Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: søn okt 03, 2021 6:55 pm
SirOwen skrev: søn okt 03, 2021 5:20 pm
Chromeback skrev: søn okt 03, 2021 5:12 pm Veldig enig i mye av det som er sagt om Squid Game. Syntes ikke noe særlig om avslutning, og er også enig i at man kunne komprimert sesongen noe uten at serien hadde lidd nevneverdig av det.

Er ikke sånn kjempefan av hovedkarakteren heller, og her er kanskje den største endringen jeg ville gjort.
► Show Spoiler
Men alt i alt en veldig god serie, noe av det beste Netflix har produsert så langt som jeg har fått med meg, selv om den har noen klassiske Netflix-feil.

Ganske lol at de har brukt ett ekte nummer, så karen som eier nummeret får opp mot 4000 telefoner om dagen. Føler med han.
Hadde dette vært i statene, hadde søksmålet fra nevnte fyr vært rett rundt hjørnet.
Er faktisk derfor alle telefonnummer i fiksjon fra USA har telefonnummer som starter med 555. Så får man se om Sør-Korea har lært.
Pokker, jeg som drømte om 555-number hvis jeg flyttet til US of A.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Nå blir det å avslutte siste sesong av Animal Kingdom i samspill med Midnight Mass(dersom den ikke er for skummel). Er ikke veldig god på skrekk, men trenger en liten pause fra dansk. Kastanjemannen eller Borgen next.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 8:49 pm Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Nå blir det å avslutte siste sesong av Animal Kingdom i samspill med Midnight Mass(dersom den ikke er for skummel). Er ikke veldig god på skrekk, men trenger en liten pause fra dansk. Kastanjemannen eller Borgen next.
Kommer heldigvis mer av Animal Kingdom.

Kastanjemannen er snart på skjermen her også, den er vel dansk såvidt jeg har fått med meg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 8:49 pm Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Nå blir det å avslutte siste sesong av Animal Kingdom i samspill med Midnight Mass(dersom den ikke er for skummel). Er ikke veldig god på skrekk, men trenger en liten pause fra dansk. Kastanjemannen eller Borgen next.
Huskeregel er at svenskene og danskene kan dette med film og serier. Norge har kommet seg litt de siste årene, men fortsatt langt opp til nabolandene.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Squid Game, nærmer meg slutten.

Ser det har vært diskutert tidligere her, men har ikke lest så nøye i frykt for å bli spoilet. Veldig god og spennende start, men syns det taper seg jevnt og trutt dessverre. Blir interessant å hvordan det fortsetter, åkke som, og kan heller gå litt nærmere inn på hva jeg likte og ikke likte da.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: søn okt 03, 2021 9:01 pm
Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 8:49 pm Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Nå blir det å avslutte siste sesong av Animal Kingdom i samspill med Midnight Mass(dersom den ikke er for skummel). Er ikke veldig god på skrekk, men trenger en liten pause fra dansk. Kastanjemannen eller Borgen next.
Kommer heldigvis mer av Animal Kingdom.

Kastanjemannen er snart på skjermen her også, den er vel dansk såvidt jeg har fått med meg.
Jepp. Både Borgen og Kastanjemannen er danske serier. Er ikke helt sikker på om premisset for Borgen er noe som kommer til å fenge meg, men den har fått gode anmeldelser så blir å gi den en sjanse.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

palimpsest skrev: søn okt 03, 2021 9:38 pm Squid Game, nærmer meg slutten.

Ser det har vært diskutert tidligere her, men har ikke lest så nøye i frykt for å bli spoilet. Veldig god og spennende start, men syns det taper seg jevnt og trutt dessverre. Blir interessant å hvordan det fortsetter, åkke som, og kan heller gå litt nærmere inn på hva jeg likte og ikke likte da.
Tror du fort er enig med tidlige anmeldelser.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Forslag; opprett en Squid Game tråd? ;)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 8:49 pm Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Ja, det har vært min frykt også. Ser på skepsis med hver eneste skandinaviske serie som får høy rating på IMDB. :?
Har lenge utsatt Broen pga det. Men godt å høre det ikke er tilfellet da, får satse på det som neste serie jeg ser.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Fringegirl skrev: søn okt 03, 2021 9:56 pm
Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 8:49 pm Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Ja, det har vært min frykt også. Ser på skepsis med hver eneste skandinaviske serie som får høy rating på IMDB. :?
Har lenge utsatt Broen pga det. Men godt å høre det ikke er tilfellet da, får satse på det som neste serie jeg ser.
Skal ikke hype for mye, men liker du krim, så blir du neppe skuffet:)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 9:39 pm
SirOwen skrev: søn okt 03, 2021 9:01 pm
Glycinello skrev: søn okt 03, 2021 8:49 pm Broen. Sesong 1-4. Har tenkt at når serier fra Skandinavia får en god rating så er det med et slags handicap. At det er bra for å være svensk/dansk/norsk, men sammenlignet med internasjonale serier så er det sånn ca. midt på treet. Så feil kan man ta. 8,5 og vel så det.
Nå blir det å avslutte siste sesong av Animal Kingdom i samspill med Midnight Mass(dersom den ikke er for skummel). Er ikke veldig god på skrekk, men trenger en liten pause fra dansk. Kastanjemannen eller Borgen next.
Kommer heldigvis mer av Animal Kingdom.

Kastanjemannen er snart på skjermen her også, den er vel dansk såvidt jeg har fått med meg.
Jepp. Både Borgen og Kastanjemannen er danske serier. Er ikke helt sikker på om premisset for Borgen er noe som kommer til å fenge meg, men den har fått gode anmeldelser så blir å gi den en sjanse.
Mener å huske at jeg har sett litt av Borgen tidligere, men er vel ikke my cup of tea.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Jævla VG. De bryr seg katta om de ekstra nysgjerrige. Ja da, de skrev "spoiler advarsel" men overskriften var type krigsoverskrift med SJOKK-EXIT I "BILLIONS". Så nå vet jeg det...

Trøsten er at Succession er rett rundt hjørnet.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Nå spoilet du Billions for meg. Er jo opplagt at det er en av de ledende karakterene som ryker, og i siste episode var det særlig en som lå tynt an.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Knaberaps skrev: man okt 04, 2021 1:42 pm Jævla VG. De bryr seg katta om de ekstra nysgjerrige. Ja da, de skrev "spoiler advarsel" men overskriften var type krigsoverskrift med SJOKK-EXIT I "BILLIONS". Så nå vet jeg det...

Trøsten er at Succession er rett rundt hjørnet.
Klager over spoilere ved å spoile selv. Smart du.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Starstruck skrev: tir okt 05, 2021 6:36 am Klager over spoilere ved å spoile selv. Smart du.
La ingen link til artikkelen, så har ikke spoilet en shait.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kærlighed skrev: man okt 04, 2021 11:36 pm Nå spoilet du Billions for meg. Er jo opplagt at det er en av de ledende karakterene som ryker, og i siste episode var det særlig en som lå tynt an.
Der er flere ledende karakterer, og jeg la som jeg skrev ingen link til artikkelen. Leser du på VG-nett så kunne du ikke unngått å sett den, men du kunne unngått å klikke på den. Det gjorde ikke jeg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaberaps skrev: tir okt 05, 2021 12:25 pm
Kærlighed skrev: man okt 04, 2021 11:36 pm Nå spoilet du Billions for meg. Er jo opplagt at det er en av de ledende karakterene som ryker, og i siste episode var det særlig en som lå tynt an.
Der er flere ledende karakterer, og jeg la som jeg skrev ingen link til artikkelen. Leser du på VG-nett så kunne du ikke unngått å sett den, men du kunne unngått å klikke på den. Det gjorde ikke jeg.
Så man artikkelen og unngikk den, for så å lese innlegget ditt, så er det jo ett 2+2 stykke.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 12:26 pm Så man artikkelen og unngikk den, for så å lese innlegget ditt, så er det jo ett 2+2 stykke.
Så hva spoilet jeg? Skjønte du hvem "sjokk-exiten" gjaldt? Det eneste jeg gjenga var overskriften som alle som frekventerer VG ville ha lest.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaberaps skrev: tir okt 05, 2021 12:29 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 12:26 pm Så man artikkelen og unngikk den, for så å lese innlegget ditt, så er det jo ett 2+2 stykke.
Så hva spoilet jeg? Skjønte du hvem "sjokk-exiten" gjaldt? Det eneste jeg gjenga var overskriften som alle som frekventerer VG ville ha lest.
Nei, for så vidt jeg husker så stod ikke serien i tittelen, bare ett bilde av skuespilleren.

Du dro inn serien her, samtidig som du nevnte artikkelen med sjokk-exiten. Ikke at jeg skjønner hvorfor man kan skrive ett sånt type innlegg her innen uten å legge inn en spoileradvarsel selv.

Nå har du jo fått tilbakemeldinger på at du har ødelagt for noen, hvorfor ikke bare ta den tilbakemeldingen og si «sorry, jeg dreit meg ut, skal ikke skje igjen».

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 12:33 pm Nei, for så vidt jeg husker så stod ikke serien i tittelen, bare ett bilde av skuespilleren.

Nå har du jo fått tilbakemeldinger på at du har ødelagt for noen, hvorfor ikke bare ta den tilbakemeldingen og si «sorry, jeg dreit meg ut, skal ikke skje igjen».
Da husket du for så vidt feil. For overskriften var som jeg skrev; SJOKK-EXIT I "BILLIONS". Har selvsagt ikke ødelagt for noen da det kun vil bli gjetninger hvem som forsvinner, samt at jeg fikk nå bekreftet at du selv leste overskriften. Hadde jeg nevnt karakteren ville det blitt noe annet, så du trenger ikke leke drama-queen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Squid game hadde jeg null tro på, men jeg ble hekta.

Enig i at det tapte seg litt mot slutten, og de amerikanske skuespillerne som deltar i biroller er muligens de verste skuespillerne jeg noensinne har sett. Det må være noen turister de praiet på gata i Seoul.

I tillegg så valgte jeg selvsagt å se serien på originalspråket slik jeg alltid gjør. Men koreansk språk sliter jeg litt med. De lange klagende vokalene på slutten av setninger er direkte slitsomt.

Men likevel gir jeg serien 9/10. Det er noe nytt, det er overraskende, det er friskt og det er følelsesladet. Man blir hele tiden sittende og fundere på hva man selv ville gjort. Og jeg har falt ned på at jeg sannsynligvis hadde vært egoistisk.

Mine tanker om veien videre:
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 12:33 pm
Nå har du jo fått tilbakemeldinger på at du har ødelagt for noen, hvorfor ikke bare ta den tilbakemeldingen og si «sorry, jeg dreit meg ut, skal ikke skje igjen».
Eventuelt ta en JOlsen og spoile igjen. Og igjen.

Og jo, knaberaps, du spoilet nok selv om det var ubevisst fra din side. Nå har jeg via ditt innlegg blitt informert om at det kommer en sjokkexit i Billions. Slikt vil jeg helst finne ut av selv når det skjer, og ikke forvente det gjennom kommende episoder. Og nei, ikke alle leser VG. Det har blitt en klikkbasert søppelavis som tidvis er verre enn forbildet deres, dvs Se og Hør.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 12:49 pm Squid game hadde jeg null tro på, men jeg ble hekta.

Enig i at det tapte seg litt mot slutten, og de amerikanske skuespillerne som deltar i biroller er muligens de verste skuespillerne jeg noensinne har sett. Det må være noen turister de praiet på gata i Seoul.

I tillegg så valgte jeg selvsagt å se serien på originalspråket slik jeg alltid gjør. Men koreansk språk sliter jeg litt med. De lange klagende vokalene på slutten av setninger er direkte slitsomt.

Men likevel gir jeg serien 9/10. Det er noe nytt, det er overraskende, det er friskt og det er følelsesladet. Man blir hele tiden sittende og fundere på hva man selv ville gjort. Og jeg har falt ned på at jeg sannsynligvis hadde vært egoistisk.

Mine tanker om veien videre:
► Show Spoiler
Enig med det du skjuler i spoileren.

Når det gjelder dubbing, må selvsagt slike serier sees på originalspråket. Men ja, også jeg får aids i ørene av å høre de langtrukne sutringene på slutten av annenhver setning.

Derimot så jeg filmen Blood Red Sky (2021) dubbet til amerikansk her om dagen. Dette fordi det tyske språket er helt for jævlig å høre sammenhengende i mer enn 5 sekunder. Så får det heller være at dubbingen av guttungen i nevnte film var beyond tragisk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirOwen skrev: tir okt 05, 2021 1:06 pm Og jo, knaberaps, du spoilet nok selv om det var ubevisst fra din side.
Tar det for gitt at alle blar gjennom VGs forside fra tid til annen. Og som sagt, så blir det kun gjetninger hvem som forsvinner. Det er flere å velge mellom. Men det var unødvendig av VG å legge ut en slik overskrift.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og det var unødvendig å videreføre det hit.

Sånn, da bare vel den saken være død.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 1:23 pm Og det var unødvendig å videreføre det hit.
Skjønner nå at den delen var ubetenktsomt av meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: tir okt 05, 2021 1:28 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 1:23 pm Og det var unødvendig å videreføre det hit.
Skjønner nå at den delen var ubetenktsomt av meg.
Du skal ikke se bort i fra at det kommer en innkallelse på mail til 50 piskeslag på Slottsplassen, utført av Mette-Marit. Hvis du ikke mottar eposten, er det fint om du sjekker spamfolderen.

mvh

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 12:49 pm

Enig i at det tapte seg litt mot slutten, og de amerikanske skuespillerne som deltar i biroller er muligens de verste skuespillerne jeg noensinne har sett. Det må være noen turister de praiet på gata i Seoul.
Enig, det var helt forjævlig å høre på. Er visst ganske vanlig i koreanske serier (k-dramas) at denne type "vestlige" roller hvor folk skal snakke flytende engelsk ofte har elendige skuespillere. Men utrolig hvor dårlige de folkene de har funnet er.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirOwen skrev: tir okt 05, 2021 1:43 pm Du skal ikke se bort i fra at det kommer en innkallelse på mail til 50 piskeslag på Slottsplassen, utført av Mette-Marit.
Takk, det setter jeg stor pris på. Ser frem til videre "spoiling" av FDs favorittserier.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mulig veldig dumt spørsmål her, men hva gjør egentlig Midnight Mass til en mini-serie? Er det fordi den er avsluttende? Når man ser på antall episoder (syv) og lengden på dem (60 min er den korteste), så tenker jeg ikke helt i retning mini-serie, men det kan være at mange andre serier «ødelegger» for begrepet mini-serie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»