Samfunnet hater voldtektsdømte. Nå er jeg én av dem

Svar
Texas_John

Re: Samfunnet hater voldtektsdømte. Nå er jeg én av dem

Legg inn av Texas_John »

GoingKronos skrev: fre des 16, 2022 4:21 pm
Champis skrev: fre des 16, 2022 3:15 pm
Jeg har ikke snakket noenting om deling av bilder, det er en annen diskusjon. Det har ingenting med fysisk overgrep å gjøre, så jeg synes ikke det skal benevnes som voldtekt, nei.
Da er du også uenig med lovverket, det dømmes jevnlig personer for voldtekt uten at de i hele tatt har møtt offeret - voldtekten har skjedd på nett. Og det med deling av bilder var et eksempel for at du snakker om at det med intimitetskrenkning gjør at det bør omtales som voldtekt, og da viser jeg til at det å dele nakenbilder eller filmer kan være langt større krenkelse enn hva som skjer mellom to personer på en fest.

Og jeg syns faktisk definisjon er viktig, og det fører fort til misforståelse. Det typiske eksemplet er jo Sverige der mange, spesielt ytterst til høyre som er mot innvandring, bruker statistikk på voldtekt derfra som bevis for negativ utvikling i landet. Men det har jo rett og slett med hva man legger i begrepet voldtekt som har endret seg radikalt med årene. Så når man bruker samme ord og begrep om handlinger så er ekstremt ulike så blir begrepet både meningsløst og kan føre til misforståelser.

Begrepsbruken har jo også ført til mangedobling av straffenivået for disse handlingene vi snakker om, og det at man i praksis har minstestraff som gjør at det skal ekstremt mye til for å ikke få 3 års fengsel for denne type tafsing.
Straffeloven eller andre deler av lovverket omtaler selvsagt ikke deling av bilder som voldtekt.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: fre des 16, 2022 4:21 pm
Champis skrev: fre des 16, 2022 3:15 pm
Jeg har ikke snakket noenting om deling av bilder, det er en annen diskusjon. Det har ingenting med fysisk overgrep å gjøre, så jeg synes ikke det skal benevnes som voldtekt, nei.
Da er du også uenig med lovverket, det dømmes jevnlig personer for voldtekt uten at de i hele tatt har møtt offeret - voldtekten har skjedd på nett. Og det med deling av bilder var et eksempel for at du snakker om at det med intimitetskrenkning gjør at det bør omtales som voldtekt, og da viser jeg til at det å dele nakenbilder eller filmer kan være langt større krenkelse enn hva som skjer mellom to personer på en fest.

Og jeg syns faktisk definisjon er viktig, og det fører fort til misforståelse. Det typiske eksemplet er jo Sverige der mange, spesielt ytterst til høyre som er mot innvandring, bruker statistikk på voldtekt derfra som bevis for negativ utvikling i landet. Men det har jo rett og slett med hva man legger i begrepet voldtekt som har endret seg radikalt med årene. Så når man bruker samme ord og begrep om handlinger så er ekstremt ulike så blir begrepet både meningsløst og kan føre til misforståelser.

Begrepsbruken har jo også ført til mangedobling av straffenivået for disse handlingene vi snakker om, og det at man i praksis har minstestraff som gjør at det skal ekstremt mye til for å ikke få 3 års fengsel for denne type tafsing.

Dette er da helt individuelt. Noen kan føle det å bli krenket fysisk mye verre enn at det blir delt bilder, og andre motsatt. Så det går det ikke an å trekke opp enn fasit på. Uansett, så er ikke det en fysisk krenkelse - så jeg ville ikke benevnt det som en voldekt. Men det er som sagt en helt annen diskusjon. For deg virker som at det er viktig at det som går inn under voldtekt skal føre til større straff enn det som ikke går inn under voldtekt. Uten at jeg forstår hvorfor.

Jeg er med på at det er greit å definere hva som ligger i begrepet voldtekt, men å diskutere om en som blir fingret i søvne er voldtekt eller ikke synes jeg er ufattelig merkelig. Og det var det diskusjonen opprinnelig gikk ut på.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det er voldtekt og det er juridisk voldtekt. Den oppvoksende slekt må lære at det er feministene som lager lovverket blant annet med sine morallover. Uheldige konsekvenser er når det står i avisa at det er en voldtekt, før viste vi hva det betydde, i dag kan det bety masse, behøver ikke engang å være i nærheten av den fornærmede. På grunn av personvernet får vi ofte ikke vite hva som har skjedd, så da er det et vidt begrep man kan tippe fra.

Skjønner ikke helt poenget å legge alle seksuelle tilnærmelser for voldtekt, men kan tippe feministene har gjort det for å få mest mulig fordømmelse av gjerningsmannen og lengst mulig fengselsstraff. Når media skal krisemaksimere kaller de barn opp til 18 år så blir det enda verre. Korsfest, korsfest! Om saken her er det ikke lett å si noe om, bortsett at den virker streng i forhold til andre forhold, dog er alle seksuelle overgrep selvfølgelig uakseptable.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Snart blir nok det voldtekt at mindre pene menn cat caller kvinner. Var vist stor styr på ett utested i Molde da en ung mann hadde strøket ei dame på baken ute på dansegulvet. Politi uttrykkning , drama . skrål og skrik

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Kongemannen skrev: lør des 17, 2022 2:26 pm Snart blir nok det voldtekt at mindre pene menn cat caller kvinner. Var vist stor styr på ett utested i Molde da en ung mann hadde strøket ei dame på baken ute på dansegulvet. Politi uttrykkning , drama . skrål og skrik
«Handlingen skjedde så raskt at kvinnen ikke fikk stanset mannen før overgrepet hadde funnet sted». Jeg har faktisk ikke fantasi til å tenke meg hva man kan gjøre på et dansegulv i et øyeblikk, som er så alvorlig at du får nesten tre år i fengsel. Det ble først sagt det var tiltale for voldtekt, men om den siste avisartikkelen er rett så ble det redusert til seksuell overgrep.
https://www.rb.no/kvinne-skal-ha-blitt- ... 43-1836643

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

ehall skrev: lør des 17, 2022 3:06 pm
Kongemannen skrev: lør des 17, 2022 2:26 pm Snart blir nok det voldtekt at mindre pene menn cat caller kvinner. Var vist stor styr på ett utested i Molde da en ung mann hadde strøket ei dame på baken ute på dansegulvet. Politi uttrykkning , drama . skrål og skrik
«Handlingen skjedde så raskt at kvinnen ikke fikk stanset mannen før overgrepet hadde funnet sted». Jeg har faktisk ikke fantasi til å tenke meg hva man kan gjøre på et dansegulv i et øyeblikk, som er så alvorlig at du får nesten tre år i fengsel. Det ble først sagt det var tiltale for voldtekt, men om den siste avisartikkelen er rett så ble det redusert til seksuell overgrep.
https://www.rb.no/kvinne-skal-ha-blitt- ... 43-1836643
Får ikke lest artikkelen, men at fyren stappet noen fingre opp i snasken? Tipper megakortkjole uten strømpebukse, og med tanga? Fort gjort da.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Winnowill skrev: lør des 17, 2022 3:55 pm
ehall skrev: lør des 17, 2022 3:06 pm
Kongemannen skrev: lør des 17, 2022 2:26 pm Snart blir nok det voldtekt at mindre pene menn cat caller kvinner. Var vist stor styr på ett utested i Molde da en ung mann hadde strøket ei dame på baken ute på dansegulvet. Politi uttrykkning , drama . skrål og skrik
«Handlingen skjedde så raskt at kvinnen ikke fikk stanset mannen før overgrepet hadde funnet sted». Jeg har faktisk ikke fantasi til å tenke meg hva man kan gjøre på et dansegulv i et øyeblikk, som er så alvorlig at du får nesten tre år i fengsel. Det ble først sagt det var tiltale for voldtekt, men om den siste avisartikkelen er rett så ble det redusert til seksuell overgrep.
https://www.rb.no/kvinne-skal-ha-blitt- ... 43-1836643
Får ikke lest artikkelen, men at fyren stappet noen fingre opp i snasken? Tipper megakortkjole uten strømpebukse, og med tanga? Fort gjort da.
Bommet med linken, så den var + så mente å linke denne https://www.nettavisen.no/nyheter/mann- ... -95-786088.

Noe sånt ja, men neste 3 år fengsel. Synd at seksuelle overgrep er det eneste i Norge som gir skikkelige straffer..

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Winnowill skrev: lør des 17, 2022 3:55 pm
ehall skrev: lør des 17, 2022 3:06 pm
Kongemannen skrev: lør des 17, 2022 2:26 pm Snart blir nok det voldtekt at mindre pene menn cat caller kvinner. Var vist stor styr på ett utested i Molde da en ung mann hadde strøket ei dame på baken ute på dansegulvet. Politi uttrykkning , drama . skrål og skrik
«Handlingen skjedde så raskt at kvinnen ikke fikk stanset mannen før overgrepet hadde funnet sted». Jeg har faktisk ikke fantasi til å tenke meg hva man kan gjøre på et dansegulv i et øyeblikk, som er så alvorlig at du får nesten tre år i fengsel. Det ble først sagt det var tiltale for voldtekt, men om den siste avisartikkelen er rett så ble det redusert til seksuell overgrep.
https://www.rb.no/kvinne-skal-ha-blitt- ... 43-1836643
Får ikke lest artikkelen, men at fyren stappet noen fingre opp i snasken? Tipper megakortkjole uten strømpebukse, og med tanga? Fort gjort da.
Hvilken dialekt snakker/skriver du, jf 'snasken'? Da jeg var liten, kunne vi få beskjed av mamma, som; 'hold snasken på deg''. Som betød at vi skulle 'tie still'.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fordomsfull skrev: lør des 17, 2022 9:51 pm
Winnowill skrev: lør des 17, 2022 3:55 pm
ehall skrev: lør des 17, 2022 3:06 pm

«Handlingen skjedde så raskt at kvinnen ikke fikk stanset mannen før overgrepet hadde funnet sted». Jeg har faktisk ikke fantasi til å tenke meg hva man kan gjøre på et dansegulv i et øyeblikk, som er så alvorlig at du får nesten tre år i fengsel. Det ble først sagt det var tiltale for voldtekt, men om den siste avisartikkelen er rett så ble det redusert til seksuell overgrep.
https://www.rb.no/kvinne-skal-ha-blitt- ... 43-1836643
Får ikke lest artikkelen, men at fyren stappet noen fingre opp i snasken? Tipper megakortkjole uten strømpebukse, og med tanga? Fort gjort da.
Hvilken dialekt snakker/skriver du, jf 'snasken'? Da jeg var liten, kunne vi få beskjed av mamma, som; 'hold snasken på deg''. Som betød at vi skulle 'tie still'.
Sandnes/Stavanger dialekt ispedd Bergensk. Og omvendt når jeg bodde i Bergen.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Winnowill skrev: lør des 17, 2022 11:50 pm
Fordomsfull skrev: lør des 17, 2022 9:51 pm
Winnowill skrev: lør des 17, 2022 3:55 pm

Får ikke lest artikkelen, men at fyren stappet noen fingre opp i snasken? Tipper megakortkjole uten strømpebukse, og med tanga? Fort gjort da.
Hvilken dialekt snakker/skriver du, jf 'snasken'? Da jeg var liten, kunne vi få beskjed av mamma, som; 'hold snasken på deg''. Som betød at vi skulle 'tie still'.
Sandnes/Stavanger dialekt ispedd Bergensk. Og omvendt når jeg bodde i Bergen.
Og du/dere omtaler skjeden som snasken, det vi kaller eller kalte - har ikke hørt uttrykket brukt på mange år - for munnen eller mer - kjeften.
Vel, det er uansett et overgrep om noen trer sine fingre opp i ens kroppsåpninger - uinvitert. De gubbene her som synes det er en bagatell, ville kanskje reagert om de fikk en tjukk finger tredd opp i rattataen - uinvitert og brått.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fordomsfull skrev: søn des 18, 2022 10:39 am
Winnowill skrev: lør des 17, 2022 11:50 pm
Fordomsfull skrev: lør des 17, 2022 9:51 pm
Hvilken dialekt snakker/skriver du, jf 'snasken'? Da jeg var liten, kunne vi få beskjed av mamma, som; 'hold snasken på deg''. Som betød at vi skulle 'tie still'.
Sandnes/Stavanger dialekt ispedd Bergensk. Og omvendt når jeg bodde i Bergen.
Og du/dere omtaler skjeden som snasken, det vi kaller eller kalte - har ikke hørt uttrykket brukt på mange år - for munnen eller mer - kjeften.
Vel, det er uansett et overgrep om noen trer sine fingre opp i ens kroppsåpninger - uinvitert. De gubbene her som synes det er en bagatell, ville kanskje reagert om de fikk en tjukk finger tredd opp i rattataen - uinvitert og brått.
Nei, det er nok jeg som bruker det feil 😜 i Bergen betyr snasken også munnnen.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Winnowill skrev: søn des 18, 2022 11:11 am
Fordomsfull skrev: søn des 18, 2022 10:39 am
Winnowill skrev: lør des 17, 2022 11:50 pm

Sandnes/Stavanger dialekt ispedd Bergensk. Og omvendt når jeg bodde i Bergen.
Og du/dere omtaler skjeden som snasken, det vi kaller eller kalte - har ikke hørt uttrykket brukt på mange år - for munnen eller mer - kjeften.
Vel, det er uansett et overgrep om noen trer sine fingre opp i ens kroppsåpninger - uinvitert. De gubbene her som synes det er en bagatell, ville kanskje reagert om de fikk en tjukk finger tredd opp i rattataen - uinvitert og brått.
Nei, det er nok jeg som bruker det feil 😜 i Bergen betyr snasken også munnnen.
OK, takk for oppklaringen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»