Nettavisen Resett legges ned

Svar
GoingKronos

Re: Nettavisen Resett legges ned

Legg inn av GoingKronos »

Bra, ryktet var så dårlig at det var umulig å omgjøre det til en seriøs nettavis.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Flott!

peraleks

Legg inn av peraleks »

En endelig slutt for søppelet altså.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Blir ikke akkurat et stort tap men uten dem hadde vi aldri visst om Skei Grande utagerende oppførsel med en 16 år gammel gutt i kornåkeren.. scoop.
Sist redigert av Scuderia den ons des 14, 2022 12:49 pm, redigert 1 gang totalt.

fazz

Legg inn av fazz »

Justice 97 skrev: ons des 14, 2022 12:37 pm Da var det over.

Den omstridte nettavisen Resett slår seg selv konkurs og legger ned, skriver de på på nettsiden. En av årsakene til nedleggingen er at de ikke har funnet en ny ansvarlig redaktør med pressefaglig bakgrunn. – Vi takker alle bidragsytere og våre lesere, og synes det er trist at Resett som en av de få som har talt makten og de etablerte narrativ midt i mot, nå må legge ned. Ytringsfriheten og demokratiet, som allerede er under sterkt press i Norge, blir en stemme fattigere.
Det gikk som det måtte gå, jeg sa for 3-4 år siden på VGD at jeg blir overrasket dersom de overlever 2021, så jeg bommet med ett år. Men slik er det alltid med disse høyrevridde organisasjonene, det samme skjer gang etter gang, makten går folk til hodet og de river hverandre i fillebiter fra innsiden med maktkamper, og "backstabbing".

Det blir for snevert marked og bare prøve å være ett ekkokammer for sinte, hvite menn som har passer middagshøyden og skylder sin egne misserable tilværelse på innvandrere og "sosialister".

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Flott. Bloggere er verdens minst nødvendige yrkesgruppe.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Greit å være kvitt en rasistblogg.

alseboy

Legg inn av alseboy »

"Pussig" at det ikke skal gå an å leve av å presentere eventyrhistorier til høyreradikale nordmenn, som stadig forsøker å innbille seg at de er enormt mange i Norge. Sågar var partilederen i Demokratene overbevist om at de ville få inn over 10 representanter på Stortinget sist høst...

Men å holde liv i en nettavis som visst nok er blant de ytterst få som forteller "sannheten", det er de åpenbart ikke interessert i.

Og dessverre for Elon Musk - like lite interesserte er de i å bruke penger på produktene som Elon Musk har til salgs. Og hans eksisterende kjernekunder gjør han jo sitt ytterste for å skremme bort.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Hvem har vel interesse av å lese om slikt?

Ex-muslimen Jamal er an av mange som blir fryst ut av familien og sanksjonert med trusler og vold når de forlater islam.

Han var rundt 15 år da han forlot den sunni-muslimske troen sin. Han ble fort møtt med råd om å be eller lese mer i koranen. Han ble stengt inne i et rom alene da han ikke lyttet. Den eneste han fikk lov til å prate med var en religiøs skikkelse som skulle overtale han. Da det ikke lyktes, får han hjelp til å kontakte myndighetene for å komme seg ut.

Så skjer det som ikke skulle skje. Han møter sin mor og blir lurt til å besøke familiens hjem en siste gang. Der møter han sinte mannlige familiemedlemmer, som alle gikk til fysisk angrep på han. Dette er bare an av mange historier somaliske ex-muslimer møter, og historien hans er viktige for å inspirere andre som tror de er alene. Denne inspirerende unge mannen går foran, og det krever mye mot.

https://resett.no/2021/05/07/a-forlate-islam/

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Det morsomme er jo at de legger ned for at de ikke greide å finne en ANSVARLIG redaktør. Det funka ikke lenger med UANSVARLIGE redaktører da sikkert.

Uansett så finnes det jo alternativer der ute. Helge Lurås som var med å stifte Resett i sin tid og som fikk sparken selv etter en stund har jo startet ny "nettavis". Så for de som elsker godt høyrevridd stoff med klovneaktige kommentarer kan jo besøke inyheter.no

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Justice 97 skrev: ons des 14, 2022 2:19 pm Forundrer meg ikke om det dukker opp et alternativ etter hvert, eller forsøk på det.
Alternativet dukket jo opp i August. Rundt samme tiden Resett fikk problemer. Helge Lurås som startet Resett og etterhvert fikk sparken selv har jo startet opp Resett 2

www.inyheter.no

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Justice 97 skrev: ons des 14, 2022 2:19 pm Forundrer meg ikke om det dukker opp et alternativ etter hvert, eller forsøk på det.
Lavoddser om det blir mediaoutlet på Facebook typ "Alternativ media" på Facebook.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Nei, kan ikke si det, selv om jeg heier på alternative media.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Resett var en god tanke og har levert mye viktig journalistikk på innvandrings- og integreringsfeltet, men de mistet nok en del lesere da de gikk imot at Donald Trump var den rettmessige valgvinneren i 2020.

For øvrig er Helge Lurås en dyktig mann, så det anbefales å følge hans nye kreasjon iNyheter.no De har allerede bidratt til å opplyse offentligheten da de som første norske medium avslørte hvem den metoo-anklagede kjendis-psykiateren er.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: ons des 14, 2022 2:30 pm Resett var en god tanke og har levert mye viktig journalistikk på innvandrings- og integreringsfeltet, men de mistet nok en del lesere da de gikk imot at Donald Trump var den rettmessige valgvinneren i 2020.
Som nevnt tidligere, av og til blir trollingen for åpenbar.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Cabal skrev: ons des 14, 2022 12:57 pm Greit å være kvitt en rasistblogg.
Helt enig!
Men lurås har opprettet en ny som heter "inyheter"
Så vi er dessverre ikke kvitt dritten.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: ons des 14, 2022 12:38 pmFlott!
Ubehagelige sannheter er noe dritt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: ons des 14, 2022 2:33 pm
Henningsen skrev: ons des 14, 2022 12:38 pmFlott!
Ubehagelige sannheter er noe dritt.
"Sannheter"

Ikke noe bruk for rasistblogger!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Folk_flesk skrev: ons des 14, 2022 2:31 pm
Texas_John skrev: ons des 14, 2022 2:30 pm Resett var en god tanke og har levert mye viktig journalistikk på innvandrings- og integreringsfeltet, men de mistet nok en del lesere da de gikk imot at Donald Trump var den rettmessige valgvinneren i 2020.
Som nevnt tidligere, av og til blir trollingen for åpenbar.
Vel... noen er faktisk der 😆

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Justice 97 skrev: ons des 14, 2022 2:19 pm Forundrer meg ikke om det dukker opp et alternativ etter hvert, eller forsøk på det.
Er vi "heldige" så får vi folk fra kommentarfeltet inn her.

TheOneness
Innlegg: 6

Legg inn av TheOneness »

Queenie skrev: ons des 14, 2022 2:28 pm Nei, kan ikke si det, selv om jeg heier på alternative media.
Tviler ikke ett sekund på at du heier på Alternativ Media. https://alternativ-media.com/

Saliph

Legg inn av Saliph »

Fint nok det, men tror ikke det vil ha noe særlig å si. Dumme folk har nok av andre idiotiske steder de kan hente informasjon fra.

Queenie

Legg inn av Queenie »

TheOneness skrev: ons des 14, 2022 2:52 pm
Queenie skrev: ons des 14, 2022 2:28 pm Nei, kan ikke si det, selv om jeg heier på alternative media.
Tviler ikke ett sekund på at du heier på Alternativ Media. https://alternativ-media.com/
Hvorfor skulle jeg heie på akkurat dem?
Sist redigert av Queenie den ons des 14, 2022 3:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Texas_John skrev: ons des 14, 2022 2:33 pm
Henningsen skrev: ons des 14, 2022 12:38 pmFlott!
Ubehagelige sannheter er noe dritt.
Nå var jo ikke Resett noen nettavis. Det var vel mer en blogg for radikale ytre høyre. Det betyr selvsagt ikke at de bare presenterte usannheter, selv om kanskje mye var det eller halvsannheter blandet med fri fantasi.

I Ytringsfrihetens navn, så hadde jeg ingen problemer med at Resett eksisterte, men har heller ingen problem med at de forsvinner, da det ikke akkurat var en blogg jeg besøkte så ofte.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Med unntak av å navngi kriminelle med melaninrik hud så er det flott at et såpass useriøst og sensasjonsjukkende nettsted setter fra seg håndveska for siste gang.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: ons des 14, 2022 2:36 pm
"Sannheter"

Ikke noe bruk for rasistblogger!
Hvilket media synes du er mest troverdig da?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: ons des 14, 2022 2:31 pm
Texas_John skrev: ons des 14, 2022 2:30 pm Resett var en god tanke og har levert mye viktig journalistikk på innvandrings- og integreringsfeltet, men de mistet nok en del lesere da de gikk imot at Donald Trump var den rettmessige valgvinneren i 2020.
Som nevnt tidligere, av og til blir trollingen for åpenbar.
Resett er ingen sekt – vi må ha integritet
Det er ingen løsning på noen problemer å tro blindt på enhver påstand om valgjuks, så lenge synderen er demokratene og offeret er Donald Trump.
https://resett.no/2020/11/23/resett-er- ... ntegritet/

Ingen trolling dette nei. Du kan lese i kommentarfeltet så ser du om den jevne Resett-leser synes å være enig med Lurås i dette standpunktet.
Sist redigert av Texas_John den ons des 14, 2022 3:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: ons des 14, 2022 3:03 pm
Henningsen skrev: ons des 14, 2022 2:36 pm
"Sannheter"

Ikke noe bruk for rasistblogger!
Hvilket media synes du er mest troverdig da?
Jeg setter ikke min lit til ett enkeltmedia, men føler man kan få en viss helhet ved å lese om en enkeltsak i flest mulig forskjellige medier.

TheOneness
Innlegg: 6

Legg inn av TheOneness »

Queenie skrev: ons des 14, 2022 2:58 pm
TheOneness skrev: ons des 14, 2022 2:52 pm
Queenie skrev: ons des 14, 2022 2:28 pm Nei, kan ikke si det, selv om jeg heier på alternative media.
Tviler ikke ett sekund på at du heier på Alternativ Media. https://alternativ-media.com/
Hvorfor skulle jeg heie på akkurat dem?
Fordi du sier at det erditt favoritt medie.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

TheOneness skrev: ons des 14, 2022 3:07 pm
Queenie skrev: ons des 14, 2022 2:58 pm
TheOneness skrev: ons des 14, 2022 2:52 pm

Tviler ikke ett sekund på at du heier på Alternativ Media. https://alternativ-media.com/
Hvorfor skulle jeg heie på akkurat dem?
Fordi du sier at det erditt favoritt medie.
Det er forskjell på alternative media og alternative-media.com.
Grunnleggende leseforståelse.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»