Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Kul_Djevel

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Kul_Djevel »

You sesong 3 ble binget igår. Bra hangover serie

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession sesong 3 starter i dag.

For dere som skal se én og én episode og vil kommentere det underveis her, hadde det vært fint om dere la kommentarene i spoilertags.

Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Har ikke HBO for øyeblikket så må vente på treige Viaplay før jeg får binget Billions. Gleder meg. Når Succession er ferdig så må jeg nok bare reaktivere HBO. Den må sees på en helg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: søn okt 17, 2021 6:46 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession sesong 3 starter i dag.

For dere som skal se én og én episode og vil kommentere det underveis her, hadde det vært fint om dere la kommentarene i spoilertags.

Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Har ikke HBO for øyeblikket så må vente på treige Viaplay før jeg får binget Billions. Gleder meg. Når Succession er ferdig så må jeg nok bare reaktivere HBO. Den må sees på en helg.
Now we're talking 8-)

Cabal

Legg inn av Cabal »

Noen som har sett på sesong 3 av Titans? Likte første sesong veldig godt, sesong 2 var ræva. Så nå at sesong 3 var i gang, men er litt usikker på om jeg gidder se på....

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession sesong 3 starter i dag.

For dere som skal se én og én episode og vil kommentere det underveis her, hadde det vært fint om dere la kommentarene i spoilertags.

Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Skal begynne fra start igjen, da dama ikke har sett den enda. Fantastisk serie!

Får virkelig håpe den ikke blir spoilet her inne ja.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Squid Game

Måtte nesten se den siden alle andre har prioritert det. Jeg er egentlig altfor for sart sjel til å få glede ut av den type morbide serier - men den greier likevel å holde meg nysgjerrig. Føler meg nesten som et litt dårlig menneske etter hvert ;)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kastanjemannen

Strålende nordic noir.

Liker man skandinavisk krim er dette en innertier. Passe mørk, passe skummel og passe overraskende. Meget bra.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Jeg har som nevnt tidligere (men forventer ikke at folk husker slikt) det vanskelig for å slutte å se serier som jeg har startet på.

I pappaperm har jeg dessverre tatt opp en tidligere løs tråd i Teen Wolf.

Dette er en serie jeg så første sesong på omtrent når den kom ut for ca 10 år siden, og det var nok en grunn til at jeg datt av.

Det er veldig mye negativt å trekke frem her (slow-motion hvert 2. sekund, gjennom hele serien!!!), men velger å skrive litt om det positive:

-Noen av karakterene er ikke halvgærne, og de holder seg konsistent gjennom 100 episoder.
- Soundtracket er ganske OK, og ene episoden hadde to norske hit’er (Aurora og Kygo).
- Enkeltepisoder kan faktisk holde ganske god standard.

En svak 6 av 10.

Edit:

Serier jeg (dessverre?) en eller annen gang har startet på, men ikke sett ferdig:
Glee
Fringe (denne tror jeg er ganske bra)
Prison Break (siste sesong)
Heroes (siste sesong)
Master of none (siste sesong)

Hva skjedde egentlig med siste sesong av Master of none?

Corvus

Legg inn av Corvus »

sertono skrev: søn okt 17, 2021 8:46 am Kastanjemannen 5/10

Alt for mange tåpelige klisjeer.
► Show Spoiler
Tror at med en slik plassering som du henviser til så hadde det ikke blitt noe angrep..

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Corvus skrev: man okt 18, 2021 8:01 pm
sertono skrev: søn okt 17, 2021 8:46 am Kastanjemannen 5/10

Alt for mange tåpelige klisjeer.
► Show Spoiler
Tror at med en slik plassering som du henviser til så hadde det ikke blitt noe angrep..
Nei nettopp, det er derfor det er så ræva. Manusforfatteren lager en konstruert fullstendig usannsynlig situasjon for at det skal passe inn som spenningsmoment i historien. Det blir for meg helt feil og alt sammen raser sammen som et korthus.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

I og med at flere her har ønsket at vi ikke diskuterer Succession her mens den nye sesongen pågår har jeg opprettet en egen tråd. Håper folk kan respektere det ønsket og heller diskutere her!

Jeg er en av de som ikke klarer å vente ti uker på å se hele sesongen, så jeg kommer til å være en ivrig bidragsyter i tråden. Håper å se så mange som mulig!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Astonstian skrev: man okt 18, 2021 7:56 pm Jeg har som nevnt tidligere (men forventer ikke at folk husker slikt) det vanskelig for å slutte å se serier som jeg har startet på.

I pappaperm har jeg dessverre tatt opp en tidligere løs tråd i Teen Wolf.

Dette er en serie jeg så første sesong på omtrent når den kom ut for ca 10 år siden, og det var nok en grunn til at jeg datt av.

Det er veldig mye negativt å trekke frem her (slow-motion hvert 2. sekund, gjennom hele serien!!!),
Er det Snyder som er regissør? :lol: :lol:

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

SirOwen skrev: tir okt 19, 2021 1:04 am
Astonstian skrev: man okt 18, 2021 7:56 pm Jeg har som nevnt tidligere (men forventer ikke at folk husker slikt) det vanskelig for å slutte å se serier som jeg har startet på.

I pappaperm har jeg dessverre tatt opp en tidligere løs tråd i Teen Wolf.

Dette er en serie jeg så første sesong på omtrent når den kom ut for ca 10 år siden, og det var nok en grunn til at jeg datt av.

Det er veldig mye negativt å trekke frem her (slow-motion hvert 2. sekund, gjennom hele serien!!!),
Er det Snyder som er regissør? :lol: :lol:
Hahaha. Har nok blitt hentet inspirasjon fra Snyder sine filmer ja, bare at det bommes på tidspunktene for slow-mo.
Det er null behov for slow-mo når en dør åpnes, når noen går i skolegangen eller lignende. :lol:

Cabal

Legg inn av Cabal »

Astonstian skrev: tir okt 19, 2021 11:20 am Det er null behov for slow-mo når en dør åpnes, når noen går i skolegangen eller lignende. :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

Furia (Viaplay)

Fra nervepirrende og spennende scener til langtekkelige greier. På et tidspunkt var det mer tyske karakterer enn norske føltes det ut som. Men gøy å se flere steder i Berlin jeg har vært, som er en by jeg liker godt og har vært en del i.

Også litt for mye 22.juli/11.september for min smak.

Men grei spenning, og dyktige hovedrolleinnehavere (host host som tilfeldigvis spiller ektepar i Exit).

6.5/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er halvveis i Furua selv, og er overbevist om at de kunne kuttet antall episoder i to uten at det ville gått utover noe, men kommer til å se de tre-fire siste episodene med ett åpent sinn.

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 12:11 am Er halvveis i Furua selv, og er overbevist om at de kunne kuttet antall episoder i to uten at det ville gått utover noe, men kommer til å se de tre-fire siste episodene med ett åpent sinn.
Haha, helt klart. Mye fyll i enkelte av episodene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kibby skrev: ons okt 13, 2021 10:52 pm Squid Game (Netflix)

Hands down årets beste serie for min del. Overhodet ikke min type serie, men dette var heftig kost.

"Dødslekene" (Hunger Games) på speed.

9/10
En ting er at serien var bra, men det er en ting jeg føler er underkommunisert. Det er en del år siden sist gang jeg ble satt ut av hvor pen en skuespiller er, så jeg trodde nesten jeg var ferdig med slikt. Men hun jenta fra Nord-Korea. Slående vakker.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tor okt 21, 2021 1:56 am
kibby skrev: ons okt 13, 2021 10:52 pm Squid Game (Netflix)

Hands down årets beste serie for min del. Overhodet ikke min type serie, men dette var heftig kost.

"Dødslekene" (Hunger Games) på speed.

9/10
En ting er at serien var bra, men det er en ting jeg føler er underkommunisert. Det er en del år siden sist gang jeg ble satt ut av hvor pen en skuespiller er, så jeg trodde nesten jeg var ferdig med slikt. Men hun jenta fra Nord-Korea. Slående vakker.
Det er vel HoYeon Jung du sikter til, og jeg er helt enig....

Bilde

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

BBC har kåret de 100 beste TV-seriene. Legger ut de 5 på topp og sisteplassen:

The 100 greatest TV series of the 21st Century

1 The Wire (2002-2008)
2 Mad Men (2007-2015)
3 Breaking Bad (2008-2013)
4 Fleabag (2016-2019)
5 Game of Thrones (2011-2019

100 The Queen's Gambit (2020)

For en latterlig liste...

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: tor okt 21, 2021 9:39 am Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?
City on a Hill, tenker jeg da.

eppaen

Legg inn av eppaen »

SirOwen skrev: tor okt 21, 2021 1:46 pm
eppaen skrev: tor okt 21, 2021 9:39 am Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?
City on a Hill, tenker jeg da.
Så helt ut som den gata mht plott ja ;) Takk for tips!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

eppaen skrev: tor okt 21, 2021 9:39 am Sett ferdig Bosch 1-7.

Så nå har jeg ingen direkte liste. Vurderer Person of Interest - hvis den er å oppdrive et sted. The Black List, Line of Duty og Bosch er i den gata jeg vil være i. Er det noen som har forslag?
Luther.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

sertono skrev: tor okt 21, 2021 8:37 am BBC har kåret de 100 beste TV-seriene.
For en håpløs liste. Håper for øvrig grunnen til at The Sopranos ikke finnes på listen er at første sesong utkom i 1999.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Så nettopp "Rus" på NRK med Ke D Går I Leo, overraskende bra. Vil gi den 8/10, selv om det var litt mye fokus på enkelthistorier.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Vurderes her også, men usikker på om jeg klarer å vente.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: fre okt 22, 2021 8:22 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 2:51 pm Succession er såpass intenst og gjennomsyret av kvalitet at jeg vurderer å binge hele sesongen på en gang.
Vurderes her også, men usikker på om jeg klarer å vente.
Jeg klarte ikke, røyk på første episode for noen dager siden 🙈

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 8:41 pm Jeg klarte ikke, røyk på første episode for noen dager siden 🙈
Hatt meg en ukes ferie, så kunne ikke sett noe uansett. Så det blir antakelig og mest sannsynlig to episoder på mandag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: fre okt 22, 2021 8:49 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 8:41 pm Jeg klarte ikke, røyk på første episode for noen dager siden 🙈
Hatt meg en ukes ferie, så kunne ikke sett noe uansett. Så det blir antakelig og mest sannsynlig to episoder på mandag.
Sounds like a plan 👍

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»