Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
qbah

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av qbah »

Harduetforslag skrev: tor okt 07, 2021 6:34 pm
qbah skrev: tor okt 07, 2021 6:15 pm Ferdig med siste sesong av Billions nå. Ser ikke ut som det er noen egen tråd for den serien her.
En bra sesong og en heftig slutt synes jeg.

*SPOILER*



Virker faktisk som at Axe er ferdig med serien og har utspilt sin rolle. Mulig det blir en gjesteopptreden etter hvert fra sitt nye liv, men jeg har vanskelig å se at serien skal drives like bra fremover uten han. Men det kan jo bli bra det også.

Wags og han andre number two fyren sammen de få scenene var jo priceless.
Ble grundig lei etter sesong 2, sesong 1 var stort sett utmerket. Ble for mange magiske løsninger ut av intet. "og her er alt vi ikke har vist dere"
Det har en tendens til å skille de virkelig gode seriene fra resten av røkla.

Er enig i at den har tapt seg gradvis siden sesong 1 (hvilke serier gjør ikke det, til en eller annen grad). Men synes fortsatt den er bra og ganske undervurdert. Vil stå på min topp10 liste, også etter s5.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

qbah skrev: tor okt 07, 2021 8:52 pm
Harduetforslag skrev: tor okt 07, 2021 6:34 pm
qbah skrev: tor okt 07, 2021 6:15 pm Ferdig med siste sesong av Billions nå. Ser ikke ut som det er noen egen tråd for den serien her.
En bra sesong og en heftig slutt synes jeg.

*SPOILER*



Virker faktisk som at Axe er ferdig med serien og har utspilt sin rolle. Mulig det blir en gjesteopptreden etter hvert fra sitt nye liv, men jeg har vanskelig å se at serien skal drives like bra fremover uten han. Men det kan jo bli bra det også.

Wags og han andre number two fyren sammen de få scenene var jo priceless.
Ble grundig lei etter sesong 2, sesong 1 var stort sett utmerket. Ble for mange magiske løsninger ut av intet. "og her er alt vi ikke har vist dere"
Det har en tendens til å skille de virkelig gode seriene fra resten av røkla.

Er enig i at den har tapt seg gradvis siden sesong 1 (hvilke serier gjør ikke det, til en eller annen grad). Men synes fortsatt den er bra og ganske undervurdert. Vil stå på min topp10 liste, også etter s5.
Hva utgjør resten av topp 10?

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Ale skrev: tir okt 05, 2021 6:14 pm Midnight Mass - 8/10
Bare sett klipp fra den men ser ut som om alt er grått og nesten ikke ser forskjell på dag og natt! Som om de skulle ha filmet med et dårlig videokamera fra 80-tallet!

qbah

Legg inn av qbah »

Harduetforslag skrev: tor okt 07, 2021 9:03 pm
qbah skrev: tor okt 07, 2021 8:52 pm
Harduetforslag skrev: tor okt 07, 2021 6:34 pm

Ble grundig lei etter sesong 2, sesong 1 var stort sett utmerket. Ble for mange magiske løsninger ut av intet. "og her er alt vi ikke har vist dere"
Det har en tendens til å skille de virkelig gode seriene fra resten av røkla.

Er enig i at den har tapt seg gradvis siden sesong 1 (hvilke serier gjør ikke det, til en eller annen grad). Men synes fortsatt den er bra og ganske undervurdert. Vil stå på min topp10 liste, også etter s5.
Hva utgjør resten av topp 10?
Det ligger pent og pyntelig i en egen tråd her inne på tv-forumet. Et par klikka unna ;)

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Er det helt nye episoder av mord og mysterier på nrk nett tv?

qbah

Legg inn av qbah »

Ale skrev: fre okt 08, 2021 3:35 am Kastanjemannen - 7/10

Oppskrytt? Verdt å se?

Vurderer slenge meg på hypen. Nye folk som snakker om den hver dag nå merker jeg.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Animal Kingdom sesong 5. Starten og slutten var bra, men ellers var det til tider dørgende kjedelig, repeterende og lite fremgang. 6,5/10.

qbah

Legg inn av qbah »

Sett første episode av Kastanjemannen. Virker bra. Danskene kan dette.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ale skrev: lør okt 09, 2021 12:08 am Det er kvalitet. Kjør på.
Kvalitet, ja, men oppskriftsmessig og derfor noe forutsigbart.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Squid Game er laget av folk som kan sine saker

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Midnight Mass. 7/10.

Number4

Legg inn av Number4 »

Helmer & sigurdson

anbessa

Legg inn av anbessa »

Squid game. 4,5/6
Fantastisk bra første halvdel. Så kom det inn noen karakterer/skuespillere som var så absurd dårlige, hinsides alt jeg tidligere har sett, (trodde jeg satt å så en dårlig asylum-film en vending) noe som trekker ned. Likevel absolutt anbefalt serie.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Ser på Kastanjemannen nå. Fytti katta og gjenomført bra dette er. Er på 4. episode, hittil er dette 10/10.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Koskinen skrev: søn okt 10, 2021 12:57 pm Ser på Kastanjemannen nå. Fytti katta og gjenomført bra dette er. Er på 4. episode, hittil er dette 10/10.
Helt enig, har en episode igjen, som skal sees i kveld. Gjennomført kvalitet, bra historie og creepy. Blir en klassiker dette.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 2:22 pm Mulig veldig dumt spørsmål her, men hva gjør egentlig Midnight Mass til en mini-serie? Er det fordi den er avsluttende? Når man ser på antall episoder (syv) og lengden på dem (60 min er den korteste), så tenker jeg ikke helt i retning mini-serie, men det kan være at mange andre serier «ødelegger» for begrepet mini-serie.
Avsluttende etter en sesong, ikke altfor mange episoder. Ofte bra dette.
Man har altfor mange eksempler på serier som er knallbra første sesongen før ting tværes ut i det uendelige over flere sesonger. Lost er et godt eksempel her.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tenkte nettopp på alle seriene vi kan vente oss i 2022 og sitter med skikkelig gåsehud.

- House of Dragon
- Lord of the Rings
- The Boys (pluss spin-off)
- The Mandalorian
- Warrior
- Stranger Things
- Euphoria
- Loki
- Ozark (siste sesong)
- Better Call Saul (siste sesong)
- The Last of Us (ny serie med bla. Pedro Pascal og Bella Ramsey, den legendariske kiden fra Game of Thrones)

Ikke like mye hypet opp for de under som de over, men de er verdt å nevne:

- Westworld (har fortsatt trua på at denne serien klarer å komme tilbake til gamle høyder)
- Bodyguard?
- Exit?
- Sex Education
- The Handmaids Tale
- Shadow and Bone
- The Umbrella Academy

Pluss nye sesonger av Succession og Squid Games allerede neste høst dersom vi er skikkelig heldige.

Glemmer jeg noe nå?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: søn okt 10, 2021 10:03 pm Tenkte nettopp på alle seriene vi kan vente oss i 2022 og sitter med skikkelig gåsehud.

- House of Dragon
- Lord of the Rings
- The Boys (pluss spin-off)
- The Mandalorian
- Warrior
- Stranger Things
- Euphoria
- Loki
- Ozark (siste sesong)
- Better Call Saul (siste sesong)
- The Last of Us (ny serie med bla. Pedro Pascal og Bella Ramsey, den legendariske kiden fra Game of Thrones)

Ikke like mye hypet opp for de under som de over, men de er verdt å nevne:

- Westworld (har fortsatt trua på at denne serien klarer å komme tilbake til gamle høyder)
- Bodyguard?
- Exit?
- Sex Education
- The Handmaids Tale
- Shadow and Bone
- The Umbrella Academy

Pluss nye sesonger av Succession og Squid Games allerede neste høst dersom vi er skikkelig heldige.

Glemmer jeg noe nå?
Invincible S2 kommer nok også ila 2022.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Jeg for min del har skyhøye forventninger til The wheel of time som kommer i høst.

...og Succession, selvsagt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kærlighed skrev: søn okt 10, 2021 10:03 pm Tenkte nettopp på alle seriene vi kan vente oss i 2022 og sitter med skikkelig gåsehud.

- House of Dragon
- Lord of the Rings
- The Boys (pluss spin-off)
- The Mandalorian
- Warrior
- Stranger Things
- Euphoria
- Loki
- Ozark (siste sesong)
- Better Call Saul (siste sesong)
- The Last of Us (ny serie med bla. Pedro Pascal og Bella Ramsey, den legendariske kiden fra Game of Thrones)

Ikke like mye hypet opp for de under som de over, men de er verdt å nevne:

- Westworld (har fortsatt trua på at denne serien klarer å komme tilbake til gamle høyder)
- Bodyguard?
- Exit?
- Sex Education
- The Handmaids Tale
- Shadow and Bone
- The Umbrella Academy

Pluss nye sesonger av Succession og Squid Games allerede neste høst dersom vi er skikkelig heldige.

Glemmer jeg noe nå?
👍🏻👍🏻👍🏻

SirJames

Legg inn av SirJames »

Succession om 5 dager, og CYE om 12.

Det gledes 👍👍👍

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kærlighed skrev: Glemmer jeg noe nå?
The Wheel of Time

Cabal

Legg inn av Cabal »

Kærlighed skrev: søn okt 10, 2021 10:03 pm Glemmer jeg noe nå?
The Sandman.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Gode forslag. Jeg kom også på Peaky Blinders. Det blir et bra år.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

SirOwen skrev: tir okt 12, 2021 4:11 pm Succession om 5 dager, og CYE om 12.

Det gledes 👍👍👍
Sett teasene? Min mann Greg leverer.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Designated survivor. Halvparten av sesong 1 er unnagjort og synes den er bra så langt!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Noen gode serier på HBO, Netflix eller Disney (ingen sjanse på den siste) hadde tattes i mot med glede. Ikke Bosch.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

kytec skrev: ons okt 13, 2021 7:51 pm Noen gode serier på HBO, Netflix eller Disney (ingen sjanse på den siste) hadde tattes i mot med glede. Ikke Bosch.
Hva har du sett fra HBO og Netflix som har likt?

Taika Waititi sin nyeste serie Reservation Dogs slapp to episoder idag på D+.

BioDex

Legg inn av BioDex »

sertono skrev: tir okt 12, 2021 10:43 pm
Kærlighed skrev: Glemmer jeg noe nå?
The Wheel of Time
Du slipper å vente til 2022, kommer om litt over 1 mnd ;)

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kærlighed skrev: søn okt 10, 2021 10:03 pm Tenkte nettopp på alle seriene vi kan vente oss i 2022 og sitter med skikkelig gåsehud.

- House of Dragon
- Lord of the Rings
- The Boys (pluss spin-off)
- The Mandalorian
- Warrior
- Stranger Things
- Euphoria
- Loki
- Ozark (siste sesong)
- Better Call Saul (siste sesong)
- The Last of Us (ny serie med bla. Pedro Pascal og Bella Ramsey, den legendariske kiden fra Game of Thrones)

Ikke like mye hypet opp for de under som de over, men de er verdt å nevne:

- Westworld (har fortsatt trua på at denne serien klarer å komme tilbake til gamle høyder)
- Bodyguard?
- Exit?
- Sex Education
- The Handmaids Tale
- Shadow and Bone
- The Umbrella Academy

Pluss nye sesonger av Succession og Squid Games allerede neste høst dersom vi er skikkelig heldige.

Glemmer jeg noe nå?
House of Dragon og Lord of the Rings blir forhåpentlig knallbra.
Stranger Things har tapt seg enormt, Handmaids Tale også, har ikke helt troen på disse.
Westwold hadde vært knall om hadde tatt seg skikkelig opp igjen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»