Finale VM 2022 Argentina - Frankrike

Svar
Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Re: Finale VM 2022 Argentina - Frankrike

Legg inn av JODDEMM »

Finaledommer: Szymon Marciniak 🇵🇱

Har dømt Frankrike-Danmark i gruppespillet, samt Argentina-Australia i 8-delsfinalen

Tormund

Legg inn av Tormund »

Jolla skrev: tor des 15, 2022 12:25 pm
Jolla skrev: fre nov 18, 2022 4:36 pm Frankrike lever og dør på hvor god playmaker Antoine Griezmann er i mesterskapet. Hvis han spiller som i 2018 (hvor det kan argumenteres for at han var enda bedre enn Modric som vant turneringens spiller) så går de langt.
Griezmann har vært god, så Frankrike har gått langt.

Det jeg ikke så for meg var at Griezmann ikke bare skulle være den beste playmakeren, men også den beste defensive spilleren dette mesterskapet.
Er det ikke opplest og vedtatt at Amrabat har vært den beste defensive, eller er han bare årets komet?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Årets komet er Amrabat SI

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Lionel Messi setter som kjent rekord i antall kamper med 26 i finalen. Men det blir også ny rekord i antall kamper for keepere i VM, siden Hugo Lloris kommer til å spille sin 20. VM-kamp. Zepp Maier hadde rekorden i 44 år med 18 kamper, så ble den tangert av Tafarell i 1998, og slått av Neuer da han spilte sin 19.kamp mot Costa Rica.
Flere keepere har vært nærme i årenes løp, som Dino Zoff, Peter Shilton, Fabien Barthez og Iker Cassilas som alle endte på 17 VM kamper, samt Andoni Zubizareta og Fernando Muslere, som var reserve i år, med 16 kamper. Deretter følger den nå 30 år gamle Thibault Courtois med 15 kamper, så ikke helt umulig at han kan nå igjen Lloris, om Belgia skulle komme til kvarten om 3 og et halv år.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

netrebske skrev: tor des 15, 2022 10:48 pm Flere keepere har vært nærme i årenes løp, som Dino Zoff, Peter Shilton, Fabien Barthez og Iker Cassilas som alle endte på 17 VM kamper, samt Andoni Zubizareta og Fernando Muslere, som var reserve i år, med 16 kamper. Deretter følger den nå 30 år gamle Thibault Courtois med 15 kamper, så ikke helt umulig at han kan nå igjen Lloris, om Belgia skulle komme til kvarten om 3 og et halv år.
Zubizarreta spilte latterlig mange kamper iløpet av karrieren sin med tanke på at han aldri har vært verdens beste keeper. Men han skal ha for at han var såpass stabil gjennom hele karrieren.

Angående Courtois så tror jeg at han tar igjen Lloris. Neste VM er ikke nødvendigvis hans siste heller, der har du jo en keeper som kan tape seg endel og fortsatt være Belgia sitt beste valg i 2030.

Men etter ham så blir det vanskeligere for meg å se en klar kandidat. Ingen av toppnasjonene har en ung keeper som er førstevalg - annet enn Donnarumma som faller litt i bakleksa med tanke på at Italia ikke kvalifiserte seg. Nei vent, Diogo Costa er vel samme alder, så det får bli neste potensielle kandidat etter Courtois. Han fikk 5 kamper i årets utgave, kommer nok til å gå til en toppklubb i sommer og iløpet av de to neste verdensmesterskapene så kommer han vel opp på ca. 15 kamper.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

En ekstremt viktig kamp for Cristiano Ronaldo. Skulle Argentina og Messi vinne VM, så går sesongen til portugiseren fra vondt til verre.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

TheTreble skrev: fre des 16, 2022 3:26 pm En ekstremt viktig kamp for Cristiano Ronaldo. Skulle Argentina og Messi vinne VM, så går sesongen til portugiseren fra vondt til verre.
Ikke sant. Det har jeg faktisk ikke tenkt på.
Men tommel opp og god fredag.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

TheTreble skrev: fre des 16, 2022 3:26 pm En ekstremt viktig kamp for Cristiano Ronaldo. Skulle Argentina og Messi vinne VM, så går sesongen til portugiseren fra vondt til verre.
Grunnene til å holde med Argentina bare hoper seg opp.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Hvem/hva tror dere starter for Arg? Jeg tenker 532 med friere backer og De Paul, Enzo og McAllister i midten kan være noe. Messi og Alvarez på topp.

Noen tanker @Jolla ? 433 med Di Maria osv blir vel vanskelig mot Griezmann...

taknina

Legg inn av taknina »

lsklars skrev: ons des 14, 2022 11:00 pm Tror det blir jevnt og spennende.
[/









En kamp mellom disse to lagene er vel det motsatte av spennende. Det er uinteresannt. Finalen er bronsjefinalen.

Problemet er jo for oss Europere som selvsagt skal holde med ett Europeisk lag i en finale men har måttet mellomlande på CDG flyplassen i Paris og derfor aldri i helvete kan holde med ett Fransk lag. Så jeg håper Messi tar det så vi blir ferdige med ham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

EspenLie skrev: fre des 16, 2022 10:37 pm Hvem/hva tror dere starter for Arg? Jeg tenker 532 med friere backer og De Paul, Enzo og McAllister i midten kan være noe. Messi og Alvarez på topp.
Den jeg tenker. Så blir det hovedsaklig spennende hvem som starter av Acuña og Tagliafico.

Men ja, Di María hadde jo på mange måter fortjent å starte i sin siste landskamp for Argentina.

Så enten:

Dibu Martínez
Molina - Cuti Romero - Otamendi - Licha Martínez - Acuña/Tagliafico
De Paul - Enzo - Mac Allister
Messi - Álvarez

Eller:

Dibu Martínez
Molina - Cuti Romero - Otamendi - Acuña/Tagliafico
Di María - De Paul - Enzo - Mac Allister
Messi - Álvarez

I den siste oppstillingen så er det godt mulig at det i realiteten heller blir en 4-3-1-2 med enten Mac Allister eller Di María foran en smal treer på midtbanen.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Jolla skrev: fre des 16, 2022 11:46 pm
EspenLie skrev: fre des 16, 2022 10:37 pm Hvem/hva tror dere starter for Arg? Jeg tenker 532 med friere backer og De Paul, Enzo og McAllister i midten kan være noe. Messi og Alvarez på topp.
Den jeg tenker. Så blir det hovedsaklig spennende hvem som starter av Acuña og Tagliafico.

Men ja, Di María hadde jo på mange måter fortjent å starte i sin siste landskamp for
Ja, en favoritt. Jeg får "Di Maria på midtbanen vibber" av Ouhnani forresten. Er noe likt med "Mahgreb-spillere" og Di Maria. Alle vrikker på hoftene for å kaste folk til side. Dribling med blikk og kroppsfinter

Jeg tror Frankrike vinner. Rabiot blir skummel om han er frisk. Griezmann og Mbappe garanterer Frankrike to mål ila. 90 minutter, gjør de Ikke. Blir svårt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Fotball - proletarenes idrett.
Lagspill, der man er avhengig av andre for å være god.
Det må være en ønskedrøm at to mislykkede land etter vestlig målestokk er i finale. Endelig noe de kan hevde seg i - lagidrett, tatoveringer, fyll og brøling.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hvem tror dere Cristiano kommer til å holde med i morgen?

taknina

Legg inn av taknina »

Hva har KLOPP tippet her?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

LeSorcier skrev: lør des 17, 2022 5:36 pm Hvem tror dere Cristiano kommer til å holde med i morgen?
Argentina!

startelver

Legg inn av startelver »

Tror de fleste fotballhjerter ønsker at Messi skal få denne tittelen, en levende legende skal spille sin siste finale i dag.

Vamos, vamos Argentina,
vamos, vamos a ganar,
que esta barra quilombera,
no te deja, no te deja de alentar.


Oversatt til engelsk
Let's go, let's go Argentina,
We're going, we're going to win,
that these raucous supporters,
won't stop, won't stop cheering you.

Reddington

Legg inn av Reddington »

https://www.vg.no/sport/i/2BvxWG/argent ... for-aa-dra


Snakk om umenneskelig press på Messi.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Manchego

Legg inn av Manchego »

Overraskende frisk satsning fra Scaloni. Trodde han skulle beholde Di Maria som et ess på benken og kjøre Paredes fra start.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Manchego skrev: søn des 18, 2022 2:39 pm Overraskende frisk satsning fra Scaloni. Trodde han skulle beholde Di Maria som et ess på benken og kjøre Paredes fra start.
Jepp. Frankrike forsvarer seg på egen banehalvdel, så Argentina forsøker å ta kampen dit og dirke opp låsen.

Men veldig risky på kontringer imot. All inn.

Manchego

Legg inn av Manchego »

Dette blir fryktelig nervepirrende.
Føler Argentina er mer avhengig av å få det første målet enn Frankrike er. Sistnevnte er mer truende i boks mot lavtliggende forsvar, og har i tillegg i hvert fall har én offensiv spiller på benken med gode opplevelser i mesterskapet (Thuram).
En klar svakhet for Argentina i dag det, at de ikke har lyktes å få i gang Correa, Almada, Dybala eller Lautaro.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er som vanlig overladd!

Manchego

Legg inn av Manchego »

Ser forresten ut til at Fabrizio Romano var feilinformert, og at det er Tagliafico som starter på venstreback, ikke Acuna.

Manchego

Legg inn av Manchego »

Elgen skrev: søn des 18, 2022 2:51 pm Er som vanlig overladd!
Litt mer enn vanlig i dag kanskje?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Heier på Frankrike, men håper Messi viser seg frem så Ronaldo får en enda dårligere kveld og uke.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

To veldig gode lag, så alt ligger til rette for en god finale. Kan bli veldig dramatisk.

Kjenner at jeg nok tror Argentina tar dette til slutt. Det er noe poetisk over det, og en så guddommelig spiller som Messi har nok fotballgudene på sin side i kveld.

Skal Argentina vinne, håper jeg at Messi blir matchvinner med en klassisk scoring hvor han skjærer inn fra høyre og curler ballen i lengste kryss.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Manchego skrev: søn des 18, 2022 2:53 pm
Elgen skrev: søn des 18, 2022 2:51 pm Er som vanlig overladd!
Litt mer enn vanlig i dag kanskje?
Ja, derfor jeg skrev det en gang til ;)
Kanskje jeg er over-overladd

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Enzino skrev: søn des 18, 2022 3:01 pm To veldig gode lag, så alt ligger til rette for en god finale. Kan bli veldig dramatisk.

Kjenner at jeg nok tror Argentina tar dette til slutt. Det er noe poetisk over det, og en så guddommelig spiller som Messi har nok fotballgudene på sin side i kveld.

Skal Argentina vinne, håper jeg at Messi blir matchvinner med en klassisk scoring hvor han skjærer inn fra høyre og curler ballen i lengste kryss.
Det er min drøm også, men fotballen er brutal.

2-1 Frankrike

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

rommegrot skrev: søn des 18, 2022 3:03 pm
Enzino skrev: søn des 18, 2022 3:01 pm To veldig gode lag, så alt ligger til rette for en god finale. Kan bli veldig dramatisk.

Kjenner at jeg nok tror Argentina tar dette til slutt. Det er noe poetisk over det, og en så guddommelig spiller som Messi har nok fotballgudene på sin side i kveld.

Skal Argentina vinne, håper jeg at Messi blir matchvinner med en klassisk scoring hvor han skjærer inn fra høyre og curler ballen i lengste kryss.
Det er min drøm også, men fotballen er brutal.

2-1 Frankrike
Fotballen er fascinerende sånn. Blir sjelden som man tror eller håper.

Men jeg tror Messi kommer til å gjøre en veldig god kamp. Og tipper han gir f… i hvem som scorer, så lange han kan løfte pokalen til sist! :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»