte.

Kommer til å binge resten av sesongen i løpet av uka 😁😁
Skriver under på alt. Gjør vondt å se på, men samtidig så vil man bare fortsette å se.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Rødt lys har aldri vært mer intenst.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Squid Game må være noe av det beste som er laget, men grunnet språket, hvorfor må de skrike sånn til hverandre hele tiden i Sør-Korea? Får den kun 9/10

qbah

Legg inn av qbah »

Chromeback skrev: man sep 27, 2021 10:19 pm Etter de fire første episodene av La Casa De Papel sesong 5 så må jeg innrømme at jeg er ganske skuffa. Virker som produsentene har gått seg helt bort, dette så man tendenser til forrige sesong også, og nå er det Michael Bay som har tatt over skuta. Bare at det er Michael Bay du har leid inn fra Wish.

Godt det kun er episode igjen av denne delen. Det kommer vel en del 2 av sesong fem etter hvert, men jeg håper virkelig for showet sin del at de stopper der.

Enormt kvalitetsfall fra sesong 1 frem hit vi er nå. Er rett og slett bare skuffa. Kommer kun til å se ferdig for å se hvordan det ender, men orker egentlig ikke flere sesonger etter det her hvis dette er sporet de skal gå seg inn i.
Akkurat nettopp dette jeg har fryktet og som har gjort at jeg bare har sett den siste sesongen på vent inntil videre. Den forrige sesongen var jo også bare veldig meh.

qbah

Legg inn av qbah »

Paul Giamatti og hans forvandling i covid-pausen da dere. Bare jeg som har tenkt over det? Blitt veldig mye gamlere i utseendet og ikke minst tynnere. Ble plutselig 10 år eldre han på dette året. Drøyt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: man sep 27, 2021 3:30 pm Squid Game

En meget god serie! Digger konseptet og koreanske serier/filmer treffer meg som oftest veldig bra. Så får man se om man får en sesong til. Serien lever meget bra som en miniserie, men de la jo også opp til at det kan komme flere episoder. Man har fortsatt en del spørsmål man ikke har fått et ordentlig bra svar på.

Gganbu var en fantastisk episode!

Generelt synes jeg alt var strålende. Manus, skuespillere, karakterer, historie osv utenom:
► Show Spoiler
Mer spoiler:
► Show Spoiler
Enig med begge dine spoilerkommentarer, btw.

Samt at jeg
► Show Spoiler

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirOwen skrev: fre okt 01, 2021 12:10 am
ElGuaje skrev: man sep 27, 2021 3:30 pm Squid Game

En meget god serie! Digger konseptet og koreanske serier/filmer treffer meg som oftest veldig bra. Så får man se om man får en sesong til. Serien lever meget bra som en miniserie, men de la jo også opp til at det kan komme flere episoder. Man har fortsatt en del spørsmål man ikke har fått et ordentlig bra svar på.

Gganbu var en fantastisk episode!

Generelt synes jeg alt var strålende. Manus, skuespillere, karakterer, historie osv utenom:
► Show Spoiler
Mer spoiler:
► Show Spoiler
Enig med begge dine spoilerkommentarer, btw.

Samt at jeg
► Show Spoiler
Mer spoiler:
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

qbah skrev: tor sep 30, 2021 11:49 pm
Akkurat nettopp dette jeg har fryktet og som har gjort at jeg bare har sett den siste sesongen på vent inntil videre. Den forrige sesongen var jo også bare veldig meh.
Hvis du syntes at forrige sesong var meh (det syntes jeg også), så er det bare å holde seg unna, for den nye sesongen er ett takras sammenlignet med den. Har aldri sett en karakter med større plot armor enn Gandia.

Serien har rett og slett blitt en klassisk Netflix-serie, nitrist.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: fre okt 01, 2021 9:09 am
SirOwen skrev: fre okt 01, 2021 12:10 am
ElGuaje skrev: man sep 27, 2021 3:30 pm Squid Game

En meget god serie! Digger konseptet og koreanske serier/filmer treffer meg som oftest veldig bra. Så får man se om man får en sesong til. Serien lever meget bra som en miniserie, men de la jo også opp til at det kan komme flere episoder. Man har fortsatt en del spørsmål man ikke har fått et ordentlig bra svar på.

Gganbu var en fantastisk episode!

Generelt synes jeg alt var strålende. Manus, skuespillere, karakterer, historie osv utenom:
► Show Spoiler
Mer spoiler:
► Show Spoiler
Enig med begge dine spoilerkommentarer, btw.

Samt at jeg
► Show Spoiler
Mer spoiler:
► Show Spoiler
Nemlig.

qbah

Legg inn av qbah »

Chromeback skrev: fre okt 01, 2021 9:32 am
qbah skrev: tor sep 30, 2021 11:49 pm
Akkurat nettopp dette jeg har fryktet og som har gjort at jeg bare har sett den siste sesongen på vent inntil videre. Den forrige sesongen var jo også bare veldig meh.
Hvis du syntes at forrige sesong var meh (det syntes jeg også), så er det bare å holde seg unna, for den nye sesongen er ett takras sammenlignet med den. Har aldri sett en karakter med større plot armor enn Gandia.

Serien har rett og slett blitt en klassisk Netflix-serie, nitrist.

Takk for advarsel. Da dropper jeg det med høye kneløft.

kibby

Legg inn av kibby »

Elite (Eliteskolen), sesong 4 (Netflix)

Enda en "who did it?"-sesong, med en litt enkel løsning denne gangen også. Syns det blir litt ujevnt. Klasse på sitt beste, men denne sesongen bærer preg av for mange nye karakterer og
► Show Spoiler
Og nå så det jammen ut som om
► Show Spoiler
forsvinner i sesong 5 også...

Kommer til å følge med videre, men de trenger å steppe opp gamet tilbake nivået på sesong 1.

7/10

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Midnight Mass. Meget bra Stephen King aktig sak

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Squid Game

Lett å se hvorfor dette har blitt en slager.

Dersom noe likner det aller minste på Battle Royale (min evige favoritt) så sikler jeg. Det rent visuelle og tegneserieaktige gjør meg forundret over at dette ikke er en adaptasjon av en japansk manga. Det er så mye her som minner meg om konsepter av typen Kings Game, Real Account og alle disse eliminasjonsprosessene. Konseptet i seg selv er ikke unikt, men å se den realisert såpass dyktig? DET er virkelig en opplevelse og SG er den overlegent beste TV-serien av dette slaget jeg har sett.

Tidvis forutsigbart med tanke på hva som nødvendigvis skjer i et slikt spill, men langt i fra alle ville klart å skape et show med såpass mye nerve og evne til å sympatisere med spillerne. En forfriskende kontrast til filmer/serier som behandler karakterene sine som vannballonger.

9/10


Midnight Mass

Jeg har vært fan av Mike Flanagan siden Oculus startet en skrekkfilm-obsession for over seks år siden som enda ikke har lagt seg. Ikke alt mannen lager holder samme skyhøye kvalitet, men det er ett område han virkelig briljerer: Han er unik når det kommer til melankolsk skrekk. Som med alt annet han har laget er Midnight Mass tidvis direkte hjerteskjærende, men historiene hans er sjelden nihilistiske eller ondskapsfulle.

Flanagan sjonglerer med noen rimelig tunge temaer her, men jeg er imponert over hvor edruelig han behandler dem. Mye av den teologiske synsingen, er visst basert på hva han selv opplevde i barndommen - han vokste opp i et isolert øysamfunn i Massachusetts med under 200 innbyggere, og var altergutt i den katolske kirken der. Senere slet han med alkoholproblemer, noe som har gått igjen blant flere av karakterene hans, inkludert hovedpersonen i Midnight Mass som begår en utilgivelig gjerning i åpningsscenen.

Karakterene i serien (alle som en) får gjennomgå så til de grader, men du er stadig ment å sympatisere med dem, kanskje med ett ekstremt unntak. De begår den ene feilen etter den andre, og de føres stadig nærere en grim skjebne, mye takket være sin religiøse overbevisning, men det føles som om det er noe naturlig over det i en setting hvor kirken har en slik viktig funksjon. Mye vekt legges på et rigid samfunn som sliter med ublide økonomiske forhold hvor religion praktisk talt er det eneste som kan gi trøst og avlastning. Ikke bare det, men når det skjer ekte mirakler i menigheten… ville ikke folk være åpne for hva den karismatiske presten proklamerer? Uansett hvor merkelig? Det er noe dypt fascinerende med hvordan alt gradvis går av hengslene her.

Serien har i overkant mange monologer, og det er sikkert mange som blir skuffet over at det ikke er en mer åpenbar skrekkfortelling, spesielt dersom man sammenlikner med Haunting of Hill House som gjorde Flanagan kjent. Jeg tipper det i overkant sakte tempoet også vil få mange til å droppe serien etter få episoder. Rundt episode 3 kvikner den imidlertid til og vi får et dypere innblikk i hvor dette bærer hen. De to siste episodene er et eneste langt og destruktivt klimaks.

Aller siste scene - de siste fem minuttene - tror jeg må være det aller beste jeg har sett av en sesongavslutning noensinne. Bare Hannibal S2 er i nærheten.

8.5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hele Midnight Mass kan vel oppsummeres på denne måten:

https://www.youtube.com/watch?v=GwQW3KW3DCc


Men en meget god serie. Stor fan av så og si alt Mike Flanagan gjør om dagen.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Squid Game - Hvis man tar Barne-TV for de minste, Robinson-ekspedisjonen og SAW i en lukket boks og rister så de blander seg blir vel resultatet omtrent denne serien.

Ganske psycho greier og hvordan man i det hele tatt klarer å komme på ideen er oppsiktsvekkende i seg selv.

Syntes kvaliteten falt litt mot slutten, men alt i alt veldig bra. Hadde de holdt seg til et par episoder færre hadde det gjort serien bedre.

Selve slutten ble jeg ikke så overrasket der.

Særlig episode 6 var fantastisk bra, med moralsk dybde og dilemmaer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Veldig enig i mye av det som er sagt om Squid Game. Syntes ikke noe særlig om avslutning, og er også enig i at man kunne komprimert sesongen noe uten at serien hadde lidd nevneverdig av det.

Er ikke sånn kjempefan av hovedkarakteren heller, og her er kanskje den største endringen jeg ville gjort.
► Show Spoiler
Men alt i alt en veldig god serie, noe av det beste Netflix har produsert så langt som jeg har fått med meg, selv om den har noen klassiske Netflix-feil.

Ganske lol at de har brukt ett ekte nummer, så karen som eier nummeret får opp mot 4000 telefoner om dagen. Føler med han.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»